Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Så länge vi slipper ett ständigt hattande mellan målvakterna, så tror jag det kommer att gå bra. Wesslau lär prestera på en åtminstone hyfsad nivå.
Men, det gör så jävla ont att se Tellan i Modo. Som tur är, så valde han inte själv att inte spela i DIF.
Men, det gör så jävla ont att se Tellan i Modo. Som tur är, så valde han inte själv att inte spela i DIF.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Christopher J
Tellan kommer alltid vara den bästa målvakten. Hoppas han kommer tillbaka snart.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker man borde ta tillbaka Danielsson efter den här säsongen. Det sa sig självt att han skulle få sitt genombrott efter slutspelet i förfjol. Skulle inte förvåna mig om han vinner Modos poängliga i år.
Danielsson är den idealiska Elitseeriespelaren - producerar poäng, relativt ung men ändå inte tillräckligt bra för att dra över pölen. Sådana spelare bör man vara mer rädd om. Det är nog därför man knöt till sig Almtorp t.ex. Danielsson fick ju gå till förmån för Ekman har jag en känsla av. Därför borde det inte vara en omöjlighet att man hör av sig igen.
Han kan mycket väl bli Cehlins "ersättare" då jag tror att denne får sitt genombrott och sticker till Nashville efter den här säsongen. Nickes glädje och entusiasm på och utanför isen bidrar nog mer än man tror, och han kan därför visa sig väldigt viktig på mer än ett sätt när, Gud förbjude, Fimpen lägger skridskorna på hyllan.
Danielsson är den idealiska Elitseeriespelaren - producerar poäng, relativt ung men ändå inte tillräckligt bra för att dra över pölen. Sådana spelare bör man vara mer rädd om. Det är nog därför man knöt till sig Almtorp t.ex. Danielsson fick ju gå till förmån för Ekman har jag en känsla av. Därför borde det inte vara en omöjlighet att man hör av sig igen.
Han kan mycket väl bli Cehlins "ersättare" då jag tror att denne får sitt genombrott och sticker till Nashville efter den här säsongen. Nickes glädje och entusiasm på och utanför isen bidrar nog mer än man tror, och han kan därför visa sig väldigt viktig på mer än ett sätt när, Gud förbjude, Fimpen lägger skridskorna på hyllan.
Säg den glädje som varar
Håller med. Fattar inte varför man släppte honom. Måste ha varit, som du säger, pga Ekman. Annars är han ju perfekt för vårt spelsystem. Hårt arbetande, skicklig skridskoåkare som forecheckar nåt djävulskt och har ett vasst skott. Har svårt att se att han bara skulle komma tillbaka till DIF bara sådär nu eftersom han fått så mycket förtroende där borta och att det har gått bra för honom. Hoppas MODO åker ur i år så kan vi plocka upp honom.
Jag tycker att DIF gjorde rätt som släppte Nicky D.
Han jobbade hårt, ja. Men han var klen vid sargerna och vann inte speciellt många dueller. Han hade ett bra skott, som han nästan aldrig avlossade och när han gjorde det så missade han målet.
Nu håller jag dock med er. Är läge att plocka tillbaka honom då han verkar ha jobbat med dessa saker.
Han jobbade hårt, ja. Men han var klen vid sargerna och vann inte speciellt många dueller. Han hade ett bra skott, som han nästan aldrig avlossade och när han gjorde det så missade han målet.
Nu håller jag dock med er. Är läge att plocka tillbaka honom då han verkar ha jobbat med dessa saker.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Håller med föregående fullt ut; DIF gjorde helt rätt när Danielsson släpptes. Han var alldeles för ojämn och lite för beroende av sin omgivning. Får väl se hur det går för han den här säsongen, förra vart ju riktigt skaplig och kan han bygga vidare på det så ser jag inga problem att se honom i Djurgården igen framtiden.
- SirDIFalot
Jag ville släppa Tim och behålla Nicky. Ser väldigt gärna ett byte efter denna säsong. Att man släpper Tim och väljer att ge Danielsson en ny chans. Hörde från någon som träffat honom på valborg som sa att en packad och tårögd Danielsson skulle sagt "Jag saknar Djurgår'n så mycket så att det gör ont"-daniel- skrev:Håller med föregående fullt ut; DIF gjorde helt rätt när Danielsson släpptes. Han var alldeles för ojämn och lite för beroende av sin omgivning. Får väl se hur det går för han den här säsongen, förra vart ju riktigt skaplig och kan han bygga vidare på det så ser jag inga problem att se honom i Djurgården igen framtiden.
Expert.
Nån som vet när Ottawa's camp är slut så vi får veta 100%:igt vad som händer med Z?
-
Haha hade nästan glömt bort herr ZCapcash skrev:Nån som vet när Ottawa's camp är slut så vi får veta 100%:igt vad som händer med Z?

100% DJURGÅRDSJ***L
Tänkte precis på samma sak, dom kan ju inte ha camp i 100 år, Mika bör väl ha bestämt sig nu?Capcash skrev:Nån som vet när Ottawa's camp är slut så vi får veta 100%:igt vad som händer med Z?
Någon som vet?
- starvin_marwin
Ottawa har väl två stycken camps? Mika ska vara med på båda och camp nr 2 avslutas först typ mitten av september. Inte hundra på datumen men något åt det hållet är det som gäller vad jag förstår.
Har inte heller koll på datum men vad jag hört/läst så kommer Mika att missa nio matcher.hammarn skrev:Tänkte precis på samma sak, dom kan ju inte ha camp i 100 år, Mika bör väl ha bestämt sig nu?Capcash skrev:Nån som vet när Ottawa's camp är slut så vi får veta 100%:igt vad som händer med Z?
Någon som vet?
Fan, det låter mycket när jag läser det själv men kan kanske stämma.
Är man jäkligt självisk om man hoppas att Z misslyckas i Ottawa?
Att få in en tilltufsad Mika Z flera veckor in på säsongen är i mitt tycke lika välkommet som valfri influensa.Solsidan skrev:Är man jäkligt självisk om man hoppas att Z misslyckas i Ottawa?
Jag tror på laget så som det ser ut nu och slipper helst förändringar i laget på grund av en 18åring.

EDIT: Jag gillar Mika Z, skön stil, men det handlar om mer än Mika.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Tycker det känns jättelöjligt att tro att Mika skulle vara "tilltufsad" för att ha "misslyckats" att redan nu knipa en NHL-plats...det här handlar liksom inte om en Mackan Nilson som ser sin sista chans att få glänsa lite over there. Kommer Mika tillbaka så kommer han vara 110% fokuserad & taggad för att göra det Ottawa bossarna förväntar sig av honom i SEL.