DIF i Media
-
Re: DIF i Media
Jag hajjar vad ni menar, men dels hör det till sammanhanget (den jobbiga säsongen, Nisses personlighet, mediadrevet) och dels känner de flesta reportrar och redaktioner att de måste få ställa de mindre välkomna frågorna också. Jag tycker Nisse handerade frågorna utmärkt och svarade skitbra. Vilken hjälte han är!
Det roliga med hr Ekman är att han är så uppenbart intellektuell. Och det är inget som kommit efter stroken. Det är inte så ovanligt som man kan tro inom hockey, men det är först när en spelare drabbas av en svår sjukdom som media är intresserade av personen och upptäcker att en hockeyspelare inte är ett pannben.
Väldigt rörande reportage/intervju hursomhelst. Välförtjänt positiv uppmärksamhet för en stor spelare och även för DIF som visat hur en seriös klubb skall hantera en sån här situation.
Roligt att han tränar i samma bassäng som vi babysimmar med dottern. Plötsligt känns 210:- för ett halvtimmes dopp inte så dyrt längre...
// JV
PS. Jag hörde till dem som - trots att jag håller på ett annat lag än DIF - tyckte att tjafset om slashingen gick helt över styr. En hetsig situation, klubban sitter fast, kommer loss, ett fult hugg i hettan. End of story. Klart det kan vara avstängning men snacket om långa avstängningar var ju larvigt. Bl.a därför tycker jag det är bra att episoden dras upp igen. Såhär långt efteråt med lite perspektiv så är det uppenbart för alla att media flippade ur.
Det roliga med hr Ekman är att han är så uppenbart intellektuell. Och det är inget som kommit efter stroken. Det är inte så ovanligt som man kan tro inom hockey, men det är först när en spelare drabbas av en svår sjukdom som media är intresserade av personen och upptäcker att en hockeyspelare inte är ett pannben.
Väldigt rörande reportage/intervju hursomhelst. Välförtjänt positiv uppmärksamhet för en stor spelare och även för DIF som visat hur en seriös klubb skall hantera en sån här situation.
Roligt att han tränar i samma bassäng som vi babysimmar med dottern. Plötsligt känns 210:- för ett halvtimmes dopp inte så dyrt längre...
// JV
PS. Jag hörde till dem som - trots att jag håller på ett annat lag än DIF - tyckte att tjafset om slashingen gick helt över styr. En hetsig situation, klubban sitter fast, kommer loss, ett fult hugg i hettan. End of story. Klart det kan vara avstängning men snacket om långa avstängningar var ju larvigt. Bl.a därför tycker jag det är bra att episoden dras upp igen. Såhär långt efteråt med lite perspektiv så är det uppenbart för alla att media flippade ur.
Jag kan köpa att slashingincidenten till viss del är relevant i intervjuns dramaturgi, men jag tycker ändå att man märker på Nisse att han inte vill prata om situationen och att han blir obekväm. Och i det skick han befinner sig i, bör TV4 visa större respekt för honom och inte påminna om en incident, som troligtvis, bidragit till att den fruktansvärda stroken drabbade honom.
För övrigt så är det lika trevligt varje gång att se att du som motståndarsupporter kan kliva in här och hålla en så fantastiskt hög nivå på dina inlägg - cred till dig.
Ditt nick är ju dock mindre smickrande i denna omgivning.
För övrigt så är det lika trevligt varje gång att se att du som motståndarsupporter kan kliva in här och hålla en så fantastiskt hög nivå på dina inlägg - cred till dig.
Ditt nick är ju dock mindre smickrande i denna omgivning.

Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
TV4 är ytliga äckliga drägg. Det har de alltid varit. Journalister över huvud taget. De skulle le i hemlighet om Nisse skulle få återfall i studion eftersom det skulle vara en bra story.
Politiker, kvällstidningsjournalister/skvallerpressen, TV4-gruppen är de vidrigaste yrkena som finns. Telefonförsäljare är bara tragiska.
Politiker, kvällstidningsjournalister/skvallerpressen, TV4-gruppen är de vidrigaste yrkena som finns. Telefonförsäljare är bara tragiska.
Säg den glädje som varar
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Tung intervju att kolla på.
Då säkert ännu tyngre för Nisse att sitta där.
Är också kritisk till inledningen av intervjun, man satt och blev förbannad när de tar upp den där incidenten inför Nisse som helt klart inte gillade det.
Efter inledningen var det dock en väldigt bra och rörande intervju.
Kul att höra att han var med på lagfotograferingen också, skönt att DIF "tar hand om" Nisse efter stroken och låter han vara med. Det värmer ett Djurgårdshjärta.
Kämpa Nisse - Vi är med dig överallt!
Då säkert ännu tyngre för Nisse att sitta där.
Är också kritisk till inledningen av intervjun, man satt och blev förbannad när de tar upp den där incidenten inför Nisse som helt klart inte gillade det.
Efter inledningen var det dock en väldigt bra och rörande intervju.
Kul att höra att han var med på lagfotograferingen också, skönt att DIF "tar hand om" Nisse efter stroken och låter han vara med. Det värmer ett Djurgårdshjärta.
Kämpa Nisse - Vi är med dig överallt!
DIF!
-
Tragiskt att en sån som Boork inte hört av sig efter stroken... Samma med äcklet Nyström som jag faktiskt respekterade innan det här fallet i November. Så jävla lågt och tragiskt. Han är säkert glad nu.. Ännu mera strålkastarhjus på en som inte ens förtjänar att skriva i "ordet fritt". Trodde de hade mer medkänsla och humanitet än så. Jävla mögel hela högen!
100% DJURGÅRDSJ***L
...snyggt av Brynäs IF att höra av sig dock.
Blev också lite störd av inledningen, men sedan tog sig intervjun och blev till slut riktigt bra. Nisse gjorde mycket bra ifrån sig.
Blev också lite störd av inledningen, men sedan tog sig intervjun och blev till slut riktigt bra. Nisse gjorde mycket bra ifrån sig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Nisse....
I love you.

I love you.
Det var en grymt rörande intervju. Jag kan förstå varför dom tog upp hugget, för på något sätt känns den händelsen relaterad till stroken. Det skedde så mycket där i hans liv och karriär, samt i våra liv och intresse för hockeyn. Men, det var ändå jobbigt att se att Nisse blev obekväm.
Dock, det tog sig igen efter det snacket och det var otroligt rörande. Inte ett öga torrt efter intervjun. Tack Nisse för allt, och Tack för att du vill fortsätta på det sättet du kan.
Dock, det tog sig igen efter det snacket och det var otroligt rörande. Inte ett öga torrt efter intervjun. Tack Nisse för allt, och Tack för att du vill fortsätta på det sättet du kan.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Inledningen var inte snygg, så är det. Jag drog ner volymen där. Sen, som många andra tyckt så tar sig samtalet och blir bra.
Nisse.. Vilken man. Vi är med dig överallt.
Nisse.. Vilken man. Vi är med dig överallt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Blev rörd av intervjun... Tufft att se Nisse i tårar när en pratar om sin lillegrabb. Cred till dig Nisse som verkligen kommer dit och berättar om hur du har det samt hur du haft det, det är intressant att veta. Jag önskar dig all lycka till och hoppas verkligen dina framtidsplaner går i lås.
Vi är med dig överallt, kämpa Nisse!
Vi är med dig överallt, kämpa Nisse!
Nyström är årets jävla skämt! Hur fan kan den mannen jobba på expressen?! Visst va det han som ville att DIF skulle sparka Nisse? Han sa även att DIF hade bäst publik, nu har solna det....!
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... till-final
Dogge
Nyström är en äcklig kossa. Han vänder kappan efter vinden hela tiden. Om nu AIK tar sig till final tackvare Fasth, säg mig, varför gjorde dom inte det redan förra året då? 0-4 i matcher mot FBK, ring any bells?jospi skrev:Nyström är årets jävla skämt! Hur fan kan den mannen jobba på expressen?! Visst va det han som ville att DIF skulle sparka Nisse? Han sa även att DIF hade bäst publik, nu har solna det....!
Kommer aldrig glömma drevet som han ledde mot Nisse. Patetiska idiot.

Man ser ju hur jävla "star"struck han är. Efter en timme med landslagsmålisen så är han helt övertygad om att AIK når SM-final. Vilken jävla naiv dåre han är! Fasth måste ju givetvis säga att han tror på sitt lag, hur skulle det se ut om han dissa sin egen trupp? Och Nyström sitter där och sväljer allt. Var fan är källkritiken? Det där var första intervjun han gjorde inför elitseriepremiären, hur fan ska resten se ut?
Ful är han också, ser ut som han har AIDS.
- Daniel942
Hade lite respekt för honom innan nisse-incidenten, men nu är han bara en i mängden...jospi skrev:Nyström är årets jävla skämt! Hur fan kan den mannen jobba på expressen?! Visst va det han som ville att DIF skulle sparka Nisse? Han sa även att DIF hade bäst publik, nu har solna det....!
DIF!
http://bloggar.expressen.se/nystrom/
Nyström om Ekman intervjun... sicken jubelidiot han är!
Edit: Såg nu att länken låg i tråden Tack Nisse Ekman, tack. så det är väl lika bra att fortsätta diskussionen där.
Nyström om Ekman intervjun... sicken jubelidiot han är!
Edit: Såg nu att länken låg i tråden Tack Nisse Ekman, tack. så det är väl lika bra att fortsätta diskussionen där.
2014-04-07, vad hände?