Säckens vara eller inte vara...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
TomyMörth

Vad håller ni på med?

Inlägg av TomyMörth »

Går ni på hockey överhuvud taget? Jag bara undrar? Hur kan ni kräva challes och säckens avgång?
Vilka skall betala en eventuell ny tränare?

Inse att när man har den yngsta truppen att det kommer att bli toppar & Dalar då de unga spelarna inte orkar att prester på topp hela tiden!

Varför klaga på Lassila? Mot skelefteå var det ju en massa frilägen som blev mål! Vi har även en av sveriges mest lovande 2a målvakter! Sluta att tramsa om Challes och säckens avgång! Hitta på ngt Konstruktivt och gå på matcherna & hjälp DIF att få in pengar istället!

Stötta grabbarna och sluta gnälla! Och lägg av med tramset att challe & säcken skall avgå!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jag har inte sagt att de ska avgå, jag konstaterar bara att sen de tog över ansvaret så har det slarvats som aldrig förr... Jag vet att de kommer att få vara kvar hela säsongen. Men de får fan ta och skärpa sig. Vil se säcken ryta till lite, han är lite av en mysfarbror och det fungerar inte i det långa loppet.

Själv lever jag efter mottot.

"I don't know the key to success, but the key to failure is trying to please everybody."

Det borde säcken också göra...
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Balansgången mellan att vara en "Wikegård" eller en "Bäckman" kontra "Cure Lundmark" är inte lätt.
Som coach måste man våga fatta beslut som inte alla tycker om.
Man kan inte som coach för ett lag inom elitidrott köra efter mottot att alla skall få vara med.

Som exempel kan vi ta första powerplayet mellan Djurgården och Saik där man efter det att Linkans formation lyckats släppa in ett mål med en man mer på isen slänga in 3:e och sedan 4:e formationen för att slutföra spelet i Powerplay.
Detta resulterad i att laget inte skapade något under detta powerplay och dessutom gick ned sig i tempo (man började faktiskt matchen med fart under rören).
Hade man istället skickat in Ölvestads formation så hade man med facit i hand kanske gjort mål och klarat av att spela 1-1 i detta PP.

Tycker att ledarduon brister i sin coachning när man inte väljer att toppa laget när man spelar med en eller två man mer på isen.

Men något tränarbyte vill jag inte se utan jag tror fortfarande på att duon Berglund/Särkijärvi kan få detta lag att utmana i toppen av serien.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Royen

Re: Vad håller ni på med?

Inlägg av Royen »

TomyMörth skrev:Hur kan ni kräva challes och säckens avgång?
Luleå-kampen i vår er grunn nok.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

>>>>>> Bigge

Underlaget vad gäller Lassila bygger inte på 7 matcher utan även på hela förra säsongen då han inte heller vara bra och alltför ojämn. Går ner i butterfly för tidigt så att nättaket blir öppet. Något som motståndarna nu har lärt sig. Nej, Lassila är i högsta grad medioker och inte alls en målvakt som vinner några matcher åt laget som exempelvis Krizan gör åt Modo.

>>>>>> TomyMörth

Det är just resonemanget att "vem skall betala det" som är så tragiskt. Att man skall behöva betala ut lön till en medioker coach istället för att betala lite mer till en bra. Tycker det är ett skitresonemang och med den attityden kommer DIF aldrig att bli någon storklubb i hockey igen.

Tycker säcken har ett betydligt bättre spelarmaterial iår än förra säsongen varför jag har högre krav iår. Att förlora mot en nykomling som Skellefteå hemma är inte acceptabelt. Skellefteå har klart sämre lag än DIF och är ett lag som DIF skall klara att hålla bakom sig i tabellen och definitivt inte förlora mot hemma.
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

Det kanske är på sin plats att ge Säcken och Challe lite ros efter matchen mot HV. Man lyckades åtminstone väcka grabbarna till den sista perioden.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Tja, det här med att vi släpper in sena mål kan vi ju lägga ner ett tag framöver.
Starkt att få med sig en pinne borta mot HV! Förra året hade väl allt kollapsat totalt vid 3-1 och slutresultatet hade landat på blygsamma 7-1 till HV. Nu ger vi iallafall inte upp och även om det såg jävligt uppgivet ut mot skoter-gnaget så kom vi tillbaka starkt i slutet.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Hawaii

Re: ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Inlägg av Hawaii »

Jasmine skrev:Jag lyfter av kepsen för hockeypubliken, de få som kommer och kollar på undermålig underhållning inför ekande tomma Globen.
Ett Djurgården som knappt är skuggan av vad det en gång i tiden var.
SM-gulden rånades från lapparna och bönderna med elegant och fruktad torpedhockey. Det var då det!

