Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Remy Lebeau »

18DIF91 skrev:
Remy Lebeau skrev: Detta är ingen välgörenhet, och dom som tycker han borde visa tacksamhet mot DIF och ta en låg lön bör granska sig själva, ordentligt.
Är Daniel hel är han en utav seriens absolut bästa backar, klart han ska ha betalt därefter.
Nej, det är ingen välgörenhet, och det gäller ju även då DIF låter föredetta spelare komma och träna med laget, samt använda sig av rehab och dylikt på DIF's bekostnad. Tycker det finns en gräns för hur mycket man kan använda sig av detta erbjudandet utan att någonstans faktiskt betala tillbaka.
´
Det är ju Djurgården som har sagt att det är okej att Daniel tränar med dom, och utnyttjar deras resurser. Handlar mycket om att man vill behandla spelare så att dom vill återvända till oss. Att Daniel ens kan tänka sig att spela i DIF före något annat lag i Elitserien är väl gott betyg bara det. Tänk dig om vi istället hade skitit fullständigt i Daniel när han behövde träna och rehablitera sig. Då hade han redan varit klar för en annan elitserieklubb om så var fallet.

Eftersom vi sedan inte vet vad DIF erbjöd och vad Daniel kräver bör man inte uttala sig om att "betala tillbaka". Han har aldrig lovat någonting, och det är helt sjukt hur folk kan kalla honom diverse saker utan fakta på bordet.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

addeman1 skrev:
Kall-El skrev:Tack för infon, har viaplay redan så då skall det inte vara något problem alls.

Tror för övrigt att Zibbe går som nummer 7.
Haha, Blir han förste Difaren i Jets då? Vore fräckt om han får inleda i de klassiska vita tröjorna med blåa axlar. Kul med ett så gammalt fint lag tillbaka och en MZ i truppen hade inte hållt nere intresset. Å andra sidan känns 6an Ottawa väldans intresserade av honom. Så länge han slipper Islanders så...
Jag blir rädd om att han landar i Winnipeg eller Flyers, tror det är stor risk att han sticker då. Jets (eller vad de nu kommer heta) har ju ett helt lag att fylla upp och Flyers har väl gjort sig av med stora delar av laguppställningen.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

-daniel- skrev:
addeman1 skrev:
Kall-El skrev:Tack för infon, har viaplay redan så då skall det inte vara något problem alls.

Haha, Blir han förste Difaren i Jets då? Vore fräckt om han får inleda i de klassiska vita tröjorna med blåa axlar. Kul med ett så gammalt fint lag tillbaka och en MZ i truppen hade inte hållt nere intresset. Å andra sidan känns 6an Ottawa väldans intresserade av honom. Så länge han slipper Islanders så...
Jag blir rädd om att han landar i Winnipeg eller Flyers, tror det är stor risk att han sticker då. Jets (eller vad de nu kommer heta) har ju ett helt lag att fylla upp och Flyers har väl gjort sig av med stora delar av laguppställningen.
Flyers har fortfarande en mycket bra center och forwardsuppsättning så det vore ingen katastrof skulle jag tro.

Jag hoppas framförallt att det inte blir New Jersey, Islanders, Florida, Ottawa, Winnipeg, Toronto eller Chicago.

Gärna Boston, Flyers, Pittsburgh, San Jose, Vancouver eller Detroit.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev:
-daniel- skrev:
addeman1 skrev:

Flyers har fortfarande en mycket bra center och forwardsuppsättning så det vore ingen katastrof skulle jag tro.

Jag hoppas framförallt att det inte blir New Jersey, Islanders, Florida, Ottawa, Winnipeg, Toronto eller Chicago.

Har ingen vidare koll men läste någonstans att Flyers gör sig av med två av de bättre centrarna för att fylla på med bland annat Voracek samt draftval - och då tycker jag spontant det känns som hyfsad risk de vill fylla på med nytt blod i form av Zibanejad.

Boston eller Detroit vore det ultimata, då är jag nästan helt övertygad om att få se Mika minst en säsong till i DIF.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

-daniel- skrev:
AMMC skrev: Flyers har fortfarande en mycket bra center och forwardsuppsättning så det vore ingen katastrof skulle jag tro.

Har ingen vidare koll men läste någonstans att Flyers gör sig av med två av de bättre centrarna för att fylla på med bland annat Voracek samt draftval - och då tycker jag spontant det känns som hyfsad risk de vill fylla på med nytt blod i form av Zibanejad.

Boston eller Detroit vore det ultimata, då är jag nästan helt övertygad om att få se Mika minst en säsong till i DIF.
De fick med sig Brayden Schenn i Mike Richards-traden, ett av Kanadas största centerlöften. Han kommer tillsammans med Giroux, Briere och Betts gå före en Zibanejad. Då har jag svårt att tänka mig att Flyers kommer pressa allt för hårt för att han ska åka över, eller att Mika ska vilja. Nu kan ju Mika spela forward också, men de har inga problem där heller.

