Säsongen 2011/12:s första laguppställning är klar och tränarna matchar samtliga spelare som är med, bortsett från Gustaf Wesslau. Det innebär att laget spelar med 14 forwards och 8 backar.
Förstafemman
Mathias Tjärnqvist - Kristofer Ottosson - Marcus Nilson
Daniel Tjärnqvist - Kyle Klubertanz
Andrafemman
Mattias Carlsson - John Norman - Patrick Cehlin/Pontus Åberg
Josef Boumedienne - Andreas Holmqvist
Tredjefemman
Jimmie Ölvestad - Jonas Almtorp - Daniel Brodin
David Printz - Kim Lennhammer
Fjärdefemman
Tim Eriksson - Christian Eklund - Mario Kempe/Stefan Söder
Stefan Lassen - Philip Holm
Målvakter
Tim Sandberg
(Gustaf Wesslau)
Ser helt okej ut även om jag inte håller med om vänsteryttrarna i kedja 1-3. Hade nog placerat dem lite annorlunda. Hoppas Wesslau inte är skadad.
Säsongen 2011/12:s första laguppställning är klar och tränarna matchar samtliga spelare som är med, bortsett från Gustaf Wesslau. Det innebär att laget spelar med 14 forwards och 8 backar.
Förstafemman
Mathias Tjärnqvist - Kristofer Ottosson - Marcus Nilson
Daniel Tjärnqvist - Kyle Klubertanz
Andrafemman
Mattias Carlsson - John Norman - Patrick Cehlin/Pontus Åberg
Josef Boumedienne - Andreas Holmqvist
Tredjefemman
Jimmie Ölvestad - Jonas Almtorp - Daniel Brodin
David Printz - Kim Lennhammer
Fjärdefemman
Tim Eriksson - Christian Eklund - Mario Kempe/Stefan Söder
Stefan Lassen - Philip Holm
Målvakter
Tim Sandberg
(Gustaf Wesslau)
Ser helt okej ut även om jag inte håller med om vänsteryttrarna i kedja 1-3. Hade nog placerat dem lite annorlunda. Hoppas Wesslau inte är skadad.
5-2 till DIF blir det idag.
Ska 3 kedjan mörda eller, Ölvestad, Brodin och Printz i en och samma femma
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
SirDIFalot skrev:Har egentligen ingen klar idé om hur centrar och forwards ska formeras på backarna ska definitivt vara DT-Honk, Kyle-Printz, BomBom-Claesson.
Menade helt ok med tanke på de som är tillgängliga. Claesson är ju inte med idag.
Annars håller jag med om att det är solklart med:
Tjärna - Honken
Printz - Kyle
Bom-Bom - Claesson
I dagens trupp är jag tveksam till att Tjärnqvist är en spelare för förstalinan. Hade hellre sett Ölvestad där. Men det blir säkert bra ändå.
Nemen tjenare alla lirare där ute,va ett tag sen. Kan inte säga något så här pass tidigt på säsongen ännu;) men det blir nog bra. Tycker allt (nytt) folk verkar vara intressant till denna säsong.
Mäklaren skrev:Instämmer. Nilson, Otto, Tjärna är förmodligen Elitseriens segaste kedja. Föredrar Jimpa där istället för Tjärna alla dagar i veckan.
Vem är lagkapten, för övrigt?
Tycker nog Ölvestad gör sig rätt bra i en checking-kedja då killens övriga offensiva attribut inte är de bästa. Hade ju själv gärna sett en spelare som Zibbe eller liknande tillsammans med Nilson och Otto.