DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
android skrev:
SirDIFalot skrev:
Edin skrev:Riktigt kul att vi har sålt så mycket redan! Jag tyckte dock att det var märkligt att inkludera aih i huvudartikeln när rubriken är "Hockeyfeber!" samtidigt som man sålt minst säsongskort av alla lag i Elitserien.

Nåväl, här är en intervju med Mika gjord av Hockeysverige, inget nytt under solen direkt:

http://www.hockeysverige.se/article/122 ... -coacherna
"Förhoppningsvis får jag stanna här i Ottawa. "

Ska vi verkligen inte satsa på någon annan? Visst, låna in honom ifall utrymme finns. Men just nu vill jag se en ersättare. Bland annat för att hans motivation lär vara betydligt lägre om han återvänder som en Ottawa-reject. Han vet ju att han får komma dit nästa år oavsett hur det går i DIF kommande säsong.
Finns det någon vi kan ta in för samma pengar som Mika? Annars ser jag nog hellre Åberg på Mikas plats om han skulle spela ytter, eller Weigel om han är center.

Tror dock inte att Mika skulle få problem med motivationen. Han skulle nog få rätt hårda direktiv av Ottawa att verkligen utvecklas i DIF.

Jag låter verkligen som Mikas brorsa eller något. Är inte riktigt meningen.
Jag tycker bara dock att Mika är för viktig för att ersattes internt. Han är en av väldigt få "mönsterbrytare" vi har och lär vara den enda vi har bland våra top 2 kedjor som kan göra "det lilla extra".
Jag håller med dig. Problemet bara att då ska vi hitta en sådan spelare också. För liknande pengar som den lönekostnad som är budgeterad Mika.

Kan Ante Engqvist tröttna på NHL i vinter och bege sig hem mot DIF?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Mattias Ek sa i dagens panel i sportexpressen att Djurgårdens backsida inte alls var lika bra som anfallssidan, trodde det var precis tvärtom.

Det är ju spetsen på backsidan som vi saknar på forwardssidan.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Backsidans topp sex är, på papperet, nästintill fläckfri om alla får sitt spel att stämma.
Det är på forwardssidan de stora frågetecknen ligger, men som sakta men säkert börjar suddas ut.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

Vet inte om det här riktigt passar men intervju med Tellqvist i Aftonbladet

Mikael Tellqvist om galna tränare, redlösa målvakter och varför det inte blev Djurgården
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
HomeOfSvenTumba

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

David1891 skrev:Vet inte om det här riktigt passar men intervju med Tellqvist i Aftonbladet

Mikael Tellqvist om galna tränare, redlösa målvakter och varför det inte blev Djurgården
"Vi har något stort på gång" :lol:
Jag ser ett mönster...
inloss

Inlägg av inloss »

http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=5870 ... nhl-rxl-fb
Ottawa's 13th-place finish in the Eastern Conference last season allowed Murray to pluck Mika Zibanejad with the No. 6 selection in the Entry Draft. The skilled center was one of three first-round picks by Ottawa this summer, as some wheeling and dealing by also allowed the Senators to select Stefan Noesen (No. 21) and Matt Puempel (No. 24). While it's unlikely any of the three will land in the NHL this season, the future for this franchise is certainly bright.
Hoppas skribenten har rätt
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Hörde av mig till Canal+ ang att deras tidigare så prisvärda klubbkort (Alla DIF matcher för 2000:-) verkar ha försvunnit och inte är så sugen att pynta ut 3500-4000 spänn för att kunna stilla hockeybegäret och fick följande svar:
Hej,

Klubbkortet har tagits bort och ersatts av abonnemang.
Det visade sig under en undersökning att de flesta tyckte att detta alternativet var att föredra.
Men klubbkorten är fortfarande väldigt eftertraktade och vi framför alla synpunkter till de ansvariga.

Med vänlig hälsning,

Viktor
-----------------------------------------------------
Kundtjänst
Canal+
Det känns ju jäkligt surt måste jag påstå, är det någon annan som reagerat på detta? Funderar om det inte torde vara på sin plats med en namninsamling eller dylikt. Vet inte hur fotbolls folket reagerade på detta i våras då jag tror att det inte funnits något klubbkort för fotbollen heller? Ah rackarns surt bara då man har ett jobb och ekonomi som inte direkt tillåter en att gå på så överdrivet många hemma matcher till att börja med.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Acke83 skrev:Hörde av mig till Canal+ ang att deras tidigare så prisvärda klubbkort (Alla DIF matcher för 2000:-) verkar ha försvunnit och inte är så sugen att pynta ut 3500-4000 spänn för att kunna stilla hockeybegäret och fick följande svar:
Hej,

Det visade sig under en undersökning att de flesta tyckte att detta alternativet var att föredra.
Men klubbkorten är fortfarande väldigt eftertraktade och vi framför alla synpunkter till de ansvariga.

Med vänlig hälsning,

Viktor
Kundtjänst
Canal+
Det känns ju jäkligt surt måste jag påstå, är det någon annan som reagerat på detta? Funderar om det inte torde vara på sin plats med en namninsamling eller dylikt. Vet inte hur fotbolls folket reagerade på detta i våras då jag tror att det inte funnits något klubbkort för fotbollen heller? Ah rackarns surt bara då man har ett jobb och ekonomi som inte direkt tillåter en att gå på så överdrivet många hemma matcher till att börja med.
Själv tycker jag nästan att detta är att föredra, eftersom jag ofta brukar deras filmkanaler + att dem har en suverän Play funktion på on-demand boxen där allt ingår (inklusive alla matcher och alla filmer som du kan se när som helst). Dock så ser jag ingen anledning till att inte ha både och när det gäller dessa "abonnemang". Jag menar, dem kan ju inte torska någonting på att folk får välja det dem vill, för har man inte råd så har man inte råd.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Passar kanske inte in i ämnet, men bara jag som tycker att jokerits handskar va gudomliga? :D
inloss

Inlägg av inloss »

DIFDIF skrev:Passar kanske inte in i ämnet, men bara jag som tycker att jokerits handskar va gudomliga? :D
Ja ögat fastnar på dom direkt, jäkligt schysta!
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Ang klubbkortet så har det ploppat upp en facebook grupp, har ingen hajjare på facebook etc direkt men det skadar ju inte om det skulle bli fler namn

http://www.facebook.com/pages/Vi-som-vi ... 0046456239
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Acke83 skrev:Hörde av mig till Canal+ ang att deras tidigare så prisvärda klubbkort (Alla DIF matcher för 2000:-) verkar ha försvunnit och inte är så sugen att pynta ut 3500-4000 spänn för att kunna stilla hockeybegäret och fick följande svar:
Hej,

Med vänlig hälsning,

Viktor
Kundtjänst
Canal+
Kanske har missat något men klubbkortet togs väl bort redan inför förra säsongen och ersattes av det här Canal+ Max abonnemanget? Som förövrigt känns rätt prisvärt i mitt tycke.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tyvärr är canal digital jävligt fula beträffande sina olika abonemang.

Det har satt i system att plocka in sina godbitar och endast låta dessa ligga i sina största paket för att det skall tvinga personer intresserade av Allsvenskan och elitserien att köpa en massa skräp och samtidigt tvingas mer eller mindre vara med och delbetala för massa skräp som de köpt in.

Viaplay kostar t ex 200 i månaden och då ingår CL och Premier Leuage komplett samt en hel del annat.

För att följa Allsvenkan på samma sätt i Csport måste du betala 450 i månaden.

Canal digital menar att deras paket innehåller så mycket att prisnivån är acceptabel, men problemet är bara det att ingen jävel vill betala för annat än just Allsvenskan och elitserien.

Vore de måna om sina kunder hade de självfallet gett os möjlighet att köpa ett kort som kankse kunde heta "Sverige-kortet" eller något sådant för 200 i månaden som gav oss Allsvenskan och Elitserien enbart. Detta vägrar dock kanalen att göra och orakane är självfallet enkelt, nästan alla intrsserade skulle köpa det paketet för väldigt få bryr sig om den skit som kanalen sänder ut 90 timmar av 100.

Dessutom hade de mage att höja priset på sina tjänster samtidigt som de tappade PL som de hävdade var deras flaggskepp och ersatte det med spanska ligan AKA den mest meningslösa serien i hela europa att följa efter den skotska.
inloss

Inlägg av inloss »

"Whatever you want"
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

inloss skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 3484670.ab

Bästa kommer mot slutet :D
Klart de behöver indoktrinera folk i ung ålder när de inte kan försvara sig, för vem fan som har möjlighet att yttra sin åsikt väljer aik självmant?
Säg den glädje som varar
Skriv svar