ET: Djurgårdens IF - EC Red Bull Salzburg, 14/8 16:00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: ET: Djurgårdens IF - EC Red Bull Salzburg, 14/8 16:00

Inlägg av Kentta »

Jävligt bra av Sandberg att ha en räddningsprocent på 95,1 i dagens match!

Förövrigt så ligger Sandberg efter dessa två matcher han har lirat på 94,3% och Wesslan ligger på 93,8%.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Kentta skrev:Jävligt bra av Sandberg att ha en räddningsprocent på 95,1 i dagens match!

Förövrigt så ligger Sandberg efter dessa två matcher han har lirat på 94,3% och Wesslan ligger på 93,8%.
Tyckte Sandberg visade upp ett tryggt spel, i Sundsvall visade han upp ett likadant spel. Riktigt spännande målvakt.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag försöker verkligen att hålla mig neutral till Sandberg och inte ha förutfattade meningar, men jag känner mig tyvärr inte trygg med honom i målet... Tycker det ser ut som det finns enorma luckar när man ser honom bara för att han per automatik täcker av så pass lite i målet. Men han har ju gjort det bra de här två matcherna han har stått (ena målet i dag kändes ju dock väldigt, väldigt billigt), så hoppas verkligen han kan knäppa mig på näsan.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:Jag försöker verkligen att hålla mig neutral till Sandberg och inte ha förutfattade meningar, men jag känner mig tyvärr inte trygg med honom i målet... Tycker det ser ut som det finns enorma luckar när man ser honom bara för att han per automatik täcker av så pass lite i målet. Men han har ju gjort det bra de här två matcherna han har stått (ena målet i dag kändes ju dock väldigt, väldigt billigt), så hoppas verkligen han kan knäppa mig på näsan.
Samt att idag så fick han inte direkt dom svåraste skotten på sig, de flesta tog i magen. Men stabilt ändå, tycker jag. Helt klart duglig andramålvakt i Elitserien av det spelet han visade upp idag.
Användarvisningsbild
mallavich

Inlägg av mallavich »

haak skrev:Vad va det som hände med Kempe?
Rapporteringen sa att han kasta handskarna...
Har någon spelat in och möjlighet att lägga upp det på youtube? Vore uppskattat!

Saxat från Marie
PutteDIF

Inlägg av PutteDIF »

Scoring Leaders GP G A P
1. Mattias Carlsson, Djurgårdens IF 3 2 3 5
2. Michal Macho, HC Slovan Bratislava 3 2 3 5
3. Patrick Cehlin, Djurgårdens IF 3 1 4 5
4. Mathias Tjärnqvist, Djurgårdens IF 3 3 1 4
5. Mika Pyörälä, Frölunda Indians 2 2 2 4
6. Tomas Pospisil, HC Kometa Brno 2 3 0 3
7. François Fortier, Vienna Capitals 3 3 0 3
8. Corey Elkins, HC CSOB Pojistovna Pardubice 2 2 1 3
9. Mikael Håkanson, Linköpings HC 3 2 1 3
10. John Norman, Djurgårdens IF 3 2 1 3
http://www.europeantrophy.com/stats.php

Säger väl kanske inte jättemycket men ganska kul ändå!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Som vanligt förlorar Djurgårdens IF skotten i alla matcher. Märkligt. Kul med lite segrar dock och det ser faktiskt rätt bra ut, även om jag tvivlar på att Cehlin, Norman och Carlsson kommer att prestera lika bra när allvaret börjar.

Mackan och Tjärna behövs. Inga skador tack.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:jag tvivlar på att Cehlin, Norman och Carlsson kommer att prestera lika bra när allvaret börjar.
Där har du fel tror jag. Min magkänsla säger att åtminståne Carlsson blir en riktigt tillgång i år. Cehlin ser bra ut och borde få sitt genombrott nån gång. Norman blir bara bättre.

