Jag håller med...
Wesslan tror jag kan göra en bra säsong, och bevisa det med bra statistik i elitserietoppen igen! ;D
Försvaret ser härligt ut, intressant att se vilka Montant å Hardy sätter ihop.
Eftersom Dif har nu 13 forwards i truppen så blev det Norman som hamnade utanför. Jag upplever som att överiga spelare kommer att spela i J20-laget. Enligt spelarnas kollektivavtal så måste spelaren som plockas upp ha ett A-lagskontrakt E.Gustafsson, P.Holm, P.Åberg, F.Weigel kommer därför plockas in vid behov.
Sen finns det två frågetecken. Kommer Lassen vara kvar och Zibanejad gå till NHL. Hur kommer Hardy att matcha laget. 6,7 eller 8 backar. Själv tycker jag 6 backar 4 centrar 10 forwards.
Eftersom Dif har nu 13 forwards i truppen så blev det Norman som hamnade utanför. Jag upplever som att överiga spelare kommer att spela i J20-laget. Enligt spelarnas kollektivavtal så måste spelaren som plockas upp ha ett A-lagskontrakt E.Gustafsson, P.Holm, P.Åberg, F.Weigel kommer därför plockas in vid behov.
Sen finns det två frågetecken. Kommer Lassen vara kvar och Zibanejad gå till NHL. Hur kommer Hardy att matcha laget. 6,7 eller 8 backar. Själv tycker jag 6 backar 4 centrar 10 forwards.
Oj, de flesta här ser Norman som en potentiel förstecenter kommande säsongen. Du lär få en hel del hugg och slag nu
Som sagt ser jag att Dif spelar med 6 backar 4 centrar 10 forwards då är Norman en av de 4 centrar och Lassen bli forward.
Intressant. Motivera gärna normans petning. Kul med annat tänk.
Anser inte att någon av spelarna som jag satt i kedja 1 har något där att göra. Anser inte de har något i kedja 2 att göra heller, men ledningen har ju värvat / signat dem för att de skall producera och då får de helt enkelt bevisa sin storhet nu.
Kall-El skrev:Anser inte att någon av spelarna som jag satt i kedja 1 har något där att göra. Anser inte de har något i kedja 2 att göra heller, men ledningen har ju värvat / signat dem för att de skall producera och då får de helt enkelt bevisa sin storhet nu.
Fattar inte varför alla ska envisas med att hänga upp sig på "kedja 1" och "kedja 2", när de ansvariga uppenbarligen inte gör det. Det är meningen att samtliga formationer, oavsett om den råkar heta 1 eller 9, skall producera och ha en jämnhet såväl offensivt som defensivt.
Att någon spelar i fjärdekedjan innebär således automatiskt inte att denne får mindre speltid.
Så, ni kan nog sätta Tjärna i en tredjekedja med gott samvete. Han kommer få speltid ändå.
Tror aldrig någonsin det har hänt att ett lag vunnit SM-guld utan en given förstakedja. Förstår mig inte på denna satsning på bredd utan någon som helst lirare (utöver eventuellt Mackan), men backsidan ser oförskämt bra ut så därför bör vi kunna bli farliga ändå.
Mäklaren skrev:Tror aldrig någonsin det har hänt att ett lag vunnit SM-guld utan en given förstakedja. Förstår mig inte på denna satsning på bredd utan någon som helst lirare (utöver eventuellt Mackan), men backsidan ser oförskämt bra ut så därför bör vi kunna bli farliga ändå.
Det går inte att satsa på en massa spets heller... det såg vi förra säsongen. Men det hade ju inte vart fel med någon till klasslirare... det ser lite tunt ut nu. Jag ser inte södertälje spelarna som några höjdare men jag hoppas att de bevisar motsatsen.
Jag kanske inte var riktigt klar med vad jag menade. 3 Backpar spelar var tredje byte 4 Centrar spelar var fjärde byte och 5 forwardspar spelar var femte byte.
Men då behövs det en forward som kan spela back. förra året hade vi Nicklas Falk. Det är där Stefan Lassen kommer in. Han är trots allt bara sjunde back och trolitvis en hyfsad lön.
Han spelar i femte forwardspar med tex Fimpen. Då skulle de fyra centrarna vara Ottosson,Almtorp,Zibanejad och Norman. De 6 första backarna är självklara och om någon back blev skadad eller sjuk kunde Lassen gå ner och spela back.