DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
Heaty skrev:Äsch, finns nog ett bra antal fans med kunnigheten att göra det, där den enda lönen är att faktiskt intervjua spelarna.
Att lägga ut en nyhet med "Är du intresserad av att intervjua våra nyförvärv? Svara på den här enkäten!" kan inte vara så svårt.

Som sagt, helt övertygad om att det går att sköta bättre. Dock är väl difhockey.se helt underbart i så mycket annat i vanliga fall, så vi ska väl inte spy så jävla mycket galla :).
;) jo, men då ska det vara kalla killar/tjejer som anmäler sig och lyckas intervjua våra hockeyproffs utan att låta sjukt *ajsnödiga samtidigt. ;) Att kalla in helt oprövade är en risk, kan ju bli vaförskit som helst, eller hur?! Det skulle vara bättre om t ex Jimmie P tog hand om det eller någon annan som redan finns i staben. Varför? Jo, det är en del grejer - förutom själva filma/intervjua som ska göras. Man måste ta sig in på Hovet, man måste ha genomgång av filmkameran (inte bara att peka och filma) och ljudet.. Nej, att ta in okänt = ingen bra idé. Men tanken var god.

Min tanke för att det ska funka är att DIF planerar in en vecka där såna här intervjuer sker. Då kan schemat kring semestrar ordnas så att det finns täckning för detta.
Blabla erkänn bara. Det är piss att inte elitseriens största föreningen sett till antalet medlemmar, och den elitseriehemsidan med mest trafik på, inte kan erbjuda en intervju med våra nyförvärv i varken i text eller videoform på 2-3 månader.
Bra eller dåligt är inte intressant. Visst skulle jag mysa ihop med alla er andra om det hade producerats och släppts lite hockeygodis under sommaren. Nu görs det inte. Jag funderar på lösning - jag tror mig veta varför det inte görs några intervjuer etc under junis andra hälft samt under juli månad då alla har semester.

Det som kanske måste funderas på är just folks Online-vanor. Vi kan numera verkligen följa DIF Hockey 24/7 i och med smart-phone-revolutionen/det mobila bredbandet. Det gör att intresset för DIF Hockeys sajt är fortsatt hög även under semestertider. Det har DIF Hockey säkert inte tänkt på men om det görs klart att vi som är Djurgårdare även följer klubben under sommaruppehållet kanske det görs något åt det.

Så, att få intervjuer och annat godis från DIF Hockey under sommaren. Hur löser vi den utmaningen? Det behövs ett par tre människor som sköter detta som har rätt behörighet till Webben och DIF IT. Det behövs folk som kan åka till t ex DT nu då och göra en sommarintervju med honom. Det behövs folk som redigerar och lägger upp det på nätet. Detta görs inte i en handvändning och det görs inte gratis.

PS. Sen blev det ju extra knepigt i juni kan jag tro när Jerker Dammbro var tjänsledig i 2 veckor precis innan semestern och den ende som fanns kvar inne på DIF HQ var Kristofer Raitio. DS.
Klippen laddas upp på Youtube. Kan alla göra hemifrån. Wille Bäckström tror jag inte skulle säga nej om DIF hockey frågade om han kunde göra två-tre intervjuer.(Annars finns två andra personer på fotbollen som också kan DIFTV) Han blir ju inhyrd på matchdagar under vintern annars. Det ska inte behöva kallas en utmaning att ordna detta. Se på Hallman, bara ringer upp och så har hon en textintervju med DT. Kom igen liksom.

Tycker verkligen du får det att låta betydligt svårare än det är.
Expert.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Jag undvek att kalla det för ett problem. :)

Med de krav de allra flesta här har skulle det inte duga med vad som helst. En intervju med en toppspelare ska skötas ordentligt.

Men du har rätt. Det går att ordna ganska enkelt om t ex Wille eller andra redan insatta sköter det. Bara de är tillgängliga och att det görs upp i början av arbetsåret så det inte kommer som ett "brev med posten."

Jag börjar tro, mer och mer, att man missat supportrarnas online-vanor. Att vi är med hela tiden. Hemma, i bilen, båten, på tåget och på landet. Detta är helt klart något som bör föras fram och jag kan göra det om ca 1 vecka.

Sent from my HTC UberSensation Z1337 using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Beatin

Inlägg av Beatin »

Kanske inte helt relaterat till tråden, men.. Douglas Murray har vunnit mitt hjärta än mer, när han slet av sig Sharks tröjan under DN-galans invigning..Bara för att posera i en DIF-tröja! Sjukt kul att se!!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev:Jag undvek att kalla det för ett problem. :)

Med de krav de allra flesta här har skulle det inte duga med vad som helst. En intervju med en toppspelare ska skötas ordentligt.

Men du har rätt. Det går att ordna ganska enkelt om t ex Wille eller andra redan insatta sköter det. Bara de är tillgängliga och att det görs upp i början av arbetsåret så det inte kommer som ett "brev med posten."

Jag börjar tro, mer och mer, att man missat supportrarnas online-vanor. Att vi är med hela tiden. Hemma, i bilen, båten, på tåget och på landet. Detta är helt klart något som bör föras fram och jag kan göra det om ca 1 vecka.

Magnus, magnus..
Sen du blev moderator på detta forum har jag inte sett dig kritisera DIFs arbete en enda gång, utan alltid finns det förklaringar som semester och annat.. ;)

Det är bara att inse faktum att difhockey.se är skit på sommaren eftersom den nästan aldrig uppdateras med nåt "intressant".
Jämför fotbollens hemsida med hockeyns när det är uppehåll.
Fotbollen har allt under försäsongen. DIFTV nästan varje dag, intervjuer med spelare och ledare - ja saker som gör sidan intressant.

Jag tror DIF Hockey snålar något enormt med hemsidan, och om man inte gör det bör man se över hur det fungerar.

Sent from my iPhone
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Magnutz skrev:Jag undvek att kalla det för ett problem. :)

Magnus, magnus..
Sen du blev moderator på detta forum har jag inte sett dig kritisera DIFs arbete en enda gång, utan alltid finns det förklaringar som semester och annat.. ;)

Det är bara att inse faktum att difhockey.se är skit på sommaren eftersom den nästan aldrig uppdateras med nåt "intressant".
Jämför fotbollens hemsida med hockeyns när det är uppehåll.
Fotbollen har allt under försäsongen. DIFTV nästan varje dag, intervjuer med spelare och ledare - ja saker som gör sidan intressant.

Jag tror DIF Hockey snålar något enormt med hemsidan, och om man inte gör det bör man se över hur det fungerar.

Sent from my iPhone
Hahaha, nej, jag har inte haft något negativt att säga efter det att jag blev mod, men det beror väl på att detta skedde efter säsongen. Men, åter till saken.

.. skrev en lång jä*la post men deletade den. Jag summerar istället.

Att DIF Hockeys sajt och media i stort ligger nere under sommaren beror på personal tror jag. De har semester. Och det finns inte idag någon annan som tar på sig jobbet att göra olika reportage om klubben gratis. Det osar både här och där att "nån borde göra det ena" och "nån borde göra det andra" men vem är "nån"? Vilka är det som gör jobbet åt DIF Fotboll? Det lär inte vara "nån" i alla fall.

Ni som vill ha 100%ig täckning av vad som händer DIF Hockey under sommaren - slå er samman och gör det då. För "nån" kanske inte kommer. "Nån" kanske har annat att göra. Kan ni spendera halva juni, hela juli och halva augusti med att ordna detta så kör! Eller skriv samman ett allvarligt menat förslag på hur DIF Hockey kan utveckla sajten och hur den ska funka under sommaruppehållet och skicka in det till kansliet.

Goda idéer kan leda till något bra! Om det inte blir en total förändring till nästa säsong kanske det i alla fall blir så att DIF Hockey ser till att intervjua alla nya spelare/ledare/what not och får ut det på sajten?!

Good luck.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Kan väl inte behövas allt för mycket "utrustning" för att få ett litet klipp med varje spelare där de svarar på lite frågor? Om spelarna sedan vill är en annan femma.

Men det borde ju finnas några som har koll på hur en kamera funkar här på forumet? annars får man väl gå en snabbkurs.

Dra ihop ett frågeformulär, Ta några spelare varje gång, lägg ut dem 1 och 1 under sommaren och man får lite att titta på.

Jag skulle utan tvekan kunna hjälpa till. Dock så har jag absolut ingen som helst erfarenhet av att filma el ngt liknande. Men så jäkla svårt kan det väl inte vara...?

Denna sommaren är det väl försent att dra ihop något men om några är intresserade till nästa sommar så borde det inte vara så svårt att göra något?

Så alla som har någon som helst erfarenhet av redigering, kamera osv kan väl bara hojta till (om de har tid under sommaren också dvs) så är det väl bara att man slänger ihop ett gäng som åker iväg när de kör ngt fys / ispass under sommaren.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Enbom

DIF i Media

Inlägg av Enbom »

Beatin skrev:Kanske inte helt relaterat till tråden, men.. Douglas Murray har vunnit mitt hjärta än mer, när han slet av sig Sharks tröjan under DN-galans invigning..Bara för att posera i en DIF-tröja! Sjukt kul att se!!
Finns det att se någonstans? För oss som inte var intresserade av DN-galan. :D
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag är inte arg, och inte besviken.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Pogue Mahone skrev:Kan väl inte behövas allt för mycket "utrustning" för att få ett litet klipp med varje spelare där de svarar på lite frågor? Om spelarna sedan vill är en annan femma.

Men det borde ju finnas några som har koll på hur en kamera funkar här på forumet? annars får man väl gå en snabbkurs.

Dra ihop ett frågeformulär, Ta några spelare varje gång, lägg ut dem 1 och 1 under sommaren och man får lite att titta på.

Jag skulle utan tvekan kunna hjälpa till. Dock så har jag absolut ingen som helst erfarenhet av att filma el ngt liknande. Men så jäkla svårt kan det väl inte vara...?

Denna sommaren är det väl försent att dra ihop något men om några är intresserade till nästa sommar så borde det inte vara så svårt att göra något?

Så alla som har någon som helst erfarenhet av redigering, kamera osv kan väl bara hojta till (om de har tid under sommaren också dvs) så är det väl bara att man slänger ihop ett gäng som åker iväg när de kör ngt fys / ispass under sommaren.
Tanken ÄR god, att "vanligt" folk ska sköta detta, men då måste "vanligt" folk ta tag i det. Nånannanismen är så sjukt utbredd i Sverige idag att det snart lär sluta dyka upp nyheter över huvud taget. ;)

Om en grupp medvetna och enträgna och envisa och icke-loser-aktiga människor samlas kring en idé kan den bli verklighet. Annars inte.

Vi får se vad nästa silly season har att erbjuda och om nånannan gjort något åt saken.

PS. Jag är med och jobbar med detta om någon utöver mig känner sig manad. Vi kommer ändå att vara verksamma med dokumentären under nästa Silly så det kan ju vara bra att det går ihop - då finns det folk som är inne i det och som har tiden att sköta det också. Gratis antagligen. DS.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

jag är som sagt gärna delaktig men har ingen erfarenhet som sagt.

vad är det för dokumentär? missat detta skulle jag tro
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Pogue Mahone skrev:jag är som sagt gärna delaktig men har ingen erfarenhet som sagt.

vad är det för dokumentär? missat detta skulle jag tro
:) Vi har en tråd i Rinkside Bar. Läs HÄR.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Enbom skrev:
Beatin skrev:Kanske inte helt relaterat till tråden, men.. Douglas Murray har vunnit mitt hjärta än mer, när han slet av sig Sharks tröjan under DN-galans invigning..Bara för att posera i en DIF-tröja! Sjukt kul att se!!
Finns det att se någonstans? För oss som inte var intresserade av DN-galan. :D
Haha, ja det där vill jag också se! :D
Beatin

Inlägg av Beatin »

SkönaDjurgårn skrev: Haha, ja det där vill jag också se! :D
Inte helt säker om det finns ute, själv satt jag för långt bort för att kunna filma. :[
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Antar att man inte kan se Oskarshamn-DIF via internet eller dylikt? måste bara fråga, vilket hade varit intressant :)
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
hocki

Inlägg av hocki »

Skriv svar