DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

Oremo och Kennedy är pinsamma.
Raja och Sjölund är bitvis finurliga och Kebba med ett och annat fint inlägg kastar pärlor för svin när anfallarna inte förvaltar chanserna.
Varför blåser man på de hårdaste skotten man har när man är 2-3m från mål??
Användarvisningsbild
Jepe

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Jepe »

Det är sjukt så ineffektiva vi kan vara! Hur kan man lyckas att missa mål på de chanser vi får är helt otroligt! Vettifan om vi inte skulle ha större chans att hänga kvar om vi kör en tokdefensiv och satsar på 0-0 i de kvarvarande matcherna! Har vi tur gör nått lag självmål och vi vinner med 1-0!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

Jag längtar till september
Jag längtar till 9000 galna apor
Jag längtar till Eket i hovets korridorer
Jag längtar till Introt
Jag längtar till Klockan slår
FAN VAD JAG LÄNGTAR TILL HOCKEY FÖR TILLFÄLLET
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

swallat skrev:Jag längtar till september
Jag längtar till Introt
Så kul för dig då. Varför känner du dig manad att skriva detta på en tråd som rör DIF Fotboll. DIF Fotboll ligger redan risigt till utan att nån behöver strö salt i såren.

Man kan ju undra var alla Diehard DIF Hockey fanns för fem år sedan när det var 4500-5000 på matcherna och knappt nån sjöng.

Dom som kallar sig DIF och som har möjligheten SKA ta sig till Stadion den 11/9. Nu om någonsin behöver DIF Fotboll stöd.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Millwall,

dom var väl på hovet/globen? Förstår inte riktigt vad du menar. Man behöver väl inte sjunga för att vara "hardcore"?

Jag längrar, precis som Swallat, till hockeyn. Dock går jag på dom flesta fotbollsfighter.

VARFÖR är det att strö salt i dina (våra) sår när någon längtar efter hockey? Sedan kan jag hålla med om att det kanske är onödigt, nu är ju detta trots allt hockeyns forum, och vissa har en större kärlek till hockeyn, precis som vissa har det till fotbollen.

Vill du dra hockeyfolk till fotbollen från detta forumet kan du inte gå i clinch i varje inlägg.

Det är ju ett faktum att fotbollen har stora problem, folk kommer påpeka det. Kolla matchtrådarna här när det går dåligt i hockeyn, allt är sämst.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Millwall skrev:
swallat skrev:Jag längtar till september
Jag längtar till Introt
Så kul för dig då. Varför känner du dig manad att skriva detta på en tråd som rör DIF Fotboll. DIF Fotboll ligger redan risigt till utan att nån behöver strö salt i såren.

Man kan ju undra var alla Diehard DIF Hockey fanns för fem år sedan när det var 4500-5000 på matcherna och knappt nån sjöng.

Dom som kallar sig DIF och som har möjligheten SKA ta sig till Stadion den 11/9. Nu om någonsin behöver DIF Fotboll stöd.

Det gick ju bra i fotbollen då, med färskt tillskjutet riskkapital.

Annars känns väl just det datumet (11sep ) som att det i princip bara kan gå åt helvete...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

android skrev:Dom var väl på hovet/globen?
Det har ju tillkommit en del. Dom 4500-5000 som var på plats för fyra, fem år sedan finns naturligtvis där även nu, men varifrån kommer dom som inte fanns där när det verkligen gick trögt för DIF Hockey?
android skrev:Vill du dra hockeyfolk till fotbollen från detta forumet kan du inte gå i clinch i varje inlägg.
Jag misstänker starkt att det är samma personer som tidigare dissade DIF Hockey när fotbollen gick bra, som nu dissar DIF Fotboll.

Att fotbollen går dåligt behöver man inte påpeka genom att berätta hur mycket mer genuin och rolig hockeyn är.

Jag ogillar starkt medgångare. Därmed inte sagt att du eller Swallat skulle vara det.
android skrev:Dock går jag på dom flesta fotbollsfighter.
Asbra!
Lee Harvey Oswald skrev:Det gick ju bra i fotbollen då, med färskt tillskjutet riskkapital.
Jepp! Det är vad jag tror också.
Senast redigerad av Millwall den 2011-08-26 11:17:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Millwall skrev:
android skrev:Dom var väl på hovet/globen?
Det har ju tillkommit en del. Dom 4500-5000 som var på plats för fyra, fem år sedan finns naturligtvis där även nu, men varifrån kommer dom som inte fanns där när det verkligen gick trögt för DIF Hockey?
android skrev:Vill du dra hockeyfolk till fotbollen från detta forumet kan du inte gå i clinch i varje inlägg.
Jag misstänker starkt att det är samma personer som tidigare dissade DIF Hockey när fotbollen gick bra, som nu dissar DIF Fotboll.

Att fotbollen går dåligt behöver man inte påoeka genom att berätta hur mycket mer genuin och rolig hockeyn är.

Jag ogillar starkt medgångare som låtsas vara hardcore. Döärmed inte sagt att du eller Swallat skulle vara det.
Jag har inte ens tagit åt mig :). Dock är jag enormt jävla trött på diskussionerna i den här tråden.

Går i cykler:
Inlägg ett: Härligt DIF / Fan också!

Inlägg två: Fan vad bra [spelare/tränares namn] / Så jävla dålig du är [spelare/tränares namn]

Inlägg tre: Hockey är bäst/sämst / Fotboll är bäst/sämst

Inlägg fyra: NE!! Fotboll är sämst/bäst / Hockey är sämst/bäst

Sen börjar det om.

