Kall-El skrev:Deras spelare är en sanning med stor modifikation.
Mika har kontrakt med oss och jag undrar om Ottawa redan betalat in de pengar vi skall ha för spelaren.
Så att påstå att killen är deras spelare köper jag inte alls.
Annars är det tyvärr uppenbart att vi måste få till ett mycket bättre avtal mot NHL så denna obehaglighet börjar göra rätt för sig och tvingas sluta med rovdriften på de talanger som vi plockar fram.
Mika Zibanejad är Ottawas spelare. Han är deras spelare.
Om han spelar för DIF denna säsong är det på grund av att Ottawa vill att han ska göra det.
Avtalet behöver rivas och förbättras avsevärt angående ersättning och villkor för de svenska klubbarna.
Kall-El skrev:Deras spelare är en sanning med stor modifikation.
Mika har kontrakt med oss och jag undrar om Ottawa redan betalat in de pengar vi skall ha för spelaren.
Så att påstå att killen är deras spelare köper jag inte alls.
Annars är det tyvärr uppenbart att vi måste få till ett mycket bättre avtal mot NHL så denna obehaglighet börjar göra rätt för sig och tvingas sluta med rovdriften på de talanger som vi plockar fram.
NHL har draft.
De draftar en junior ifrån DIF som har kontrakt.
De betalar en förbestämd summa.
Spelaren blir deras.
DIF har inget att säga till om.
Är väl ungefär så det går till och tror att det är just det många stör sig på. DIF har inget att sätta emot en annan liga som bestämmer vilka spelare de ska ha.
Jag personligen tycker att klubben ska få sätta en egen summa pga vad de tycker spelaren är värd för laget. Om det sen resulterar i att som många säger att juniorer inte vill skriva kontrakt med ES klubbarna och att de kommer åka till nordamerika och spela hockey som juniorer, fine. Skicka alla svenska hockeyjuniorer till andra sidan pölen så får vi se hur det slutar.
Eller så får laget som har kontrakt med spelaren säga "- Detta är en RIKTIGT bra talang och har stora chanser att bli en världsspelare, vill ni köpa loss honom för oss skall vi ha si och så mycket pengar för det är han värd för oss."
Annars får junisarna stanna i Sverige. ES blir mycket bättre, mycket roligare och kommer dra mer folk vilket kommer resultera i mer pengar och att ligan blir bättre på alla plan. Om sedan junisarna vill dra till NHL efter kontraktstiden låt dem.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Det borde helt enkelt vara så att kontrakt gäller. Svårare än så är det inte. Om spelaren i fråga skrivit kontrakt och inte "förväntat sig sånt intresse från NHL" - tough luck.
Jag tycker också att man borde snickra prislapp beroende på vem det handlar om. Så fungerar det ju i fotbollen.. Att aih ska få miljonbelopp för bangura men vi bara en spottstyver för vem som kan vara nästa Sudden, pengar som dessutom ska delas med en annan klubb är ju befängt. Kontrakt ska gälla så kontraktslösa spelare kan åka hur de vill men om spelaren har kontrakt får elitserie- och NHL-klubben förhandla om en summa som är rimlig för spelaren.
Dags för en namninsamling att skicka till Svenska ishockeyförbundet?
Finns massor av bortförklaringar som kan passa in men jag tycker fortfarande inte 800-900 säsongsbiljetter är ok för Aih. Tror nog deras organisation har en hel del att jobba på.
För övrigt är 4 200 riktigt bra för DIF. Vill säga att det garanterar ett bättre drag även på matcher som inte är så prioriterade vilket kommer att göra att även marginalpubliken kan hitta till dessa = $$$
Finns massor av bortförklaringar som kan passa in men jag tycker fortfarande inte 800-900 säsongsbiljetter är ok för Aih. Tror nog deras organisation har en hel del att jobba på.
För övrigt är 4 200 riktigt bra för DIF. Vill säga att det garanterar ett bättre drag även på matcher som inte är så prioriterade vilket kommer att göra att även marginalpubliken kan hitta till dessa = $$$
Drömmer om dagen vi inrättar en kölista för säsongskort..
Riktigt kul att vi har sålt så mycket redan! Jag tyckte dock att det var märkligt att inkludera aih i huvudartikeln när rubriken är "Hockeyfeber!" samtidigt som man sålt minst säsongskort av alla lag i Elitserien.
Nåväl, här är en intervju med Mika gjord av Hockeysverige, inget nytt under solen direkt:
Edin skrev:Riktigt kul att vi har sålt så mycket redan! Jag tyckte dock att det var märkligt att inkludera aih i huvudartikeln när rubriken är "Hockeyfeber!" samtidigt som man sålt minst säsongskort av alla lag i Elitserien.
Nåväl, här är en intervju med Mika gjord av Hockeysverige, inget nytt under solen direkt:
Ska vi verkligen inte satsa på någon annan? Visst, låna in honom ifall utrymme finns. Men just nu vill jag se en ersättare. Bland annat för att hans motivation lär vara betydligt lägre om han återvänder som en Ottawa-reject. Han vet ju att han får komma dit nästa år oavsett hur det går i DIF kommande säsong.
Edin skrev:Riktigt kul att vi har sålt så mycket redan! Jag tyckte dock att det var märkligt att inkludera aih i huvudartikeln när rubriken är "Hockeyfeber!" samtidigt som man sålt minst säsongskort av alla lag i Elitserien.
Ska vi verkligen inte satsa på någon annan? Visst, låna in honom ifall utrymme finns. Men just nu vill jag se en ersättare. Bland annat för att hans motivation lär vara betydligt lägre om han återvänder som en Ottawa-reject. Han vet ju att han får komma dit nästa år oavsett hur det går i DIF kommande säsong.
Finns det någon vi kan ta in för samma pengar som Mika? Annars ser jag nog hellre Åberg på Mikas plats om han skulle spela ytter, eller Weigel om han är center.
Tror dock inte att Mika skulle få problem med motivationen. Han skulle nog få rätt hårda direktiv av Ottawa att verkligen utvecklas i DIF.
Jag låter verkligen som Mikas brorsa eller något. Är inte riktigt meningen.
Finns det någon vi kan ta in för samma pengar som Mika? Annars ser jag nog hellre Åberg på Mikas plats om han skulle spela ytter, eller Weigel om han är center.
Tror dock inte att Mika skulle få problem med motivationen. Han skulle nog få rätt hårda direktiv av Ottawa att verkligen utvecklas i DIF.
Jag låter verkligen som Mikas brorsa eller något. Är inte riktigt meningen.
Jag tycker bara dock att Mika är för viktig för att ersattes internt. Han är en av väldigt få "mönsterbrytare" vi har och lär vara den enda vi har bland våra top 2 kedjor som kan göra "det lilla extra".