DIF i Media
Re: DIF i Media
Så länge som klubbarna pröjsar spelarnas löner är det klubbarna som skall bestämma var spelarna skall vara.
Vill tre kronor pröjsa spelarnas löner så gärna för mig annars skall de enbart släppas till VM och OS, inte annars.
Vill tre kronor pröjsa spelarnas löner så gärna för mig annars skall de enbart släppas till VM och OS, inte annars.
Almtorp verkar trivas hos oss (taget från intervju av Hallman):
Det var din första hemmamatch på Hovet, hur har det varit att spela i Djurgården så här långt?
– Det är kul!! Det är en otrolig klubb med sin tradition, sin stolthet och all historia. Det är svårt att förklara men det märks redan när man sätter på sig tröjan. Sedan har vi ett så bra lag, med bra spelare och så är det skön stämning i truppen, jag är verkligen glad att jag får vara här.
Kan du utveckla det där med tröjan?
– Nä men det är svårt att förklara. Men man blir påmind - hela tiden - om historien och alla framgångar som klubben har haft. Man märker det bara, det sitter liksom i väggarna, det är svårt att förklara hur det märks men det gör det.
2014-04-07, vad hände?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
En liten nyhet om Mika.. skrev:Han ska vara med på nybörjarcampen och sedan direkt efteråt på procampen. Sedan får vi besked, säger Djurgårdens sportchef Jan Järlefelt till HockeyExpressen.se.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -atervanda
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
"- Det beror på när Ottawa eller vi tar beslut. Han har sagt att det enda som gör att han stannar där borta är om han tar en ordinarie plats i NHL-laget. Annars ska han komma hem, det har han sagt till oss. Då vill han spela i elitserien, säger Järlefelt. "Mattias_87 skrev:En liten nyhet om Mika.. skrev:Han ska vara med på nybörjarcampen och sedan direkt efteråt på procampen. Sedan får vi besked, säger Djurgårdens sportchef Jan Järlefelt till HockeyExpressen.se.
Ja, det är ju jättetroligt att DIF skulle stänga dörren för Mika. Något annat har ju naturligtvis inte klubben att säga till om.
- SirDIFalot
Kan man läsa lite mellan raderna så har man kunnat se hela sommaren att DIF helt klart är nummer 2 i för Mika. Allt ligger ju i Ottawas händer. Så är det ju bara.-daniel- skrev:"- Det beror på när Ottawa eller vi tar beslut. Han har sagt att det enda som gör att han stannar där borta är om han tar en ordinarie plats i NHL-laget. Annars ska han komma hem, det har han sagt till oss. Då vill han spela i elitserien, säger Järlefelt. "Mattias_87 skrev:En liten nyhet om Mika.. skrev:Han ska vara med på nybörjarcampen och sedan direkt efteråt på procampen. Sedan får vi besked, säger Djurgårdens sportchef Jan Järlefelt till HockeyExpressen.se.
Ja, det är ju jättetroligt att DIF skulle stänga dörren för Mika. Något annat har ju naturligtvis inte klubben att säga till om.
Expert.
- -daniel-
Jag tror fortfarande inte att Mika bryr sig sådär nämnvärt vart han spelar kommande säsong; han vet att han kommer ha en lång NHL-karriär framför sig så småningom och skulle om jag får säga mitt antagligen tycka en säsong till i DIF vore ett vettigt alternativ. Tror snarare, som jag varit inne på ett antal gånger tidigare, att det handlar om lojalitet mot hans blivande arbetsgivare. Han vill helt enkelt låta dem bestämma hans öde kommande säsong.SirDIFalot skrev:Kan man läsa lite mellan raderna så har man kunnat se hela sommaren att DIF helt klart är nummer 2 i för Mika. Allt ligger ju i Ottawas händer. Så är det ju bara.-daniel- skrev:"- Det beror på när Ottawa eller vi tar beslut. Han har sagt att det enda som gör att han stannar där borta är om han tar en ordinarie plats i NHL-laget. Annars ska han komma hem, det har han sagt till oss. Då vill han spela i elitserien, säger Järlefelt. "Mattias_87 skrev:En liten nyhet om Mika.. skrev:Han ska vara med på nybörjarcampen och sedan direkt efteråt på procampen. Sedan får vi besked, säger Djurgårdens sportchef Jan Järlefelt till HockeyExpressen.se.
