Det hoppas jag att ingen räknat med.Mäklaren skrev:Nisse kommer inte att spela i vinter.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror det skall till oerhört om Nisse någonsin snörar på sig grillorna igen och entrar isen i full DIF mundering. Han lär dock vilja stå kvar i laguppställningen för att ha något övergripligt mål att försöka nå....
Men håller med att det vore oerhört trevligt att få höra hur det står till med allmänhälsan.
Men håller med att det vore oerhört trevligt att få höra hur det står till med allmänhälsan.
Skrev inte Nisse på ett 2-års kontrakt när han kom hit? Isåfall bör han väl stå med i truppen då han fortfarande är under kontrakt. Kan dock ha fel om detta och att han endast skrev på ett 1- (1+1?) års kontrakt.
Men att Nisse skulle göra Comeback är för mig helt otänkbart. Tyvärr.
You and I are gonna live forever!
- DIF_Soldier
Nisse skrev tre år.Kamala skrev:Skrev inte Nisse på ett 2-års kontrakt när han kom hit? Isåfall bör han väl stå med i truppen då han fortfarande är under kontrakt. Kan dock ha fel om detta och att han endast skrev på ett 1- (1+1?) års kontrakt.
Säg den glädje som varar
"När det gäller Zibanejad säger Murray till Ottawas hemsida att han kommer "vara med där och slåss om en plats" och att Djurgårdsforwarden är "en kille som, bara han får lite tid, kommer utvecklas till en riktigt stark spelare"."
Senaste från Hallmans blogg (http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... a-men.html). I mina öron låter detta som om chanserna till att Zibbe stannar nästa säsong är rätt så goda.
Senaste från Hallmans blogg (http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... a-men.html). I mina öron låter detta som om chanserna till att Zibbe stannar nästa säsong är rätt så goda.
Känns som att dom vill låta han stanna en säsong till, hoppas Silverberg får ta steget över i år, då kanske dom inte tar över Mika ocksålajjnus skrev:"När det gäller Zibanejad säger Murray till Ottawas hemsida att han kommer "vara med där och slåss om en plats" och att Djurgårdsforwarden är "en kille som, bara han får lite tid, kommer utvecklas till en riktigt stark spelare"."

Jinxa inte!lajjnus skrev:I mina öron låter detta som om chanserna till att Zibbe stannar nästa säsong är rätt så goda.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Känns ju dock, tyvär får man väll säga, som att Silfverberg fortfarande helt inne på att stanna i brynäs även över nästa säsong. Medans Mika har sagt att vill dom ha över honom så kommer han försöka slå sig in i NHL.Rix skrev:Känns som att dom vill låta han stanna en säsong till, hoppas Silverberg får ta steget över i år, då kanske dom inte tar över Mika ocksålajjnus skrev:"När det gäller Zibanejad säger Murray till Ottawas hemsida att han kommer "vara med där och slåss om en plats" och att Djurgårdsforwarden är "en kille som, bara han får lite tid, kommer utvecklas till en riktigt stark spelare"."
Och om Silfverberg skulle stanna i BIF så känns risken ganska stor att de skulle vilja få över Mika redan till nästa säsong.
Bara att hoppas på att Sens GM Murray kan banka lite vett i skallen på Silfverberg o få honom att inse att han är NHL redo, vilket han är enligt mig.
Jag vet att det är pointless men ändå: Fan att vi ska behöva sitta och våndas över huruvida en av våra egna produkter kommer lämna oss innan han ens gjort en gallerfri säsong i vårt A-lag... Det borde finnas ett stopp här. Spelare som inte är 21 fyllda får inte gå över.. men jag vet att det är omöjligt.. Det som inte är omöjligt är att kräva SKÄLIG ersättning för de spelare man lagt ner tid och pengar på. Det ska kosta att plocka våra juniorer och det ska kosta att utarma vår hockeyliga.. Ja ja, jag vet att "bla bla det är sådan marknaden är" men jag HATAR DET. Oresonligt sprthat mot rovdriften på våra juniorer.
