ET: Djurgårdens IF - Luleå, 1/9 2011 | EP Trophy
Re: ET: Djurgårdens IF - Luleå, 1/9 2011 | EP Trophy
Herrejävlar vilket kurr det blev efter slutsignalen, tror aldrig jag sett något liknande i Elitserien.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Härligt att det börjar hetta till! Matchen hade ju kunnat gå hursomhelst, tyckte många börjar få upp farten (Jimmie!!!). Aldrig sett Mackan jobba så här hårt, blir fan rörd av det. D.Tjärnqvist börjar hitta spelet oxå.
Underbart med lite rallarfajt efter slutsignalen, matcherna mot Luleå i vinter kommer bli legendariska!
Underbart med lite rallarfajt efter slutsignalen, matcherna mot Luleå i vinter kommer bli legendariska!
Senast redigerad av -daniel- den 2011-09-01 20:33:00, redigerad totalt 1 gånger.
- Lee Harvey Oswald
Frånsett play off i ET så känns sista matchen mot lhc extra viktig inför stundande ES-premiär.
Tror inte det är att rekommendera att glida in på Kinnarps 15/9 med 4 raka förluster i bagaget.
Annars blir det mer & mer tydligt efter varje möte med luleå.
Det här laget känns äckligare än både fbk & aik tillsammans.
Tror att de i särklass hetaste mötena denna vinter kommer vara just mellan DIF-luleå
Tror inte det är att rekommendera att glida in på Kinnarps 15/9 med 4 raka förluster i bagaget.
Annars blir det mer & mer tydligt efter varje möte med luleå.
Det här laget känns äckligare än både fbk & aik tillsammans.
Tror att de i särklass hetaste mötena denna vinter kommer vara just mellan DIF-luleå
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Idioten som kastade räcket eller vad fan det var vill jag aldrig mer se på en DIF match. Vakterna tog honom efter mycket om och men iaf. HÅLL DIG BORTA!!
Djurgårdens IF
100% medhåll. Jag börjar bli rejält jävla less på små finniga jävla småglin i luva som har bristfällig impulskontroll. Nästa gång kommer jag personligen nita dig, din finniga lilla jävel. Jag uppskattar nämligen inte att få inredning kastad över huvudet. Du har blivit varnad, vem du nu är.DIFVästertorp skrev:Idioten som kastade räcket eller vad fan det var vill jag aldrig mer se på en DIF match. Vakterna tog honom efter mycket om och men iaf. HÅLL DIG BORTA!!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
sensei skrev:100% medhåll. Jag börjar bli rejält jävla less på små finniga jävla småglin i luva som har bristfällig impulskontroll. Nästa gång kommer jag personligen nita dig, din finniga lilla jävel. Jag uppskattar nämligen inte att få inredning kastad över huvudet. Du har blivit varnad, vem du nu är.DIFVästertorp skrev:Idioten som kastade räcket eller vad fan det var vill jag aldrig mer se på en DIF match. Vakterna tog honom efter mycket om och men iaf. HÅLL DIG BORTA!!
Jag har hans ansikte i minnet. Ser jag det igen vet jag inte vad jag gör faktiskt. En sån liten jävla pajas skulle på en sekund kunna förstöra allt vad DIF Hockey, JK och övrig publik byggt upp under flera år.
Djurgårdens IF
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Fyfan, kändes som om det skulle bli våran match. Men vårat boxplay behöver förbättras.
Avskaffa tre mot tre.
Skönt med lite hets. Otroligt dålig hockeymatch i mina ögon, men DIF sliter i år! Fy fan så roligt att se Mackan, Carlsson, Cehlin, Norman med flera jobba så kopiöst hårt i en match som denna. Att som grädde på moset (äntligen) få se Daniel Tjärnqvist geniala och pudelkloka backspel är en fröjd.
Men sen var det mesta värdelöst
förutom stämningen på läktarna som var magisk.
Men sen var det mesta värdelöst

Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Ja visst var det ruskigt trevligt att se alla som slet arslet av sig. Mackans arbetsinsats var magisk... och D.Tjärnqvist börjar bli precis så bra som jag vet att han kan vara.Mäklaren skrev:Skönt med lite hets. Otroligt dålig hockeymatch i mina ögon, men DIF sliter i år! Fy fan så roligt att se Mackan, Carlsson, Cehlin, Norman med flera jobba så kopiöst hårt i en match som denna. Att som grädde på moset (äntligen) få se Daniel Tjärnqvist geniala och pudelkloka backspel är en fröjd.
Men sen var det mesta värdelöstförutom stämningen på läktarna som var magisk.
Annars var det hafsigt som fan, men tempot kan man inte klaga på.
Med det tråkiga ur systemet så kan man analysera matchen 
En dålig 2:a period med 0-2 sänkte oss
Totalt sett var vi det något vassare laget
Jimmie och Cehlin är i toppform
Mackan är majestätisk i sin kaptensroll
DT är precis så senior och klok som man kan förvänta sig, magiskt att se att rätt beslut tas i varenda moment.
Luleå har gjort en enorm värvning som av någon anledning har hamnat under radarn i Nick Wallin
Vänlig försäsongsmatch? Vi hörs..
Jag var ett par millimeter ifrån att få rätt i att se goali fight

En dålig 2:a period med 0-2 sänkte oss
Totalt sett var vi det något vassare laget
Jimmie och Cehlin är i toppform
Mackan är majestätisk i sin kaptensroll
DT är precis så senior och klok som man kan förvänta sig, magiskt att se att rätt beslut tas i varenda moment.
Luleå har gjort en enorm värvning som av någon anledning har hamnat under radarn i Nick Wallin
Vänlig försäsongsmatch? Vi hörs..
Jag var ett par millimeter ifrån att få rätt i att se goali fight
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Vilket jävla mongo alltså, stod ju där och var så jävla tuff ända tills han blev jagad av vakterna och försökte komma undan. Förhoppningsvis så slipper vi ha honom på våra matcher i framtiden, men på aiks är han mer än välkommen.DIFVästertorp skrev:sensei skrev:100% medhåll. Jag börjar bli rejält jävla less på små finniga jävla småglin i luva som har bristfällig impulskontroll. Nästa gång kommer jag personligen nita dig, din finniga lilla jävel. Jag uppskattar nämligen inte att få inredning kastad över huvudet. Du har blivit varnad, vem du nu är.DIFVästertorp skrev:Idioten som kastade räcket eller vad fan det var vill jag aldrig mer se på en DIF match. Vakterna tog honom efter mycket om och men iaf. HÅLL DIG BORTA!!
Jag har hans ansikte i minnet. Ser jag det igen vet jag inte vad jag gör faktiskt. En sån liten jävla pajas skulle på en sekund kunna förstöra allt vad DIF Hockey, JK och övrig publik byggt upp under flera år.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
Någon som vet vart Boumedienne var förresten?
Andra värda att nämna idag är Norman (alltid lika bra...), Almtorp (sliter också som ett djur, förvånas i varje byte över hur stark han verkar vara), Holm (gör väldigt mycket rätt), Wesslau (räddar oss ett par gånger när det såg rejält virrigt ut).
Andra värda att nämna idag är Norman (alltid lika bra...), Almtorp (sliter också som ett djur, förvånas i varje byte över hur stark han verkar vara), Holm (gör väldigt mycket rätt), Wesslau (räddar oss ett par gånger när det såg rejält virrigt ut).
-
Blir grinig när jag ser de där bilderna... Två bönder står och spöar på Holmqvist medan Norman och Tjärnqvist Jr bara står och tittar på... In i skiten för fan! De ska fan inte få spöa på en Djurgårdare sådär..Jepe skrev:Lite bilder från kurret
Härligt att se Wesslau så aktiv i bråket däremot

100% DJURGÅRDSJ***L
Enl en artikel i AB idag (sammanställning av lagens skador) så sägs han och Brodin vara lite småskadade men vilar pga många matcher.-daniel- skrev:Någon som vet vart Boumedienne var förresten?
1) Josef Boumedienne och Daniel Brodin men det är bara smågrejer. Vi har spelat mycket matcher på kort tid så det handlar bara om att vila upp sig lite. saxat från artikeln
2014-04-07, vad hände?