Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Jim Morrison »

Är grymt exalterad inför säsongen nu. Kan inte bara European Trophy börja?

Holmqvist-Tjärnqvist
Klubertanz-Printz
Boumedienne-Claesson
:shock:

Tror definitivt att Wesslau kan spela bra bakom denna uppsättning, då han är en målvakt som blomstrar bakom grymt backspel. Enligt mig i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
maag--80
Säsongskort: Ja

Inlägg av maag--80 »

Jag håller med...
Wesslan tror jag kan göra en bra säsong, och bevisa det med bra statistik i elitserietoppen igen! ;D
Försvaret ser härligt ut, intressant att se vilka Montant å Hardy sätter ihop.
911

Inlägg av 911 »

Så här borde formationerna se ut.
1:Femman
A.Holmqvist
D.Tjärnqvist
J.Ölvestad
K.Ottosson
M.Nilson

2:Femman
K.Klubertanz
D.Printz
M.Kempe
M.Zibanejad
M.Tjärnqvist

3:Femman
J.Bourmedienne
F.Cleasson
M.Carlsson
J.Almtorp
D.Brodin

4:femman
K.Lennhammar
S.Lassen
T.Erisson
C.Eklund
P.Cehlin

Reserv
J.Norman

Eftersom Dif har nu 13 forwards i truppen så blev det Norman som hamnade utanför. Jag upplever som att överiga spelare kommer att spela i J20-laget. Enligt spelarnas kollektivavtal så måste spelaren som plockas upp ha ett A-lagskontrakt E.Gustafsson, P.Holm, P.Åberg, F.Weigel kommer därför plockas in vid behov.

Sen finns det två frågetecken. Kommer Lassen vara kvar och Zibanejad gå till NHL. Hur kommer Hardy att matcha laget. 6,7 eller 8 backar. Själv tycker jag 6 backar 4 centrar 10 forwards.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Norman som reserv? Hur tänkte du där?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

911 skrev:Så här borde formationerna se ut.
A.Holmqvist
D.Tjärnqvist
J.Ölvestad
K.Ottosson
M.Nilson

K.Klubertanz
D.Printz
M.Kempe
M.Zibanejad
M.Tjärnqvist

J.Bourmedienne
F.Cleasson
M.Carlsson
J.Almtorp
D.Brodin

K.Lennhammar
S.Lassen
T.Erisson
C.Eklund
P.Cehlin

Reserv
J.Norman

Eftersom Dif har nu 13 forwards i truppen så blev det Norman som hamnade utanför. Jag upplever som att överiga spelare kommer att spela i J20-laget. Enligt spelarnas kollektivavtal så måste spelaren som plockas upp ha ett A-lagskontrakt E.Gustafsson, P.Holm, P.Åberg, F.Weigel kommer därför plockas in vid behov.

Sen finns det två frågetecken. Kommer Lassen vara kvar och Zibanejad gå till NHL. Hur kommer Hardy att matcha laget. 6,7 eller 8 backar. Själv tycker jag 6 backar 4 centrar 10 forwards.
Oj, de flesta här ser Norman som en potentiel förstecenter kommande säsongen. Du lär få en hel del hugg och slag nu :)
Expert.
911

Inlägg av 911 »

A.Holmqvist
D.Tjärnqvist
J.Ölvestad
K.Ottosson
M.Nilson

K.Klubertanz
D.Printz
M.Kempe
M.Zibanejad
M.Tjärnqvist

J.Bourmedienne
F.Cleasson
M.Carlsson
J.Almtorp
D.Brodin

K.Lennhammar
S.Lassen
T.Erisson
C.Eklund
P.Cehlin

Reserv
J.Norman

Som sagt ser jag att Dif spelar med 6 backar 4 centrar 10 forwards då är Norman en av de 4 centrar och Lassen bli forward.
Användarvisningsbild
android

Säsongen 2011/2012

Inlägg av android »

A.Holmqvist
D.Tjärnqvist
J.Ölvestad
K.Ottosson
M.Nilson

K.Klubertanz
D.Printz
M.Kempe
M.Zibanejad
M.Tjärnqvist

J.Bourmedienne
F.Cleasson
M.Carlsson
J.Almtorp
D.Brodin

K.Lennhammar
S.Lassen
T.Erisson
C.Eklund
P.Cehlin

Reserv
J.Norman

Intressant. Motivera gärna normans petning. Kul med annat tänk.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Enbom skrev:Norman som reserv? Hur tänkte du där?
Måste nästan köra Mäklarstil här. Antingen kan han inte hockey alls, eller så har han inte sett Norman spela.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Dessutom är väl Zibbe tänkt som forward?