Det kanske är för att jag har sett så mycket juniorhockey och följt Mika upp, men jag är förvånad vilka kampanjer vissa driver mot honom här. "Skit i honom, den svikaren", "Han är inte välkommen tillbaka". Alltså jag håller Mika bättre än Granlund, har ju visserligen inte sett honom i år, men han lär ju knappast ha blivit sämre. Att få se honom en säsong i DIF-tröjan hade varit grymt.
Kan visserligen förstå era resonemang med att vi ska han en spikad trupp i september, men hallå, vem ska vi ta in? Hannula ligger inte på samma lönenivå som Mika. Ska vi chansa med en transatlant? En gammal finländare?
Mika väljer självklart att spela i NHL om han får chansen, och vill hans arbetsgivare att han ska komma på campen ska han göra det, men att stänga dörren helt för en spelare som Mika är bara dumt. Blir riktigt förbannad om vi chansar med någon spelare nu. Har däremot styrelsen en välscoutad spelare som kan prestera, på liknande lönevillkor som Mika så gärna för mig.
Tyvärr kommer väl tongångarna vara liknande fram till ett beslut har tagits.
Vad kan Mika tjäna på sitt kontrakt hos oss, 70 000? Hitta en liknande spelare för dom pengarna. Visserligen bara spekulationer.
Sen kan jag väl poängtera att jag förstår frustrationen hos er som skriker högst, men börjar bli trött på att läsa om det 4-5 inlägg om dagen. Kom med realistiska förslag i så fall.
Kan visserligen förstå era resonemang med att vi ska han en spikad trupp i september, men hallå, vem ska vi ta in? Hannula ligger inte på samma lönenivå som Mika. Ska vi chansa med en transatlant? En gammal finländare?
Mika väljer självklart att spela i NHL om han får chansen, och vill hans arbetsgivare att han ska komma på campen ska han göra det, men att stänga dörren helt för en spelare som Mika är bara dumt. Blir riktigt förbannad om vi chansar med någon spelare nu. Har däremot styrelsen en välscoutad spelare som kan prestera, på liknande lönevillkor som Mika så gärna för mig.
Vad kan Mika tjäna på sitt kontrakt hos oss, 70 000? Hitta en liknande spelare för dom pengarna. Visserligen bara spekulationer.
Sen kan jag väl poängtera att jag förstår frustrationen hos er som skriker högst, men börjar bli trött på att läsa om det 4-5 inlägg om dagen. Kom med realistiska förslag i så fall.
Född till sportchef.
- starvin_marwin
Kommer väl med territoriet när ett lag har riktigt hängivna fans att dessa typer av påtryckningar sker. Jag tycker heller inte Mika ska dömas ut, killen har drömt om ett NHL äventyr sedan barnsben och när nu dörren öppnat sig så vill han spela sina kort smart. Tror att han har ett verkligt Djurgårdshjärta, även om det inte är lika stort som hos oss mest hängivna fans.android skrev:Det kanske är för att jag har sett så mycket juniorhockey och följt Mika upp, men jag är förvånad vilka kampanjer vissa driver mot honom här. "Skit i honom, den svikaren", "Han är inte välkommen tillbaka". Alltså jag håller Mika bättre än Granlund, har ju visserligen inte sett honom i år, men han lär ju knappast ha blivit sämre. Att få se honom en säsong i DIF-tröjan hade varit grymt.
Ge en junis chansen tills beslut är fattat och plocka sedan in en spelare om Mika blir kvar i Ottawa. Jag personligen är inte alls lika säker som många andra att han kommer ta en plats där borta. Killen har grym talang men han har bara en halv ES säsong bakom sig, är 18 bast och det är inga blyga killar han slåss med om platserna i Senators..
Det som talar för oss är ju att han har klargjort för Senators att han inte kommer att spela AHL. Han kommer säkerligen att imponera på campen, men jag är osäker på om dom vågar låta honom ta upp en plats i truppen, utan möjlighet att skicka ner honom till AHL om han kommer i en svacka.starvin_marwin skrev:Kommer väl med territoriet när ett lag har riktigt hängivna fans att dessa typer av påtryckningar sker. Jag tycker heller inte Mika ska dömas ut, killen har drömt om ett NHL äventyr sedan barnsben och när nu dörren öppnat sig så vill han spela sina kort smart. Tror att han har ett verkligt Djurgårdshjärta, även om det inte är lika stort som hos oss mest hängivna fans.android skrev:Det kanske är för att jag har sett så mycket juniorhockey och följt Mika upp, men jag är förvånad vilka kampanjer vissa driver mot honom här. "Skit i honom, den svikaren", "Han är inte välkommen tillbaka". Alltså jag håller Mika bättre än Granlund, har ju visserligen inte sett honom i år, men han lär ju knappast ha blivit sämre. Att få se honom en säsong i DIF-tröjan hade varit grymt.
