Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Simon08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Simon08 »

"At the centre of it is Zibanejad, the hottest prospect of the three, who is expected to fill a prime role with the Senators on one of their top two lines — perhaps even as soon as this fall."

Från samma artikel som -daniel- citerade...
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Amerikanerna är väldigt bra på att överdriva också. :)
HomeOfSvenTumba

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Lee Harvey Oswald skrev:
Enbom skrev: Jag hyllar hellre Tellqvist än hånar Måns. Tellan är för evigt en kung, Måns är en grabb som inte var bra nog för vårat a-lag och flyttade till Norrland, bresade på benen och spottade så fort Näslund ringde. :)

Är nog inne på den linjen jag med.
Tellqvist har betytt nåt för DIF, han har presterat & tillhör klubbens guldglansiga historia.
Bebis-Krüger råkar ha en duktig & känd storebror & platsar inte i DIF, det är inte så mycket att lägga energi på

Men men, vis utav erfarenhet så lär hatet återigen vinna en storseger på läktarplats.
Det är ju nåt alla kan relatera till.......
Måns förtjänar inte att höra sitt namn på Hovets fina läktare. Tellan däremot, han är kung. Han ska hyllas. Men vi får inte glömma bort att hylla kung Tjärnqvist också.
Jag ser ett mönster...
NWJW

Inlägg av NWJW »

Tycker inte heller att vi bör lägga krut på att håna Måns, i första hand så skall Djurgården hyllas oavsett resultat, därefter Tellqvist och om man av förmodan är tvungen att reta någon så är det såklart när Axelsson sitter i utvisningsbåset efter Misconduct.
Användarvisningsbild
Kamala

Inlägg av Kamala »

Har väldigt svårt att se att Måns tar en startplats i Modo. Speciellt inte till premiärmatchen. Men om han mot all förmodan spelar så känns det inte som att man bör lägga för mycket krut på det, några väl valda ord lär han dock få höra.

Annars är det som sagt Djurgården och Tellan som ska hyllas.
You and I are gonna live forever!
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

Kamala skrev:Har väldigt svårt att se att Måns tar en startplats i Modo. Speciellt inte till premiärmatchen. Men om han mot all förmodan spelar så känns det inte som att man bör lägga för mycket krut på det, några väl valda ord lär han dock få höra.

eller så låter vi spelarna sköta det, skicka Printz eller DT på han, Släkten är värst och det gör ont och möta Djurgårn i samma
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Rix

Inlägg av Rix »

Kamala skrev:Har väldigt svårt att se att Måns tar en startplats i Modo. Speciellt inte till premiärmatchen. Men om han mot all förmodan spelar så känns det inte som att man bör lägga för mycket krut på det, några väl valda ord lär han dock få höra.

Falk ska väl kanske få lite hyllningar också, personligen tycker jag vi ska hänga upp tröjan i taket på hemmapremiären.

Men som andra säger, ingen idé att slösa krut på Måns, han är ingen speciell, det är hans storebror som är den riktiga stjärnan ;D.
Rogga

Inlägg av Rogga »

Är truppen spikad nu? Det känns som att det kanske är aningen tunt framåt... :?:
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Rogga skrev:Är truppen spikad nu? Det känns som att det kanske är aningen tunt framåt... :?:
I jämförelse med vad? Med elitseriemått mätt så har vi en bra anfallsuppsättning med tex Nilson, Carlsson, Tjärnqvist, Ölve mm.
Användarvisningsbild
S:t Djurgården

Inlägg av S:t Djurgården »

Rogga skrev:Är truppen spikad nu? Det känns som att det kanske är aningen tunt framåt... :?:
Är det så tunt verkligen?

Mathias Tjärnqvist: 23p 2010/11
Marcus Nilsson: 23p 2010/11 och 51p 2009/10
Mattias Carlsson: 28p 2010/11
Jonas Almtorp: 27p 2010/11
Jimmie Ölvestad: 31p OBS! 2009/10
Kristofer Ottosson: 23p 2010/11

Så hoppas jag att det lossnar ordentligt för Brodin, Cehlin, Kempe och Norman.
...och såklart Zibbe om han stannar.
"Djurgår’ns IF du är allt jag har - Aldrig lämnar jag dig ensam kvar..."
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Våra anfallsupsätning tycker jag är allt annat n tunn. Det enda vi saknar är kanske lite spets, men jag är ändå nöjd med den många spelare har poteniall at blomma ut till poängplockare och så hoppas man ju att Nilson kommerigång i år! :)
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Almtorp, Carlsson, DT, Klubertanz och Zibanejad har 37 mål att täcka upp. Spelare som ser ut att lämna gjorde: Widing 10, Staffan 7, Krüger 6, Eklund 5, Hannula 5 och Ekman = 37 totalt.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Fricke skrev:Almtorp, Carlsson, DT, Klubertanz och Zibanejad har 37 mål att täcka upp. Spelare som ser ut att lämna gjorde: Widing 10, Staffan 7, Krüger 6, Eklund 5, Hannula 5 och Ekman = 37 totalt.
Trots att nyförvärven är färre än de som lämnade, så är jag övertygad om att de kommer stänka in fler mål. En liten lista på vad jag "räknar" med att nyförvärven ska producera målmässigt:

Carlsson: 10, minst.
Klubertanz: 10, mer eller mindre.
Tjärnqvist: 6, lagom.
Almtorp: 5, ingen målskytt, men några mål kommer det nog bli.
Zibanejad: 10, kanske i överkant, men med tanke på att han gjorde 5 mål på 26 matcher förra säsongen så är det inte otroligt att han gör 10 på 55 matcher denna säsong.

Så 40+ mål är nog att räkna med från nyförvärven, enligt mig.
HomeOfSvenTumba

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Skulle tro att efter några matcher så tar man in Hannula, som man gjort dom två senaste säsongerna.
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

HomeOfSvenTumba skrev:Skulle tro att efter några matcher så tar man in Hannula, som man gjort dom två senaste säsongerna.
Tror knappast Hannula finns kvar på marknaden då. Han har knappast såpass stort DIF hjärta att han orkar sitta och vänta på oss när han utan tvekan lär få monsterbud från köplag som hv, lhc eller "nya" modo.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Låst