Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Dom som AMMC syftar på (tror jag iaf) brukar stå långt till vänster på Aktiv Sittplats och skrika och gorma hela matcherna. Vanligtvis ganska dyngraka också. En av dom har en jävla röst måste jag säga, han hörs över hela Hovet! 

- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är grisfot ja.Kentta skrev:Dom som AMMC syftar på (tror jag iaf) brukar stå långt till vänster på Aktiv Sittplats och skrika och gorma hela matcherna. Vanligtvis ganska dyngraka också. En av dom har en jävla röst måste jag säga, han hörs över hela Hovet!
DIF!
Är det snubbarna som alltid sätter sig raden bakom båset och skriker/"peppar" till spelarna i 60 minuter?
Ändrad.
Senast redigerad av Jonas1891 den 2011-08-08 05:03:36, redigerad totalt 1 gånger.
De ni snackar om läser säkert här. Det betyder att någon/några blir nätmobbade här. Har ni problem med dem tycker jag att ni tar upp det med dem. Face to face som det heter.
För att citera en av världshistoriens bästa filmer "Ford Fairlane": "If you can't say something nice about someone, make Sure they're out of the goddamn room".
För att citera en av världshistoriens bästa filmer "Ford Fairlane": "If you can't say something nice about someone, make Sure they're out of the goddamn room".
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Har du bra koll på vad jag tar upp/har tagit upp utanför nätet? Gissar på nej. Jag har sett så mycket från det där klientelet som skämt ut Djurgårn de senaste 10-12 åren att man skulle kunna skriva en bok förövrigt. Men jag ska inte dröja vid ämnet då de inte förtjänar sådan uppmärksamhet. Lite spontant irriterad över att J20-matcherna numer "avnjuts" med skämskudden ständigt redo bara.Magnutz skrev:De ni snackar om läser säkert här. Det betyder att någon/några blir nätmobbade här. Har ni problem med dem tycker jag att ni tar upp det med dem. Face to face som det heter.
Med din logik är det ju dock knappast ok att kritisera någon på nätet över huvudtaget, från spelare till supportrar som gör idiotgrejer/slåss/kastar grejer/whatever.
Ta det lite lugnt nu. Kritisera kan vi väl göra, men jag själv tycker att påhopp på andra är fel.
Sen kan jag förstå om man tröttnar på folk.
Kritisera och hoppa på någon/några är väl rätt synonymt?Magnutz skrev:Ta det lite lugnt nu. Kritisera kan vi väl göra, men jag själv tycker att påhopp på andra är fel.
I övrigt på forumet är det ju fritt fram att hoppa på landsortare med trumma tex, vad skiljer det från detta?
Missförstå mig rätt, trumman är befogad likväl tycker jag att om supportrar svinar och skämmer ut sig själva och därmed Djurgårn får de tåla en verbal eller skriftlig hurring.
Håller med lite grann att säga att en spelare suger hästpenis eller att en supporterskara är pinsam är väl ganska snarlikt. Sen måste man väl ändå förstå Magnutz argument med påhoppen?JohanPez skrev:Kritisera och hoppa på någon/några är väl rätt synonymt?Magnutz skrev:Ta det lite lugnt nu. Kritisera kan vi väl göra, men jag själv tycker att påhopp på andra är fel.
I övrigt på forumet är det ju fritt fram att hoppa på landsortare med trumma tex, vad skiljer det från detta?
Missförstå mig rätt, trumman är befogad likväl tycker jag att om supportrar svinar och skämmer ut sig själva och därmed Djurgårn får de tåla en verbal eller skriftlig hurring.
Ser inget fel åt något håll, verkar bara vara en idiotisk sak att hetsa upp sig om att en mod sa åt en att dra ner på påhoppen (Säger inte att något hetsat upp sig, jag säger det innan folk börjar göra det)
OT: För att avsluta min del i detta vill jag säga att jag skiljer på kritik och påhopp. Kritik är nödvändigt, utan kritik ingen utveckling. Påhopp är onödigt, påhopp föder inte förändring. Vi ska försöka hålla en bra stämning här och det är väl det jag försökte förmedla. (Skriftliga hurringar är ibland på sin plats, det håller jag med om
)
För att återgå till ämnet. Vilka av våra nya spelare utmärker sig så här i början? Jag har själv inte möjlighet att närvara vid j-matcherna just nu, men vad säger ni som varit där och sett på våra unga. Hur har det sett ut?

För att återgå till ämnet. Vilka av våra nya spelare utmärker sig så här i början? Jag har själv inte möjlighet att närvara vid j-matcherna just nu, men vad säger ni som varit där och sett på våra unga. Hur har det sett ut?
-
Utan att ha sett matcherna verkar det rent spontant som att Lissäng har öppnat väldigt starkt. Onekligen imponerande att göra 2+1 över två matcher som nyinkommen back.
Bara att hålla ögonen på honom och se om det håller i sig! Ska försöka gå och se lite j-matcher denna säsong, för visst är det så att de spelar i anslutning till A-lagsmatcherna ibland?!Metal Machine skrev:Utan att ha sett matcherna verkar det rent spontant som att Lissäng har öppnat väldigt starkt. Onekligen imponerande att göra 2+1 över två matcher som nyinkommen back.
Jag har sett en och det är ju lite väl lite. Men det ser ut att bli en ganska trevlig bekantskap. Rightare som gärna följer med upp i anfallen, han såg hyfsat kvick ut på rören och bra kontroll på pucken.Metal Machine skrev:Utan att ha sett matcherna verkar det rent spontant som att Lissäng har öppnat väldigt starkt. Onekligen imponerande att göra 2+1 över två matcher som nyinkommen back.
En annan att absolut hålla ögonen på är Victor Björkung. Riktigt duktig skridskoåkare med lite Ackered över sig då han gärna trampar in i slottet med puck för att avsluta. Han imponerade snäppet mer på mig faktiskt. Men säsongen är ju bara i sin linda så mycket lär förändras!
Är det inte han som åker på alla Sveriges bortamatcher i VM-kval och sånt. Ordförande i Camp Sweden tror jag. Såg honom på matchen idag mot Slavia Prag.Daniel942 skrev:Det är grisfot ja.Kentta skrev:Dom som AMMC syftar på (tror jag iaf) brukar stå långt till vänster på Aktiv Sittplats och skrika och gorma hela matcherna. Vanligtvis ganska dyngraka också. En av dom har en jävla röst måste jag säga, han hörs över hela Hovet!
pulverapa skrev:Är det inte han som åker på alla Sveriges bortamatcher i VM-kval och sånt. Ordförande i Camp Sweden tror jag. Såg honom på matchen idag mot Slavia Prag.Daniel942 skrev:Det är grisfot ja.Kentta skrev:Dom som AMMC syftar på (tror jag iaf) brukar stå långt till vänster på Aktiv Sittplats och skrika och gorma hela matcherna. Vanligtvis ganska dyngraka också. En av dom har en jävla röst måste jag säga, han hörs över hela Hovet!
Det måste ju isf vara han som stod kvar på långsidan sjukt länge under sista finalmatchen förrförra året och försökte elda på publiken
"Whatever you want"