Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av crike »

Magnutz skrev:
JiWe skrev:
Magnutz skrev:
jospi skrev:Någon som vet om DIF kommer ersätta Mika Z? Det borde/måste vara något på gång!

Skulle inte bli jätte förvånad om det blir Hannula. Vore dock bättre med en center!
Gissning: DIF Hockey väntar med att ersätta så länge som möjligt. Det suger - enligt mitt tycke - att förstöra lagets sammansvetsning på det här sättet. Truppen ska sitta vid ES-premiären, det ska inte vara några lösa kort.
Förstår vad du menar och håller väl med i princip men jag tror du överdriver sammansvetsningsbiten en hel del. Mikas vara eller icke vara tror jag inte påverkar laget så värst mycket faktiskt. Det är ju vardag för spelare och ledare idag. Det är ju inte optimalt såklart men det hör till dagens hockey skulle jag nog påstå. Inget nytt eller unikt med Mikas situation mao.

Dock hade det ju varit perfekt om man tagit in en ersättare och sedan ev få Mika som en bonus på det. Nu lär man ha en plan för det hela och rimligtvis kommer det bli en hel del spelare "över" efter camperna så med lite is i magen finns alla möjligheter att hitta en bra ersättare och det verkar vara just så man gör.

Brunnström hade inte varit helt fel. Men visst har han en hel del att leva upp till iaf, lite Widing varning på honom om det inte lossnar tämligen snabbt (om han nu kommer till elitserien).

Vi får se helt enkelt. Det lär nog bli bra i slutändan tror jag!!
Jag menade inte personkemi-sammansvetsningen utan mer lagdelarnas funktioner. Mika Z skulle få vissa roller som han är bra på. Det, tror jag, planeras det för. När han kanske försvinner blir det knepigt att söka ersättare. Hur vet lagbyggarna att de får det Hardy/Montén/Johansson behöver i en och samma spelare? Det kanske går att få tag i en spelare, med kort varsel, som har ett par av Mikas fördelar, men saknar fyra andra. Då måste det tänkas om. Visst, det kanske inte är så stört viktigt det här, men arbetar man med millimeter-precision måste bitarna passa ihop, annars blir det skit av allt. Sen vill jag nog ändå påstå att personkemin är viktig också. Tänk om spelaren som panikvärvas sabbar en bra stämning? Det är en pisskitig situation att behöva sitta och avvakta på en viktig toppspelares vara eller icke vara. Det tror jag. ;)

Stäng dörren tillbaka för Mika Z och värva en ny. Det måste bli konsekvensen. Kanske... fast, vad fan vet jag.. :)

/M
Nu vet jag på förhand att vi tycker helt olika i frågan Magnutz men jag kan inte hålla mig.
Stänga dörren för en supertalang som vill spela i DIF om han inte slår sig in i NHL? Jag ser en enda anledning till att man skulle göra det och det skulle vara om han kräver betalt i klass med sitt NHL-kontrakt, och det vet vi inte är aktuellt. Näe kommer det till det att Mika vill spela med DIF i vinter så ska han på samma villkor som alla andra ha en chans att ta plats i laget. Jag säger dock inte att vi inte ska hämta in en ersättare för honom redan nu, lite konkurrens har ingen dött av. Mika vet hur laget spelar och laget vet hur Mika spelar så om han kommer tillbaka medför hans närvaro på isen inga större problem iaf.

Sen tror jag inte vi får se honom spela en tävlingsmatch på svensk is på länge dock.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

crike skrev:
Magnutz skrev:
JiWe skrev:
Magnutz skrev:
jospi skrev:Någon som vet om DIF kommer ersätta Mika Z? Det borde/måste vara något på gång!

Skulle inte bli jätte förvånad om det blir Hannula. Vore dock bättre med en center!
Gissning: DIF Hockey väntar med att ersätta så länge som möjligt. Det suger - enligt mitt tycke - att förstöra lagets sammansvetsning på det här sättet. Truppen ska sitta vid ES-premiären, det ska inte vara några lösa kort.
Förstår vad du menar och håller väl med i princip men jag tror du överdriver sammansvetsningsbiten en hel del. Mikas vara eller icke vara tror jag inte påverkar laget så värst mycket faktiskt. Det är ju vardag för spelare och ledare idag. Det är ju inte optimalt såklart men det hör till dagens hockey skulle jag nog påstå. Inget nytt eller unikt med Mikas situation mao.

Dock hade det ju varit perfekt om man tagit in en ersättare och sedan ev få Mika som en bonus på det. Nu lär man ha en plan för det hela och rimligtvis kommer det bli en hel del spelare "över" efter camperna så med lite is i magen finns alla möjligheter att hitta en bra ersättare och det verkar vara just så man gör.

Brunnström hade inte varit helt fel. Men visst har han en hel del att leva upp till iaf, lite Widing varning på honom om det inte lossnar tämligen snabbt (om han nu kommer till elitserien).

Vi får se helt enkelt. Det lär nog bli bra i slutändan tror jag!!
Jag menade inte personkemi-sammansvetsningen utan mer lagdelarnas funktioner. Mika Z skulle få vissa roller som han är bra på. Det, tror jag, planeras det för. När han kanske försvinner blir det knepigt att söka ersättare. Hur vet lagbyggarna att de får det Hardy/Montén/Johansson behöver i en och samma spelare? Det kanske går att få tag i en spelare, med kort varsel, som har ett par av Mikas fördelar, men saknar fyra andra. Då måste det tänkas om. Visst, det kanske inte är så stört viktigt det här, men arbetar man med millimeter-precision måste bitarna passa ihop, annars blir det skit av allt. Sen vill jag nog ändå påstå att personkemin är viktig också. Tänk om spelaren som panikvärvas sabbar en bra stämning? Det är en pisskitig situation att behöva sitta och avvakta på en viktig toppspelares vara eller icke vara. Det tror jag. ;)

Stäng dörren tillbaka för Mika Z och värva en ny. Det måste bli konsekvensen. Kanske... fast, vad fan vet jag.. :)

/M
Nu vet jag på förhand att vi tycker helt olika i frågan Magnutz men jag kan inte hålla mig.
Stänga dörren för en supertalang som vill spela i DIF om han inte slår sig in i NHL? Jag ser en enda anledning till att man skulle göra det och det skulle vara om han kräver betalt i klass med sitt NHL-kontrakt, och det vet vi inte är aktuellt. Näe kommer det till det att Mika vill spela med DIF i vinter så ska han på samma villkor som alla andra ha en chans att ta plats i laget. Jag säger dock inte att vi inte ska hämta in en ersättare för honom redan nu, lite konkurrens har ingen dött av. Mika vet hur laget spelar och laget vet hur Mika spelar så om han kommer tillbaka medför hans närvaro på isen inga större problem iaf.

Sen tror jag inte vi får se honom spela en tävlingsmatch på svensk is på länge dock.
MigSjälv skrev:"Fast, vad fan vet jag"
- jag skulle vilja att det blev konsekvenser för detta skräp som NHL håller på med. Klart som korv att jag vill se Mika i truppen men inte till vilket pris som helst, varken i kr eller annat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Bekräftat på årsmötet att karriären är över.

Bild
Expert.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

SirDIFalot skrev:Bekräftat på årsmötet att karriären är över.

Bild
Fan va tråkigt att höra, hoppas ändå att han blir så pass frisk att han kan leva ett normalt liv igen, det är ju det som räknas. Man satt ju ändå och önskade att han skulle komma tillbaka men sannolikheten var väl inte så stor..
clowns to the left of me, jokers to the right
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Bild
Väntat besked, men ack så tungt. Det var inte såhär det skulle sluta. :cry:
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Ingen vidare överraskning. Men fan vad ledsen man blir... nummer tre, nummer tre...
Användarvisningsbild
Daniel942

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Daniel942 »

Bild
Otroligt tråkigt.
Han är värd en fet hyllning i höst.

Det finns bara en Nisse Ekman!
DIF!
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Riktigt tråkigt, men som ni säger så är det ingen överraskning. Hoppas att han kommer vara kvar i föreningen på något sätt.
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Nils Ekman UT, IN med Mika Hannula i truppen igen innan vi kommer att få ångra det bittert.. Typ att han hamnar i HIV71 och avgör i sudden och där var Guldet borta igen..
Bild
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Rocky3000 skrev:Typ att han hamnar i HIV71 och avgör i sudden och där var Guldet borta igen..
Haha, hamnar han i Hv så kan jag fan unna dom ett SM-guld om han avgör mot oss. Vore förbannat kul att se Hannula i Hv efter allt som hänt. Men sannolikheten att Hannula hamnar i Hv är mindre än att Israels regering ber om ursäkt för dess terrorism mot Palestina och ger tillbaka landsyta.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Rocky3000 skrev:Nils Ekman UT, IN med Mika Hannula i truppen igen innan vi kommer att få ångra det bittert.. Typ att han hamnar i HIV71 och avgör i sudden och där var Guldet borta igen..
Ekman är redan ersatt så varför det? Hannula ska isåfall ersätta Zibbe...
100% DJURGÅRDSJ***L
HomeOfSvenTumba

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Marie Hallman skrev:Djurgården kommer, enligt Järlefelt, få besked i frågan efter camperna vilket blir i mitten/slutet av september.
Långt att vänta. :cry:
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
JRJ_RBF

Inlägg av JRJ_RBF »

http://www.hockeyligan.se/index.php?article=6803

Esa Pirnes, mycket bra Center enligt mig kanske vore något, skulle ju kunna vara en förstalines-center!
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården

F<33
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Med 99.9999% sannolikhet kommer DIF inte ersätta Zibanejad innan man vet vad som händer med Ottawa, så glöm det. Om jag skall vara ärlig så tror jag inte man kommer ersätta honom överhuvudtaget om han sticker, utan hellre låta en junis (antagligen Åberg) få större förtroende.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

JRJ_RBF skrev:http://www.hockeyligan.se/index.php?article=6803

Esa Pirnes, mycket bra Center enligt mig kanske vore något, skulle ju kunna vara en förstalines-center!
Kan även spela ytter och en bra spelfördelare vad jag minns, men ändå inte den spelartyp vi riktigt behöver (eller åtminstone letar efter). Ändå är han klart bäst av de som finns tillgängliga (som jag har koll på).

Är så förbannat trött på Zibanejad nu alltså! Han förstör verkligen för Djurgårn med sitt jävla velande.
Ska han verkligen få hunsa med oss precis hur han vill? Kan de ansvariga sluta böja sig framåt och säga "enough is enough"?
Säg den glädje som varar
Låst