Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Det hoppas jag innerligt inte för det är inte rätt spelartyp att ersätta Zibbe.
Behövs nog mer en spelare typ Ante för det.
Behövs nog mer en spelare typ Ante för det.
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Bergfors får inget nytt kontrakt i Florida Panthers, vågar något annat lag chansa på honom? Om inte är det en spelare vi absolut borde spana in.
- -daniel-
Låter bra allt här. Känns så jävla skönt att det gick att komma överens med Tjärna - antagligen om en rimlig lön. Bra jobbat från DIF håll!hocki skrev:Krügerfallet verkar nära en lösning (står långt ner i inlägget), lite om Lassen Zibbe också utöver DT
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... st-in.html
Underförstått säger Engström att Lassen kommer lämna. Jag kan inte tolka det på annat vis, vore också riktigt bra. Självfallet så skall man inte ta in någon ytterligare back (om inget superläge mot all förmodan skulle dyka upp med typ Kim Johnson).
Toppen!
DIF måste bara se till att släppa Lassen nu. Pengarna som DIF sparar genom att inte betala hans lön kan istället användas till en värvning i typ januari (som Hannula i år), för att spetsa laget inför slutspel. Det är dessutom bättre att skicka Lassen även om vi inte ens tänkt ta in någon mer.
Bara att hoppas Zibbe stannar nu!
Hade vi bara tagit hem Möller hade jag varit överlycklig.
Nåväl, elitseriens bästa backuppsättning med Luleå har vi. De lär ju få in Fransson/Niiniimaa.

DIF måste bara se till att släppa Lassen nu. Pengarna som DIF sparar genom att inte betala hans lön kan istället användas till en värvning i typ januari (som Hannula i år), för att spetsa laget inför slutspel. Det är dessutom bättre att skicka Lassen även om vi inte ens tänkt ta in någon mer.
Bara att hoppas Zibbe stannar nu!
Hade vi bara tagit hem Möller hade jag varit överlycklig.
Nåväl, elitseriens bästa backuppsättning med Luleå har vi. De lär ju få in Fransson/Niiniimaa.
Om lassen drar till malmö är det nog inte aktuellt att värva en till back, eftersom vi kommer att ha 9 backar under kontrakt då. Blir nog mer plats för juniorerna.
- DIF_Soldier
Tror i ärlighetens namn att man inte var särskilt intresserad av Möller. Har en känsla av att någon (Hardy?) ansåg att han var en för stor individualist med problem att släppa pucken. Hämmar lagmaskinen equals nej tack.
Säg den glädje som varar
Ja, jag håller med dig. Spontant känns det som att Hardy och Janne satte sig ner efter säsongen och kom fram till att förra årets lag var för mycket "ego" som Hardy själv uttryckte sig om HV på medlemsmötet. I år har man gett sig fan på att få ihop ett likvärdigt lag som elitserien 09/10 då vi hade ett jämnt och starkt lag utan någon egentlig tänkt stjärna. Jag är beredd att köpa årets trupp. På pappret är det ett balanserat lag.DIF_Soldier skrev:Tror i ärlighetens namn att man inte var särskilt intresserad av Möller. Har en känsla av att någon (Hardy?) ansåg att han var en för stor individualist med problem att släppa pucken. Hämmar lagmaskinen equals nej tack.
Senast redigerad av pulverapa den 2011-06-27 21:54:49, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Dels det, sen tror jag helt enkelt inte de tyckte hans marknadsvärde (för stunden en av de hetaste) motsvarar den prestation de tror han kan utföra. Jag hade dock GÄRNA sett Möller på den sista forwardsplatsen men nu vart det inte så.DIF_Soldier skrev:Tror i ärlighetens namn att man inte var särskilt intresserad av Möller. Har en känsla av att någon (Hardy?) ansåg att han var en för stor individualist med problem att släppa pucken. Hämmar lagmaskinen equals nej tack.
Har för mig att de sa att han hade 1 år kvar på sitt kontrakt med DIF.-daniel- skrev:Mm, men därborta så ignorerar man ju hemskt gärna KHL.Remy Lebeau skrev:Roligast var annars. The Swedish Elite Legue, which you can argue is the second best in the world"-daniel- skrev:
Intressant att se det hela (vilket jag inte gjorde igår) men också intressant att höra de amerikanska kommentatorerna.
EDIT: Sen hade de väl flera faktafel, bland annat att Mika hade skrivit på ett 1-års kontrakt med DIF vilket väl ändå var ett 2-års kontrakt...
Lite OT nu, men det är så jag minns det.
Alltid Oavsett.
-
Jag förstod det så att Kim Johnsson försvann i.o.m. att Garpenlöv fick kicken. Jag tror att det var maries interjuv med Järlan där han sa att garpen hade snackat med honom. Och sen när garpen gick rann allt ut i sanden.-daniel- skrev:Låter bra allt här. Känns så jävla skönt att det gick att komma överens med Tjärna - antagligen om en rimlig lön. Bra jobbat från DIF håll!hocki skrev:Krügerfallet verkar nära en lösning (står långt ner i inlägget), lite om Lassen Zibbe också utöver DT
Underförstått säger Engström att Lassen kommer lämna. Jag kan inte tolka det på annat vis, vore också riktigt bra. Självfallet så skall man inte ta in någon ytterligare back (om inget superläge mot all förmodan skulle dyka upp med typ Kim Johnson).
