Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kall-El

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kall-El »

Hannula är i mitt tycke för beroende av sin omgivning för att lyckas.
Se bara på förra säsongen.
Det fanns inte centrar eller framspelare till killen och då hände det inte direkt mycket runt honom.
Med det laget vi har i år kan jag inte direkt se fler sådana spelare och därför känns han som helt fel typ av spelare att satsa på, detta då oavsett det faktum om han är dyr eller inte. Och dyr kan vi nog förutsätta att han är.
Zibbe måste ersättas av en spelare som kan göra det oväntade, slå passning som öppnar upp lite eller en spelare som kan leda ett PP.
Kan tyvärr omöjligen se Hannula som den spelaren.
Hannula måste som sagt hamna rätt för att lyckas och jag tror inte DIF anno 2011 är rätt miljö för killen att lyckas i.
Hittar vi inte den spelaren är det faktiskt bättrre att plocka upp en junis och spara in lite lönepengar.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag fruktar det värsta. Märks ofta på människors intressen vad de har för karaktär.

Jacob Josefson tycker Gyllene Tider är bra liksom... Alla med lite vett vet ju att Per Gessle är Satan själv.
Medan Ragge då lyssnar på Metallica. Och alla vet att Ragge är fullständigt överlägsen allt levande på en hockeyrink.

Failande vanföreställningar = failande karaktär.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

jaha, Judas nummer vad i ordningen, 12,13 eller kanske till och med 14
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det återstår ju att se.
Han kanske kritar på, men samtidigt bestämt sig för att lira en säsong till i Sverige.
Helt seriöst tror jag killen skulle må bra av att stanna oxå.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

En sur del i detta är att det är sviniga svenskar som bidrar till spelarflykten, allt för att tjäna mer pengar. De scoutar allt längre ner i åldrarna och verkar gå över lik för att dra in kulor...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Judas hit och dit... hur mycket hjärta man än har för sitt lag så är det ändå en chans att säkra sin framtid... hur många av oss hade inte tagit en funderare eller två om man fick 35 mille viftande framför ögonen? Folk måste fatta att klart man har hjärta för sin klubb men det är fan ändå först och främst ett JOBB det handlar om... Om man jobbade på Donken och fick 20.000 i månaden, så kommer Burger King och säger att du får 35miljoner om du joinar oss istället... vad gör man då? Även om man älskar BigMacs? :wink:

Ska tilläggas att jag står först i kön att börja gråta om Mika drar... hade så gärna sett honom lira en säsong till i DIF, man vaknade ju verkligen till varje gång han tog ett byte för det var så sjukt intressant att se vad han skulle hitta på!

Och även tillägga att det suger som fan att scouterna plockar yngre och yngre lirare, så när på att juniorverksamheten är halv pointless.. dock får vi hoppas att de killar vi fostrar kommer tillbaka när de är 30+ och på dekis, så vi iallafall få lite ut av vår juniorsatsning... :/

Kör hårt Mika, vad du än bestämmer dig för!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Visst, riktigt tråkigt om Zibanejad inte spelar för oss kommande säsongen.

Men lite tröttsamt är det att höra hur ledningen säger "Vi har ett muntligt avtal från både spelaren och agenten." För vilken gång i ordningen är det som vi råkar ut för samma sak? Muntliga avtal har bevisligen ingen effekt eftersom vi förlorar spelaren i fråga ändå.

Någon plan "B" verkar inte finnas om Mika drar.
Det oroar om något.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Ottawas hemsida skrev:If I don't, I'm going back to Sweden and I don't think that's a bad idea to be there (either), maybe develop and get bigger and stronger for one more year."
Snälla Mika, gör rätt val nu för sjutton..
Magnutz

Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:
Ottawas hemsida skrev:If I don't, I'm going back to Sweden and I don't think that's a bad idea to be there (either), maybe develop and get bigger and stronger for one more year."
Money talks and bullshit walks. Time will tell. It ain't over until the fat lady sings...

Hoppas att han stannar.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
AMMC
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

Kentta skrev:
Val? Han har gjort sitt val.