Däremot har jag en olustig känsla gällande Daniel Tjärnqvist. Något säger mig att han inte kommer leva upp till förväntningarna.
Säg den glädje som varar
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Mangie87 skrev:kommer det att läggas ut highlights här på sidan eller var kan man se målen?
man är ju rätt sugen på att se normans balja.
Mm vore trevligt att kunna se målen. Får inte DIF hockey lägga ut dem nu efter som kanal 10 sände matchen?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

DIF_Soldier skrev:Där har du fel tror jag. Min magkänsla säger att åtminståne Carlsson blir en riktigt tillgång i år. Cehlin ser bra ut och borde få sitt genombrott nån gång. Norman blir bara bättre.

Däremot har jag en olustig känsla gällande Daniel Tjärnqvist. Något säger mig att han inte kommer leva upp till förväntningarna.
Jag håller med dig fullt ut här, DIF_Soldier.
Mattias Carlsson var jag väldigt skeptiskt till i början, men han går från klarhet till klarhet. Han har ett lugn i sitt tänk, och så är han en snabb och jobbig forward att möta med en rejäl bössa. Det känns som om att Mattias Carlsson har kapacitet för att göra 40-45 poäng den här säsongen om allt skulle stämma för honom.
Cehlin och Norman lär båda ta stora steg i utvecklingen, och jag räknar nästan med att dom båda producerar runt omkring 25 poäng den här säsongen om dom får vara skadefria.

Daniel Tjärnqvist kan bli en succé eller en flopp, och jag är som du orolig där. Han är duktig, men frågan är hur väl han lyckas hålla sig borta från skador.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

DIF_Soldier skrev:
Mäklaren skrev:jag tvivlar på att Cehlin, Norman och Carlsson kommer att prestera lika bra när allvaret börjar.
Där har du fel tror jag. Min magkänsla säger att åtminståne Carlsson blir en riktigt tillgång i år. Cehlin ser bra ut och borde få sitt genombrott nån gång. Norman blir bara bättre.
Han kanske syftar på att kedjan Cehlin, Norman och Carlsson inte kommer prestera lika bra när allvaret börjar.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

De där misslyckade kanadensarna har riktiga komplex. Att man ens orkar hoppa på Kempe efter lite gruff i sarghörnet...
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Kentta skrev:
-daniel- skrev:Jag försöker verkligen att hålla mig neutral till Sandberg och inte ha förutfattade meningar, men jag känner mig tyvärr inte trygg med honom i målet... Tycker det ser ut som det finns enorma luckar när man ser honom bara för att han per automatik täcker av så pass lite i målet. Men han har ju gjort det bra de här två matcherna han har stått (ena målet i dag kändes ju dock väldigt, väldigt billigt), så hoppas verkligen han kan knäppa mig på näsan.
Samt att idag så fick han inte direkt dom svåraste skotten på sig, de flesta tog i magen. Men stabilt ändå, tycker jag. Helt klart duglig andramålvakt i Elitserien av det spelet han visade upp idag.
Det är just de räddningarna som är bra räddningar från Sandberg. Det betyder att han läser spelet bra och att han står på rätt plats. Precis som Daniel Larsson sa när han spelade i DIF, han kände sig som en bättre målvakt när han låg steget före skytten och tog pucken rakt i magen utan retur. (målvakten är ju faktiskt till för att stoppa puckarna. hur han gör det spelar ju ingen roll)
Jag tror Sandberg kommer utvecklas väldigt mycket iår
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Plus till Cehlin, Norman, Carlsson, Eriksson, Holm och Sandberg!

Minus till Boumedienne, Ottossons första halva av matchen och till Brodin!

Dålig match där Salzburg var det egentliga bättre laget. Djurgården var dock fruktansvärt effektiva, samt att Sandberg uppträdde lugt och städat i målet. Men främst så är det Norman-kedjan var de stora orsaken till segern... Mycket mycket bra lirat av samtliga tre! Bland nyförvärven så var det Carlsson som lyste starkast. Kyle är lika stabil som sist han var här, men saknade lite spets ändå. Almtorp var osynlig!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jockmaniac skrev:Almtorp var osynlig!
Det var han verkligen inte. Han var en av de bättre idag igen. Han gör ett fruktansvärt bra jobb i det tysta, och han transporterade puck ofta i matchen på ett riktigt bra sätt så att vi kunde låsa fast Salzburg i offensiv zon. Han gjorde ingen poäng, men han syntes dock ofta. Jag tycker att han skötte sig strålande i alla fall.
Skriv svar