Så. Det var den värmeböljan levererad från Magnutz.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Amadeus
Vet att det är så det går till i hockeyvärlden, men mår faktiskt fysiskt (och psykiskt också.....) illa av att alla de spelare (juniorer i detta fall) man hoppats och sett fram emot försvinner snabbare än fan. Förra året var det Josefsson, dessförinnan Landeskog och nu med största sannolikhet Zibbe.
Säger inte att de inte ska flytta till NHL, men måste det ske omgående en talang dyker upp. Det är så jäkla tråkigt för klubben/klubbar som fostrar upp spelare som man sen, i tex Zibbes fall, bara får njuta av i en halv säsong.
Varför inte låta de spela klart sina kontrakt först. Den skitsumman NHL bjuder är ju hånfullt låg och den kan man vara utan.
Tack Krüger, för att du stannade din kontraktstid och tackade nej till Chicago förra säsongen.
Det kallar jag mognad, till skillnad mot många som tror de är jättemogna och sticker över i 18-19 års åldern bara för att NHL klappar händerna åt dem.
Jag hoppas verkligen på att vi får se mer av Zibbe kommande säsong, men om inte annat kommer säkert en annan lovande junis upp, det brukar vara så. Men då ryker väl han med nästa säsong. Det brukara vara så också
Säger inte att de inte ska flytta till NHL, men måste det ske omgående en talang dyker upp. Det är så jäkla tråkigt för klubben/klubbar som fostrar upp spelare som man sen, i tex Zibbes fall, bara får njuta av i en halv säsong.
Varför inte låta de spela klart sina kontrakt först. Den skitsumman NHL bjuder är ju hånfullt låg och den kan man vara utan.
Tack Krüger, för att du stannade din kontraktstid och tackade nej till Chicago förra säsongen.
Det kallar jag mognad, till skillnad mot många som tror de är jättemogna och sticker över i 18-19 års åldern bara för att NHL klappar händerna åt dem.
Jag hoppas verkligen på att vi får se mer av Zibbe kommande säsong, men om inte annat kommer säkert en annan lovande junis upp, det brukar vara så. Men då ryker väl han med nästa säsong. Det brukara vara så också
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
- -daniel-
Jag håller med dig och det finns nog inte många som är fans av svensk hockey som skulle säga något annat. Det största problemet är mjäkigheten från Svenska Hockeyligan när riktlinjer om ersättning för ES-produkter kommit överens. Man borde aldrig knäppt ner byxorna och godkänt de förhållandevis störtlöjliga nivåer som det nu handlar om.Magnutz skrev:Jag vet att det är pointless men ändå: Fan att vi ska behöva sitta och våndas över huruvida en av våra egna produkter kommer lämna oss innan han ens gjort en gallerfri säsong i vårt A-lag... Det borde finnas ett stopp här. Spelare som inte är 21 fyllda får inte gå över.. men jag vet att det är omöjligt.. Det som inte är omöjligt är att kräva SKÄLIG ersättning för de spelare man lagt ner tid och pengar på. Det ska kosta att plocka våra juniorer och det ska kosta att utarma vår hockeyliga.. Ja ja, jag vet att "bla bla det är sådan marknaden är" men jag HATAR DET. Oresonligt sprthat mot rovdriften på våra juniorer.

