Film- och bildtråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Shitkicker

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Shitkicker »

Magnutz skrev:
Daniel942 skrev:Nu finns lite DIF-Porr från 1990 uppe på JKs videoarkiv.
http://www.jarnkaminerna.se/video
:) Fan vad trevligt att se det där! Kommer ihåg att 1an på gymnasiet var en fin tid. ;)

Vilken nostalgitripp det är att se gamla hockeyklipp ändå. Farbror Magnutz, vad är du då, 73:a? I så fall är vi årsbarn, tjyvgubbe. :)
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Shitkicker skrev:
Magnutz skrev:
:) Fan vad trevligt att se det där! Kommer ihåg att 1an på gymnasiet var en fin tid. ;)

Vilken nostalgitripp det är att se gamla hockeyklipp ändå. Farbror Magnutz, vad är du då, 73:a? I så fall är vi årsbarn, tjyvgubbe. :)
;) 75a så jag räknade lite fel. 9an var en fin tid! Det var också 8an .. damn det är länge sedan nu. :shock:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Magnutz skrev:
Shitkicker skrev:
Magnutz skrev:

;) 75a så jag räknade lite fel. 9an var en fin tid! Det var också 8an .. damn det är länge sedan nu. :shock:
Mm, det var ett tag sedan. Tröstar mig dock lite att du tycks lida långt värre av din Alzheimer än jag, trots din ringa ålder. :wink: Farbro Magnutz, vettu vaa? Det finns lösningsmedelsfria färger på marknaden nuförtiden. *nickar*

Det vore grymt kul med mer film ifrån 80-talet. Tänk att se Södergren när håret räckte ut under hjälmkanten och armbågarna formligen ven över isen likt blodhungrande ilskna mygg i en ljummen norrländsk sommarnatt. Eller när Tommy Mörth slashade så självaste Zorro blev grön av avund. Charmigt hockeyvåld när det var som bäst.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Shitkicker skrev:
Magnutz skrev:
Shitkicker skrev:
Magnutz skrev:

Mm, det var ett tag sedan. Tröstar mig dock lite att du tycks lida långt värre av din Alzheimer än jag, trots din ringa ålder. :wink: Farbro Magnutz, vettu vaa? Det finns lösningsmedelsfria färger på marknaden nuförtiden. *nickar*

Det vore grymt kul med mer film ifrån 80-talet. Tänk att se Södergren när håret räckte ut under hjälmkanten och armbågarna formligen ven över isen likt blodhungrande ilskna mygg i en ljummen norrländsk sommarnatt. Eller när Tommy Mörth slashade så självaste Zorro blev grön av avund. Charmigt hockeyvåld när det var som bäst.
Kommer ihåg att vi bröt arm, tyckte att Top Gun fortfarande var den bästa filmen - bättre än Goonies - och att DIF vann. Och vann. Och vann. Det var en härlig tid, som upplevdes i exil i fiendeland. (Karlstadstrakten) :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Den här (känner någon igen?) satt riktigt fint, blir att läsa hela (lär inte kunna slita mig) snart:

Bild

Kan meddela att ett kapitel heter Rolf Wanhainen - vem fan är det? (:
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Visserligen inte hockey men hetsfilmen från JK till "alla till malmö"

http://www.youtube.com/watch?v=qvMJxIkujMI

Den är fan tung.

Notera att det inte är jag som gjort den så skjut inget beröm på mig. :)
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, den där var inte dålig.

För att ändå göra en koppling till DIF Hockey så har jag alltid velat haft Ecstasy of Gold som introlåt när DIF skall ändra isen (Heroes funkar iofs alltid...).

Är jag helt ensam om den önskan? Vore störtskön uppladdning. Känns lite som glada 80-90 talet när man väntade för att få se hjältarna Metallica ta in Stadion - adrenalitet bara börjar pumpa automatiskt. :wink:

EDIT: Tänk att köra den inför en SM-final avgörande match 7 på hemmaplan. Låten får en verkligen mening dessutom om man ser till namnet och vad den handlar om.
Användarvisningsbild
Hildi

Inlägg av Hildi »

jag håller helt med om ecstacy, tror den skulle vara aptung at ha som intro låt.

varje gång jag sett 'tallica live så blir man lika jävla pumpad varje gång när ecstacy drar igång
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Ja, den där var inte dålig.

För att ändå göra en koppling till DIF Hockey så har jag alltid velat haft Ecstasy of Gold som introlåt när DIF skall ändra isen (Heroes funkar iofs alltid...).

Är jag helt ensam om den önskan? Vore störtskön uppladdning. Känns lite som glada 80-90 talet när man väntade för att få se hjältarna Metallica ta in Stadion - adrenalitet bara börjar pumpa automatiskt. :wink:

EDIT: Tänk att köra den inför en SM-final avgörande match 7 på hemmaplan. Låten får en verkligen mening dessutom om man ser till namnet och vad den handlar om.
Ecstasy of Gold är Metallica. skamligt att ta efter det. Alla vet att Ecstasy of gold och Mighty Metallica är ett. Ett stort, fet nej.

Vi hade Crimson Tide And Deep Blue Sea. Ett under varför man tog bort den. Visst, Nightwish suger getsaft, men just den här låten är en idealisk introlåt som alla kan känna med.

Den här skulle annars kunna spelas precis innan en mer rivigare låt när spelarna skrinnar in. Skulle passa perfekt som låt till introvideo innan det "smäller". Här får man även upp pulsen rejält. Dessutom är det ett av världens bästa band.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Ja, den där var inte dålig.

Ecstasy of Gold är Metallica. skamligt att ta efter det. Alla vet att Ecstasy of gold och Mighty Metallica är ett. Ett stort, fet nej.

Vi hade Crimson Tide And Deep Blue Sea. Ett under varför man tog bort den. Visst, Nightwish suger getsaft, men just den här låten är en idealisk introlåt som alla kan känna med.

Den här skulle annars kunna spelas precis innan en mer rivigare låt när spelarna skrinnar in. Skulle passa perfekt som låt till introvideo innan det "smäller". Här får man även upp pulsen rejält. Dessutom är det ett av världens bästa band.
Jag håller inte med dig, ja när det gäller musik och konserter hade det varit ren ripoff men nu är det inte riktigt samma produkt man "säljer".

Dessutom så är det naturligtvis så att Metallica snott klassikern från filmens värld, och det finns det nog en och annan som redan där kallar det en ripoff...
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

http://www.europeantrophy.com/news.php?news=86

ET har lagt upp en summering av förlusten i Berlin förra året. En match vi stora delar dominerade men på något märkligt sätt lyckades förlora.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

http://www.youtube.com/watch?v=pV1P05Ol ... ideo_title

Intervju och segermål back in the days av Tjärna sr., då med brorsan i motståndarlaget.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

http://www.youtube.com/user/Apfan1891

En kille som de senaste veckorna lagt upp grymt mycket gammalt DIF-material. Bara att se och njuta!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

pulverapa skrev:http://www.youtube.com/user/Apfan1891

En kille som de senaste veckorna lagt upp grymt mycket gammalt DIF-material. Bara att se och njuta!
Underbart!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Tror jag uploadar rätt video här?

Hittade mig en ganska fin bild på vår alldeles egna #23. ;)

Saknaden utav Linkan är så stor så det gör fan ont.
Skriv svar