Ofta är det samma personer också. Kan man inte diskutera Djurgården Fotboll på ett sakligt sätt så är detta fel tråd. Vill man diskutera Hardcore-fans, fel tråd. Vill man diskutera skillnaden mellan DIF-hockey och DIF-fotboll, fel tråd. Vill man diskutera hockeyns underbara uppgång, fel tråd.

OnT: Som alla andra anser jag också att det behövs någon som kan sätta dit bollarna. Är ju bara ett par dagar kvar på fönstret. Ett lån från en större liga? Hur har Calle B skött sig i Jkpg Södra?

Vi kan ju inte chansa. Känns som att tiden är för knapp att jobba med spelarna som finns i truppen. Kennedy och Oremo har ju dokumenterade bevis för att dom KAN göra mål. Tills vi har fått in någon ny spelare måste ju man fråga sig, HUR får vi dessa två herrar att göra mål.

Mitt svar är ju djupledsspel. Ser varken Oremo eller Kennedy komma i speciellt många djupledslöpningar. Beror det på att bollen inte slås eller löpningen inte kommer kan jag inte svara på. Är usel på att se taktik, mönster och tendenser på en fotbollsplan. På en hockeyplan går det bra (sorry för OT).

Sen måste Daja och Kasper rycka upp sig. Vad fan är problemet.

Vart tog inställningen vägen, Mattias Jonson har ju något som kan kallas inställning, men resten? Ingen tröja torr? Järnkamin?

Och nu Millwall så har jag inte kritiserat fotbollslaget för att jag även går på hockey, utan för att dom spelar som ett gäng vrak.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

android skrev:Och nu Millwall så har jag inte kritiserat fotbollslaget för att jag även går på hockey, utan för att dom spelar som ett gäng vrak.
Har du uppfattat det som att jag är av den åsikten att man inte får kritisera DIF Fotboll så får jag ta på mig att jag varit otydlig.

Det jag försöker att tydliggöra är att denna "fy-fan-vad-dåliga-DIF-Fotboll-är-hockeyn-är-mycket-roligare"-attityden är kontraproduktiv och att de som ger uttryck för detta enligt mig är ett gäng medgångare som nästa gång det blir hype runt fotbollen kommer säga samma sak, fast tvärtom då.

DIF Fotboll behöver stöd nu oavsett hur usla dom är. I mina ögon bortser supportern från hur bekväm en arena är eller hur laget spelar. Man är där. ALLTID OAVSETT!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Vi är nog i grund och botten lika i vår inställning där, men vi uttrycker det olika.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

android skrev:Vi är nog i grund och botten lika i vår inställning där, men vi uttrycker det olika.
Jo så är det nog. Tråkigt att jag inte kan formulera mig bättre. :)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Var på plats i Norrköping igår... Ingen tvekan om att spelet har enorma problem! Tovio, Daja, Dembo, Raja, Kennedy osv spelar ju som ett gäng kärringar med nya höfter. De enda som får godkänt är Jonson och Youseff.

Nästa problem som Djurgården har är publiken. Vad fan är problemet? Vi var inte direkt några där igår, men vi låter som Trelleborgs bortafölje. Och när vi väl sjunger så sjunger vi tröga ramsor som är svårast att få tryck i, och som jag knappt själv orkar köra en hel halvlek. Ramsor som "Djurgårn tills jag dör" och "Vi är Djurgårn". Det är nu det behövs "Alltid oavsett", "Djurgårns tunga grabbar" osv med lite pondus i. Riktigt besviken på de flesta i klacken igår, undantaget snubben bakom mig som sjöng tills han bokstavligt talat lät som en kåt finnfarm på 13 år.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:Var på plats i Norrköping igår... Ingen tvekan om att spelet har enorma problem! Tovio, Daja, Dembo, Raja, Kennedy osv spelar ju som ett gäng kärringar med nya höfter. De enda som får godkänt är Jonson och Youseff.

Nästa problem som Djurgården har är publiken. Vad fan är problemet? Vi var inte direkt några där igår, men vi låter som Trelleborgs bortafölje. Och när vi väl sjunger så sjunger vi tröga ramsor som är svårast att få tryck i, och som jag knappt själv orkar köra en hel halvlek. Ramsor som "Djurgårn tills jag dör" och "Vi är Djurgårn". Det är nu det behövs "Alltid oavsett", "Djurgårns tunga grabbar" osv med lite pondus i. Riktigt besviken på de flesta i klacken igår, undantaget snubben bakom mig som sjöng tills han bokstavligt talat lät som en kåt finnfarm på 13 år.
Var också på plats. Oroväckande när den annars den tokstablie Joona Toivio började svikta.

Skulle behövt en Tim Eriksson ;)
Expert.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev:
Jockmaniac skrev:Var på plats i Norrköping igår... Ingen tvekan om att spelet har enorma problem! Tovio, Daja, Dembo, Raja, Kennedy osv spelar ju som ett gäng kärringar med nya höfter. De enda som får godkänt är Jonson och Youseff.

Var också på plats. Oroväckande när den annars den tokstablie Joona Toivio började svikta.

Skulle behövt en Tim Eriksson ;)
No kiddin :wink: Någon som kunde hålla i boll och leverera en pass inom hyfsad räckhåll vore kardemumma det.
100% DJURGÅRDSJ***L
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det där med att DIF hockey hade 4000-5000 på matcherna för några år sedan är dock som vanligt fel. Vi har alltid snittat runt 6500-7000.

Sen Millwall: du tycker det är okej att du får spy galla över sporten hockey med ojämn mellanrum. Du brukar inte vara sen att kommentera att hockey är en bondesport och folk som går på hockey är bönder. Du har, vill jag minnas, också nämnt att du bara går på fyra-fem hockeymatcher per säsong. Och sedan lackar du ur när någon nämner att man längtar till hockeyn.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar