Djurgårdens nästa lagkapten
Re: Djurgårdens nästa lagkapten
Personligen tycker jag inte Brodin ska ha ett C eller A, han ska snacka för mycket. Kan spela FÖR ovårdat ibland också. Vilket jag gillar, men är inte värdigt en kapten.
Om några år kanske.
Om några år kanske.
Född till sportchef.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
MN kommer att få C:et vad jag har förstått.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fungerar säkert (om Mackan håller samma intressenivå genom hela säsongen som han gjort på försäsongen, kanske är ett sätt att försöka pusha på honom dock?). Men spontant tycker jag det är märkligt om inte DT får den rollen. Kan han ha avsagt sig bindeln självmant med hänvisning till att han är ny i laget osv, månntro?Frasse skrev:MN kommer att få C:et vad jag har förstått.
Hoppas han kan höja sig med ansvaret.Frasse skrev:MN kommer att få C:et vad jag har förstått.
Troligen blir väl då DT en av de assisterande. Bredvid honom ser jag gärna Norman och Kyle.
- SirDIFalot
Printz lär väl minst få ett A då? Om man testat honom så pass mycket som kapten. Ser dock gärna en yngre kille på någon av A-positionerna.
Expert.
Det håller jag med dig om, Brodin kanske?SirDIFalot skrev:Printz lär väl minst få ett A då? Om man testat honom så pass mycket som kapten. Ser dock gärna en yngre kille på någon av A-positionerna.
Men som jag sa tidigare så är jag lite skeptisk till Mackan som kapten. Gör han en lika dålig säsong som i fjol så tror jag snarare att han blir ett sänke en någon att luta sig emot. Men det blir säkert bra i slutändan...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Ny lagkapten = Nilson 

-
C Marcus Nilson
A Daniel Tjärnqvist
A Kristofer Ottosson
Där har vi då facit tydligen!
A Daniel Tjärnqvist
A Kristofer Ottosson
Där har vi då facit tydligen!
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Känns väl rätt OK, även fast jag hade tyckt det var mer naturligt med Daniel som C och Mackan som A.
Kan tänka mig att man tänker att Mackan har kontrakt fram till 13/14 i och med detta så får man en stabilitet gällande kaptensbindeln. Med Daniel kanske man inte vill "riskera" en liknande situation som med Ragge (är väl därför man har ett 1+1 kontrakt också?) då han varit skadebenägen. Men vad vet jag, hade gärna sett ett "A" på någon yngre alt Printz.-daniel- skrev:Känns väl rätt OK, även fast jag hade tyckt det var mer naturligt med Daniel som C och Mackan som A.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
Hade hoppats på att någon av de yngre gossarna skulle få ett A, men men..
Expert.
- SkönaDjurgårn
Inte helt nöjd med att Mackan får C:et då han hänger mest av alla i motgång. Menmen, han får bevisa mig fel! Är ju helt klart en av de i dagens lag som uträttat mest i sin karriär och en tjurig vinnarskalle kanske är bra ändå. Dessutom verkar han vara het i år! Den som lever får se...
Man måste ju även ha i åtanke att den som blir förfrågad också vill bära förtroendet på sina axlar och det kanske inte alla vill.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Kanske inte jätteviktigt men som det sett ut på försäsongen så har alla kaptener spelat i förstafemman. Jag är osäker på hur stor betydelse det har men är det inte bra att sprida kaptenerna i de olika femmorna?
- -daniel-
Förstår inte riktigt vad du menar, varför skulle det spela roll?mb81 skrev:Kanske inte jätteviktigt men som det sett ut på försäsongen så har alla kaptener spelat i förstafemman. Jag är osäker på hur stor betydelse det har men är det inte bra att sprida kaptenerna i de olika femmorna?