Fast jag vet inte, Norman uppträder alltid så moget så jag tror inte risken är så stor för ett jobbigt andra år. Det är en spelare som sätter det hårda arbetet först och således tror jag inte risken är sådär kapitalt stor för ett riktigt jobbigt andra år.
Men naturligtvis finns det alltid en risk.
Kan inte säsongjäveln börja snart...? Börjar bli segt att vänta.
Ok, mitt första inlägg sen tre år tillbaka eller så.
Enligt uppgift finns det/har det funnits ett intresse från delar av sportgruppen att utöka truppen med "en spelskicklig forward" då de vill spetsa forwardsidan. Hardy ska dock vara kallsinnigt inställd till detta.
Någon som hört mer kring detta?
Och bespara mig alla "vart kommer ryktet ifrån", din polare polare osv. Ta det för vad det är.
Legion skrev:Ok, mitt första inlägg sen tre år tillbaka eller så.
Enligt uppgift finns det/har det funnits ett intresse från delar av sportgruppen att utöka truppen med "en spelskicklig forward" då de vill spetsa forwardsidan. Hardy ska dock vara kallsinnigt inställd till detta.
Någon som hört mer kring detta?
Och bespara mig alla "vart kommer ryktet ifrån", din polare polare osv. Ta det för vad det är.
Så kan det säkert vara. Nåt skäl finns det ju till att vi inte försökt få hem varken Bremberg (i fjol) eller Möller (i år). Har dock inte hört nåt konkret av det du påstår. Hardy sa ju nåt negativt om HV:s individualister, inkl. Linkan , på senaste mötet dock.
Edit: Känns positivt att Tim Sandberg tror så starkt på ett genombrott för Lennhammer i vinter.
Jag tror nog att Hardy har sin plan klar och den innehåller inte "stjärnglansiga" spelare som enbart vill använda Djurgårdens IF Hockey som reklamfönster för sin egen ypperlighet.
Jag hoppas och önskar innerligt att vi har fler spelare som kan, snabbt, göra avvägningar i 2-1-lägen och passa när medspelare har öppen kasse istället för att själva ta avslut från omöjliga lägen. Där går det inte att ha "Stjärnor som spelar för scouterna istället för sitt lag" för de gör alltid det som är bäst för dem.
Magnutz skrev:Jag tror nog att Hardy har sin plan klar och den innehåller inte "stjärnglansiga" spelare som enbart vill använda Djurgårdens IF Hockey som reklamfönster för sin egen ypperlighet.
Jag hoppas och önskar innerligt att vi har fler spelare som kan, snabbt, göra avvägningar i 2-1-lägen och passa när medspelare har öppen kasse istället för att själva ta avslut från omöjliga lägen. Där går det inte att ha "Stjärnor som spelar för scouterna istället för sitt lag" för de gör alltid det som är bäst för dem.
Jag tycker du ska prata med Fredrik Bremberg innan du sågar han vid fötterna. Hade hans passion för Djurgården inte varit stor hade han spelat i svart och gult förra säsongen. Bremberg vet när han ska passa
Magnutz skrev:Jag tror nog att Hardy har sin plan klar och den innehåller inte "stjärnglansiga" spelare som enbart vill använda Djurgårdens IF Hockey som reklamfönster för sin egen ypperlighet.
Jag tycker du ska prata med Fredrik Bremberg innan du sågar han vid fötterna. Hade hans passion för Djurgården inte varit stor hade han spelat i svart och gult förra säsongen. Bremberg vet när han ska passa
Jag inkluderar inte Linkan i min post. De spelare jag menar är de som är unga och bara ser DIF som ett skyltfönster. Linkan är - i mina ögon - untouchable.
Sent from my UBER PHAT HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Själv är jag förbaskat svag för hårt arbetande spelare, men jag inser samtidigt att man inte bara kan ha den typen av spelare i sitt lag.
DIF kommande säsong ser dock tyvärr ut att innehålla kanske lite för mycket av den varan samtidigt som det kanske saknas en center eller forward som kan gör det oväntade, leda en kedja, slå den avgörande passningen.
Där denna avsaknad kan komma att märkas allra mest i PP där det är enormt viktigt att han en spelare som verkligen går in och styr upp det hela, vågar hålla i pucken, slår de smarta passningarna samt har förmåga att föra in pucken under kontroll i zon.
Känns som att vi saknar den spelartypen helt enkelt och saknar man denna finns risken att man går miste om många lite "enklare" mål.
