Nä, du har helt säkert rätt. Men vi måste ju bli av med honom på något sätt. Om lösningen är att vi betalar hans lön under utlåningen så är det ju bara en marginell skillnad rent ekonomiskt. Jag ser hellre att han spelar för en annan klubb från en lägre division med lön från DIF än att han spelar elitserien för DIF, om det inte går att lösa på något annat sätt vill säga.Kall-El skrev:Man lånar knappast ut en spelare som inte är junis och samtidigt står för lönen.
Djurgårdens IF - HC Sparta Praha
-
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - HC Sparta Praha
Avgå DJ Yes!
Tror inte att någon klubb i Allsvenskan ens vill ha Lassen i laget. Ettan tror jag är mer lämpligt för honom.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
Precis min tanke. Då tycker jag att vi bestämmer det. Lassen till ettan.Mäklaren skrev:Tror inte att någon klubb i Allsvenskan ens vill ha Lassen i laget. Ettan tror jag är mer lämpligt för honom.
Avgå DJ Yes!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror helt klart att det finns många Allsvenska klubbar som skulle kunna tänka sig Lassen i sin trupp, men problemet är nog lönen. Dessutom så är jag tämligen övertygad om att han egentligen inte är så dålig som han har varit när han spelar i DIF. Tror det har blivit en mental låsning och någon slags press att NU JÄVLAR MÅSTE JAG PRESTERA varje gång han får chansen och då går allt åt helvete...
Har inte kunnat se en match ännu men hur ser speltidsfördelningen ut så här långt? Eftersom det verkar köras på så lika femmor som möjligt jämfört med tidigare år undrar man om fördelningen är densamma, dvs:
1-linan: 20-22min
2: 18-22min
3: 10-15
4: 8-12
Btw, visst tröjorna är snygga utan reklam men den vita sargen är riktigt cool
även om kvalitén på det som man ser via hemsidan skriker 80-tal, blir ändå allt så mycket tydligare. Kommer aldrig förbli så vackert vita men snyggt är det (ja jag ser reebook reklamen).
Btw, visst tröjorna är snygga utan reklam men den vita sargen är riktigt cool

- swallat
sargen ser lite rolig ut ja men den verkar vara likt nya NHL standard, plexit är ganska mjukt och följsamt, vobblar mycket mer vid kontakt och skotten smäller inte lika högt som tidigare, själva sargen verkar vara smalare och med mindre yta för pucken att rulla på vid kanten mot plexit... synd bara att en kommer klistras sönder sedancrike skrev:Har inte kunnat se en match ännu men hur ser speltidsfördelningen ut så här långt? Eftersom det verkar köras på så lika femmor som möjligt jämfört med tidigare år undrar man om fördelningen är densamma, dvs:
Btw, visst tröjorna är snygga utan reklam men den vita sargen är riktigt cooläven om kvalitén på det som man ser via hemsidan skriker 80-tal, blir ändå allt så mycket tydligare. Kommer aldrig förbli så vackert vita men snyggt är det (ja jag ser reebook reklamen).
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
-
HIFK åkte på torsk nere i Prag. Skönt!
- -daniel-
Ja, det känns tämligen öppet för gruppseger fortfarande. Vinner vi en av de 2 återstående så tror jag vi kniper den.
-
Haha! Du är så optimistisk, Daniel. 

klart vi vinner gruppen nu och inkasserar fina 30k euro.. HIFK lär få spö i nästa match också, inget lätt motstånd där och nu där DIF fått vila lite så drar vi två raka av bara farten! 

- Daniel942
Jinx-master.Capcash skrev:klart vi vinner gruppen nu och inkasserar fina 30k euro.. HIFK lär få spö i nästa match också, inget lätt motstånd där och nu där DIF fått vila lite så drar vi två raka av bara farten!
DIF!
Inte då, det är redan 1-0 i baken för HIFK!Daniel942 skrev:Jinx-master.Capcash skrev:klart vi vinner gruppen nu och inkasserar fina 30k euro.. HIFK lär få spö i nästa match också, inget lätt motstånd där och nu där DIF fått vila lite så drar vi två raka av bara farten!

2-0 till Pardubice mot HIFK efter två perioder.
Jokerit vann ju dock. 

Torsk för HIFK, 2-1, vilket betyder att vi har gruppsegern i egna händer trots Jokerits vinst.
Det kommer dock att bli grymt tufft, det blir två stenhårda matcher nu.
Det kommer dock att bli grymt tufft, det blir två stenhårda matcher nu.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- DIF_Soldier
Efter snedsteget mot KalPa bör vi ju ta minst en seger är min känsla. Men det blir på håret.
Jokerit har en svår match mot Bratislava kvar, som också slåss för gruppseger. Luleå kan ju inte vinna gruppen men är mycket väl med i racet om slutspelsplats.
Kämpa Djurgården!
Jokerit har en svår match mot Bratislava kvar, som också slåss för gruppseger. Luleå kan ju inte vinna gruppen men är mycket väl med i racet om slutspelsplats.
Kämpa Djurgården!
Säg den glädje som varar