Ge en junis chansen tills beslut är fattat och plocka sedan in en spelare om Mika blir kvar i Ottawa. Jag personligen är inte alls lika säker som många andra att han kommer ta en plats där borta. Killen har grym talang men han har bara en halv ES säsong bakom sig, är 18 bast och det är inga blyga killar han slåss med om platserna i Senators..
Tror därför att vi får se Mika styra och ställa i PP i vinter.
Född till sportchef.
Tror du får acceptera kritik så länge som det dröjer in i september tills dess att vi får reda på om spelaren stannar eller inte. Personligen anser jag att NHL-lagen som absolut senast borde få bestämma sig 1a augusti om de skall ha över spelaren eller inte. I alla fall när det handlar om spelare som fortfarande har kontrakt.android skrev:Det kanske är för att jag har sett så mycket juniorhockey och följt Mika upp, men jag är förvånad vilka kampanjer vissa driver mot honom här. "Skit i honom, den svikaren", "Han är inte välkommen tillbaka". Alltså jag håller Mika bättre än Granlund, har ju visserligen inte sett honom i år, men han lär ju knappast ha blivit sämre. Att få se honom en säsong i DIF-tröjan hade varit grymt.
Läs vad jag skrev igen. Jag förstår hur ni menar. Men att folk bara skriver att vi ska värva nytt förstår jag inte. Vad finns det för alternativ? Vi har ju inte dom 100,150 som behövs för att ersätta Zibanejad.
Att reglerna för NHL-lagen är märkliga kan jag hålla med om, dock är det ju deras spelare. Varför ska dom få ett datum att anpassa sig till för sina spelare?
I detta fallet är det ju DIF som har accepterat detta.
Ottawa vill testa Mika
Mika vill spela för Ottawa eller DIF
DIF vill ha Mika
Hade DIF sagt att det inte finns någon plats för Mika hade det kanske sett annorlunda ut, men nu är det som det är. På vilka grunder detta beslut har tagits är ju omöjligt att sia om, man kanske har fått att vi har 80% chans att vi får Mika av Senators. Då är det ju rätt beslut.
Mitt problem är att det inte diskuteras. Vissa tycker "Släng ut Mika om han inte har hjärta", andra är mer som mig.
Att reglerna för NHL-lagen är märkliga kan jag hålla med om, dock är det ju deras spelare. Varför ska dom få ett datum att anpassa sig till för sina spelare?
I detta fallet är det ju DIF som har accepterat detta.
Ottawa vill testa Mika
Mika vill spela för Ottawa eller DIF
DIF vill ha Mika
Hade DIF sagt att det inte finns någon plats för Mika hade det kanske sett annorlunda ut, men nu är det som det är. På vilka grunder detta beslut har tagits är ju omöjligt att sia om, man kanske har fått att vi har 80% chans att vi får Mika av Senators. Då är det ju rätt beslut.
Mitt problem är att det inte diskuteras. Vissa tycker "Släng ut Mika om han inte har hjärta", andra är mer som mig.
Född till sportchef.
- SkönaDjurgårn
Jag är definitivt i ditt läger, Android.
Deras spelare är en sanning med stor modifikation.
Mika har kontrakt med oss och jag undrar om Ottawa redan betalat in de pengar vi skall ha för spelaren.
Så att påstå att killen är deras spelare köper jag inte alls.
Annars är det tyvärr uppenbart att vi måste få till ett mycket bättre avtal mot NHL så denna obehaglighet börjar göra rätt för sig och tvingas sluta med rovdriften på de talanger som vi plockar fram.
Mika har kontrakt med oss och jag undrar om Ottawa redan betalat in de pengar vi skall ha för spelaren.
Så att påstå att killen är deras spelare köper jag inte alls.
Annars är det tyvärr uppenbart att vi måste få till ett mycket bättre avtal mot NHL så denna obehaglighet börjar göra rätt för sig och tvingas sluta med rovdriften på de talanger som vi plockar fram.