Du verkar generalisera något kopiöst om huruvida en hjärnblödning kan påverka en individ och tycks således missa hela poängen med mitt inlägg... Ja, Ekman klarade sig tämligen väl men det finns inget som säger att man kan komma tillbaka till en normal vardag. Kan upplysa dig om att det finns en hel del strokepatienter som knappast är benägna att klara sig själv efter att ha drabbats om du inte visste det?Salas skrev:En stroke försvårar livet (många lyckas återhämta sig mer eller mindre helt och hållet), men det förstör inte livet på så sätt att man inte kan ta hand om sig själv. Ekman kan gå, han kan prata och han kan leva ett relativt normalt liv redan nu trots att det bara gått ett halvår sedan stroken. Konstantinov kunde inte gå på flera år, han kan knappt prata och behöver hjälp 24 timmar om dygnet. Att drabbas av en stroke är givetvis hemskt, men det är inte i närheten av att bli så pass skadad som Konstantinov blev, och det var bara det jag konstaterade.-daniel- skrev:Vad bra att vi har en kvalificerad strokedoktor på forumet som kan uttala sig om Nisses framtid.
Säsongen 2011/2012
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2011/2012
Jag pratar om Ekman, inte om strokepatienter i allmänhet. Ekman kommer med all sannolikhet att kunna klara sig utan allt för stora negativa inslag i sin vardag. Vissa avlider av stroke, och vissa klarar sig med ett blåmärke efter en våldsam bilkrasch. Jag pratar om de inblandade, inte om olyckorna i allmänhet.-daniel- skrev:Du verkar generalisera något kopiöst om huruvida en hjärnblödning kan påverka en individ och tycks således missa hela poängen med mitt inlägg... Ja, Ekman klarade sig tämligen väl men det finns inget som säger att man kan komma tillbaka till en normal vardag. Kan upplysa dig om att det finns en hel del strokepatienter som knappast är benägna att klara sig själv efter att ha drabbats om du inte visste det?
Stroke ger ju alltid olika utfall beroende på hur välmående personen i fråga som drabbas är, och med tanke på Ekmans hälsa och fysiska tillstånd när stroken skedde så ges han bästa möjliga förutsättningar för att kunna återställa sig nästintill helt, vilket jag av hela mitt hjärta hoppas att han gör.
Senast redigerad av Salas den 2011-06-30 21:44:29, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Du skrev följande "En stroke försvårar livet (många lyckas återhämta sig mer eller mindre helt och hållet), men det förstör inte livet på så sätt att man inte kan ta hand om sig själv." vilket är direkt felaktigt och således det jag reagerade på. Inget annat.
Nå väl, det får jag ändå köpa. Jag tänkte mer generellt sett, och borde ha yttrat mig tydligare kring det.-daniel- skrev:Du skrev följande "En stroke försvårar livet (många lyckas återhämta sig mer eller mindre helt och hållet), men det förstör inte livet på så sätt att man inte kan ta hand om sig själv." vilket är direkt felaktigt och således det jag reagerade på. Inget annat.
- SirDIFalot
Men kom igen Salas... Ja det är skillnad på två olika "handikapp".
Menade bara att det var en aktiv lagkamrat som fick lägga av mitt under sin karriär på grund av olycka/sjukdom och hur denna sedan skulle hyllas året efter vid en eventuell *peppar peppar* seger. Det handlade ju snarare om det inte Ekman/Konstantinovs fortsatta liv.
Menade bara att det var en aktiv lagkamrat som fick lägga av mitt under sin karriär på grund av olycka/sjukdom och hur denna sedan skulle hyllas året efter vid en eventuell *peppar peppar* seger. Det handlade ju snarare om det inte Ekman/Konstantinovs fortsatta liv.
Expert.
Jo, det förstod jag, men det blir aldrig samma sak. Att se Ekman återhämta sig gör mig lycklig, och jag hade säkert fått ett par tårar om han hade fått lyfta Le Mat-Pokalen, men det går inte att föreställa sig hur känslosamt det måste ha varit i Joe Louis Arena när Konstantinov fick hålla i pokalen där i sin rullstol. Det är två helt olika scenarion, och även om manuset i det stora hela är detsamma så är det en enorm skillnad rent känslomässigt.SirDIFalot skrev:Men kom igen Salas... Ja det är skillnad på två olika "handikapp".
Men nå väl, jag förstår din poäng och det var väl kanske onödigt av mig att kommentera det egentligen. Jag hade väl inget bättre för mig helt enkelt och skrev bara det som jag kände inombords.
