Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Ragge var får försvarsgeneral säsongen 09/10. Marcus Nilson var utan tvekan vår anfallsgeneral. Han var helt dominant i elitserien i slutet av grundserien och delar av slutspelet.
Daniel Tjärnqvist blir vår ledare i försvaret.
Kommer Nilson upp i 09/10-klass blir han vår ledare i anfallet.
Tillsammans bildar dessa ett starkt ledarskap.
Det är den typen av ledarskap som går att träna fram. Den jag är på jakt efter är medfödd.Highwind skrev:Ragge var får försvarsgeneral säsongen 09/10. Marcus Nilson var utan tvekan vår anfallsgeneral. Han var helt dominant i elitserien i slutet av grundserien och delar av slutspelet.
DT blir den jag letat efter!

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tror absolut att D.Tjärnqvist har en chans att axla en del av ledarrollen som Ragge hade tidigare. Kanske inte lika bra pondus men han besitter en hel del ledaregenskaper...bara hoppas han tar sig an den rollen tämligen tidigt.
-
Usch, obehagligt att se vilka förväntningar som ni härinne har på Tjärnqvist. Luktar flopp lång väg är jag rädd! Att jämföra Ragge med DT är som att jämföra Oxfile med Fiskbullar. Jag är glad om Daniel kan spela halva säsongen på en bra nivå.
Vill inte stå i vägen för några drömmar, men mitt tips är: tagga ner aningen... För erat eget bästa, tro mig!
Vill inte stå i vägen för några drömmar, men mitt tips är: tagga ner aningen... För erat eget bästa, tro mig!
100% DJURGÅRDSJ***L
Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la
Något måste få vara så. Jag, åtminstone, behöver tro på att något kommer att bli bra. Jag väljer att tro på Daniel Tjärnqvist.Jockmaniac skrev:Usch, obehagligt att se vilka förväntningar som ni härinne har på Tjärnqvist. Luktar flopp lång väg är jag rädd! Att jämföra Ragge med DT är som att jämföra Oxfile med Fiskbullar. Jag är glad om Daniel kan spela halva säsongen på en bra nivå.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Personligen tror även jag på DT. Tror han är exakt den spelaren vi behöver. En suverän all-roundback med ESmått mätt. Håller han sig skadefri blir han en klippa, det vågar jag till 99.5% utlova. Bättre "ersättare" till Ragge kan vi inte få.Magnutz skrev:Något måste få vara så. Jag, åtminstone, behöver tro på att något kommer att bli bra. Jag väljer att tro på Daniel Tjärnqvist.Jockmaniac skrev:Usch, obehagligt att se vilka förväntningar som ni härinne har på Tjärnqvist. Luktar flopp lång väg är jag rädd! Att jämföra Ragge med DT är som att jämföra Oxfile med Fiskbullar. Jag är glad om Daniel kan spela halva säsongen på en bra nivå.
OT: Magnutz: Du måste vara den i särklass mest aktiva forumbesökaren/författaren. Helt sjukt hur många inlägg du måste snitta per dag, du måste ha fruktansvärt mycket fritid över

- Daniel942
6.37 inlägg per dagjensa85 skrev:Personligen tror även jag på DT. Tror han är exakt den spelaren vi behöver. En suverän all-roundback med ESmått mätt. Håller han sig skadefri blir han en klippa, det vågar jag till 99.5% utlova. Bättre "ersättare" till Ragge kan vi inte få.Magnutz skrev:Något måste få vara så. Jag, åtminstone, behöver tro på att något kommer att bli bra. Jag väljer att tro på Daniel Tjärnqvist.Jockmaniac skrev:Usch, obehagligt att se vilka förväntningar som ni härinne har på Tjärnqvist. Luktar flopp lång väg är jag rädd! Att jämföra Ragge med DT är som att jämföra Oxfile med Fiskbullar. Jag är glad om Daniel kan spela halva säsongen på en bra nivå.
OT: Magnutz: Du måste vara den i särklass mest aktiva forumbesökaren/författaren. Helt sjukt hur många inlägg du måste snitta per dag, du måste ha fruktansvärt mycket fritid över
DIF!
Skrev väldigt mycket under säsongen. De flesta av mina inlägg har jag lagt sent.jensa85 skrev:Personligen tror även jag på DT. Tror han är exakt den spelaren vi behöver. En suverän all-roundback med ESmått mätt. Håller han sig skadefri blir han en klippa, det vågar jag till 99.5% utlova. Bättre "ersättare" till Ragge kan vi inte få.Magnutz skrev:Något måste få vara så. Jag, åtminstone, behöver tro på att något kommer att bli bra. Jag väljer att tro på Daniel Tjärnqvist.Jockmaniac skrev:Usch, obehagligt att se vilka förväntningar som ni härinne har på Tjärnqvist. Luktar flopp lång väg är jag rädd! Att jämföra Ragge med DT är som att jämföra Oxfile med Fiskbullar. Jag är glad om Daniel kan spela halva säsongen på en bra nivå.

Gnugga på! Dessutom skulle det uppskattas om du uppdaterade grilltråden, gärna med recept etc.!Magnutz skrev:Skrev väldigt mycket under säsongen. De flesta av mina inlägg har jag lagt sent.jensa85 skrev:Personligen tror även jag på DT. Tror han är exakt den spelaren vi behöver. En suverän all-roundback med ESmått mätt. Håller han sig skadefri blir han en klippa, det vågar jag till 99.5% utlova. Bättre "ersättare" till Ragge kan vi inte få.Magnutz skrev:Något måste få vara så. Jag, åtminstone, behöver tro på att något kommer att bli bra. Jag väljer att tro på Daniel Tjärnqvist.Jockmaniac skrev:Usch, obehagligt att se vilka förväntningar som ni härinne har på Tjärnqvist. Luktar flopp lång väg är jag rädd! Att jämföra Ragge med DT är som att jämföra Oxfile med Fiskbullar. Jag är glad om Daniel kan spela halva säsongen på en bra nivå.
OT: Magnutz: Du måste vara den i särklass mest aktiva forumbesökaren/författaren. Helt sjukt hur många inlägg du måste snitta per dag, du måste ha fruktansvärt mycket fritid överNär alla andra sover. Men visst lägger jag ned tid här. Och på DIF Hockey.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag undrar när man får reda på hur det blir med Zibanejad. Han skulle väl prata med Dif i veckan? sen så beror det väl mkt på vad Ottawa vill men jag hoppas verkligen att han blir utlånad det vore bara bra om han växer till sig lite innan Nhl spel. Dessutom kan han nog göra mkt nytta i Dif 
Hoppas man får reda på hur det blir innan säsongen börjar! Annars kanske det är bättre att satsa på någon annan spelare.

Hoppas man får reda på hur det blir innan säsongen börjar! Annars kanske det är bättre att satsa på någon annan spelare.
- swallat
Forumregel nummer 1 oavsett forum, DIF STAVAS ALLTID MED VERSALERJonas1891 skrev:Jag undrar när man får reda på hur det blir med Zibanejad. Han skulle väl prata med Dif i veckan? sen så beror det väl mkt på vad Ottawa vill men jag hoppas verkligen att han blir utlånad det vore bara bra om han växer till sig lite innan Nhl spel. Dessutom kan han nog göra mkt nytta i Dif
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Tänkte inte på detswallat skrev:Forumregel nummer 1 oavsett forum, DIF STAVAS ALLTID MED VERSALERJonas1891 skrev:Jag undrar när man får reda på hur det blir med Zibanejad. Han skulle väl prata med Dif i veckan? sen så beror det väl mkt på vad Ottawa vill men jag hoppas verkligen att han blir utlånad det vore bara bra om han växer till sig lite innan Nhl spel. Dessutom kan han nog göra mkt nytta i Dif

En hel del talar för att Mika blir kvar ett år i DIF enligt Scanlan på Ottawa Citizen. Drar fram ett par saker som talar för det men kanske främst:
The fact the Senators now have 12 forwards on one-way contracts pretty much ensures Zibanejad will return to the Swedish league to develop.
Läs mer här: http://www.ottawacitizen.com/sports/Sen ... story.html
The fact the Senators now have 12 forwards on one-way contracts pretty much ensures Zibanejad will return to the Swedish league to develop.
Tack för uppdateringen! Det vore ju fint om Mika Z stannar och växer sig stor och stark. De borde nästan tvinga honom att stanna minst ett år. Han har som sagt inte spelat en hel säsong i något A-elit-sammanhang än. Det lär visa sig, hur det blir. Vi håller tummarna!HOVET_A8 skrev:En hel del talar för att Mika blir kvar ett år i DIF enligt Scanlan på Ottawa Citizen. Drar fram ett par saker som talar för det men kanske främst:
- Sweeny
Hannula har betydligt mer rutin och erfarenhet än Zibbe. Hannula kan vara just den kaxiga spelartypen som vi behöver, den som vågar ta för sig och gå på.Kall-El skrev:Personligen tror jag att vi skulle bli ett betydligt sämre lag med Hannula jämfört med med Zibbe.pulverapa skrev:Det vore grymt kul att se vad Zibanejad kan göra i år i DIF men jag tror nog vi blir ett bättre lag med Hannula. Win-win situation?
Dessutom skulle lönekostnaden öka rejält.
Försvinner Zibbe bör han ersättas med en liknande spelartyp om inte detta går att lösa bättre att satsa på en junis.
Zibbe är bra på sitt sätt, men jag tror Hannula tillför mer, både poängmässigt och mentalt.
Galler-Mika lär sig ju fortfarande och kommer göra misstag. Inte för att Hannula är perfekt och osårbar på långa vägar, men i så fall kan Zibbe få lära sig av de misstagen på andra sidan pölen istället för på vår bekostnad.
Om Zibbe vill spela där borta, släpp honom. Även om han skulle kämpa hårt i DIF så tror jag inte han kommer vara riktigt lika motiverad nu när han fått vittring på NHL.
"Den ekonomiska biten är oviktig" - Fimpen