Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Flashiga namn skapar inget bra lag. Det är lagbygget som skapar ett bra lag.
Frågor:
* Kommer Klubertanz upp i samma nivå som 09/10?
* Kan Tjärnqvist ersätta Ragnarsson?
* Skärper Bomme till sitt spel?
* Klarar Claeson rollen som Oscar Eklunds ersättare?
* Kommer Marcus Nilson prestera denna säsong?
* Hur fungerar vårt centerspel? (Vilken nivå håller Almtorp och hur mycket bättre kommer Norman vara?)
* Kan Wesslau komma upp i samma nivå som 09/10?
* Börjar Kempe och Cehlin att prestera?
Jag håller inte med Kall-El om att vi skulle ha dåliga centrar:
Almtorp och Ottosson ser jag som bra centrar. Norman är redan nu duktig och lär bli bättre denna säsong.
Frågor:
* Kommer Klubertanz upp i samma nivå som 09/10?
* Kan Tjärnqvist ersätta Ragnarsson?
* Skärper Bomme till sitt spel?
* Klarar Claeson rollen som Oscar Eklunds ersättare?
* Kommer Marcus Nilson prestera denna säsong?
* Hur fungerar vårt centerspel? (Vilken nivå håller Almtorp och hur mycket bättre kommer Norman vara?)
* Kan Wesslau komma upp i samma nivå som 09/10?
* Börjar Kempe och Cehlin att prestera?
Jag håller inte med Kall-El om att vi skulle ha dåliga centrar:
Almtorp och Ottosson ser jag som bra centrar. Norman är redan nu duktig och lär bli bättre denna säsong.
-daniel- skrev:Dels det, sen tror jag helt enkelt inte de tyckte hans marknadsvärde (för stunden en av de hetaste) motsvarar den prestation de tror han kan utföra. Jag hade dock GÄRNA sett Möller på den sista forwardsplatsen men nu vart det inte så.DIF_Soldier skrev:Tror i ärlighetens namn att man inte var särskilt intresserad av Möller. Har en känsla av att någon (Hardy?) ansåg att han var en för stor individualist med problem att släppa pucken. Hämmar lagmaskinen equals nej tack.
När Oscar lämnade USA efter att enbart ha blivit erbjuden ett tvåvägskontrakt av Kings tog hans agent först kontakt med både AIK och Djurgården. Oskar krävde i detta skede 250 000kr i månaden för att skriva på vilket båda klubbarna tyckte var för mycket. Efter detta besked erbjöds Oscars tjänster på marknaden och Skellefteå och HV nappade tillsammans med en rysk klubb. Den ryska klubben erbjöd 12miljoner kr för en säsong. Möller va dock inte sugen på att spela i Ryssland. Efter besök i Skellefteå blev Möller erbjuden 195 000 kr vilket han tackade nej till. Samma lön blev han erbjuden av HV men även den nekades. När sen Skellefteå höjde sitt bud till 225 000kr så skrev han på. Vi var med andra ord aldrig intresserade av Möller till det priset han kostade. Detta är information från otroligt säkra källor.
”Hockey is a man's game. The team with the most real men wins.” - Brian Burke
- Lee Harvey Oswald
Precis, & alla ni tröttmössor som spydde galla både på DIF och Tjärnqvist får iom detta dra på sig dumstrut modell stor, bita i det sura äpplet & gilla lägetSkönaDjurgårn skrev:Jahapp, med facit i hand får man väl kanske se det som att hela den här "vi var för långt ifrån varandra"-grejen helt enkelt var ett spel för galleriet. Att DIF ville tvinga Daniel att sänka kraven litegrann - och det funkade!

Det kändes rätt så uppenbart bara några dagar efter DIF:s -det blir inget med DT att det förmodligen bara handlade om en taktisk förhandlingsfint
Så efter år av ökenvandringar (09/10 undantaget) & bitvit total förvirring i egen zon känns det nu otroligt märkligt att ta dessa ord i sin mun:
Vi förfogar nu över en utav ES:s bästa backbesättningar (iaf på pappret)
-Ack du så äckligt klibbiga & gravt överskattade SommarHelvete, se till att ta slut nån gång & lämna genast plats för September!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Byt ut ett ord. Back mot Forward så du vad vi satt och surrade om hela förra sommaren.Lee Harvey Oswald skrev:Precis, & alla ni tröttmössor som spydde galla både på DIF och Tjärnqvist får iom detta dra på sig dumstrut modell stor, bita i det sura äpplet & gilla lägetSkönaDjurgårn skrev:Jahapp, med facit i hand får man väl kanske se det som att hela den här "vi var för långt ifrån varandra"-grejen helt enkelt var ett spel för galleriet. Att DIF ville tvinga Daniel att sänka kraven litegrann - och det funkade!![]()
Det kändes rätt så uppenbart bara några dagar efter DIF:s -det blir inget med DT att det förmodligen bara handlade om en taktisk förhandlingsfint
Så efter år av ökenvandringar (09/10 undantaget) & bitvit total förvirring i egen zon känns det nu otroligt märkligt att ta dessa ord i sin mun:
-Ack du så äckligt klibbiga & gravt överskattade SommarHelvete, se till att ta slut nån gång & lämna genast plats för September!

Expert.
- Lee Harvey Oswald
Mmh, därav mitt tillägg iaf på pappretSirDIFalot skrev:Byt ut ett ord. Back mot Forward så du vad vi satt och surrade om hela förra sommaren.Lee Harvey Oswald skrev:Precis, & alla ni tröttmössor som spydde galla både på DIF och Tjärnqvist får iom detta dra på sig dumstrut modell stor, bita i det sura äpplet & gilla lägetSkönaDjurgårn skrev:Jahapp, med facit i hand får man väl kanske se det som att hela den här "vi var för långt ifrån varandra"-grejen helt enkelt var ett spel för galleriet. Att DIF ville tvinga Daniel att sänka kraven litegrann - och det funkade!![]()

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ja vad bra med Tjärna. Backbesättningen är fantastiskt stark och det ska mycket till i andra lag om vi inte ska ha den bästa backsidan i serien. Anfallsmässigt är det klent dock. Ölvestad, Ottosson och Nilson måste höja sin nivå avsevärt från ifjol. Mattias Carlsson måste göra succé och M. Tjärnqvist ska helst snubbla in 15 strutar även den här säsongen.
Det som kan stoppa oss från en bra säsong är en osäker Wesslau, en Hardy som fortsätter med sina loja träningar och vägran att coacha i matcherna eller en Daniel Tjärnqvist som går sönder.
Dessutom måste spelarna i laget sluta kröka något så fruktansvärt. Några av junisarna måste se sig själva i spegeln.
För övrigt så borde alla som kallade DT för hora och allt vad det var, avgå per omgående.
Det som kan stoppa oss från en bra säsong är en osäker Wesslau, en Hardy som fortsätter med sina loja träningar och vägran att coacha i matcherna eller en Daniel Tjärnqvist som går sönder.
Dessutom måste spelarna i laget sluta kröka något så fruktansvärt. Några av junisarna måste se sig själva i spegeln.
För övrigt så borde alla som kallade DT för hora och allt vad det var, avgå per omgående.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Från Expressens sillyblogg:
- - -
UPPGIFT: Djurgårdscentern Mika Zibanejad var Ottawa Senators förstaval i draften där han gick som sexa totalt. Han har ännu inget NHL-kontrakt med den kanadensiska klubben, men det kan röra sig om en tidsfråga. Under tisdagen får han och alla andra som var med i draften i Minnesota visa upp sig på ett rookieläger. Ottawa hoppas att Zibanejad spelar till sig en NHL-plats via campen i september.
- Han kommer att ges alla chanser, och kanske kommer han att lyckas, säger Senators general manager Bryan Murray till Ottawa Citizen.
- - -
Jaha, så Mika skall sticka i väg i september - när säsongen precis börjat (eller är campen tidigare?) - och försöka ta plats i NHL. Låter ju lovande för DIFs del...
Jag tycker helt enkelt inte man skall släppa iväg en spelare om det är när säsongen börjat, OK med rookiecampen men där tycker jag personligen det får räcka.
- - -
UPPGIFT: Djurgårdscentern Mika Zibanejad var Ottawa Senators förstaval i draften där han gick som sexa totalt. Han har ännu inget NHL-kontrakt med den kanadensiska klubben, men det kan röra sig om en tidsfråga. Under tisdagen får han och alla andra som var med i draften i Minnesota visa upp sig på ett rookieläger. Ottawa hoppas att Zibanejad spelar till sig en NHL-plats via campen i september.
- Han kommer att ges alla chanser, och kanske kommer han att lyckas, säger Senators general manager Bryan Murray till Ottawa Citizen.
- - -
Jaha, så Mika skall sticka i väg i september - när säsongen precis börjat (eller är campen tidigare?) - och försöka ta plats i NHL. Låter ju lovande för DIFs del...

