Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Nej, jag håller med om att det är svårt att jämföra. Den enda jämförelsen jag kan göra är jämfört med Garpenlöv/Liljendahl vilka ses som landslagsmässiga.
Andrén saknar visserligen någon form av spets. Lindberg tror jag som sagt spelar i landslaget under säsongen.
Arnesson går nog också en ljus framtid till mötes. Frågan är hur bra Hv J18 är i år.
Andrén saknar visserligen någon form av spets. Lindberg tror jag som sagt spelar i landslaget under säsongen.
Arnesson går nog också en ljus framtid till mötes. Frågan är hur bra Hv J18 är i år.
Född till sportchef.
Vet inte hur bra HVJ18 är, även om de ju brukar vara med i toppskiktet. Däremot bedömer jag såhär långt att vårt J18 är kanonbra i år. Både back- och forwardssida känns jävligt bra från 95orna som kommit upp, och Mutze-Hvitman har imponerat varje match jag sett honom såhär långt.android skrev:Nej, jag håller med om att det är svårt att jämföra. Den enda jämförelsen jag kan göra är jämfört med Garpenlöv/Liljendahl vilka ses som landslagsmässiga.
Och då har vi inte ens sett någon av Wennberg och Kalin ännu (en av dem lär spela J18 åtminstone).
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... t-fran-dif
Lite synd kan man tycka när man ser sig efter nya utmaningar då man kanske fastnat i sin utveckling men hamnar i samma sits igen.
Lite synd kan man tycka när man ser sig efter nya utmaningar då man kanske fastnat i sin utveckling men hamnar i samma sits igen.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Undra vad Ottawa tycker om det där.Stulle skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... t-fran-dif
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det där förvånar mig faktiskt oerhört, trodde Sörensen skulle ta en solklar plats i SAIK.
Marcus kommer säkerligen få fler chanser. Han måste ju ha fått någon form av löfte när han tackade nej till DIFs kontrakt och valde Saiks.
Född till sportchef.
- -daniel-
Fast ger man verkligen sådana löften skriftligt? Känns rätt tveksamt... Han har säkert blivit muntligt lovad att få spela i A-laget men som vanligt är ju sånt där rätt osäkert när det väl börjar hetta till senare.android skrev:Marcus kommer säkerligen få fler chanser. Han måste ju ha fått någon form av löfte när han tackade nej till DIFs kontrakt och valde Saiks.
Nej det tror jag inte, kanske går att klämma in att han ska vara ombytt 10 matcher eller liknande, men tror inte att Marcus har någon sådan klausul. Tror ändå att han kommer få fler chanser då han kommer topp Saiks interna poängliga i J20.
Förövrigt gör Måns Kruger a-lagsdebut för MoDo idag. Spelar i samma kedja som Janos Hari, som var på gång till vårat J20 innan modo klev in med mer stålar. Dom är placerade i fjärdekedjan och har en hel del juniorer framför sig.
Dom möter SSK.
Förövrigt gör Måns Kruger a-lagsdebut för MoDo idag. Spelar i samma kedja som Janos Hari, som var på gång till vårat J20 innan modo klev in med mer stålar. Dom är placerade i fjärdekedjan och har en hel del juniorer framför sig.
Dom möter SSK.
Född till sportchef.
- -daniel-
Jo vi får se vad som händer med Sörensen. Jag tycker det är synd för personligen så tror jag han hade kunnat spela till sig betydligen fler matcher i DIF; tycker han varit bra mycket intressantare att beskåda när han spelat med de stora grabbarna jämfört med Söder (som desperat inte alls får till det..). Sen är det iofs tämligen svårt att ens få chansen att slå sig in i DIF's A-lag.
Blir intressant att höra hur det går för Krüger.
Blir intressant att höra hur det går för Krüger.
- Ja-ke den andre
Roligt youtube-klipp i kommentarerna.Stulle skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... t-fran-dif
Vilket jävla J18-gäng vi ställer på banan i år, bland det mest imponerande jag sett av våra juniorer.
4-0 idag mot Linköping och det var klart i underkant. Såg ut som män mot pojkar.
LundinX2, Liljendahl och Garpenlöv stod för målen, Mutze-Hvitman höll nollan.
4-0 idag mot Linköping och det var klart i underkant. Såg ut som män mot pojkar.
LundinX2, Liljendahl och Garpenlöv stod för målen, Mutze-Hvitman höll nollan.
- Daniel942
0-0 efter första perioden.
Bra tryck i anfallszon, nummer 12 tror jag det var som hade det bästa läget (fritt i slottet).
Skellefteå segar in på isen till andra perioden nu, våra spelare står och väntar på tekning.
Bra tryck i anfallszon, nummer 12 tror jag det var som hade det bästa läget (fritt i slottet).
Skellefteå segar in på isen till andra perioden nu, våra spelare står och väntar på tekning.
DIF!
- Daniel942
Matchen slut.
2-3 till Skellefteå.
Tyckte det såg sådär ut, första perioden hade vi bra tryck i anfallzon men andra och tredje inte alls lika bra.
Vi hade hela 4 skott i 3 perioden.
14-38 var den totala skottstatistiken (kan ha fel, lyssnade inte så noga men det var runt däromkring).
Utropstecken dock för Jacob Lundin, grym i varje byte.
2-3 till Skellefteå.
Tyckte det såg sådär ut, första perioden hade vi bra tryck i anfallzon men andra och tredje inte alls lika bra.
Vi hade hela 4 skott i 3 perioden.
14-38 var den totala skottstatistiken (kan ha fel, lyssnade inte så noga men det var runt däromkring).
Utropstecken dock för Jacob Lundin, grym i varje byte.
DIF!
Seger i motsvarande J20-match med 3-2 i alla fall. Nån som vet om Sörensen spelade i SAIK?
Och vem mer än Lundin lirade i både J20- och J18-matchen?
Och vem mer än Lundin lirade i både J20- och J18-matchen?