Tankar om laget, spelarna och förutsättningarna inför 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Tankar om laget, spelarna och förutsättningarna inför 11/12

Inlägg av -daniel- »

BAJS.
Senast redigerad av -daniel- den 2012-02-16 22:58:50, redigerad totalt 1 gånger.
HomeOfSvenTumba

Re: Tankar om laget, spelarna och förutsättningarna inför 11

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Håller med dig, speciellt om DT. Det viktigaste är för mig +/-.
Ps. Läste hela inlägget. Ds.
Senast redigerad av HomeOfSvenTumba den 2011-08-20 14:56:00, redigerad totalt 1 gånger.
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Du behöver ju inte citera hela inlägget eftersom det står precis ovanför.

Jag tror du skrev ganska exakt vad alla har sagt fram till nu och de flesta är nog eniga. Personligen har jag mer tilltro till Kempe. 17 poäng trots ganska lite speltid i jämförelse med övriga är bra. Eftersom Mika lär sticka borde man ge Mario chansen så kan det lossna ganska rejält poängmässigt, om man låter honom spela med mer produktiva spelare än Tim och Fimpen.
Säg den glädje som varar
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Mycket ambitiöst och bra inlägg.
Kagen

Inlägg av Kagen »

Elitserietränarna tippar att guldet går till Djurgården, Aftonbladets läsare likaså. Det måste vara minst tio år sedan det såg ut så i förhandstipsen.

Många lag ser sämre ut i år jämfört med förra, Färjestad, HV-71 och Frölunda har bantat sina trupper rejält och nog sparat in många många miljoner. Sådant kommer förmodligen märkas på isen med, möjligen undantaget Frölunda som ju var under isen ifjol.

Skellefteå ser svagare ut de med, liksom Timrå. Djurgården är ett av få lag som ser bättre ut än ifjol, tillsammans med Luleå och Modo.

AIK ser ut som ifjol och eftersom många andra är svagare än ifjol så borde väl rimligen AIK kunna upprepa fjolårets prestation? Näe, knappast. De fick nog maximal utdelning förra året och bör rimligen få det lite tuffare i år.

Hardy ger 75ggr pengarna om han sparkas först av ES tränarna, högst odds av samtliga och enligt den intervjuade på spelbolaget har Hardy en unikt stark ställning bland fansen. Jag vet inte om jag håller med, Hardy sitter formodligen säkert men hans coachning imponerar inte. Han fick fart på många gamla Djurgårdsspelare - inte minst Ölvestad - första säsongen men förra säsongen såg rätt rent coachmässigt oinspirerad och medioker ut tycker jag. Inte bara från Hardys håll.

Djurgården har dock ett lag som bör kunna knipa en topp-4 plats även med en trött coach under serielunken och sedan tända till under slutspelet. SM-final för Djurgården i vår, en hel del talar för det.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Rix

Inlägg av Rix »

Kagen skrev:Elitserietränarna tippar att guldet går till Djurgården, Aftonbladets läsare likaså. Det måste vara minst tio år sedan det såg ut så i förhandstipsen.

Många lag ser sämre ut i år jämfört med förra, Färjestad, HV-71 och Frölunda har bantat sina trupper rejält och nog sparat in många många miljoner. Sådant kommer förmodligen märkas på isen med, möjligen undantaget Frölunda som ju var under isen ifjol.

Skellefteå ser svagare ut de med, liksom Timrå. Djurgården är ett av få lag som ser bättre ut än ifjol, tillsammans med Luleå och Modo.

AIK ser ut som ifjol och eftersom många andra är svagare än ifjol så borde väl rimligen AIK kunna upprepa fjolårets prestation? Näe, knappast. De fick nog maximal utdelning förra året och bör rimligen få det lite tuffare i år.

Hardy ger 75ggr pengarna om han sparkas först av ES tränarna, högst odds av samtliga och enligt den intervjuade på spelbolaget har Hardy en unikt stark ställning bland fansen. Jag vet inte om jag håller med, Hardy sitter formodligen säkert men hans coachning imponerar inte. Han fick fart på många gamla Djurgårdsspelare - inte minst Ölvestad - första säsongen men förra säsongen såg rätt rent coachmässigt oinspirerad och medioker ut tycker jag. Inte bara från Hardys håll.

Djurgården har dock ett lag som bör kunna knipa en topp-4 plats även med en trött coach under serielunken och sedan tända till under slutspelet. SM-final för Djurgården i vår, en hel del talar för det.
Håller med dig helt på det du skriver, speciellt om AIK, i år kommer flera lag veta hur bra (usla) AIK är och inte underskatta dom. Så dom kommer få svårt i år tror jag. DIF till final och guld är något som vi alla vill :D
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Spontant undrar man ju lite om det blir Claesson eller Holm som kommer ta 6 backplatsen?

Nu har inte jag sett jättemånga matcher på försäsongen, men av det jag sett har de varit rätt jämna.

Lite obehagligt dock att så mycket kan stå och falla med Mackan Nilson offensivt. Tror vi hade mått väldigt bra om han hade kunnat få lite understöd från ett namn till där helt klart. Ölvestad och Tjärnqvist är två andra herrar jag vill se mycket mera av. Förväntar mig inte supermycket poäng, men att de skall åka grillor som bålgetingar och smälla på utav bara helvete i varje byte.

Laget ser helt klart intressant ut, men en liten tillspetsning offensivt hade nog inte varit fel.

Att vi är favorittippade är enligt mig rätt märkligt dock då jag själv skulle tippas oss 4-6 lag någonting, men det förutsätter att vi får till ett fungerande PP.
Skriv svar