Jag tycker helt enkelt inte man skall släppa iväg en spelare om det är när säsongen börjat, OK med rookiecampen men där tycker jag personligen det får räcka.
- SirDIFalot
Samtidigt som du själv sitter och anklagar våra spelare för supa för mycket? Och att Hardy har loja träningar, träningar som till 99% är stängda och du inte kan titta på.Mäklaren skrev:Ja vad bra med Tjärna. Backbesättningen är fantastiskt stark och det ska mycket till i andra lag om vi inte ska ha den bästa backsidan i serien. Anfallsmässigt är det klent dock. Ölvestad, Ottosson och Nilson måste höja sin nivå avsevärt från ifjol. Mattias Carlsson måste göra succé och M. Tjärnqvist ska helst snubbla in 15 strutar även den här säsongen.
Expert.
- SirDIFalot
Man vill ju förstås fortsätta ha en bra relation till Mika. Men det blir en liten Mackan Nilsson situation. DIF får nog titta på en ersättare och stänga dörren för Mika kring början på augusti i alla fall så man inte står där utan ersättare ett par matcher in när Mika väljer NHL.-daniel- skrev:Från Expressens sillyblogg:
- - -
- - -
Jaha, så Mika skall sticka i väg i september - när säsongen precis börjat (eller är campen tidigare?) - och försöka ta plats i NHL. Låter ju lovande för DIFs del...![]()
Expert.
Att spelarna festar sjukt mycket vet man om bara man går ut i stan. Men det kanske är likadant i andra lag, vad vet man. Släpp det.
Hardy har ganska loja träningar, det har jag hört från spelarhåll. Juniorerna tränar mycket hårdare.
Hardy har ganska loja träningar, det har jag hört från spelarhåll. Juniorerna tränar mycket hårdare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Men det är så absurt hur våldtagna av NHL lag från ES blir. Helt plötsligt när det man har tränat för i nästintill ett halvår är på väg att börja skall man förväntas släppa spelare, som är under kontrakt, för att delta i ett evenemang där de om allt går vägen äntligen får lämna laget där de fått sin dyrbara hockeyfostran.SirDIFalot skrev:Man vill ju förstås fortsätta ha en bra relation till Mika. Men det blir en liten Mackan Nilsson situation. DIF får nog titta på en ersättare och stänga dörren för Mika kring början på augusti i alla fall så man inte står där utan ersättare ett par matcher in när Mika väljer NHL.-daniel- skrev:Från Expressens sillyblogg:
- - -
- - -
Jaha, så Mika skall sticka i väg i september - när säsongen precis börjat (eller är campen tidigare?) - och försöka ta plats i NHL. Låter ju lovande för DIFs del...![]()
Inget nytt, för visso. Förstår så klart att man vill hålla en bra ton med Mika men jag tycker personligen man skulle säga till honom att rookiecampen - helt OK! Men efter det skall du bestämma dig; endera DIF eller ett försök att ta en plats under campen i september. Ifall han väljer campen så räknar man bort spelaren från laget. Enkelt.
Men Han lär inte ha #18 eftersom Jonas Almtorp har det numret.lajjnus skrev:Kan se det framför mig "PP-mål - 17. TJÄRNQVIST, Mathias (34. TJÄRNQVIST, Daniel, 4. NILSON, Marcus). Mums.
Hur blir det med numren? Visst kör DT med #34, precis som Brodin har kört med tidigare säsonger? Får Brodin "lämna över numret" nu när Tjärna SR är tillbaka?
-
Ganska bra laguppställning i mitt tycke, kan behövas ändras lite;
1.Zibbe(förhoppningsvis) - Norman - Carlsson
2.Mackan(A) - Otto - Ölvestad
3.Brodin(A) - Almtorp - Tjärna jr.
4.Tim - Fimpen - Mario
Extra: Cehlin, Åberg & Weigel.
Bom-bom - Claesson
Gustafsson/Lennhammer/Holm/Lassen - Gustafsson/Lennhammer/Holm/Lassen
1.Zibbe(förhoppningsvis) - Norman - Carlsson
2.Mackan(A) - Otto - Ölvestad
3.Brodin(A) - Almtorp - Tjärna jr.
4.Tim - Fimpen - Mario
Extra: Cehlin, Åberg & Weigel.
Bom-bom - Claesson
Gustafsson/Lennhammer/Holm/Lassen - Gustafsson/Lennhammer/Holm/Lassen
Jag ser ett mönster...
Precis, antingen får Tjärnqvist ta nr 36 eller något liknande han haft någon gång i landslag eller NHL.Paerka skrev:Men Han lär inte ha #18 eftersom Jonas Almtorp har det numret.lajjnus skrev:Kan se det framför mig "PP-mål - 17. TJÄRNQVIST, Mathias (34. TJÄRNQVIST, Daniel, 4. NILSON, Marcus). Mums.
Hur blir det med numren? Visst kör DT med #34, precis som Brodin har kört med tidigare säsonger? Får Brodin "lämna över numret" nu när Tjärna SR är tillbaka?
Eller....så får unge her Daniel B flytta på sig litegrann.

Dessutom,en helt annan sak, många har Cehlin utanför ordinarie 12 forwards. Jag tycker inte det är fel, men jag hoppas så mycket på honom.
Å andra sidan gillar jag ju Tim och Fimpen mycket. Frågan är hur Kempe kommer att spela kommande säsong.
- DIF_Soldier
Philip Holm har #36.maag--80 skrev:
Precis, antingen får Tjärnqvist ta nr 36 eller något liknande han haft någon gång i landslag eller NHL.
Säg den glädje som varar