Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Rix

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Rix »

Tim kanske inte är den bästa poängplockaren, men en snubbe som älskar laget och kan gå in i en 3/4 kedja och gnugga, samtidigt som han lika gärna kan dra 2 gnagare och lura upp målvakter på läktaren. Det är en spelare som är välkommen i DIF i mina ögon :)
hocki

Inlägg av hocki »

starvin_marwin skrev:
S:t Djurgården skrev:Ouff! Se upp! Här kommer en superhet spaning: Daniel Fernholm har synts till i Växjö enligt MrMadhawk.se
Vore ganska komiskt om han hamnade i Växjö
"Ska jag spela i Sverige då vill jag bo i Stockholm och spela i Djurgården om det går. Men har de fyllt sina platser, om de inte är intresserade och det inte går att lösa och man sitter i augusti och Djurgården absolut inte finns som en möjlighet, då får man börjar fundera på Schweiz och så också" (från Marie Hallmans intervju)

Verkar vara silly. Så här svarar Hallman på en av kommentarerna:
"Jag har föresten messat och frågat Ferna nu precis. Han fattar ingenting eftersom han inte är i Växjö och inte har varit där. Däremot är han i Linköping och städar ur lägenheten som han gör sig av med nu."
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

hocki skrev:
starvin_marwin skrev:
S:t Djurgården skrev:Ouff! Se upp! Här kommer en superhet spaning: Daniel Fernholm har synts till i Växjö enligt MrMadhawk.se
Vore ganska komiskt om han hamnade i Växjö
"Ska jag spela i Sverige då vill jag bo i Stockholm och spela i Djurgården om det går. Men har de fyllt sina platser, om de inte är intresserade och det inte går att lösa och man sitter i augusti och Djurgården absolut inte finns som en möjlighet, då får man börjar fundera på Schweiz och så också" (från Marie Hallmans intervju)

Verkar vara silly. Så här svarar Hallman på en av kommentarerna:
"Jag har föresten messat och frågat Ferna nu precis. Han fattar ingenting eftersom han inte är i Växjö och inte har varit där. Däremot är han i Linköping och städar ur lägenheten som han gör sig av med nu."
Vad skulle vi göra utan Marie Hallman egentligen?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Skönt att höra.

Jag hoppas Ferna är högaktuell om DT är avskriven. Känns som att han skulle passa in bra på backsidan och djurgårdsanknytning.

Boumedienne - Fernholm
Kyle - Printz
Honken - Claesson

Fire away!
i
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

En sak som har dominerat det här ryktet, om man ska återknyta till det, är ju just att du hade lite speltid ett tag och (felaktigt, enligt ryktet) påstås ha letat mer någon annanstans.

– Fast det är ju helt fel som sagt. Och jag skulle aldrig dra på grund av speltiden. Spelar man i ett så bra lag som Djurgården då får man ta den tid man får. Och jag tycker det är roligare att spela i ett bra lag även om jag inte har den mest framträdande rollen, säger Tim Eriksson och avslutar:

– Det är så kul att spela på den här nivån (elitserien) och inför den här publiken som vi har så jag har definitivt INTE funderat på att byta klubb för att få spela mer. Tvärtom. Jag trivs så pass bra här så jag vill INTE byta klubb. Ska jag ut då får de som sagt bära ut mig, ha, ha.

Bra så!
Användarvisningsbild
S:t Djurgården

Inlägg av S:t Djurgården »

Från Växjö till flyttstädning i Linköping och tillbaka till KHL, en helt vanlig dag i Fernholms liv: http://blogg.aftonbladet.se/sillyhockey ... anna-i-khl
"Djurgår’ns IF du är allt jag har - Aldrig lämnar jag dig ensam kvar..."
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Haha, skön intervju med Tim. Marie rules. :)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev: Vad skulle vi göra utan Marie Hallman egentligen?
Undrar jag med. Sjukt uppskattad, speciellt i dessa silly-tider.

Hon säger så här om läget med D.Tjärnqvist:

- - -
"Järlan vägrade säga annat än "Det är Tommys bord" när jag på typ tio olika sätt försökte fråga om det var förhandlingar i gång eller inte.

Och Tommy (Engström ) vägrar svara och det i hop ger ju lite vibbar. Daniel svarar inte heller och så omöjligt är han ju inte annars.

Jag vill betona att jag vet absolut inte om det pågår något snack med DT. Jag har inga faktabelägg för det alls men visst är känslan att de åtminstone börjat prata igen. När järlan inte ens vill svara på OM det är förhandlingar eller inte utan bara hänvisar till TOmmy så undrar man ju... vi får se! Det jag skrev nyss är bara mina HELT EGNA SPEKULATIONER jag har som sagt inget fakta bakom. Men det kan ju hända, med tanke på vad som skedde senast att de ligger lågt tills det finns något att berätta.

- - -

Personligen tror jag snart vi har en D.Tjärnqvist i truppen. Känns riktigt positivt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Jag vet inte om det stått i klartext förr, men nu är det iaf klart att Timmy inte får fortsatt kontrakt av sin KHL-klubb http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... av-klubben

Jag vet att ni andra har minst en annan back högre upp på önskelistan, men för mig personligen ser jag gärna att DIF signar upp Timmy omgående! 8)
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Om vi skulle signa Timmy så är det väl förmodligen för att det skiter sig med D.T, så nej. Hellre D.T än Timmy.

(obligatoriska våta drömmen-tillägget)
D.T - Honken
Printz - Kyle
Boumedienne - Timmy
Claesson/Holm/Gustafsson

hehe. Det är nog att drömma aningen för mycket. Men vem skulle tacka nej? =D
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Enbom skrev:Men vem skulle tacka nej? =D
Förmodligen alla som gärna ser att Djurgården inte går med ett x antal miljoner minus nästa säsong.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Enbom skrev:Om vi skulle signa Timmy så är det väl förmodligen för att det skiter sig med D.T, så nej. Hellre D.T än Timmy.

(obligatoriska våta drömmen-tillägget)
D.T - Honken
Printz - Kyle
Boumedienne - Timmy
Claesson/Holm/Gustafsson

hehe. Det är nog att drömma aningen för mycket. Men vem skulle tacka nej? =D
Jo jag vet, typ alla vill ju hellre ha DT och visst, jag skulle inte klaga! Men i mitt hjärta betyder Timmy mer än vad DT gör. Men det är ju bara min känsla liksom, alla har vi personliga gullungar. :)

Ett obligatoriskt wet dream addon är aldrig fel. :lol:
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Salas skrev:
Enbom skrev:Men vem skulle tacka nej? =D
Förmodligen alla som gärna ser att Djurgården inte går med ett x antal miljoner minus nästa säsong.
Äh, pengar schmengar!

Säger som Mäklaren; jag vill ha ett guld! Det där tramset om finansiell stabilitet är såååå tråkigt. ;)
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

När har jag sagt det?

Det jag hävdar är att vi borde kunna få ut mer av de resurser vi har.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Jag vet inte om det stått i klartext förr, men nu är det iaf klart att Timmy inte får fortsatt kontrakt av sin KHL-klubb http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... av-klubben

Jag vet att ni andra har minst en annan back högre upp på önskelistan, men för mig personligen ser jag gärna att DIF signar upp Timmy omgående! 8)
Jag tar verkligen hellre D.Tjärnqvist, men klart hellre Fernholm också. Timmy känns inte som en back för första backparet - och speciellt inte en som kommer lyfta Holmqvist om de är tänkta att spela tillsammans. Jag gillar Timmy P, handlar inte om det, men tycker inte han är den klippa i försvaret vi behöver.
Låst