Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
Jockmaniac skrev:Jag vill bara säga: "Stefan, du var inte så dålig som alla skriver"....

Lassen jobbade på bra och fick oförtjänt mycket skit från vissa härinne. Förra säsongen skulle ex Boumedienne, Nilson, Ottosson, Kempe och till och med Ölvestad ha betydligt mer skit än Lassen, men med deras såkallade "Djurgårdsstämpel" i pannan behandlas de annorlunda. Det är lättare för Lassen, Printz, Eriksson och denna säsongen exempelvis Carlsson och Almtorp att få bära hundhuvudet. För att de helt enkelt är utsocknes...

Tack och lov att ledningen inte tycker likadant som många härinne för då hade väl antagligen Södergren och Tumba gjort comeback till förmån för Eriksson och Carlsson! För hallå? De föddes Djurgårdare...
Yep, någon "utomstående" måste alltid bära hundhuvudet. Jag minns häxjakten på Edvin Frylén för några säsonger sedan. Även där oförtjänt mycket skit, då faktiskt mer än vanligt och då är det illa.
Edvin var inte alls så dålig som folk ville få det till då. Så också med Lassen.
Håller i grund & botten med, men Lassen lyckades aldrig komma in i spelet i ES. Ärligt talat så var han katastrofusel och gjorde i praktiken misstag i varenda byte...Jag vet, efter att ha sett honom både i Leksand och i landslagshockey, att han kan oerhört mycket mer så jag sågar inte honom totalt som spelare men i DIF så var han ett praktfiasko. En lögn att påstå något annat.

Sen så tror jag som mycket annat i elitidrott att det handlar om psykologi. Han fick press på sig att "nu jävlar skall jag visa när jag väl får speltid!" och som back så är du som alla vet extremt utsatt vid misstag. Kan tycka det är lite orättvist för som forward så har folk i regel en helt annan bedömningsnivå; det är OK att missa målet grovt ibland eller att passa fel. Men som back, eller än värre målvakt, är du så löjligt utlämnad.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Lycka till i Malmö Stefan! Som så många andra av er redan skrivit i den här tråden så är det en win-win-win för alla tre parter!

Verkar ha haft rätt inställning iallafall gällande speltid, klagade inte men kämpade på med hopp om att det ska lossna. Sånt är alltid skönt och roligt att höra att det finns spelare som accepterar läget men kör på ändå.

Så som jag sa i början, lycka till i Malmö och jag hoppas att det lossnar ordentligt för dig!
2014-04-07, vad hände?
Magnutz

Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la

Inlägg av Magnutz »

android skrev:
Salas skrev:Det är jävligt pinsamt att se hur vissa av er skriver. Skärp er för i helvette. Lassen gjorde så gott han kunde, och krigade på varje dag utan att gnälla, men räckte inte till. Att kasta skit på honom är bara fel.

Jag vill önska dig all lycka i Malmö Stefan. Jag hoppas att du lyckas bättre där, och hjälper till att ta upp Malmö till elitserien och då får en ny chans att visa vad du går för, för att givetvis kan du bättre än vad du visade ifjol, det är jag övertygad om att du kan.
Så tack för din rätta inställning, och att du alltid krigade på. Ha det så bra i Skåne, och åter igen, lycka till!

Hur som helst så är lösning perfekt för Malmö, Djurgården och för Lassen. Alla tre blir vinnare av den här affären, vilket är glädjande.
Nu kanske saxen har varit i farten, men vem har skrivit något negativt? I princip alla har ju bara sagt att det är bra, vilket det är. Det var en ganska ohållbar situation för alla parter.
Ingen moderatorsax vad jag vet.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så......Lassie på nya äventyr, nu i skåne.
Säga vad man vill om Stefan (& det har vissa av oss verkligen gjort, jag bland annat) men nog försökte han göra sitt bästa.
Han slet verkligen (hund), bidrog alltid med en god stämning i truppen när han inte kunde bidra med annat.

Tror detta som flera påpekat redan blir perfekt för alla parter.
Lycka till Stefan!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Intervju med Lassen för de som är intresserade.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tror fortfarande att Stefan kan bli en stabil ES-back, men som -daniel- säger så sitter det mentalt, så det lär inte bli hos Djurgården. Hans första matcher, speciellt den allra första, spelade han riktigt bra.
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Den sämsta backen som jag sett i DIF (vad jag kan minnas) är borta. Det är bra. Bättre att ungtupparna får chansen.

Det känns dock lite tråkigt att han inte var bättre, för det verkar vara en riktig kanonkille!

Frågan är om han ens platsar i Allsvenskan? Jag är mycket tveksam till det. Han har ju spelat där tidigare, men det känns verkligen inte som en spelare för någon av de högsta serierna. Han är dålig på alla områden där backar kan bedömas.

Kämpa Lassen!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

DIF_Soldier skrev:
Jockmaniac skrev:Jag vill bara säga: "Stefan, du var inte så dålig som alla skriver"....

Lassen jobbade på bra och fick oförtjänt mycket skit från vissa härinne. Förra säsongen skulle ex Boumedienne, Nilson, Ottosson, Kempe och till och med Ölvestad ha betydligt mer skit än Lassen, men med deras såkallade "Djurgårdsstämpel" i pannan behandlas de annorlunda. Det är lättare för Lassen, Printz, Eriksson och denna säsongen exempelvis Carlsson och Almtorp att få bära hundhuvudet. För att de helt enkelt är utsocknes...

Tack och lov att ledningen inte tycker likadant som många härinne för då hade väl antagligen Södergren och Tumba gjort comeback till förmån för Eriksson och Carlsson! För hallå? De föddes Djurgårdare...
Yep, någon "utomstående" måste alltid bära hundhuvudet. Jag minns häxjakten på Edvin Frylén för några säsonger sedan. Även där oförtjänt mycket skit, då faktiskt mer än vanligt och då är det illa.
Edvin var inte alls så dålig som folk ville få det till då. Så också med Lassen.
Stefan Lassen verkar vara en helt reko kille och har mig veterligen aldrig gjort något annat än sitt yttersta för DIF. Inget gnäll eller dåligt beteende för att han hamnade på bänk/läktare. Men ni måste skämta. Han kunde inte kliva på isen utan att det rasslade in baklängesmål och det var ingen slump. Han har säkert kapacitet att lyckas bättre, men han höll absolut inte i DIF och det var bäst för båda parter att han lämnade.

Om du läser detta Stefan, lycka till och var inte ledsen. ;-)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi pratar om hur mycket skit han fick i jämförelse med dom som faktiskt skulle bära laget men inte gjorde det, och alltså egentligen förtjänade det mer. Ölvestad, Mackan med flera var helt under isen stundtals, men ändå var det Lassen som fick mest skit tillsammans med Owuya.

Eftersom, som -daniel- skriver, backar och målvakters misstag uppfattas enklare av Pöbeln. Samt att de två inte har en lika stor DIF-stämpel.

Sedan håller jag inte med Mäklaren om att han har varit sämsta backen. André Mattsson, Erik Ryman, Tero Konttinen med flera har i mina ögon varit sämre.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Salas skrev:Det är jävligt pinsamt att se hur vissa av er skriver. Skärp er för i helvette. Lassen gjorde så gott han kunde, och krigade på varje dag utan att gnälla, men räckte inte till. Att kasta skit på honom är bara fel.

Jag vill önska dig all lycka i Malmö Stefan. Jag hoppas att du lyckas bättre där, och hjälper till att ta upp Malmö till elitserien och då får en ny chans att visa vad du går för, för att givetvis kan du bättre än vad du visade ifjol, det är jag övertygad om att du kan.
Så tack för din rätta inställning, och att du alltid krigade på. Ha det så bra i Skåne, och åter igen, lycka till!

Hur som helst så är lösning perfekt för Malmö, Djurgården och för Lassen. Alla tre blir vinnare av den här affären, vilket är glädjande.
Vilken tur att Wesslau garanterat inte läser här, hade ju kunnat bli lite hycklarvarning annars.
Salas om Wesslau 20110501 20:21 skrev:HELVETTE!
Allsvenskan, here we come!
Salas om Wesslau 20110501 20:25 skrev:Rädd bör man vara. Det stinker flopp om Wesslau och Sandberg.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

DIF_Soldier skrev: Eftersom, som -daniel- skriver, backar och målvakters misstag uppfattas enklare av Pöbeln. Samt att de två inte har en lika stor DIF-stämpel.
Pöbeln? Är godsherren från Finspång less på undermänniskorna eller vafalls?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

AMMC skrev:
DIF_Soldier skrev: Eftersom, som -daniel- skriver, backar och målvakters misstag uppfattas enklare av Pöbeln. Samt att de två inte har en lika stor DIF-stämpel.
Du fattar vad jag menar, spela fan inte dum.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:Vi pratar om hur mycket skit han fick i jämförelse med dom som faktiskt skulle bära laget men inte gjorde det, och alltså egentligen förtjänade det mer. Ölvestad, Mackan med flera var helt under isen stundtals, men ändå var det Lassen som fick mest skit tillsammans med Owuya.

Eftersom, som -daniel- skriver, backar och målvakters misstag uppfattas enklare av Pöbeln. Samt att de två inte har en lika stor DIF-stämpel.

Sedan håller jag inte med Mäklaren om att han har varit sämsta backen.
André Mattsson, Erik Ryman, Tero Konttinen med flera har i mina ögon varit sämre.
Haha, ja dessa "lirare" spelade i en egen division (-Botten är nådd, botten är också passerad
Då famstår ju Lassen som hysad i jämförelse :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

DIF_Soldier skrev:
AMMC skrev:
Du fattar vad jag menar, spela fan inte dum.
Ja jag fattar vad du menar. Du menar att du tycker att folk som följer DIF Hockey i största allmänhet är okunniga idioter. Men det gör inte Lassens prestation ett dugg bättre.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Att Lassen fick för mycket skit kan jag hålla med om men jag tycker verkligen inte han presterade bra när han spelade förra året. Det är bra för honom och oss att han får byta klubb.
Låst