Fricke skrev:
Ja kanske det. Men redan när nyss nämnda tog första skäret mot mål kändes mål väldigt avlägset. Till skillnad, ska nämnas, från när Kempe, Norman, Nilson och Carlsson (kliniskt) skrinnade fram.
Dock så behövs det väl bara tre straffläggare, eller är jag HELT ute och cyklar?
Hade för mig att det var 3 ordinarie straffläggare och sen valde man ut en extra per sudden-straff, vilket i teorin kan vara samma spelare på varje sudden-straff?
Fricke skrev:Efter att ha sett dagens straffträning är det bara att hoppas på att Wesslan levererar - för att att Tim, Cehlin, Fimpen, Ottosson, Ström, Almtorp eller Tjärnqvist (förutom på styrningar) ska göra några mål i vinter känns avlägset...
Eh hallå, du såg en straffträning i slutet av den vanliga träningen. Bra underlag för att tro att dom inte ska leverera i vinter?
Ja kanske det. Men redan när nyss nämnda tog första skäret mot mål kändes mål väldigt avlägset. Till skillnad, ska nämnas, från när Kempe, Norman, Nilson och Carlsson (kliniskt) skrinnade fram.
Tjärnqvist styr och bökar nog in 10+ men i övrigt är jag öppet för ett vad: Tim, Fimpen, Ottos eller Ström kommer inte över (edit) 7. Almtorp kanske några fler.
Fram med lädret Kenta. Vad sätter du?
Vem är denna Ström?
Dessutom gjorde ju ingen av de andra spelarna över sju mål förra säsongen, så vadet känns lite konstigt. Det är ju knappast de spelarna som ska producera mål.
Nej och det är ju just det som var problemet förra säsongen... Kom gärna med förslag till ett bättre vad.
Jag tycker vi stryker ett streck över förra säsongen. Det var så otroligt mycket som inte stämde då, till skillnad från 09/10 då det mesta stämde.
I år kommer, tror jag, stämningen vara bättre i truppen och med #34 (DT) och Kyle får vi den stabilitet vi behöver försvaret. Bombom kommer också vara en bättre back i år. Med stabilitet på backen och i målet kommer våra anfall att bli bättre och jag tror laget kommer göra många fler poäng denna säsong än föregående.
Magnutz skrev:Jag tycker vi stryker ett streck över förra säsongen. Det var så otroligt mycket som inte stämde då, till skillnad från 09/10 då det mesta stämde.
I år kommer, tror jag, stämningen vara bättre i truppen och med #34 (DT) och Kyle får vi den stabilitet vi behöver försvaret. Bombom kommer också vara en bättre back i år. Med stabilitet på backen och i målet kommer våra anfall att bli bättre och jag tror laget kommer göra många fler poäng denna säsong än föregående.
Straffar. Låt Norman ta allihop.
Ja och t.ex. Fimpen och Tim har så klart andra fina egenskaper - energi, tuffhet, hålla i puck etc. Men dom kan bara inte göra mål - och när det på det berömda pappret verkar saknas 10-15 kassar så får man hoppas på att Wesslau och försvaret spikar igen, att t.ex. Cehlin höjer sig eller att kollektivet återigen bevisar vilken kass tippare man är... Därmed inte sagt att jag gärna tar ett vad.
Legitimt, resonligt påkepande ger personlig en känsla av förlust följt av personligt, oresonligt geografiskt påhopp.
We've seen it all before. Jag vinner igen.
Helt befängt att bedöma sådant efter en sju minuter lång video från ett träningspass för övrigt.
Träningspasset idag var för övrigt ganska avslaget och det märktes att de har kört hårt ett tag nu. Jag tycker inte att dagens ispass visade speciellt mycket alls. Det var lågt tempo och ofokuserat. Det var "öppet hus" och det syntes. Behållningen för min del är att jag fick träffa Starvin_Marwin och snacka lite samt att jag fick ett uppförstorat foto signerat. Träningen var ett jippo.
Personligen hoppas jag att det gnuggas 1 timmes extra PP åtminstine varannan träning för så jävla illa som det såg ut i den spelformen förra ret får det inte se ut igen.
Hur jävla svårt kan det vara att t ex träna in ett antal olika uppspelsmönster för att se till att få in pucken i offensiv zon snabbt?
När man väl fått spelarna på rätt positioner kanman låta fantasin få ta över mera.
Kall-El skrev:Personligen hoppas jag att det gnuggas 1 timmes extra PP åtminstine varannan träning för så jävla illa som det såg ut i den spelformen förra ret får det inte se ut igen.
Hur jävla svårt kan det vara att t ex träna in ett antal olika uppspelsmönster för att se till att få in pucken i offensiv zon snabbt?
När man väl fått spelarna på rätt positioner kanman låta fantasin få ta över mera.
Det borde ju vara där Klubertanz och Tjärna kommer till användning hoppas man. Speciellt Klubertanz!
Vilka backar vi kommer ställa upp med i PP.. Tjärna, Kyle, Honken och BomBom.
Legitimt, resonligt påkepande ger personlig en känsla av förlust följt av personligt, oresonligt geografiskt påhopp.
We've seen it all before. Jag vinner igen.
Helt befängt att bedöma sådant efter en sju minuter lång video från ett träningspass för övrigt.
Träningspasset idag var för övrigt ganska avslaget och det märktes att de har kört hårt ett tag nu. Jag tycker inte att dagens ispass visade speciellt mycket alls. Det var lågt tempo och ofokuserat. Det var "öppet hus" och det syntes. Behållningen för min del är att jag fick träffa Starvin_Marwin och snacka lite samt att jag fick ett uppförstorat foto signerat. Träningen var ett jippo.
Jo det var rejält avslaget. Men kul att träffa starvin och se dig bli 12 år gammal igen när dom signa ditt foto. Det var mitt jippo
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...