- SirDIFalot
Jävligt sent svar, men det är ju inte i närheten av vad vi varit i tidigare år.DIF_Soldier skrev:Kanske en fråga för nästa år, men... Många stomspelares kontrakt går ut i år. Konstigt att ingen noterat det förr, men Honken gjorde faktiskt sin bästa säsong både mål- och poängmässigt förra säsongen. Föll väl tyvärr i skymundan för kollektivets svaga insatser.
Utöver Honken är stomspelarna Printz, Otto, Fimpen och Tjärna inne på sina sista år. Utöver dem har Tim, Kempe, Norman Cehlin m.fl. kontrakt som sträcker sig till 11/12.
Jag vet, det är lite stating the obvious-varning här, men min poäng är att det hade varit skönt att ha åtminstone två-tre av dessa uppskrivna på ett år till, med tanke på att Zibbe, trots kontrakt, gör sin sita säsong på mycket länge här. Ovanpå det är Norman och Claesson även de kontraktslösa efter i år.
Ser gärna att man under säsong ser till att förlänga Honken och Printz' kontrakt - kontinuitet på backsidan är viktigt. Alla ungdomars vara eller icke vara förblir ju som bekant vakant in i det allra sista.
Som truppen ser ut idag känns det som att det är antingen eller i fallet Kempe/Tim. Om Cehlin blir kvar ett år till finns det som jag ser det bara plats för en av dessa.
Mycket jobb väntar Janne J...
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... pelarflykt
Såhär såg det ut 22 januari 2010...
Expert.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Älskar fotbollen och älskar sommaren, men ser redan fram emot nästa säsong och nya publikfester på Hovet!!!
Kom just hem från jobbet, tar en cigg och kollar ut mot globen. Känner ett sug i magen och tänker igenom dagen.
På jobbet innan vi öppnat träffar jag en av mina kolleger, en av dom domarna som vi älskar att hata * gnagare som dömer * Ch###$$r L@@@@n, stod och snacka lite ja tro på fan HOCKEY!
Ciggen är snart slut, tittar åt vänster min granne sover nog nu. Han borde ju det iallafall ska säkert träna imorgon, hoppas han gör det så han pallar med säsongen.
Säger som Wikegård brukar säga, kämpa Kämpe!
Fan vad jag längtar till hockeyn nu!!
På jobbet innan vi öppnat träffar jag en av mina kolleger, en av dom domarna som vi älskar att hata * gnagare som dömer * Ch###$$r L@@@@n, stod och snacka lite ja tro på fan HOCKEY!
Ciggen är snart slut, tittar åt vänster min granne sover nog nu. Han borde ju det iallafall ska säkert träna imorgon, hoppas han gör det så han pallar med säsongen.
Säger som Wikegård brukar säga, kämpa Kämpe!
Fan vad jag längtar till hockeyn nu!!
Senast redigerad av inloss den 2011-07-04 03:55:59, redigerad totalt 1 gånger.
"Whatever you want"
Säsongen 2011/2012
Det finns två bra saker med hösten/vintern. Dels är det hockey och dels att man kan sova på nätterna.
Nu ligger man här på sommaren, sömnlös och tänker på hockey.
Jag tror vi kan gå långt i år!
Vi ses på AS
Nu ligger man här på sommaren, sömnlös och tänker på hockey.
Jag tror vi kan gå långt i år!
Vi ses på AS

Dags att sätta det slutgiltiga laget. Har en känsla av att vi kommer att få se en forwardsvärvning ytterligare, men om vi skippar den så vill jag att laget formeras enligt följande i premiären:
1.
Daniel Tjärnqvist-Andreas Holmqvist
Marcus Nilson-Kristofer Ottosson-Jimmie Ölvestad
Kommentar: Har potential att vara den jobbigaste kedjan i hela serien att möta. Mackan kommer att vara bra i vinter, Otto bör ta för sig mer offensivt och Jimmie är alltid Jimmie. Tror på en pånyttfödelse för denna konstellation.
Holmqvist behöver som vanligt någon som håller honom i handen och där passar Tjärna (helt enormt bra värvning för övrigt) perfekt.
2.
Josef Boumedienne-Kyle Klubertanz
Mathias Tjärnqvist-John Norman-Mika Zibanejad
Kommentar: Kedjan kan bli riktigt stark i anfallszon om Tjärnqvist får upp farten under skridskorna. Annars vill jag se Tim Eriksson på den platsen. Mika och John lär snurra på i ett bra tempo och med sina kreativa egenskaper skapa oreda runt kassen.
Boumedienne kommer att göra en stark säsong och med en skridskoskicklig och offensivt skicklig Kyle kommer han inte behöva känna samma ansvar offensivt, vilket lär göra hans defensiva spel jämnare och stabilare.
3.
David Printz-Fredrik Claesson
Tim Eriksson-Jonas Almtorp-Mattias Carlsson
Kommentar: En "SSK-kedja" som kan snurra upp vilket försvar som helst. Tror Tims otroliga spelskickliget kan blomma ut rejält i sällskap av Carlssons fina skott och Almtorps stenhårda arbete.
Backarna känns defensivt stabila. Claesson kan blomma ut, men kan också floppa. Printz blir bättre för varje år.
4.
Stefan Lassen-Philip Holm
Mario Kempe-Christian Eklund-Daniel Brodin
Kommentar: En kedja som är ruskigt jobbig att möta. Fimpen agerar föredöme och Brodin/Kempe får utlopp för sina kreativa och fysiskt starka sidor.
Backarna bör helst inte spela alls. Men Holm kan bli bra.
5.
Cehlin, Weigel, Åberg slåss om speltid vid skador och sjukdomar.
1.
Kommentar: Har potential att vara den jobbigaste kedjan i hela serien att möta. Mackan kommer att vara bra i vinter, Otto bör ta för sig mer offensivt och Jimmie är alltid Jimmie. Tror på en pånyttfödelse för denna konstellation.
Holmqvist behöver som vanligt någon som håller honom i handen och där passar Tjärna (helt enormt bra värvning för övrigt) perfekt.
2.
Kommentar: Kedjan kan bli riktigt stark i anfallszon om Tjärnqvist får upp farten under skridskorna. Annars vill jag se Tim Eriksson på den platsen. Mika och John lär snurra på i ett bra tempo och med sina kreativa egenskaper skapa oreda runt kassen.
Boumedienne kommer att göra en stark säsong och med en skridskoskicklig och offensivt skicklig Kyle kommer han inte behöva känna samma ansvar offensivt, vilket lär göra hans defensiva spel jämnare och stabilare.
3.
Kommentar: En "SSK-kedja" som kan snurra upp vilket försvar som helst. Tror Tims otroliga spelskickliget kan blomma ut rejält i sällskap av Carlssons fina skott och Almtorps stenhårda arbete.
Backarna känns defensivt stabila. Claesson kan blomma ut, men kan också floppa. Printz blir bättre för varje år.
4.
Kommentar: En kedja som är ruskigt jobbig att möta. Fimpen agerar föredöme och Brodin/Kempe får utlopp för sina kreativa och fysiskt starka sidor.
5.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
-
Ser riktigt bra ut måste jag säga. Äntligen någon som förstår vad jag menar med backparenMäklaren skrev:Dags att sätta det slutgiltiga laget. Har en känsla av att vi kommer att få se en forwardsvärvning ytterligare, men om vi skippar den så vill jag att laget formeras enligt följande i premiären:
1.
2.
3.
4.
5.

Det enda jag inte håller med om är att lira Kempe före Cehlin samt att köra med den där förstakedjan. Känns som den tiden är förbi, men kan såklart ha fel även om det inte är vanligt

100% DJURGÅRDSJ***L
Mäklaren skrev:Dags att sätta det slutgiltiga laget.
1.
2.
3.
4.
5.
kaminor 2011-06-30 18:54:17 skrev:Truppen är komplett och här kommer mitt lag:
Ölvestad - Otto - Nilson
Tjärnqvist - Norman - Zibbe
Carlsson - Almtorp - Tim/Cehlin
Kempe - Fimpen - Brodin
Extra: Weigel, Åberg (båda får ju lira J-20)
Låna ut: Söder
Saknad: Ekman
Tjärnqvist - Holmqvist
Printz - Kyle
Claesson - Bombom
Extra: Holm och Gustafsson (Gustafsson lär ju lira i J-20)
Låna ut: Lennhammer
Skänk bort: Lassen
Wesslau
(Sandberg)
Extra: Due-Boje, lirar i J-20

Edit: Såg inte att du körde Claesson och Printz i samma backpar. Där är vi oense, men i övrigt typ överens. Förutom att jag vill skänka bort Lassen då.
Senast redigerad av kaminor den 2011-07-04 16:40:49, redigerad totalt 2 gång.
- -daniel-
Jag förstår inte varför man skall sätta Printz med Claesson. Vem sköter uppspelen i den konstellationen? Ser ingen poäng i det.
Att man kanske säkrar upp Claesson-paret något med trygge Printz som partner är för visso sant, men känns inte som balansen är så där värst god...
Att man kanske säkrar upp Claesson-paret något med trygge Printz som partner är för visso sant, men känns inte som balansen är så där värst god...