Problemet är ju att det är en väldigt fin balansgång man måste gå. Blir tröskeln till NHL för hög, där man måste spela i Sverige tills man är 21 och samtidigt som ES-klubbarna vill ha betalt så är väl risken stor att de allra mest lovande spelarna drar till Nordamerika och lirar Collegehockey istället för att skriva på för seniorhockey i Sverige, och då går vi bet på både spelarna och pengarna.-daniel- skrev:Jag håller med dig och det finns nog inte många som är fans av svensk hockey som skulle säga något annat. Det största problemet är mjäkigheten från Svenska Hockeyligan när riktlinjer om ersättning för ES-produkter kommit överens. Man borde aldrig knäppt ner byxorna och godkänt de förhållandevis störtlöjliga nivåer som det nu handlar om.Magnutz skrev:Jag vet att det är pointless men ändå: Fan att vi ska behöva sitta och våndas över huruvida en av våra egna produkter kommer lämna oss innan han ens gjort en gallerfri säsong i vårt A-lag... Det borde finnas ett stopp här. Spelare som inte är 21 fyllda får inte gå över.. men jag vet att det är omöjligt.. Det som inte är omöjligt är att kräva SKÄLIG ersättning för de spelare man lagt ner tid och pengar på. Det ska kosta att plocka våra juniorer och det ska kosta att utarma vår hockeyliga.. Ja ja, jag vet att "bla bla det är sådan marknaden är" men jag HATAR DET. Oresonligt sprthat mot rovdriften på våra juniorer.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
Det är sant, men samtidigt tror jag det är väldigt många som inte vågar fatta beslutet att sticka över till nordamerika när de är i så pass ung ålder som det ändå handlar om. Tror många, med den utbildningsnivå som svensk juniorhockey erbjuder (och kanske framförallt i Djurgården), hellre väljer säkerheten här hemma. Naturligtvis finns det väl vissa som skulle sticka men den smällen får man väl ta i sådana fall...Edin skrev:Problemet är ju att det är en väldigt fin balansgång man måste gå. Blir tröskeln till NHL för hög, där man måste spela i Sverige tills man är 21 och samtidigt som ES-klubbarna vill ha betalt så är väl risken stor att de allra mest lovande spelarna drar till Nordamerika och lirar Collegehockey istället för att skriva på för seniorhockey i Sverige, och då går vi bet på både spelarna och pengarna.-daniel- skrev:Jag håller med dig och det finns nog inte många som är fans av svensk hockey som skulle säga något annat. Det största problemet är mjäkigheten från Svenska Hockeyligan när riktlinjer om ersättning för ES-produkter kommit överens. Man borde aldrig knäppt ner byxorna och godkänt de förhållandevis störtlöjliga nivåer som det nu handlar om.Magnutz skrev:Jag vet att det är pointless men ändå: Fan att vi ska behöva sitta och våndas över huruvida en av våra egna produkter kommer lämna oss innan han ens gjort en gallerfri säsong i vårt A-lag... Det borde finnas ett stopp här. Spelare som inte är 21 fyllda får inte gå över.. men jag vet att det är omöjligt.. Det som inte är omöjligt är att kräva SKÄLIG ersättning för de spelare man lagt ner tid och pengar på. Det ska kosta att plocka våra juniorer och det ska kosta att utarma vår hockeyliga.. Ja ja, jag vet att "bla bla det är sådan marknaden är" men jag HATAR DET. Oresonligt sprthat mot rovdriften på våra juniorer.
Som det är nu blir ju klubbarna fullständigt våldtagna av NHL. Jag kan tycka att 21-års regeln känns lite hård, men däremot så skall det kosta bra mycket mer än de kaffepengar NHL slänger ut för våra (kommande) storstjärnor. Egentligen kan jag tycka hela draftsystemet och allt vad det innebär är ett stort jävla slag på pungen för svensk hockey... här utvecklar vi morgondagens stjärnor i NHL på löpande band och för det får vi en sån löjligt låg ersättning att det inte på långa vägar täcker upp för vad det kostar att på andra håll ersätta våra egenutvecklade produkter med spelare utifrån.
Det är ruttet, men ingenting nytt. I fallet med Mika tycker jag man skall kräva ett svar redan nu, och INTE i september. Kan han, agenten och Senators inte ge DIF raka besked vart Mika kommer spela kommande säsong så tycker jag man skall räkna bort honom från truppen redan nu. Patetiskt att man skall behöva gå och undra & hoppas över hela sommaren att en 18-åring som knappt gjort mer än en handfull matcher skall välja spel på hemmaplan en ynka jävla säsong.
Notera att jag inte riktar någonsomhelst kritik mot Mika, självklart är det här världens chans för honom och jag hade antagligen resonerat precis likadant. Men någonstans är det ett generalfel i systemet att liknande situationer kan uppstå, och gör det gång på gång på gång....
- Christopher J
Stefan Lassen tillsammans med Josefin Öqvist, där snackar vi ett riktigt kapJitenu skrev:Mer om Lassen som garvar:
http://www.hockeysverige.se/article/120 ... at-ryktena