Tack Nils Ekman, tack.
Tack Nils Ekman, tack.
- Vi är med Dig överallt -
Att matchen mot SAIK skulle bli din sista i karriären fanns inte på kartan när Hesa Fredrik förkunnade en förkrossande Djurgårdsseger, 5-1. Att nyheten som kablades ut under januari månad skulle komma att mynna ut i det besked som kom idag var något jag, vi, fruktade men som vi ändå hoppades skulle utebli.
Idag vet vi att du är färdig med din aktiva ishockey-karriär och vi vet att vi inte kommer att få se din glada, upprymda min på isen när du eller någon annan i laget gjort mål. Vi vet att #3 har spelat färdigt, och det smärtar Djurgårdare land och rike kring.
Min förhoppning är att du, Nisse, kan köra på i stor stil på hemmaplan och vara med familjen, fortfarande rik som ett troll!
Vi glömmer dig aldrig. Vi är med dig överallt.
Magnus
Att matchen mot SAIK skulle bli din sista i karriären fanns inte på kartan när Hesa Fredrik förkunnade en förkrossande Djurgårdsseger, 5-1. Att nyheten som kablades ut under januari månad skulle komma att mynna ut i det besked som kom idag var något jag, vi, fruktade men som vi ändå hoppades skulle utebli.
Idag vet vi att du är färdig med din aktiva ishockey-karriär och vi vet att vi inte kommer att få se din glada, upprymda min på isen när du eller någon annan i laget gjort mål. Vi vet att #3 har spelat färdigt, och det smärtar Djurgårdare land och rike kring.
Min förhoppning är att du, Nisse, kan köra på i stor stil på hemmaplan och vara med familjen, fortfarande rik som ett troll!
Vi glömmer dig aldrig. Vi är med dig överallt.
Magnus
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: Tack Nils Ekman, tack.
Du kommer alltid att vara saknad Nile Nisse Ekman
Klockan Slår Klockan Slår Djurgårn gjorde MÅL!!!
Hans hälsning till Boork, kommer man aldrig att glömma. Hoppas som sagt att han stannar kvar i förening på något vänster.
No Rules In The Animal Kingdom
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- mallavich
- Säsongskort: Ja
En ledarroll vill jag definitivt se!
Så här ska inte en karriär avslutas.
Så här ska inte en karriär avslutas.
Senast redigerad av mallavich den 2011-08-10 23:20:09, redigerad totalt 1 gånger.
Riktigt tråkigt men ändå väntat. Men glädjande att rehabiliteringen går framåt. Hoppas på ett rikt och framgångsrikt liv utanför hockeyn tillsammans med familjen för Nisse. Hoppas att Nisse dyker upp på hovet i höst/vinter. Jag kommer aldrig glömma hur Nisse eldade upp publiken innan han skulle lägga en straff under lockoutsäsongen. Inte bara en hockeyspelare utan även en underhållare av stora mått!
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Hoppas nu att Ekman kan bli helt återställd och leva ett normalt liv lycklig tillsammans med sin familj. Trist att en karriär ska sluta så här, men olyckor sker tyvärr och det är bara att önska Ekman lycka till.
Känns oerhört tragiskt att behöva läsa den nyhet man fruktat snart skulle komma, att du Nils skulle behöva sluta med det du älskar!
Hoppas att vi kommer att få se dig på läktaren på samma sätt som vi har fått sett andra Järnkaminer som Tumba och Stoltz.
Önskar dig all lycka och välbefinnande!
Mvh Niklas
Hoppas att vi kommer att få se dig på läktaren på samma sätt som vi har fått sett andra Järnkaminer som Tumba och Stoltz.
Önskar dig all lycka och välbefinnande!
Mvh Niklas
"Whatever you want"
Kan bara instämma med er andra.
Känns för jävligt. Men någonstans anade man att han aldrig skulle snöra på sig skridskor igen.
Inte många som återgår till ett normalt liv efter en stroke.
Hoppas på en FETE hyllning under den kommande säsongen.
VI ÄR MED DIG ÖVERALLT NISSE!!!
Känns för jävligt. Men någonstans anade man att han aldrig skulle snöra på sig skridskor igen.
Inte många som återgår till ett normalt liv efter en stroke.
Hoppas på en FETE hyllning under den kommande säsongen.
VI ÄR MED DIG ÖVERALLT NISSE!!!
There is no I in TEAM!!!!
- SirDIFalot
Vi har redan för många tröjor där. Blir svårt nog att välja mellan Falk, Otto, Ölvestad... Tror inte alla tre belönas med samma hyllning. Blir för urvattnat när det hänger ett 10-tal tröjor där. Inte ens Challe fick ju...mallavich skrev:Om inte en ledarroll vill jag se #3 i taket på Hovet.
Så här ska inte en karriär avslutas!
Om det är helt OK med er andra så håller vi tråden fri från diskussioner angående huruvida Nisses tröja ska hissas eller inte. Tack. //Mod.
Expert.
Mycket tråkig läsning om Nisse...
Jag hoppas att han dyker upp på Hovet och får tidernas fetaste hyllning...

-
Nisse, DIF familjen älskar dig.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- SirDIFalot
@LBoork Leif Boork
Nisse Ekman kan inte spela hockey men är på bättringsvägen.Kämpa Nisse! Klubban är kvar men munsköljningen börjar ta slut.Som kanske märks.
Nisse Ekman kan inte spela hockey men är på bättringsvägen.Kämpa Nisse! Klubban är kvar men munsköljningen börjar ta slut.Som kanske märks.
Expert.
- Remy Lebeau
Trist men väntat besked.
Förhoppningsvis får man fortsatta rapporter om dina framsteg!
Väldigt glädjande att allting fråm framåt, om även sakta.
Kämpa Nisse!
Förhoppningsvis får man fortsatta rapporter om dina framsteg!
Väldigt glädjande att allting fråm framåt, om även sakta.
Kämpa Nisse!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore