DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Edin »

Swallat: jo, jag vet, men om det verkligen är så att vi vinner serien och aik tar sista slutspelsplatsen så har vi ingen ursäkt till att inte välja dem. Att möta aik i en slutspelsserie skulle vara hur kul som helst, om vi vinner, men i ett sånt läge känns det som att det är för mycket att förlora. Hur resonerar ni? Hade ni velat att vi valt gnaget?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
mallavich

Inlägg av mallavich »

Edin skrev:Swallat: jo, jag vet, men om det verkligen är så att vi vinner serien och aik tar sista slutspelsplatsen så har vi ingen ursäkt till att inte välja dem. Att möta aik i en slutspelsserie skulle vara hur kul som helst, om vi vinner, men i ett sånt läge känns det som att det är för mycket att förlora. Hur resonerar ni? Hade ni velat att vi valt gnaget?
För mig är det lite delat. Hade vart sjukt att möta aiH i en finalserie.. Hypen, känslorna, hatet.. Men jag vet inte om jag skulle överleva det. Skulle åtminstone behöva sjukskrivning under de två veckorna och om vi mot all förmodan skulle torska.... Bosätta sig i en jordkällare?
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Jag skulle gärna möta gnihet i slutspelet, är övertygad om att vi har mer rutin än dem, och jag tror det är avgörande i sådana sinnesjuka matcher..
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Mentalt hade jag aldrig klarat av ett derby i en spelspelsserie även fast det hade varit förbannat skoj att slå ut dom.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vill man bevisa vem som egentligen är bäst finns det bara ett val. Men rent procentuellt riskerar ju vinstchansen att minska på grund av all prestige och mental press, eftersom vi för det första skulle vara piskade att slå dem eftersom vi är favoriter, och för det andra är det ärkerivalerna vilket ökar pressen ytterligare.

Risken att klappa ihop som favorit i det läget blir därför oerhört stor.
Jag hade ändå valt råttorna.
Säg den glädje som varar
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Det skulle nog kunna bli rätt bra kravaller under en final-serie mot aik...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Klart man skulle välja AIK! Ni skriver ju själva varför - känslorna skulle svalla som aldrig förr! Att bara få uppleva såna matcher där man är nervös så man mår illa och involverad och taggad så man nästan skakar - är det inte det som är det roligaste?

Klart att det blir lite extra svårt kanske att vinna mot AIK då de lär vara motiverade till 110% men man kan förlora mot MoDo eller något annat skitlag också... Nej förf-n ge mig största möjliga upphetsning! :lol:
Användarvisningsbild
Daniel942

DIF i Media

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Intressanta att många skribenter verkar hålla årets DIF-trupp väldigt högt. Samtidigt som det värmer Djurgårdshjärtat så kan jag inte hjälpa att känna att det ändå saknas den där pricken över i:et. Det är givetvis forwardssidan jag syftar på.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Äh, tycker bara det är roligt med lite positiva vibbar. Känns dock (kanske som vanligt iofs) att det alltid handlar om så många saker som bara måste fungera för att det skall gå bra, men varför inte? Så är det för alla lag. Känns roligare att gå in i en säsong med lite positiva vibbar.

Är livrädd dock att förväntningarna är för höga och att allt kollapsar kanske just pga kraven från omgivningen...men det är nog bara den inneboende pessimisten i mig.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Varför tas yxhugget upp ni i TV4? Kan dom inte bara släppa det?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

lajjnus skrev:Varför tas yxhugget upp ni i TV4? Kan dom inte bara släppa det?
Pratade dom om det när du skrev inlägget? Sitter och tittar nu men inte sett Nisse, var han tidigare än vad som stod i nyheten?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Ja, det gjorde jag. Nej, det började 10.14, pågår just nu, han talar om symptom och så för tillfället.
Klippet från DIFTVs besök på sjukhuset visas nu.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Kul och se Nisse men shit vad tråkigt att det ska snackas om Brynäs-incidenten så mycket. Intervjun hade knappt börjat och Kristin (som är en väldigt bra programledare) börjar med att fråga om han minns hugget. Fan, en man som varit med om så mycket och kämpar sig tillbaka blir direkt påmind om en mindre bra händelse i hans karriär. Nåja, det är kul och se att det går framåt.

Man blev lite rörd när han kom in på familjen och ögonen fylldes med sorg. Det är fortfarande svårt och förstå vad han har gått igenom och fortfarande gör.

Fint av Djurgår'n också att låta honom vara med på lagfotot.

Kämpa Nisse!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Är starkt kritisk till inledningen på intervjun, då Kaspersen pressade Nisse till en obekväm situation, tänker på det där med yxhugget. Precis vad han inte behöver. Efter detta är det dock ett väldigt gripande samtal.

Kämpa Nisse!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar