Kall-El skrev:Det enda positiva jag ser är att den lönen han får inte kan vara i närheten av Nilssons så det borde rimligtvis finnas pengar över till att få hem ytterligare en spelare under hösten om t ex Mackan inte skulle få kontrakt i NHL eller om Josefsson vill hem.
Låter ju skapligt dyrt, om det stämmer är det bara att hoppas han är värd det. För de pengarna hade man ju definitivt fått in Linkan i laget. Annars tycker jag absolut att det är en bra värvning av DIF. Hoppas fortfarande att det finns plats och ekonomisk lösning för Mackan/Jacob om de inte tar plats i NHL.
Satan i gatan, jaja, sägs ju att Tjärnqvist hade 200 000 i månaden ifjol, det levde han ju knappast upp till, även när han väl spelade. I Widing har vi ju i alla fall en garanti på... 20-25 mål.
Det är ju faktiskt inte direkt någon chockerande lön för en spelare av Widings kaliber. Men antar att det stänger dörren för Mackan? Om inte Herr Nilson vill lira gratis typ...
Kall-El skrev:Det enda positiva jag ser är att den lönen han får inte kan vara i närheten av Nilssons så det borde rimligtvis finnas pengar över till att få hem ytterligare en spelare under hösten om t ex Mackan inte skulle få kontrakt i NHL eller om Josefsson vill hem.
Låter ju skapligt dyrt, om det stämmer är det bara att hoppas han är värd det. För de pengarna hade man ju definitivt fått in Linkan i laget. Annars tycker jag absolut att det är en bra värvning av DIF. Hoppas fortfarande att det finns plats och ekonomisk lösning för Mackan/Jacob om de inte tar plats i NHL.
Satan i gatan, jaja, sägs ju att Tjärnqvist hade 200 000 i månaden ifjol, det levde han ju knappast upp till, även när han väl spelade. I Widing har vi ju i alla fall en garanti på... 20-25 mål.
Det är ju faktiskt inte direkt någon chockerande lön för en spelare av Widings kaliber. Men antar att det stänger dörren för Mackan? Om inte Herr Nilson vill lira gratis typ...
tror nog inte att dessa löneuppgifter stämmer, bara tidningen som vill skapa rubriker, tror att valet föll på oss av sociala själ, bo i sthlm, hans flikcvän ska plugga här, sedan tror jag givetvis att han ändå tar ut ganska mycket, men inte 300 000 , det ville ju fan bremberg ha tom, så nej tror inte dessa uppgifter stämmer
Underskatta i media, visst har de ingen aning om vad allt gällande supporterkultur och dylikt innebär. Men det är extremt bra på att luska fram övergångar(Tomas Ros i synnerhet) och kolla upp vilken lön en spelare har kan väl vilken journalist som helst göra. Det är ju inte särskilt svårt.
Att Widing tjänar 300 000 är ju inte särskilt förvånande och skulle väl vara ett mycket dåligt påhitt för att skapa så kallade rubriker... Sån jävla stor nyheter är det ju inte.
Widing tecknade vad man kan utläsa från XP ett 9-månaders avtal. Antar att om samma slant slagits ut över normala tolv månader hade månadslönen blivit en annan men hela slanten den samma?
Fricke skrev:Widing tecknade vad man kan utläsa från XP ett 9-månaders avtal. Antar att om samma slant slagits ut över normala tolv månader hade månadslönen blivit en annan men hela slanten den samma?
Jo, det är ju sant. Det kan ju dock bli problematiskt om man efter de 9 månaderna har för avsikt att försöka förlänga kontraktet. För då riskerar man ju att behöva betala "dubbel" lön för månad 10, 11 och 12.
Kall-El skrev:Fy faan om plojstraffarna kommer tillbaka.
Den där leken kan de hålla på med in plastNHL istället.
Sinnessjukt korkat om så är fallet.
Matcher skall självfallet kunna få slutat med ett kryss.
Skall de göra någon regelflörändring borde man återinföra touch icing. Då blir det mer spel och mindre dötid.
Jag håller inte med, jag tycker att man borde införa straffar igen, jag vill ha ett avgörande! Sen att det skulle vara ett lotteri med straffar är skitsnack.
Touch icing är också något jag skulle vilja införa, eller åtminstone att man kör wash-out på försök till uppspel, typ att man inte ska blåsa för icing om man slår en pass rakt på en spelare och pucken råkar hoppa över klubban eller något liknande.
Tycker att matcherna inte skall avgöras på straffar - det är som ett lotteri. Varför ska inte matcherna kunna sluta oavgjort? Tycker upplägget som varit i år är det bästa.
Daniel Widing till Expressen: Jag vill ändå passa på att ge en eloge till Djurgårdspubliken. Det var det häftigaste jag varit med om och det kommer jag nog aldrig få uppleva igen. All respekt till Brynäsfansen, men jag tycker att Djurgården har Europas bästa klack.
Daniel942 skrev:Daniel Widing till Expressen: Jag vill ändå passa på att ge en eloge till Djurgårdspubliken. Det var det häftigaste jag varit med om och det kommer jag nog aldrig få uppleva igen. All respekt till Brynäsfansen, men jag tycker att Djurgården har Europas bästa klack.
Alltid kul att höra när spelarna berömmer oss publik också