Känns ju inte som det ens är något att diskutera när det inte direkt finns några alternativ, personligen tror jag att Tjärna kommer passa i rollen alldeles utmärkt. Det är viktigt att ha en kapten som även spelare från andra lag / domare osv ser på med respekt.Salas skrev:Att Daniel ska vara kapten kommande säsong ser jag som skrivet i sten då han är det bästa alternativet, men jag tycker dock inte att han är ett klockrent kaptensval. Visserligen så jämför jag nu allt med Ragnarsson, så jag är väl aningen hård, men jag tycker ändå att det saknas lite för att Daniel ska vara ett klockrent kaptensval. Är det något som han just saknar så är det meriter ifrån att ha lett ett lag tidigare.-daniel- skrev:Jag tycker Daniel har i princip allt en kapten skall ha. Viljan? Det bör han definitivt ha, annars blir jag fruktansvärt besviken.
Det är en spelare som i princip hela laget ser upp till, mycket tack vare en imponerande meritlista men också på grund av hans resoluta uppträdande på isen.
Men jag tror att Daniel kommer visa sig sköta ansvaret bra om han nu blir kapten, men jag är dock inte helt övertygad.
Djurgårdens nästa lagkapten
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens nästa lagkapten
- DIF_Soldier
Var är "gilla"-knappen?kaminor skrev:C: Tjärna Sr.
A: Mackan
A: Fimpen
Bra så.
Säg den glädje som varar
-
DIF_Soldier skrev:Var är "gilla"-knappen?kaminor skrev:C: Tjärna Sr.
Bra så.

Jag ser ett mönster...
Känns rätt med en back som kapten.
Ge C:et till DT om han vill ha det.
Ge C:et till DT om han vill ha det.
Instämmer till fulloBerra skrev:C: Daniel Tjärnqvist
A: Jimmie

- Daniel942
A: Nilson
A: Ölvestad
Är info som finns just nu på Eliteprospects.
A: Nilson
A: Ölvestad
Är info som finns just nu på Eliteprospects.
DIF!
-
Tycker någon av de yngre ska ha ett "A" på bröstet. Känns som man då fördelar ledarrollerna och ansvaret mer. Frågan är vem av dem som är mogen att ta ett "A". Brodin eller Norman kanske?
- SirDIFalot
Brodin skulle passa som "leader by example" verkligen.
Gäller att ha en bra mix av unga och gamla, folk som leder med exempel och även folk som gillar att ta ton i omklädningsrummet.
Gäller att ha en bra mix av unga och gamla, folk som leder med exempel och även folk som gillar att ta ton i omklädningsrummet.
Expert.
-
Precis, han har ju sagt så mycket gott om DIF så att han förtjänar ett A på bröstet. Men C:et det får gå till Tjärna d.ä.SirDIFalot skrev:Brodin skulle passa som "leader by example" verkligen.
Jag ser ett mönster...
- DIF_Soldier
Tjärna har varit assisterande i Tre Kronor. Jag tror att han har vad som krävs.Salas skrev:Att Daniel ska vara kapten kommande säsong ser jag som skrivet i sten då han är det bästa alternativet, men jag tycker dock inte att han är ett klockrent kaptensval. Visserligen så jämför jag nu allt med Ragnarsson, så jag är väl aningen hård, men jag tycker ändå att det saknas lite för att Daniel ska vara ett klockrent kaptensval. Är det något som han just saknar så är det meriter ifrån att ha lett ett lag tidigare.
Men jag tror att Daniel kommer visa sig sköta ansvaret bra om han nu blir kapten, men jag är dock inte helt övertygad.
Säg den glädje som varar
-
Tjärna är självklar
Brodin ska ha ett A. en ung kille som visar vägen med sitt sätt att vara på planen tror jag är grymt bra för de yngre och även för de äldre.
Brodin ska ha ett A. en ung kille som visar vägen med sitt sätt att vara på planen tror jag är grymt bra för de yngre och även för de äldre.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
-
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Ingen lagkapten är utsedd ännu. Däremot är Marcus Nilson kapten i kvällens match.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Stalltipset är att det blir Mackan.Jimmy Peterson skrev:Ingen lagkapten är utsedd ännu. Däremot är Marcus Nilson kapten i kvällens match.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Har inget emot det alls, om han fortsätter i den här stilen. Han var fan kung över hela banan ikväll, peppade på killarna och var allmänt bra helt enkelt.Frasse skrev:Stalltipset är att det blir Mackan.Jimmy Peterson skrev:Ingen lagkapten är utsedd ännu. Däremot är Marcus Nilson kapten i kvällens match.