Jättegärna Boston dock, det tror jag skulle vara ultimat. Även om det såklart är gissningslek då man inte vet hur de tänker.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

För alla som är intresserade av att diskutera draften kan vi väl ta det i NHL-tråden inatt? :)

http://www.difhockey.se/forum/viewtopic ... &start=165

Heja Mika!
Expert.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Remy Lebeau skrev:
18DIF91 skrev:
Remy Lebeau skrev: Detta är ingen välgörenhet, och dom som tycker han borde visa tacksamhet mot DIF och ta en låg lön bör granska sig själva, ordentligt.
Är Daniel hel är han en utav seriens absolut bästa backar, klart han ska ha betalt därefter.
Nej, det är ingen välgörenhet, och det gäller ju även då DIF låter föredetta spelare komma och träna med laget, samt använda sig av rehab och dylikt på DIF's bekostnad. Tycker det finns en gräns för hur mycket man kan använda sig av detta erbjudandet utan att någonstans faktiskt betala tillbaka.
´
Det är ju Djurgården som har sagt att det är okej att Daniel tränar med dom, och utnyttjar deras resurser. Handlar mycket om att man vill behandla spelare så att dom vill återvända till oss. Att Daniel ens kan tänka sig att spela i DIF före något annat lag i Elitserien är väl gott betyg bara det. Tänk dig om vi istället hade skitit fullständigt i Daniel när han behövde träna och rehablitera sig. Då hade han redan varit klar för en annan elitserieklubb om så var fallet.

Eftersom vi sedan inte vet vad DIF erbjöd och vad Daniel kräver bör man inte uttala sig om att "betala tillbaka". Han har aldrig lovat någonting, och det är helt sjukt hur folk kan kalla honom diverse saker utan fakta på bordet.
Kan ju hålla med om att man kanske bör låta bli att kalla folk saker på forumet utan att ha fakta på bordet. Borde kanske även jag ha gjort i vissa andra avseenden, dock inte relaterat till DT.

Jo, visst har Djurgården sagt att det är OK, men sen tycker jag det borde finnas en gräns för hur länge man nu kan utnyttja sig av dessa resurser utan att ge något tillbaka, om du förstår hur jag menar?

Det är trots allt inte gratis för DIF, då det kostar både tid och resurser, så jag tycker ju att om man nu använts sig av dessa under en längre tid utan kostnad, så kanske man kunde säga tack genom att åtminstone skriva på för en säsong för en summa som kanske är lägre än man borde fått, men ändån låter en klara sig, typ även om han skulle vara en av ligans bättre backar, så kanske han spelar för samma lön som en "standardback" skulle ta, som tack för att han fick utnyttja resurserna.

Sen om nu Daniel faktiskt på något sätt ersätter DIF för att han får träna hos dem rent pengamässigt på något sätt, så är ju saken en annan.
Alltid Oavsett.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Mika till Ottawa, som nr fem i draften, precis som jag tippade. :wink: Tror han blir kvar nästa år, hans uttalande nyss tyder på det.

Tre svenskar draftade bland de fem första, mäktigt!

Edit: Sorry SirDIFalot, läste slarvigt och missade att det fanns en tråd om draften.

Edit nr 2: Helvete vad slarvig jag är! Haha! Jepp, han gick som nr 6 såklart, inget annat. *skäms*
Senast redigerad av Shitkicker den 2011-06-25 01:09:52, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Shitkicker skrev:Mika till Ottawa, som nr fem i draften, precis som jag tippade. :wink: Tror han blir kvar nästa år, hans uttalande nyss tyder på det.

Tre svenskar draftade bland de fem första, mäktigt!
Sexa...
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Sa han inte precis att han hade som målsättning att ta plats direkt en senators eller hörde jag så jävla illa?

Oavsett vilket antagligen ett av det sämsta valen för vår del.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:Sa han inte precis att han hade som målsättning att ta plats direkt en senators eller hörde jag så jävla illa?

Ja, det var det sämsta valet för vår del.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Krüger
Josefson
Zibanejad

Tre centrar på tre år. Snart också Weigel. Vad fan är meningen med en bra junisverksamhet när man blir misshandlad av NHL-klubbarna?

Blir så JÄVLA trött

Vem ersätter Mika? VEM?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Kall-El skrev:Sa han inte precis att han hade som målsättning att ta plats direkt en senators eller hörde jag så jävla illa?

Jo, han sa att han skulle försöka ta en plats för Ottawa direkt.

Dock verkar Senators inte ha något emot att han spelar i elitserien ett år till heller, så helt nattsvart verkar det inte vara.
Alltid Oavsett.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Nu är väl Mika tänkt som forward iofs nästa säsong, men det är inte bra alls nej.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Krüger
Josefson
Zibanejad

Tre centrar på tre år. Snart också Weigel. Vad fan är meningen med en bra junisverksamhet när man blir misshandlad av NHL-klubbarna?

Blir så JÄVLA trött

Vem ersätter Mika? VEM?
Haha Soldatturken "Vem blire?! Vem blire?! Vem ska fucking ersätta?!"
Expert.
Låst