Kall-El skrev:Själv är jag förbaskat svag för hårt arbetande spelare, men jag inser samtidigt att man inte bara kan ha den typen av spelare i sitt lag.
DIF kommande säsong ser dock tyvärr ut att innehålla kanske lite för mycket av den varan samtidigt som det kanske saknas en center eller forward som kan gör det oväntade, leda en kedja, slå den avgörande passningen.
Där denna avsaknad kan komma att märkas allra mest i PP där det är enormt viktigt att han en spelare som verkligen går in och styr upp det hela, vågar hålla i pucken, slår de smarta passningarna samt har förmåga att föra in pucken under kontroll i zon.
Känns som att vi saknar den spelartypen helt enkelt och saknar man denna finns risken att man går miste om många lite "enklare" mål.
Gillar också starkt det hårda jobbet och kör man det fullt ut så skulle jag nog säga att man genom just det kan få en del enkla mål på hård forecheck och liknande. En spelare som Nilson kan ju göra lite som han vill om han bara är på humör och han av någon kan ju hålla i puck om det behövs. Har en känsla av att Zibbe kan plocka fram en del finurliga saker också om läget dyker upp.
Jag förstår vad du menar men jag är inte lika övertygad om att vi kommer brista på de punkterna.
JiWe skrev:
Gillar också starkt det hårda jobbet och kör man det fullt ut så skulle jag nog säga att man genom just det kan få en del enkla mål på hård forecheck och liknande. En spelare som Nilson kan ju göra lite som han vill om han bara är på humör och han av någon kan ju hålla i puck om det behövs. Har en känsla av att Zibbe kan plocka fram en del finurliga saker också om läget dyker upp.
Jag förstår vad du menar men jag är inte lika övertygad om att vi kommer brista på de punkterna.
Exakt.
Om inte annat såg man hur många sådana mål vi skänkte bort förra säsongen när våra backar tappade pucken i egen zon. Med pucksäkra backar som Klubertanz och Tjärnqvist kommer vi lättare kunna få till dom där uppspelen som gjorde oss så framgångsrika för två säsonger sedan.
Lägg till spelare som Cehlin, Brodin, Ölvestad, Fimpen m.fl andra så kommer vi vara oerhört tuffa och möta. Nilson i form är dessutom ruskigt bra på att hålla i pucken. Zibanejad, Cehlin och Kempe tror jag alla kommer ta ett stort kliv i utveckligen.
Det enda frågetecknet jag har är om Wesslau håller för en hel säsong.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Kall-El skrev:Själv är jag förbaskat svag för hårt arbetande spelare, men jag inser samtidigt att man inte bara kan ha den typen av spelare i sitt lag.
Det förutsätter ju att Mackan hittar tillbaka dock. Bara att hoppas att förra säsongen var en tillfällighet.
Förra säsongen så hade väl Mackan maximal otur med förkylningar och halsfluss eller vad det nu var. En frisk och kry Mackan tillför något i alla lag. Han kom ju igång rejält i slutspelet tyckte jag, men det var väl enda gången han imponerade. Kämpa!
Svaret kan bli: Simon Karlsson
2011-07-03 22:02:22
Kristian Kudroc har jag redan i stort sett uteslutit. Där är en detalj som sket sig.
Stefan Lassen viskades det om och blev alltmer intensivt sedan Daniel Tjärnqvist skrev på för Djurgården.
Men jag är inte alldeles säker på att den affären blir av.
MrMadHawk verkar inte tro på Lassen längre. Aj aj.
Jag tror laget endast kommer spetsas till utifall det går helt åt helvete offensivt eller fall någon tongivande forward blir skadad/alternativt Mika Z sticker till NHL (hemsk tanke, usch).
Annars tror jag att vi kommer få se detta lag hela säsongen, men samtidigt så hade vi ju inte så mycket vassare spets 2009/2010 utan då klev en del spelare fram och gjorde det som behövdes.
Hoppas Cehlin, Brodin och Kempe kan producera lite mer denna säsong, då kan vi gå hela vägen. Enda frågetecknet jag har egentligen är väl som alla andra, hur bra är Wesslau och håller han en hel säsong? Inget ont om Sandberg men han är nog inte redo för 25-30 ES matcher fall Wesslau inte klarar trycket.
Orolig för målvakterna har vi väl varit varenda jävla säsong hur länge som helst nu... Det brukar faktiskt lösa sig till det bättre, så jag orkar inte bry mig längre.