I övrigt är jag tveksam till att köra NIlson - Otto - Ölvestad tillsammans

Sett till förra säsongens prestationer känns det som tre smötrötta spelare.

Slår fortfarande ett slag för:

Tjärnqvist - Almtorp - Carlsson
Zibbe - Norman - Nilson
Cehlin - Otto - Kempe
Ölvestad - Eklund - Brodin

Almtorp och Carlsson skall ju visst vara så satans bra så låt dem bevisa det. Tjärnqvist får röja framför mål.

Kedja två kan bli en riktig succee om de båda ynglingarna utvecklas och Mackan hitta tillbaka.

Otto tar han om defensiven och Cehlin och Kempe trampar på. Lite make it or break it för båda dessa forwards för övrigt.

Sista kedjan skall bara pumpa på.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

M. Tjärnqvist anser inte jag vara förstakedjematerial. I fem mot fem bidrar han inte med ett skit.

Jimmie, Mackan, Otto känns given för mig.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Anser inte att någon av spelarna som jag satt i kedja 1 har något där att göra. Anser inte de har något i kedja 2 att göra heller, men ledningen har ju värvat / signat dem för att de skall producera och då får de helt enkelt bevisa sin storhet nu.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:Anser inte att någon av spelarna som jag satt i kedja 1 har något där att göra. Anser inte de har något i kedja 2 att göra heller, men ledningen har ju värvat / signat dem för att de skall producera och då får de helt enkelt bevisa sin storhet nu.
Fattar inte varför alla ska envisas med att hänga upp sig på "kedja 1" och "kedja 2", när de ansvariga uppenbarligen inte gör det. Det är meningen att samtliga formationer, oavsett om den råkar heta 1 eller 9, skall producera och ha en jämnhet såväl offensivt som defensivt.

Att någon spelar i fjärdekedjan innebär således automatiskt inte att denne får mindre speltid.

Så, ni kan nog sätta Tjärna i en tredjekedja med gott samvete. Han kommer få speltid ändå.
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tror aldrig någonsin det har hänt att ett lag vunnit SM-guld utan en given förstakedja. Förstår mig inte på denna satsning på bredd utan någon som helst lirare (utöver eventuellt Mackan), men backsidan ser oförskämt bra ut så därför bör vi kunna bli farliga ändå.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Mäklaren skrev:Tror aldrig någonsin det har hänt att ett lag vunnit SM-guld utan en given förstakedja. Förstår mig inte på denna satsning på bredd utan någon som helst lirare (utöver eventuellt Mackan), men backsidan ser oförskämt bra ut så därför bör vi kunna bli farliga ändå.
Det går inte att satsa på en massa spets heller... det såg vi förra säsongen. Men det hade ju inte vart fel med någon till klasslirare... det ser lite tunt ut nu. Jag ser inte södertälje spelarna som några höjdare men jag hoppas att de bevisar motsatsen.
911

Inlägg av 911 »

Jag kanske inte var riktigt klar med vad jag menade. 3 Backpar spelar var tredje byte 4 Centrar spelar var fjärde byte och 5 forwardspar spelar var femte byte.
Men då behövs det en forward som kan spela back. förra året hade vi Nicklas Falk. Det är där Stefan Lassen kommer in. Han är trots allt bara sjunde back och trolitvis en hyfsad lön.

Han spelar i femte forwardspar med tex Fimpen. Då skulle de fyra centrarna vara Ottosson,Almtorp,Zibanejad och Norman. De 6 första backarna är självklara och om någon back blev skadad eller sjuk kunde Lassen gå ner och spela back.
Skriv svar