Om han spelar för oss säsongen som kommer så är det för att Ottawa tycker att det är bäst för honom. Inte för att han vill det. Det skeppet seglade för länge sen. Lite mer väntat än när det begav sig med Josefson, men ändå samma utfall...den här killen är ingen favorit hos mig längre. Oavsett var han hamnar. Spelar han med oss hoppas jag att han presterar, men sympatierna ligger hos andra spelare.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

AMMC skrev:
Kentta skrev:

Om han spelar för oss säsongen som kommer så är det för att Ottawa tycker att det är bäst för honom. Inte för att han vill det. Det skeppet seglade för länge sen. Lite mer väntat än när det begav sig med Josefson, men ändå samma utfall...den här killen är ingen favorit hos mig längre. Oavsett var han hamnar. Spelar han med oss hoppas jag att han presterar, men sympatierna ligger hos andra spelare.
DIF kan dessutom inte vänta på svar hur länge som helst. Be om ett svar från honom NU. Blir det ett nej så stäng dörren och leta ersättare. Han är inte så jävla bra ändå. Potential. Javisst, men stjärna i dagsläget? Nej. Men han blir svårare att ersätta ju längre vi väntar.
Expert.
Användarvisningsbild
JohanPez

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av JohanPez »

Jag vill inte börja vifta med domedagsflaggan ännu förrän jag fått mitt bu eller bä gällande vilket det blir men jag tycker det är konstiga liknelser som dras här för att försvara en eventuell flykt till Vinland för Mika. Det snackas om att det är ett jobb och handlar om stora kontrakt med mycket pengar men killen är 18 och har hela sin karriär framför sig. Om han när han är färdig med hockey endast har (fiktiv summa) 78 miljoner på kontot istället för 79 eller 80 spelar det så stor roll?
Istället för Donken/BK skulle jag vilja likna detta vid något mer avancerat.
Säg att Mika börjar som lärling/runner på en advokatbyrå. Man ser potential och lägger ner grymt mycket resurser och tid på att hjälpa honom med en adv-licens och praktisk erfarenhet. Ynglingen är tacksam och i gengäld lovar han lojalitet men helt plötsligt får och tar ett bättre erbjudande men inte ens stannar sin uppsägningstid ut. Ingen här missunnar nog att spelare drar till NHL men om man halvt sänker flotten som bar en när man kryper ombord på NHL-yachten gör man fel i mitt tycke. Vidare är ju grabben djupt religiös så ett löfte borde ju betyda lika mycket som ett kontrakt, right?

Mika, what would Jesus do?
SebastianK

Inlägg av SebastianK »

SirDIFalot skrev:Återigen. Detta var väntat. Betyder inget. Utlåning är vad det handlat om hela tiden
... Från våran sida va? :wink: Vi lånar ut honom till Ottawa ett par år och sen hämtar vi tillbaka honom! :lol:
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev:
Kentta skrev:

Det kan ju inte direkt komma som en överraskning (ej heller för dig som följer juniorhockeyn så nära) att 99.9999% av människorna i dagens samhälle, endera om det gäller skogsarbetare i Norrland, börsmäklare på Wall Street eller blivande hockeyspelare i Djurgårdens ungdomssatsning ser till sitt eget bästa och sätter sig själv och sina egna behov i centrum. Det har vi ju liksom sett bevis på tidigare med juniorspelare från våra egna led. Personligen tror jag dock Mika absolut kan tänka sig att spela i Djurgården kommande säsong, men han vågar liksom inte riktigt uttrycka någon vilja i fallet eftersom han vill vara 110% lojal mot sin blivande arbetsgivare. Det må vara fegt, och ganska otacksamt mot den klubb som senaste säsongerna fostrat honom och gett honom möjligheten men det är så det fungerar. Slicka uppåt, sparka neråt. Typ.

Jag ser inte ett smack som ändrats i fallet Zibanejad senaste dagarna jämfört med hur läget var precis efter draften.

EDIT:
Det jag kan tycka dock som jag uttryckt en vilja om hela tiden är att Djurgården borde sätta press på Ottawa, agenten och Mika och kräva ett svar nu. Inte låta det glida iväg framåt campen i september utan säga att antingen så fixas det en lösning med en utlåning till DIF kommande säsong eller så betraktar vi honom som förlorad redan nu och letar ersättare.
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Jävligt skönt att Mika stannar iallafall, nu finns det inte så mycket att oroa sig för!

Senaste nytt kring Elitserien är att framgångssagan kring Djurgårdens stortalang Mika Zibanejad fortsätter. Han har skrivit på ett kontrakt med NHL-klubben Ottawa Senators, men kan fortfarande komma att spela med DIF.

http://www.hockeyligan.se/index.php?article=6499
Låst