Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Heaty »

Dessutom så känns det som att företagen (som dem ändå är) behöver skydda den lilla "själ" som finns i laget. Jag menar, det finns inte direkt mycket själ i dem där jävla franchisen från första början.
Sen har jag själv aldrig förstått NHL, det är som om jag skulle favorisera konsum framför ICA och då påstå att jag verkligen är en Konsumlit i blodet.
Det är ju för fan inget annat än pengar där borta, vilket jag tycker är extremt tråkigt och väldigt, väldigt själlöst.
Senast redigerad av Heaty den 2011-08-12 22:46:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

sensei skrev:Hjälp mig att förstå din slutsats; du menar att själen i hockey mer sitter i en mediakub än på tröjorna, som ju faktiskt NHL håller reklamfria?

Även innan lönetaket fanns I NHL, så var tröjorna reklamfria.

Jag tror att NHL helt enkelt är jäkligt måna om att skydda lagens varumärken. Att göra kortsiktiga vinster genom att förfula tröjorna med reklam bedöms inte vara värt det med tanke på att lagens symboler urholkas (jämför "kaffebönderna" som vi kallar ett visst landsortslag.)
Precis som Hildi skrev så menar jag att jag hellre ser reklam på tröjorna än att själva spelet drabbas. Visst hade jag gärna sett en reklamfri matchdräkt, men reklamen är inget som jag stör mig nämnvärt på.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Det här är vårt år. DET HÄR ÄR VÅRT ÅR!

Nu kör vi!
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Håller med föregående talare. Det är vårt år. Har inte kännts så här bra sedan finalsäsongen som också började med framgångar i dåvarande Nordic Trophy. Kan vara dags i år... Låt oss hoppas...
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Busmicke skrev:Håller med föregående talare. Det är vårt år. Har inte kännts så här bra sedan finalsäsongen som också började med framgångar i dåvarande Nordic Trophy. Kan vara dags i år... Låt oss hoppas...
Hoppet är det sista som dör :wink:
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Klart det känns positivt just nu, inga förluster på hela säsongen! ( 8) )

Men jag håller med er, var inte alls lika positiv till spelet i förra säsongens ET. Vi spelar mycket bättre som lag just nu, där alla jobbar hårt.

Kämpa Djurgården!
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Kentta skrev:Klart det känns positivt just nu, inga förluster på hela säsongen! ( 8) )

Men jag håller med er, var inte alls lika positiv till spelet i förra säsongens ET. Vi spelar mycket bättre som lag just nu, där alla jobbar hårt.

Kämpa Djurgården!
Instämmer, våra uppspel och långa anfall ser ju för fan bättre ut efter 3 träningsmatcher än det gjorde på hela säsongen förra året.
Bara hoppas att det här håller i sig, men nog fan borde vi kunna gå hela vägen i år!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Heaty skrev:
Kentta skrev:Klart det känns positivt just nu, inga förluster på hela säsongen! ( 8) )

Kämpa Djurgården!
Instämmer, våra uppspel och långa anfall ser ju för fan bättre ut efter 3 träningsmatcher än det gjorde på hela säsongen förra året.
Bara hoppas att det här håller i sig, men nog fan borde vi kunna gå hela vägen i år!
Word! Dock ska vi passa oss för hybrisen. Den brukar oftast drabba råttor, men kan även slå till mot högre stående varelser i extrema fall. Ödmjukhet är emellertid ett mycket bra botemedel som de flesta högtstående individer brukar ha tillgång till. Pröva det om ni skulle råka ut för smittan!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Nänä, inge hybris här inte.

Inte undra på dock att man är lite smånöjd efter tre raka vinster och en målskillnad på 13-6.. ;)

Men Salzburg blir en svårare prövning, det kan jag garantera! Kan bli en kul match, hoppas vi klarar stå emot lite svårare motstånd.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Kentta skrev:
Men Salzburg blir en svårare prövning, det kan jag garantera! Kan bli en kul match, hoppas vi klarar stå emot lite svårare motstånd.
Ja, det ska bli spännande. Jag såg inte matchen mot Slavia, men jag får känslan av att det var samma karaktär på den matchen. Det kändes inte riktigt som att tjeckerna gick för vinsten.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Kan inte tänka mig att Salzburg är speciellt bra... Vad har de? 15 österrikare. Ingen av dem platsar i vårt lag. Men hockey är en lagsport. De kanske ligger före oss i träningen?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Nu är det tidigt på säsongen och vi har inte mött särskilt spännande motstånd, jag vet. Men faktum är att vi inte haft något backmål på de 13 kassar vi gjort på dessa tre träningsmatcher, vilket jag tycker är positivt. Förra säsongen så hade våra forwards det stundtals väldigt svårt att producera och en stor procentandel av målen kom ifrån backarna. Förhoppningsvis så får vi bukt med det problemet i år.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Berkan

Inlägg av Berkan »

Edin skrev:Nu är det tidigt på säsongen och vi har inte mött särskilt spännande motstånd, jag vet. Men faktum är att vi inte haft något backmål på de 13 kassar vi gjort på dessa tre träningsmatcher, vilket jag tycker är positivt. Förra säsongen så hade våra forwards det stundtals väldigt svårt att producera och en stor procentandel av målen kom ifrån backarna. Förhoppningsvis så får vi bukt med det problemet i år.
Klart positivt att våra forwards presterar. Dock så var det enligt mig lite skrämmande med 0 backmål. Så idag blev jag glad när satte Holm och Holmqvist varsin balja.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Backarna måste skjuta bra mycket mer i powerplay, blir lite frustrerande när alla backar plötsligt kör med "slagskottspass" istället för skott.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tror vi har en helt ny Cehlin nu också. Förväntar mig en jävligt bra säsong från honom, 30-35 poäng?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar