ET: Djurgårdens IF - Luleå, 1/9 2011 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: ET: Djurgårdens IF - Luleå, 1/9 2011 | EP Trophy

Inlägg av Edin »

Herrejävlar vilket kurr det blev efter slutsignalen, tror aldrig jag sett något liknande i Elitserien.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Härligt att det börjar hetta till! Matchen hade ju kunnat gå hursomhelst, tyckte många börjar få upp farten (Jimmie!!!). Aldrig sett Mackan jobba så här hårt, blir fan rörd av det. D.Tjärnqvist börjar hitta spelet oxå.

Underbart med lite rallarfajt efter slutsignalen, matcherna mot Luleå i vinter kommer bli legendariska!
Senast redigerad av -daniel- den 2011-09-01 20:33:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Frånsett play off i ET så känns sista matchen mot lhc extra viktig inför stundande ES-premiär.
Tror inte det är att rekommendera att glida in på Kinnarps 15/9 med 4 raka förluster i bagaget.

Annars blir det mer & mer tydligt efter varje möte med luleå.
Det här laget känns äckligare än både fbk & aik tillsammans.
Tror att de i särklass hetaste mötena denna vinter kommer vara just mellan DIF-luleå
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Idioten som kastade räcket eller vad fan det var vill jag aldrig mer se på en DIF match. Vakterna tog honom efter mycket om och men iaf. HÅLL DIG BORTA!!
Djurgårdens IF
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

DIFVästertorp skrev:Idioten som kastade räcket eller vad fan det var vill jag aldrig mer se på en DIF match. Vakterna tog honom efter mycket om och men iaf. HÅLL DIG BORTA!!
100% medhåll. Jag börjar bli rejält jävla less på små finniga jävla småglin i luva som har bristfällig impulskontroll. Nästa gång kommer jag personligen nita dig, din finniga lilla jävel. Jag uppskattar nämligen inte att få inredning kastad över huvudet. Du har blivit varnad, vem du nu är.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

sensei skrev:
DIFVästertorp skrev:Idioten som kastade räcket eller vad fan det var vill jag aldrig mer se på en DIF match. Vakterna tog honom efter mycket om och men iaf. HÅLL DIG BORTA!!
100% medhåll. Jag börjar bli rejält jävla less på små finniga jävla småglin i luva som har bristfällig impulskontroll. Nästa gång kommer jag personligen nita dig, din finniga lilla jävel. Jag uppskattar nämligen inte att få inredning kastad över huvudet. Du har blivit varnad, vem du nu är.

Jag har hans ansikte i minnet. Ser jag det igen vet jag inte vad jag gör faktiskt. En sån liten jävla pajas skulle på en sekund kunna förstöra allt vad DIF Hockey, JK och övrig publik byggt upp under flera år.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Fyfan, kändes som om det skulle bli våran match. Men vårat boxplay behöver förbättras.
Avskaffa tre mot tre.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Skönt med lite hets. Otroligt dålig hockeymatch i mina ögon, men DIF sliter i år! Fy fan så roligt att se Mackan, Carlsson, Cehlin, Norman med flera jobba så kopiöst hårt i en match som denna. Att som grädde på moset (äntligen) få se Daniel Tjärnqvist geniala och pudelkloka backspel är en fröjd.

Men sen var det mesta värdelöst :wink: förutom stämningen på läktarna som var magisk.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Skönt med lite hets. Otroligt dålig hockeymatch i mina ögon, men DIF sliter i år! Fy fan så roligt att se Mackan, Carlsson, Cehlin, Norman med flera jobba så kopiöst hårt i en match som denna. Att som grädde på moset (äntligen) få se Daniel Tjärnqvist geniala och pudelkloka backspel är en fröjd.

Men sen var det mesta värdelöst :wink: förutom stämningen på läktarna som var magisk.
Ja visst var det ruskigt trevligt att se alla som slet arslet av sig. Mackans arbetsinsats var magisk... och D.Tjärnqvist börjar bli precis så bra som jag vet att han kan vara.

Annars var det hafsigt som fan, men tempot kan man inte klaga på.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

2014-04-07, vad hände?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Med det tråkiga ur systemet så kan man analysera matchen :)

En dålig 2:a period med 0-2 sänkte oss

Totalt sett var vi det något vassare laget

Jimmie och Cehlin är i toppform

Mackan är majestätisk i sin kaptensroll

DT är precis så senior och klok som man kan förvänta sig, magiskt att se att rätt beslut tas i varenda moment.

Luleå har gjort en enorm värvning som av någon anledning har hamnat under radarn i Nick Wallin

Vänlig försäsongsmatch? Vi hörs..

Jag var ett par millimeter ifrån att få rätt i att se goali fight
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

DIFVästertorp skrev:
sensei skrev:

Jag har hans ansikte i minnet. Ser jag det igen vet jag inte vad jag gör faktiskt. En sån liten jävla pajas skulle på en sekund kunna förstöra allt vad DIF Hockey, JK och övrig publik byggt upp under flera år.
Vilket jävla mongo alltså, stod ju där och var så jävla tuff ända tills han blev jagad av vakterna och försökte komma undan. Förhoppningsvis så slipper vi ha honom på våra matcher i framtiden, men på aiks är han mer än välkommen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Någon som vet vart Boumedienne var förresten?

Andra värda att nämna idag är Norman (alltid lika bra...), Almtorp (sliter också som ett djur, förvånas i varje byte över hur stark han verkar vara), Holm (gör väldigt mycket rätt), Wesslau (räddar oss ett par gånger när det såg rejält virrigt ut).
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Blir grinig när jag ser de där bilderna... Två bönder står och spöar på Holmqvist medan Norman och Tjärnqvist Jr bara står och tittar på... In i skiten för fan! De ska fan inte få spöa på en Djurgårdare sådär..

Härligt att se Wesslau så aktiv i bråket däremot :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

-daniel- skrev:Någon som vet vart Boumedienne var förresten?

Andra värda att nämna idag är Norman (alltid lika bra...), Almtorp (sliter också som ett djur, förvånas i varje byte över hur stark han verkar vara), Holm (gör väldigt mycket rätt), Wesslau (räddar oss ett par gånger när det såg rejält virrigt ut).
Enl en artikel i AB idag (sammanställning av lagens skador) så sägs han och Brodin vara lite småskadade men vilar pga många matcher.

1) Josef Boumedienne och Daniel Brodin men det är bara smågrejer. Vi har spelat mycket matcher på kort tid så det handlar bara om att vila upp sig lite.
saxat från artikeln
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar