Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Här får ni en kort summering av J18s säsongspremiär som spelades ikväll mot Jokerit J18.
http://trappan.blogspot.com/2011/08/dif ... match.html
http://trappan.blogspot.com/2011/08/dif ... match.html
Adrian Kempe är 14 år 

14 år han é 14 år, ADDE!Rallarn skrev:Adrian Kempe är 14 år
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Riktigt kul juniorsäsong att se fram emot!
Tycker att J18 känns mer spännande än J20. Samtidigt vet man att någon eller ett par spelare i J20 kommer att ha utvecklats under sommaren.
Spelare jag tror på /hoppas på/vill se på:
J20
Dom två danska spelarna.
Sebastian Persson. Vad kan han göra i en mer ansvarsfull roll?
Holmén
Alexander Falk. Var riktigt bra förra året som underårig J20. Tar han ett steg till i år?
Blomstrand. Gick från klarhet till klarhet förra året.
J18
Wennberg. Verkar ha börjat riktigt bra.
Kempe. Hört mycket bra om honom, inte sett honom så mycket.
Stoppel. Var riktigt bra förra året. Med lite muskler kan han bli en attraktion.
Arnesson, Walltott, Dahlström. Tre stora skickliga backar.
Liljendahl. Går utvecklingen framåt i samma fart som tidigare?
Vi har ju även haft folk ute i landslagen redan
J20
Zibanejad
Claesson
J18
Kalin
Arnesson
Nyberg
U16 har skickat spelare till Tv-pucken
Lag röd
Målvakt Linus Söderström DIF
Back Andreas Englund DIF
Back Adam Mattsson DIF
Back Oliver Kylington DIF
Forward Lukas Löfquist DIF
Lag Vit
mv Robin Jensen DIF
mv Jonas Moell Lindgren DIF
Back Alex Glimtoft DIF
Back Erik Palm DIF
Back Kevin Alm Troberg DIF
Forward Leonard Forselius DIF
Forward Johan Järlefeldt DIF
Sedan har vi även i Ångermanland
Forward Adrian Kempe
Tv-pucken börjar 7 september om jag minns rätt. Men är nog som vanligt bara slutspelet som tv-sänds. Möjligtvis på svt-play eller liknande.
Är Järlefeldt än junior-järlan? Eller är det släkting eller helt enkelt ett sammanträffande?
Linus Söderström som kommer spela för J18 ses som ett stort löfte. Ska bli kul och se honom in action.
Jag kommer försöka se ännu mer juniorhockey och även en del U16 matcher i år.
Tycker att J18 känns mer spännande än J20. Samtidigt vet man att någon eller ett par spelare i J20 kommer att ha utvecklats under sommaren.
Spelare jag tror på /hoppas på/vill se på:
J20
Dom två danska spelarna.
Sebastian Persson. Vad kan han göra i en mer ansvarsfull roll?
Holmén
Alexander Falk. Var riktigt bra förra året som underårig J20. Tar han ett steg till i år?
Blomstrand. Gick från klarhet till klarhet förra året.
J18
Wennberg. Verkar ha börjat riktigt bra.
Kempe. Hört mycket bra om honom, inte sett honom så mycket.
Stoppel. Var riktigt bra förra året. Med lite muskler kan han bli en attraktion.
Arnesson, Walltott, Dahlström. Tre stora skickliga backar.
Liljendahl. Går utvecklingen framåt i samma fart som tidigare?
Vi har ju även haft folk ute i landslagen redan
J20
Zibanejad
Claesson
J18
Kalin
Arnesson
Nyberg
U16 har skickat spelare till Tv-pucken
Lag röd
Målvakt Linus Söderström DIF
Back Andreas Englund DIF
Back Adam Mattsson DIF
Back Oliver Kylington DIF
Forward Lukas Löfquist DIF
Lag Vit
mv Robin Jensen DIF
mv Jonas Moell Lindgren DIF
Back Alex Glimtoft DIF
Back Erik Palm DIF
Back Kevin Alm Troberg DIF
Forward Leonard Forselius DIF
Forward Johan Järlefeldt DIF
Sedan har vi även i Ångermanland
Forward Adrian Kempe
Tv-pucken börjar 7 september om jag minns rätt. Men är nog som vanligt bara slutspelet som tv-sänds. Möjligtvis på svt-play eller liknande.
Är Järlefeldt än junior-järlan? Eller är det släkting eller helt enkelt ett sammanträffande?
Linus Söderström som kommer spela för J18 ses som ett stort löfte. Ska bli kul och se honom in action.
Jag kommer försöka se ännu mer juniorhockey och även en del U16 matcher i år.
Född till sportchef.
android skrev: Är Järlefeldt än junior-järlan? Eller är det släkting eller helt enkelt ett sammanträffande?
Jan Järlefält (sportchef i DIF) stavar sitt namn annorlunda, så det är förmodligen bara ett sammanträffande.
Edit: Googlade och hittade den här killen och ser att han stavar sitt namn utan "d", så förmodligen så är han väl släkt med Janne.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
En ett par dagar sen matchrapport från J18's match mot Espoo Blues, ganska kort med lite reflektioner.
http://trappan.blogspot.com/2011/08/dif ... 8-4-1.html
http://trappan.blogspot.com/2011/08/dif ... 8-4-1.html
Det är Jannes sonEdin skrev:android skrev: Är Järlefeldt än junior-järlan? Eller är det släkting eller helt enkelt ett sammanträffande?
Jan Järlefält (sportchef i DIF) stavar sitt namn annorlunda, så det är förmodligen bara ett sammanträffande.
Edit: Googlade och hittade den här killen och ser att han stavar sitt namn utan "d", så förmodligen så är han väl släkt med Janne.
Första truppen till U17 uttagen.
Liljendahl och Garpenlöv kom med från DIF håll.
Ska bli kul och se vad dessa spelare kan göra i Finland där man ska spela tre stycken matcher mot Finlands motsvarighet.
Man missar därmed GK Feskarn Trophy.
Liljendahl och Garpenlöv kom med från DIF håll.
Ska bli kul och se vad dessa spelare kan göra i Finland där man ska spela tre stycken matcher mot Finlands motsvarighet.
Man missar därmed GK Feskarn Trophy.
Född till sportchef.
Var på hovet och såg J18 mot Brynäs idag.
Var en ganska tät match med lite målchanser och rejält fysiskt spel. Smällde ordentligt i tacklingarna och i slutet även med nävarna.
DIF spelade inget vidare särskilt inte första halvan. PP är under all kritik även spelet framför båda burarna var alldeles för vekt.
Brynäs tog ledningen med 2-0. DIF jobbade sig tillbaka till 2-2 genom mål av Tobias Lindberg som kom fri och la in den mellan benen på målvakten samt Garpenlöv som frispelad framför mål tryckte upp den i nättaket.
Det sista som hände var att Liljegren ville slåss med någon brynäsare och tre domare fick hoppa och lägga sig över honom för att få honom lugn.
Brynäs hade generellt bra försvarsspel.
Några spelare imponerade dock:
Oscar Andrén. Speedig, tuff forward med bra handleder och helt okej skott.
Tobias Lindberg. En center som verkligen dikterade tempot på banan. Väldigt lite misstag jämfört med andra spelare.
Viktor Liljegren. Spelar med hjärta hela tiden. Borde driva hårdare på mål.
Carl Dahlström. Är kass på att bedöma backar, men såg #19 väldigt mycket och han var väldigt säker.
Andra spelare att nämna:
Garpenlöv och Liljendahl är stabila och tar stort ansvar. Händer dock inte så mycket framåt för dessa. Tar nästan lite för stort ansvar, lite som Åberg förra året.
Mutze-Hvitman. Tycker att han agerade bra i målet. Tog på flera mål 3-4 skott innan brynäs fick trycka in pucken. Sista målet styr han returen olyckligt.
Kempe. Såg inte så mycket av Adrian. Har helt klart talang.
Tror att detta J18 lag kan komma att bli bra. Idag saknades (tror jag)
Linus Arnesson - Den bästa (?) backen
Alex Wennberg - Poängligaledaren under försäsongen
Fredric Anderberg - Som jag tyckte var en av dom bästa i J18 redan förra säsongen, det han spelade.
Tror inte heller att Robin Kokkonen var med.
Sedan spelar ju Kalin med J20 också.
Var en ganska tät match med lite målchanser och rejält fysiskt spel. Smällde ordentligt i tacklingarna och i slutet även med nävarna.
DIF spelade inget vidare särskilt inte första halvan. PP är under all kritik även spelet framför båda burarna var alldeles för vekt.
Brynäs tog ledningen med 2-0. DIF jobbade sig tillbaka till 2-2 genom mål av Tobias Lindberg som kom fri och la in den mellan benen på målvakten samt Garpenlöv som frispelad framför mål tryckte upp den i nättaket.
Det sista som hände var att Liljegren ville slåss med någon brynäsare och tre domare fick hoppa och lägga sig över honom för att få honom lugn.
Brynäs hade generellt bra försvarsspel.
Några spelare imponerade dock:
Oscar Andrén. Speedig, tuff forward med bra handleder och helt okej skott.
Tobias Lindberg. En center som verkligen dikterade tempot på banan. Väldigt lite misstag jämfört med andra spelare.
Viktor Liljegren. Spelar med hjärta hela tiden. Borde driva hårdare på mål.
Carl Dahlström. Är kass på att bedöma backar, men såg #19 väldigt mycket och han var väldigt säker.
Andra spelare att nämna:
Garpenlöv och Liljendahl är stabila och tar stort ansvar. Händer dock inte så mycket framåt för dessa. Tar nästan lite för stort ansvar, lite som Åberg förra året.
Mutze-Hvitman. Tycker att han agerade bra i målet. Tog på flera mål 3-4 skott innan brynäs fick trycka in pucken. Sista målet styr han returen olyckligt.
Kempe. Såg inte så mycket av Adrian. Har helt klart talang.
Tror att detta J18 lag kan komma att bli bra. Idag saknades (tror jag)
Linus Arnesson - Den bästa (?) backen
Alex Wennberg - Poängligaledaren under försäsongen
Fredric Anderberg - Som jag tyckte var en av dom bästa i J18 redan förra säsongen, det han spelade.
Tror inte heller att Robin Kokkonen var med.
Sedan spelar ju Kalin med J20 också.
Född till sportchef.
Även jag var på plats på Hovet ikväll och kompletterar androids verk... 
http://trappan.blogspot.com/2011/08/dif ... 8-2-4.html

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Vi verkar ju ha sett samma match i alla fallAMMC skrev:Även jag var på plats på Hovet ikväll och kompletterar androids verk...

Född till sportchef.
Blir mycket av mig här nu.
Ytterliggare spelare till landslagen:
Erik Gustafsson och Pontus Åberg är uttagna till J20 landslagets turnering i Ryssland i september. Kul för dessa och bra erfarenhet. Kanske kan någon av dom imponera så pass mycket att dom aspirerar till en plats i JVM. Är väl Pontus som ligger närmast där, men har Erik samma utveckling som förra säsongen kan han nog vara med i diskussionerna också.
Ytterliggare spelare till landslagen:
Erik Gustafsson och Pontus Åberg är uttagna till J20 landslagets turnering i Ryssland i september. Kul för dessa och bra erfarenhet. Kanske kan någon av dom imponera så pass mycket att dom aspirerar till en plats i JVM. Är väl Pontus som ligger närmast där, men har Erik samma utveckling som förra säsongen kan han nog vara med i diskussionerna också.
Född till sportchef.
Alltid intressanta rapporter från dig AMMC. Kunde inte närvara idag.
Håller du med mig om jag säger att Andrén och Lindberg kommer få spela i landslaget under året?
Jag tycker även att varken Garpenlöv eller Liljendahl har fått det att lossna riktigt. Ändå gör dessa herrar bra med poäng och Liljendahl är ju otroligt mogen i sitt spel.
Jag har en teori om att just Liljendahl måste få träna på att dominera matcher. I division 1 med Väsby har han ju inte varit en ledande spelare. Samtidigt har han ju varit det i tv-pucken och U16 landslaget.
Jaja, det kommer nog.
Backsidan tycker jag ser bättre ut än vanligt också.
Håller du med mig om jag säger att Andrén och Lindberg kommer få spela i landslaget under året?
Jag tycker även att varken Garpenlöv eller Liljendahl har fått det att lossna riktigt. Ändå gör dessa herrar bra med poäng och Liljendahl är ju otroligt mogen i sitt spel.
Jag har en teori om att just Liljendahl måste få träna på att dominera matcher. I division 1 med Väsby har han ju inte varit en ledande spelare. Samtidigt har han ju varit det i tv-pucken och U16 landslaget.
Jaja, det kommer nog.
Backsidan tycker jag ser bättre ut än vanligt också.
Född till sportchef.
Kunde inte vara på plats idag när J18 slog HV71, typiskt nog så sprakade det ordentligt i min frånvaro.
Linus Arnessons och Tobias Lindberg med ett varsitt 1+3, starkt.
Android: Jag kan inte bedöma konkurrensen på landslagssidan ordentligt då jag inte har så bra koll på alla 95or ute i landet. Men jag har blivit riktigt imponerad av Lindberg såhär långt, jobbar bra i alla 3 zoner och spelar väldigt moget. Andrén är duktig och det händer mycket kring honom, men han måste bli vassare framför målet om det ska bära riktigt långt.
Linus Arnessons och Tobias Lindberg med ett varsitt 1+3, starkt.
Android: Jag kan inte bedöma konkurrensen på landslagssidan ordentligt då jag inte har så bra koll på alla 95or ute i landet. Men jag har blivit riktigt imponerad av Lindberg såhär långt, jobbar bra i alla 3 zoner och spelar väldigt moget. Andrén är duktig och det händer mycket kring honom, men han måste bli vassare framför målet om det ska bära riktigt långt.