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... heter.html
Jag ser ett mönster...
- -daniel-
Jag tror snarare inte att det varit några direkta diskussioner med Kim (mer än kanske några lösa förfrågningar), han har väl varit i USA tills precis alldeles nyligen. Tror hans "agent" sa något i stil med att han skulle bestämma huruvida han skulle göra en satsning eller ej när han kom hem till Sverige mot slutet av juni.HomeOfSvenTumba skrev:Jag förstod det så att Kim Johnsson försvann i.o.m. att Garpenlöv fick kicken. Jag tror att det var maries interjuv med Järlan där han sa att garpen hade snackat med honom. Och sen när garpen gick rann allt ut i sanden.-daniel- skrev:Låter bra allt här. Känns så jävla skönt att det gick att komma överens med Tjärna - antagligen om en rimlig lön. Bra jobbat från DIF håll!hocki skrev:Krügerfallet verkar nära en lösning (står långt ner i inlägget), lite om Lassen Zibbe också utöver DT
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... heter.html
Skillnaden då mot nu var dock att vi då hade en ruggigt bra centerbesättning.pulverapa skrev:Ja, jag håller med dig. Spontant känns det som att Hardy och Janne satte sig ner efter säsongen och kom fram till att förra årets lag var för mycket "ego" som Hardy själv uttryckte sig om HV på medlemsmötet. I år har man gett sig fan på att få ihop ett likvärdigt lag som elitserien 09/10 då vi hade ett jämnt och starkt lag utan någon egentlig tänkt stjärna. Jag är beredd att köpa årets trupp. På pappret är det ett balanserat lag.DIF_Soldier skrev:Tror i ärlighetens namn att man inte var särskilt intresserad av Möller. Har en känsla av att någon (Hardy?) ansåg att han var en för stor individualist med problem att släppa pucken. Hämmar lagmaskinen equals nej tack.
Vi kunde bygga laget kring detta och det underlättade att vi hade emrom tekningsstatistik. Jävligt ofta som vi vann teken även offensivt och kunde sedan ligga och mata på med forwards understödda av smarta centrar.
Det är just de centrarna jag fortfarande tycker att vi saknar.
DT kan förhoppningsvis ersätta Ragge och sedan får man hoppas att Ölvestad och Mackan hittar tillbaka.
- SkönaDjurgårn
Jahapp, med facit i hand får man väl kanske se det som att hela den här "vi var för långt ifrån varandra"-grejen helt enkelt var ett spel för galleriet. Att DIF ville tvinga Daniel att sänka kraven litegrann - och det funkade!
Jag tycker att det räcker med backar nu. Skicka gärna iväg Lassen och kanske Kim men ta inte in någon mer. Finns det ens pengar att värva mer för? Om någon försvinner kanske men nej, nu är vi nog rätt nöjda.
Det blir ju helt klart ett kul lag rent nostalgiskt, med återvändare såsom Kyle, Wesslau och DT. Om bara Brodin, Cehlin, Mackan m.fl. får igång produktionen kan det bli en riktigt, riktigt bra säsong! Södertäljekillarna låter inte tokspännande kanske men jag gillar dem båda och tror att de i högsta grad kan bidra till en väldigt lyckad säsong. Känns som riktiga krigare och lagspelare.
En önskan kvar nu bara: stanna hemma, Zibbe!
Jag tycker att det räcker med backar nu. Skicka gärna iväg Lassen och kanske Kim men ta inte in någon mer. Finns det ens pengar att värva mer för? Om någon försvinner kanske men nej, nu är vi nog rätt nöjda.
Det blir ju helt klart ett kul lag rent nostalgiskt, med återvändare såsom Kyle, Wesslau och DT. Om bara Brodin, Cehlin, Mackan m.fl. får igång produktionen kan det bli en riktigt, riktigt bra säsong! Södertäljekillarna låter inte tokspännande kanske men jag gillar dem båda och tror att de i högsta grad kan bidra till en väldigt lyckad säsong. Känns som riktiga krigare och lagspelare.
En önskan kvar nu bara: stanna hemma, Zibbe!
- DIF_Soldier
Värvningarna Almtorp/Carlsson är inte spännande ur supportersynvinkel för att de varken är vidare spektakulära och inte heller okända - vi har sett dem förr.
Därför kan jag förstå att många känner "mja" över dessa två.
Säg den glädje som varar
- SkönaDjurgårn
Jo precis, så är det ju. Men för själva laget och för våra framgångar tror jag att de kan vara ganska så viktiga.DIF_Soldier skrev:Värvningarna Almtorp/Carlsson är inte spännande ur supportersynvinkel för att de varken är vidare spektakulära och inte heller okända - vi har sett dem förr.
Bra att du är vaken och underhåller mig lite, Soldier!