Klippen laddas upp på Youtube. Kan alla göra hemifrån. Wille Bäckström tror jag inte skulle säga nej om DIF hockey frågade om han kunde göra två-tre intervjuer.(Annars finns två andra personer på fotbollen som också kan DIFTV) Han blir ju inhyrd på matchdagar under vintern annars. Det ska inte behöva kallas en utmaning att ordna detta. Se på Hallman, bara ringer upp och så har hon en textintervju med DT. Kom igen liksom.Magnutz skrev:Bra eller dåligt är inte intressant. Visst skulle jag mysa ihop med alla er andra om det hade producerats och släppts lite hockeygodis under sommaren. Nu görs det inte. Jag funderar på lösning - jag tror mig veta varför det inte görs några intervjuer etc under junis andra hälft samt under juli månad då alla har semester.SirDIFalot skrev:Blabla erkänn bara. Det är piss att inte elitseriens största föreningen sett till antalet medlemmar, och den elitseriehemsidan med mest trafik på, inte kan erbjuda en intervju med våra nyförvärv i varken i text eller videoform på 2-3 månader.Magnutz skrev:Heaty skrev:Äsch, finns nog ett bra antal fans med kunnigheten att göra det, där den enda lönen är att faktiskt intervjua spelarna.
Att lägga ut en nyhet med "Är du intresserad av att intervjua våra nyförvärv? Svara på den här enkäten!" kan inte vara så svårt.
Som sagt, helt övertygad om att det går att sköta bättre. Dock är väl difhockey.se helt underbart i så mycket annat i vanliga fall, så vi ska väl inte spy så jävla mycket galla.
jo, men då ska det vara kalla killar/tjejer som anmäler sig och lyckas intervjua våra hockeyproffs utan att låta sjukt *ajsnödiga samtidigt.
Att kalla in helt oprövade är en risk, kan ju bli vaförskit som helst, eller hur?! Det skulle vara bättre om t ex Jimmie P tog hand om det eller någon annan som redan finns i staben. Varför? Jo, det är en del grejer - förutom själva filma/intervjua som ska göras. Man måste ta sig in på Hovet, man måste ha genomgång av filmkameran (inte bara att peka och filma) och ljudet.. Nej, att ta in okänt = ingen bra idé. Men tanken var god.
Min tanke för att det ska funka är att DIF planerar in en vecka där såna här intervjuer sker. Då kan schemat kring semestrar ordnas så att det finns täckning för detta.
Det som kanske måste funderas på är just folks Online-vanor. Vi kan numera verkligen följa DIF Hockey 24/7 i och med smart-phone-revolutionen/det mobila bredbandet. Det gör att intresset för DIF Hockeys sajt är fortsatt hög även under semestertider. Det har DIF Hockey säkert inte tänkt på men om det görs klart att vi som är Djurgårdare även följer klubben under sommaruppehållet kanske det görs något åt det.
Så, att få intervjuer och annat godis från DIF Hockey under sommaren. Hur löser vi den utmaningen? Det behövs ett par tre människor som sköter detta som har rätt behörighet till Webben och DIF IT. Det behövs folk som kan åka till t ex DT nu då och göra en sommarintervju med honom. Det behövs folk som redigerar och lägger upp det på nätet. Detta görs inte i en handvändning och det görs inte gratis.
PS. Sen blev det ju extra knepigt i juni kan jag tro när Jerker Dammbro var tjänsledig i 2 veckor precis innan semestern och den ende som fanns kvar inne på DIF HQ var Kristofer Raitio. DS.
Tycker verkligen du får det att låta betydligt svårare än det är.