I dag väljer många Djurgårdare gasa på vid Nynäsvägen istället för att svänga av mot Arenavägen.
Vem kan klandra de Djurgården har konstant kniven på strupen och frågan man alltid ställer sig är hur länge orkar de stå upp innan det gör Söderslöddren och Solnatattarna sällskap.
Klumpen i magen är fett jobbig.

Själv har jag gett upp och orkar inte längre se Djurgården bli konstant överkörda av brödgäng såväl som bra lag.
Jag orkar inte lyssna på skitiga bönder och korkade lappar som gör konstant narr av ens sköld, flunk da shit!

Men som sagt, jag lyfter upp kjolen och lyfter av kepsen för Er få tappra/dårar som bär upp Stockholms stolthet/pinsamhet.
De tomma läktarna vittnar ju tydligt är jag är inte den enda som ledsnat.
:D
Det är aldrig okej att klanka ner på skölden/föreningen Djurgårdens IF. Kom ihåg det, däremot är det helt okej att kritisera personer inom föreningen, t.ex. Jonevret. Snubben är ett skämt, samt laget men aldrig någonsin skölden.

Challe/Säcken har mitt fulla förtroende, vem skulle ni vilja se? Mårts kanske? Nä men tanke på Djurgår'ns resurser tycker jag tränarstaben har gjort ett bra jobb. Visst, spelet mot SAIK var under all kritik men jag tror att det ojämna spelet beror på juniorerna. Dem glänser ena matchen för att vara iskalla nästa, det är sådant man får räkna med. Ge dem några år till så kommer stabiliteten.

Trodde ni säsongen skulle bli en dans på rosor?

DJUUUUUUUUUUUUUUUUU...
DJUUU..
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Hawaii skrev:Visst, spelet mot SAIK var under all kritik men jag tror att det ojämna spelet beror på juniorerna. Dem glänser ena matchen för att vara iskalla nästa, det är sådant man får räkna med. Ge dem några år till så kommer stabiliteten.

DJUUUUUUUUUUUUUUUUU...

Om ett par år så är de i NHL om de är något bra och vi är på ruta 1 igen...
Användarvisningsbild
Ölvestad
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

Jojje skrev:
Hawaii skrev:Visst, spelet mot SAIK var under all kritik men jag tror att det ojämna spelet beror på juniorerna. Dem glänser ena matchen för att vara iskalla nästa, det är sådant man får räkna med. Ge dem några år till så kommer stabiliteten.

DJUUUUUUUUUUUUUUUUU...

Om ett par år så är de i NHL om de är något bra och vi är på ruta 1 igen...
Jag vet inte om du vill kalla dig själv för realist? Men positiv det är du jvl i det inte!
I UR & SKUR
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Nu får ni ta och ge er! Klart att inte Challe och Säcken ska gå nu. Vi har ett ungt och ett mycket lovande lag just nu. Dom har precis börjat bygga upp laget och vi har bara spelat 7 omgångar av 55. Säsongen är lååååååååååång. Vi hinner ikapp. Jag ger inte upp inte än i alla fall. Denna diskussion kan vi ju fortsätta med om jag säger om det inte har vänt efter jul.
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
TomyMörth

Det här är löjligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inlägg av TomyMörth »

Joijje tycker du fortfarande säcken och challe skall avgå?

DIF Slog serieledarna timrå igår! Daniel "Kungen# Larsson spikade igen kassen! Joijje om du fortfarande tycker det kan vi ju uppmana hela tränarkåren att avgå!

Roger Mehlin för att färjestad förlorade på overtime mot Modo! Gunnar Persson & Stephan Lund för att deras klubbar ej har presterat efter trupperna man har! Lill Kenta för att timrå har förlorat en match etc!

Lägg ner det här destruktiva tänkandet! Stötta grabbarna! Gå & titta och heja fram grabbarna på matcherna! Joijje slutta att gnälla! Kom med konstruktiv kritik istället!

Veni
Vidi
Vici
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jaha? Vi slog Linköping med... Jag är tyvärr rädd för att vi kommer att få se många plattmatcher framöver där det slarvas i försvaret, insläppta i pp osv. Det vi har sett under de senaste säsongenrna. Vilket kan härledas till tränarna.

En match gör inte en säsong. Vi ligger ändå långt ner och kolla vilka lag vi har bakom oss, tror du verkligen att de kommer att ligga där när säsongen slutar? Det tro inte jag, och vart hamnar vi då? Det kan du nog räkna ut själv.
Användarvisningsbild
shma

Inlägg av shma »

Du är ju varken realist eller dif supporter.

Jag kan slå vad med dig om att vi går till slutspel.
Bild
TomyMörth

Joijje ojoj!

Inlägg av TomyMörth »

Joijje nu tog vi även poäng mot HV och Vinst mot timrå!

Visst en plattmatch mot Skelefteå! so what?

Joijje kom med mer positivt om DIF! Jag har läst nästan alla dina trådar och allting är så negativt från dig!

Säcken & Challe är kungar!
Skriv svar