Falk-hyllningstråden - Vill Du vara med och ge något?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
HomeOfSvenTumba
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Magnutz skrev:
JohanPez skrev:Vill pejla av intresset lite från folk om min idé som jag skrev om tidigare i denna tråd. Eftersom jag behöver hjälp att fylla min bok med lyckönskningar och annat från en rejäl mängd fans och fått 0 respons hittills vill jag som sagt pejla ifall jag ska gå vidare och göra det.
Vad säger ni? ;)
Det är inte tillräckligt många som läser här inne nu på sommaren för att du ska få en vettig respons här.

Till alla forumiter: Vill ni vara med och signera boken som ska lämnas över till Nichlas Falk?
Vadå? Har ni tänkt så att dom fans som vill ska få skriva sina signaturer på nån bok?
Isåfall Smart ide. Som sagt årets fan: Magnutz!
Jag är intresserad! :wink:
Jag ser ett mönster...
Magnutz

Re: Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av Magnutz »

JohanPez skrev:
Magnutz skrev: Det är inte tillräckligt många som läser här inne nu på sommaren för att du ska få en vettig respons här.
Let me be the judge of that. :|
Det jag menar är att vi är för få som läser här - mitt i sommaren -för att Johan ska få det svar han letar efter. Du kan inte "be the judge of that" tyvärr. Folket här brukar komma lagom till säsongsstarten.

Ni som ÄR här kan väl berätta för Johan att ni vill signera Falk-boken.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

I sommarnattens hetta och tropiska fuktighet sätter jag mig och fixar med oljemålningen. Undrar lite smått om den ska göras för att hängas "på bredden eller för att hängas längden" brett eller smalt...

Hur som.. hoppas kunna visa lite framsteg senare.
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

Magnutz skrev:I sommarnattens hetta och tropiska fuktighet sätter jag mig och fixar med oljemålningen. Undrar lite smått om den ska göras för att hängas "på bredden eller för att hängas längden" brett eller smalt...

Vem fan är du egentligen, hur finner du motivation, tid, vart har du lärt dig allt....nästan så man själv e lite avis och skämms
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

swallat skrev:
Magnutz skrev:I sommarnattens hetta och tropiska fuktighet sätter jag mig och fixar med oljemålningen. Undrar lite smått om den ska göras för att hängas "på bredden eller för att hängas längden" brett eller smalt...

Vem fan är du egentligen, hur finner du motivation, tid, vart har du lärt dig allt....nästan så man själv e lite avis och skämms

Haha, jag har väl mest tröttnat på att se alla andra göra saker som jag också vill göra. Så enkelt är det nog! :)

Jag har haft Falks målning i mörkblått grundmålad ett bra tag nu medan jag funderat på hur jag ska göra för att gå vidare. Det är lite nyckfullt, tycker jag, detta med måleriet. Jag måste liksom invänta "rätt tid" vilket gör att det går ganska lång tid ibland innan något händer. Nu, strax efter 00.00, slog musan till och här sitter jag nu.. ska precis till att måla dit ett par grejer.. Återkommer. :)

Tiden tar jag när alla andra sover. Motivationen får jag av DIF. Lärt mig, det har jag gjort själv. Det blir väl bättre för varje försök men det är bra att försöka. Det skiter sig ibland och går vägen ibland. Painful procedure.

/M
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ett foto av tavlan så som den ser ut nu med motiven ditmålade. Ska fixa in 1995 till vänster om falken och 2011 till höger om den samma. Sen kommer det bli sköldar i det högra hörnet också. Återkommer med det. :)

Bild

Tavlan fortsätter alltså åt höger men jag har inte gjort något där än så jag skar bort den biten.

Falken ska förgyllas och få lite rött i sig också. Sköldarna blir kanske i bas relief.. har inte bestämt än.

Återkommer.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Sjukt snyggt so far Magnutz, Sjukt snyggt!!

All cred för att du lägger ner tid på sånt här, värmer i alla djurgårdshjärtan. :D
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Förbannat jävla bra, om jag får säga det själv.

Du är en hjälte Magnutz!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tack för justa kommentarer! Har precis lagt på årtalen, i guld, som jag skrev. nu ska jag ta mig an Sköldarna och sätta dem i "brand" lite...

Bild:

Bild

Återkommer med mer senare... ska försöka hålla nere detaljerna så det blir inte mycket mer än vad som syns förutom lite gulrödblå-färger nånstans. :)
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

Magnutz skrev:Tack för justa kommentarer! Har precis lagt på årtalen, i guld, som jag skrev. nu ska jag ta mig an Sköldarna och sätta dem i "brand" lite...

Bild:

Bild

Återkommer med mer senare... ska försöka hålla nere detaljerna så det blir inte mycket mer än vad som syns förutom lite gulrödblå-färger nånstans. :)
Magnutz-Årets Järnkamin 2011
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

fan. inte illa asså... du har ju talang! nästan så du skulle få äran att komma hem till mig och måla en fond-vägg med nått gigantiskt DIF-motiv! :D (dock skulle regeringen döda mig i så fall).

Grymt jobbat iallafall, kunglig insats!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Capcash skrev:fan. inte illa asså... du har ju talang! nästan så du skulle få äran att komma hem till mig och måla en fond-vägg med nått gigantiskt DIF-motiv! :D (dock skulle regeringen döda mig i så fall).

Grymt jobbat iallafall, kunglig insats!
haha, ja regeringar ska man hålla sig väl med... :)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Ja Magnutz är en pärla. Han är full av idéer, och alla är bara i Djurgårdens tecken. Fick se det på nära håll för några dagar sedan :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev:Tack för justa kommentarer! Har precis lagt på årtalen, i guld, som jag skrev. nu ska jag ta mig an Sköldarna och sätta dem i "brand" lite...

Bild:

Bild

Fantastiskt! Fina motiv, stilrent, utspritt och snyggt. Ett välbalanserat färgschema - guld/marin/mörk cyan och inget kladd.

Ruskigt bra!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Härligt!
Skriv svar