Dick och Thoresen Jr.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Erik I

Dick och Thoresen Jr.

Inlägg av Erik I »

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=1

Dif är uppenbarligen intresserade av Thoresens lillebror, och det borde ju ligga mer än namnet bakom...nån som vet mer?

Dick Axelsson kan bli hockeyns Bosman - även om det kan dröja känns det som vi kommer se honom i Dif-tröjan i vinter :o)

Och Fernholm KAN vara på väg in....känns rätt bra trots allt. Men poäng i kväll, tack ;o)
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Enligt vad jag har hört så är det i stort sett klart att Fernholm kommer hem, frågan är bara om han kommer att hålla måttet med de nya hårdare regeltolkningarna. Han är inte så rapp på rören precis...

Thoresen jr vet jag inte så mycket om, men det låter intressant...
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Thoresen Jr skall vara ruskigt på rören.
Har han dessutom Patricks förmåga att göra mål så kommer han helt klart att vara en tillgång för laget.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hoppas mest på att Thoresen den yngre har sin äldre broders inställning på isen. Detta hade inte varit alls dumt. En bulldozer till med krigarhjärta hade inte varit fel. En extra bonus om han dessutom ibland hittar målet.

När det gäller Fernholm delar jag Jojjes oro, vad jag kommer ihåg av den killen var han inte direkt någon speedkula på rören. Frågan är om han funkar på stor rink med nya reglerna? Finns en viss risk att han blir rundningsmärke som mest kommer synas i utvisningsligan.

Avslutningsvis bör man kanske ifrågasätta om det verkligen är en 9e back som vi behöver. Om man skall lägga krutet på någon ny spelare borde det väl rimligtvis vara en målvakt kan man tycka. Om nu Ferna skulle komma hem borde vi i vart fall få ett än bättre PP för vad jag kommer ihåg kunde killen skjuta från blå i alla fall... Dessutom borde Ferna med sin storlek vara utmärkt att nyttja i BP.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Tycker man kan vänta med både Dick och Thoresen till nästa säsong, som ersättare för Danielsson och Umicevic som troligen kommer sticka över till NHL då...
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

tror nog thoresen kommer nästa säsoong om han kommer!
Annars skulle nog DIF redan plockat han!
Wedd
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Wedd »

Låter lovande.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Fernholm var vår bästa back under hela slutspelet 04/05.

Kommer han blir han en oerhört viktig pjäs.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Vem åker ut då? Är det Liwing, Ribben eller vem?? Det står väl mellan dom i såfall. För Persson är väl inte ordenarie ens nu?
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Hoppas att Liwing får ´ta på sig kostymen.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Ribbenstrand är den som måste bort. Jag kan inte förstå hur någon som sett de flesta matcherna kan ha undgått detta.
Användarvisningsbild
shma

Inlägg av shma »

Dom nya reglerna försvinner nog iaf under slutspelet... då är han inte ett rundningsmärke...
Bild
rated_x

Inlägg av rated_x »

*Knirre skrev:Ribbenstrand är den som måste bort. Jag kan inte förstå hur någon som sett de flesta matcherna kan ha undgått detta.
"ribben" är den ända av backarna i dif som kan tacklas och säga ifrån framför mål när någon slår på målvakten..
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Personligen tycker jag Ericson borde bort. Låna ut han till AS fram till jul.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

rated_x skrev:
*Knirre skrev:Ribbenstrand är den som måste bort. Jag kan inte förstå hur någon som sett de flesta matcherna kan ha undgått detta.
"ribben" är den ända av backarna i dif som kan tacklas och säga ifrån framför mål när någon slår på målvakten..
Det där låter som samma försvarstal som André Mattssons fanclub använde sig av förra året.
Skriv svar