Säckens vara eller inte vara...
Ni får ha i åtanke att säsongen precis har börjat. Och det är en lång resa innan allvaret börjar. Ha i åtanke att det finns en mängd 80-talister med som behöver komma in. Det finns inte ett lag i Elitserien som börjar på topp och går igenom säsongen oförändrat.
Tycker Challe här en bra inställning. "Dif är ett stockholmslag" Och en stor del av spelarna kommer ifrån just Sthlm. Vilket skapar en klubbkänsla. Ett bättre Djurgår'n var det många år sedan jag senast såg, årets lag ser riktigt bra ut. Och vi kommer att gå långt.
Forza DIF!!
Tycker Challe här en bra inställning. "Dif är ett stockholmslag" Och en stor del av spelarna kommer ifrån just Sthlm. Vilket skapar en klubbkänsla. Ett bättre Djurgår'n var det många år sedan jag senast såg, årets lag ser riktigt bra ut. Och vi kommer att gå långt.
Forza DIF!!
Kolla vilka lag som ligger framför oss, tror du verkligen dom kommer ligga där när säsongen är slut. Helt otroliga resonemang du har.....Jojje skrev:Jaha? Vi slog Linköping med... Jag är tyvärr rädd för att vi kommer att få se många plattmatcher framöver där det slarvas i försvaret, insläppta i pp osv. Det vi har sett under de senaste säsongenrna. Vilket kan härledas till tränarna.
En match gör inte en säsong. Vi ligger ändå långt ner och kolla vilka lag vi har bakom oss, tror du verkligen att de kommer att ligga där när säsongen slutar? Det tro inte jag, och vart hamnar vi då? Det kan du nog räkna ut själv.
+
Du kommer inte ihåg matcherna va? Uddamål, individuella misstag osv...du e patetisk om du inte tycker att vi pressade VF....!Stocky skrev: PRESSADE!?!?
HAHAHA 4-1 matcher ja det va en jävla press du...
4 uddamåls förluster varav en i sudden o en när de återstod 14 sekunder kvar då stackarn Boyle gick ut o bad om ursäkt till oss, vilket ja inte tycker han behövde..!
Men men...Challe o Säcken ska inte gå men givetvis va de grymt mycke bättre lag under lockouten. Då handlade dock inte om hockey utan om sportchefers jobb, de avgjorde laget...!
Saknar Kung Wikegård!
Ditt uttalande är patetiskt om något. Tråden handlar om något som är alltför tidigt att tycka om. Försäsongen gick hur bra som helst, och Djurgårn har spelat bra, mycket bra. Undvik gärna ord som patetiskt. Det är inte speciellt kul att läsa, respektera hans åsikt i stället.Boråsaren skrev:Du kommer inte ihåg matcherna va? Uddamål, individuella misstag osv...du e patetisk om du inte tycker att vi pressade VF....!Stocky skrev: PRESSADE!?!?
4 uddamåls förluster varav en i sudden o en när de återstod 14 sekunder kvar då stackarn Boyle gick ut o bad om ursäkt till oss, vilket ja inte tycker han behövde..!
Men men...Challe o Säcken ska inte gå men givetvis va de grymt mycke bättre lag under lockouten. Då handlade dock inte om hockey utan om sportchefers jobb, de avgjorde laget...!
Boråsaren skrev:Du kommer inte ihåg matcherna va? Uddamål, individuella misstag osv...du e patetisk om du inte tycker att vi pressade VF....!Stocky skrev: PRESSADE!?!?
Jag kommer ihåg dom, jag stog nere i frölundaborg och svettades, samt såg självklart alla hemma matcher.
Det var jämt men vi var en storlek för små mot dom då.
Varför jag reagerade var för att just Jojje sa att vi pressade, och säger den störrsta DIF hatarn här inne att vi pressade ja då ska man ha spelat ut dom!
Men som sagt det har inget med den här fantastiska tråden att göra!
Du är inte speciellt intelligent, det märks.Stocky skrev:Varför jag reagerade var för att just Jojje sa att vi pressade, och säger den störrsta DIF hatarn här inne att vi pressade ja då ska man ha spelat ut dom!
Men som sagt det har inget med den här fantastiska tråden att göra!
DIF pressade vf, det betyder inte att vi spelade ut dem, vilken dåre kan tro att det skulle betyda det?! Att pressa betyder att vi kort och gott fick dem att slita hårt för varje seger.
Herregud, att man ska behöva förklara det...
Säcken är förmodligen den coach som har lägst lön i hela ES och han har gjort ett mycket bra jobb. Sett till materialet har DIF överpresterat såväl förra säsongen som denna säsong. Många neutrala bedömare har tippat DIF som en mycket stark kvalseriekandidat.
Styrelsen har gjort rätt som givit Säcken ett 100%-igt stöd, på så vis kan coachen känna sig trygg själv och förmedla trygghet till sina unga adepter. Djurgårdens juniorer och förstaårs-seniorer måste våga! De får inte bli rädda för att misslyckas, då är det kört för DIF. Säcken och Challe är perfekta för den uppgiften.
Om DIF klarar sig kvar som topp-10 i år är det godkänt. Ta av DIF-cyklopet och ta en ordentlig titt på de andra lagen i serien - deras spelarmaterial är inte direkt kattpiss heller..
Styrelsen har gjort rätt som givit Säcken ett 100%-igt stöd, på så vis kan coachen känna sig trygg själv och förmedla trygghet till sina unga adepter. Djurgårdens juniorer och förstaårs-seniorer måste våga! De får inte bli rädda för att misslyckas, då är det kört för DIF. Säcken och Challe är perfekta för den uppgiften.
Om DIF klarar sig kvar som topp-10 i år är det godkänt. Ta av DIF-cyklopet och ta en ordentlig titt på de andra lagen i serien - deras spelarmaterial är inte direkt kattpiss heller..
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Håller med dig Kagen till 100%!!!Kagen skrev:Säcken är förmodligen den coach som har lägst lön i hela ES och han har gjort ett mycket bra jobb. Sett till materialet har DIF överpresterat såväl förra säsongen som denna säsong. Många neutrala bedömare har tippat DIF som en mycket stark kvalseriekandidat.
Som jag tidigare sagt i denna tråden - att lyckas undvika kvalserien med förra årets uppsättning måste ses som en bragd och det tackvare att man står med bägge fötterna på jorden! Säcken & Challe är som klippta och skurna för uppdraget att bygga upp Djurgården igen - jag tycker att de har kommit långt! Sedan får vi inte glömma sportkommitén heller - färdigvärvade tidigt = perfekt!
Nu krävs det bara ordentligt stöd på matcherna från oss supportrar så kan det säkerligen skrälla till! Motivation slår klass - klass skapas av motivation!
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
då, nu, för evigt!