Silly-season Elitserien 2011/12

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av Edin »

DIF_Soldier skrev:
HALVA MODO KOMMER FRÅN DJURGÅRN!/MICKE TELLQVIST HÅLLER PÅ DJURGÅRN!
Där är två ramsor jag vill höra i premiären. Sen borde vi ha några på lager ifall Süger (haha) skulle få en utvisning eller liknande.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Istället för "halva modo kommer från Djurgårn" så borde det ju vara" Halva modo håller på Djurgårn!".

Två givna ramsor är i alla fall:
Micke Tellqvist håller på Djurgårn!
En Micke Tellqvist, finns bara en Micke Tellqvist!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Salas skrev:Istället för "halva modo kommer från Djurgårn" så borde det ju vara" Halva modo håller på Djurgårn!".
Tänkte på det först, men det stämmer ju inte eftersom Krüger och Hannula med allra största sannolikhet inte gör det. Däremot kommer de från Djurgårn.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

DIF_Soldier skrev:
Salas skrev:Istället för "halva modo kommer från Djurgårn" så borde det ju vara" Halva modo håller på Djurgårn!".
Tänkte på det först, men det stämmer ju inte eftersom Krüger och Hannula med allra största sannolikhet inte gör det. Däremot kommer de från Djurgårn.
Hannula lär väl vara Djurgårdare dock? Inte den största av dom alla precis, men han kan ju inte hjälpa att han inte var önskvärd i Djurgården den här säsongen. Då måste han ju se sig om efter andra alternativ.
Men du har en poäng med Krüger. Alla håller kanske inte på Djurgårn, så det kanske är mer korrekt att sjunga att dom kommer från Djurgårn, precis som du säger, för att det gör dom ju i alla fall.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tror inte Hannula håller på något lag.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

DIF_Soldier skrev:Tror inte Hannula håller på något lag.
Synd för Mika att det är sällsynt med hockeyproffs i arabländerna, annars hade han nog gjort en "Chippen". :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ska vara lite tråkig nu, men jag tror det är få spelare som verkligen håller på - och har seriösa känslor för - något lag. Naturligtvis kan man komma att uppskatta stämningen, klubben, lagkompisarna osv genom att spela i en & samma förening men att verkligen älska en klubb i dagens elitidrott tror jag personligen är extremt sällsynt. Allt drivs av pengar, precis som samhäller i övrigt. Därför kan jag tycka det blir så jävla fånigt att höra en spelare som A.Holmqvist påstå att han skulle kunna "offra ena armen för Djurgården" (eller om det nu var för fansen). Njae...
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

-daniel- skrev:
Ska vara lite tråkig nu, men jag tror det är få spelare som verkligen håller på - och har seriösa känslor för - något lag. Naturligtvis kan man komma att uppskatta stämningen, klubben, lagkompisarna osv genom att spela i en & samma förening men att verkligen älska en klubb i dagens elitidrott tror jag personligen är extremt sällsynt. Allt drivs av pengar, precis som samhäller i övrigt. Därför kan jag tycka det blir så jävla fånigt att höra en spelare som A.Holmqvist påstå att han skulle kunna "offra ena armen för Djurgården" (eller om det nu var för fansen). Njae...
Tror precis samma sak, det finns några få spelare som verkligen håller på ett lag, kan dock tänka mig att Tellqvist är en sådan spelare?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
De flesta spelarna i både fotboll och hockey har varit för upptagna med att idrotta och blir bra hockey/fotbollsspelare för att ha hunnit fördjupa sig i supporterskap. Åka på bortamatcher och få massvis med vänner i supporterkretsarna. Lycka till att åka på en bortamatch tur och retur som tar över 24h ifall du har träningar och annat att vara i form till. Eller att ha tid att hjälpa till 2-3 dagar i streck med ett megatifo. Hyll dock till Mitman och Strömberg som åkte på brynäs borta med JK bussen. Arvid fick ju dessutom smaka på polisens överkänslighet i gävle :)
Expert.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

crike skrev:Jaha, Johan Ryno till MoDo. Har inte sett han alls i Oskarshamn, bara hans stats. Men om han så har förbättrats 20% sen han var i DIF är det ändå inget att ha. Jaja det lär säsongen utvisa, dom var dock tillräckligt smarta att bara skriva ett try-out kontrakt med honom.

källa: http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3578682.ab

Ja det var ju inte särskilt överraskande, idiotiskt från början men dock smart med try-out kontraktet.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Jonas Holös klar för Växjö.

Dom lär bli att räkna med, dom där..
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Kentta skrev:Jonas Holös klar för Växjö.

Dom lär bli att räkna med, dom där..
Absolut, sen har de ju Iggulden, tänk om vi hade haft honom.
clowns to the left of me, jokers to the right
kaminor

Inlägg av kaminor »

Växjö har nästan potential att utmana om guldet. Så känns det, de har en riktigt bra trupp. Holös var väl precis vad de behövde. Fattas bara att de norpar Fernholm eller Strålman också.

Hannula skriver på ytterligare ett korttidskontrakt med Modo:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3791579.ab
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Sanslöst överpris Växjö betalat för Holös i mitt tycke. Sign-on bonus på 2 miljoner, och typ 250K / månaden.

"Inga externa finansiärer!" Jo tjena!
Magnutz

Re: Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Sanslöst överpris Växjö betalat för Holös i mitt tycke. Sign-on bonus på 2 miljoner, och typ 250K / månaden.

"Inga externa finansiärer!" Jo tjena!
Precis... Det där Växjötrollet som var här och hävdade att det inte fanns externa penningbaroner kan ju skita ner sig på riktigt.

Vi, däremot, ska satsa vår budget på polisbevakning. Jippi.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar