Larsson eller lassila?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
X3M

Larsson eller lassila?

Inlägg av X3M »

Tycker larsson är extremt säker i kassen.. Kasta bort lassila till nått lag o ta in någon duktig junior.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Lassila kanske inte har haft några super matcher ännu, men han är nog 1 anledning till att vi inte lirar i Allsvenskan i år. Larsson har verkligen visat framfötterna nu, men han kommer också ha sina dåliga dagar och då ser jag hellre Lassila i målet än någon orutinerad Junis.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Låt dem turas om, eftersom de båda är unga och relativt orutinerade. Det blir bäst så. Men fortsätt med Larsson till nästa match åtminstone.
Användarvisningsbild
Ölvestad
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

Just nu tycker jag Larsson ligger bäst till. Lassilas ojmnhet sedan förra året verkar ligga kvar, men men många matcher kvar och en "50/50 delning" i antal matcher mellan dom ser jag för tillfället som den bästa lösningen.
I UR & SKUR
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Så länge Larsson spelar som han gör just nu så ska han fortsätta vakta kassen, men vi alla vet att det dyker upp såväl toppar som dalar. Minns ni inte hur Mattias Andersson blandade och gav i fjol? Lassisla är och ska enligt mig vara vår uttalade förste målvakt. Ingen kan dock gå säker på sin position!
Finnen

Inlägg av Finnen »

Lassila är absolut ingen kass målis.. Alla har sina dåliga dagar! Ge grabben en chans!!!
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Lassila 1:a målis OCH Larsson 1,5:a :wink:
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Finnen

Inlägg av Finnen »

JJ: Helt rätt! 8)
Användarvisningsbild
Bladman

Inlägg av Bladman »

Larsson från start så som det sett ut nu!
Djurgår'n tills jag dör!
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Bladman skrev:Larsson från start så som det sett ut nu!
Helt rätt Bladman! Lassila behöver känna pressen!
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Larsson är mitt val 9 gånger av 10.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

För mig får gärna Larsson stå så vi ser vad han går för.. Lassila är för ostabil alltför ofta.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Är väl inte svårare än att bäst för stunden står. Just nu har Larsson en formtopp och han ska fortsätta stå tills det börjar dala. Sen ger man Lassila chansen igen, tar han den är det kul för honom och då är det Larsson som slår ur underläge igen.

Spelar man dåligt ska man inte heller stå även fast man är bäst betald.
Leif

Inlägg av Leif »

Larsson säger jag!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Den frågan kan nog Challe och Säcken bäst svara på. Ett grundläggande fel DIF gjort många av de senare åren är att man hattat fram och tillbaks och inte haft en uttalad först målvakt. En keeper är beroende av bra självförtroende och tillit till sin egen förmåga - det bygger man inte upp genom att hatta mellan bänken och isen samt genom att aldrig känna tränarnas förtroende.

Dessutom är det bra med en het bänknötare man kan skicka in när det verkligen gäller - dels därför att denne då i 9 fall av 10 är het som en glödande kamin efer som han vill visa vad han går för. Dessutom brukar en uttalad förste målvakt som blir bänkat en period eller en match komma igen på ett bra sätt.

Alla förslag om varannan match etcetera är förkastliga. DIF behöver en uttalad förste målis.

När det gäller Temu kan man lätt konstatera att han är mer följsam i spelet i år, snabbare och smidigare. Dessutom har han en fantastisk reflex. Han måste dock jobba seriöst på sina livsfarliga returer som ofta går till motspelare i slottet. Sist men inte minst har han uppenbara problem med distansskott.
Skriv svar