NHL 10/11

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 10/11

Inlägg av Magnutz »

Så... Boston var tydligen bättre än Vancouver... Orkade inte se hela men.. grattis. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Kul att se finalmatcherna, NHL är för jäkla roligt. Dock framkallar lagen i NHL naturligtvis inga känslor, det är DIF som är allt. Det vet alla här inne.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Här är en min analys.

Sedins - fail. Det är inget snack om att de är duktiga på att trilla puck men det räcker liksom inte till att svänga runt i sarghörnen i finalen. Jag har lite svårt att förstå hypen (se även tidigare inlägg) när det gäller Henrik och Daniel, ofta som reslutat att jag blir idiotförklarad. Jag såg endast en tackling från X Sedin i en match som helt avgjordes i det fysiska spelet och framför mål. Tycker faktiskt synd om Burrows som får ta hela den figthen själv. Sedins har inte vad som krävs.

"Ghandihockey" - fail. Vancouver har lagt någon sorts pervers stolthet i att andra kinden hela tiden skall vändas till. Hela canucks har vart en enda stort strykgäng som under hela finalen har tagit emot men aldrig gett tillbaks. Hur tänker man? När slutet närmade sig igår var det någon enskild sucker punch som delades ut. Uselt.

Blev det 25-8 i målskillnad? Bruins ägde spelet framför mål och spelade ett fysiskt spel utan nåd. Jag reflekterade flera gånger över vilken tur jag hade som slapp vara back i canucks när vingarna kom flygande i 180 -- i varje byte. Kombinerat med Tim Thomas och riktigt stabila backar i Chara och Seidenberg så vann Boston rättvist tycker jag.

Spontant får endast Edler och Bieksa godkänt i canucks.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Vill också lägga till att det var en riktigt jäkla kul finalserie. Jag blev lite sur när sharks åkte ur men det försvann snabbt då det har vart fartfyllda, fysiska och spännande matcher.

Nu blir abstinensen jobbig innan ES börjar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Helt klart rättvisa segrare! Håller med om det mesta som skrivits här ovanför. Mest rörd blev man när 43-årige Mark Recchi struntade i att byta utan fick lira vidare iaf hela den sista minuten i sin sista match. Det var fint! Hyfsad avslutning på karriären. :)

Jag skulle älska att se vårt eget DIF spela så här tufft, tungt, vasst, uppoffrande och bra defensivt. Hellre det än finlir á la Sedins & Co.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Den här är alltid aktuell:

Bild
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SedinX2 är som två Tedenby. Trixiga. Nyttiga. Ibland helt vidrigt dåliga. :) Kul att de inte vann! Kul för slitvargarna i Bruins!
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Själv hoppades man på att Vancouver skulle ta hem det. Är väl hockey-patrioten i mig som tar över och önskar lycka till svenskar som inte är kopplade till Djurgården. Om Sedinarna vunnit så hade dem fått deras erkännande som superstars i NHL och med det gett en fin smäll på käften på de experter som fortfarande gnäller.

Dock, har jag alltid gillat Boston och deras "bad ass-stil". Det påminner om mig själv när det kommer till sport. Bara att säga Grattis!

Kul och se att ett kämpande lag utan större stjärnor också kan vara bäst. Jag hoppas att jag får skriva den meningen när Elitserien 2011/2012 är slut...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Struten skrev:Själv hoppades man på att Vancouver skulle ta hem det. Är väl hockey-patrioten i mig som tar över och önskar lycka till svenskar som inte är kopplade till Djurgården. Om Sedinarna vunnit så hade dem fått deras erkännande som superstars i NHL och med det gett en fin smäll på käften på de experter som fortfarande gnäller.

Dock, har jag alltid gillat Boston och deras "bad ass-stil". Det påminner om mig själv när det kommer till sport. Bara att säga Grattis!

Kul och se att ett kämpande lag utan större stjärnor också kan vara bäst. Jag hoppas att jag får skriva den meningen när Elitserien 2011/2012 är slut...
Bra inlägg, Struten! Visst är det så. Man unnar ju bröderna att få vinna och därmed få ett riktigt, riktigt erkännande. Nu blev det ju precis tvärtom iom förlusten - de ses som losers som är sämst när det gäller. Synd för dem.

Samtidigt kan man inte låta bli att charmas av Bostons hjärta och inställning! <3
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev:SedinX2 är som två Tedenby. Trixiga. Nyttiga. Ibland helt vidrigt dåliga. :) Kul att de inte vann! Kul för slitvargarna i Bruins!

Ingen som är "helt vidrigt dålig ibland" vinner poängligan i NHL.
Men annars var det inget snack i finalen, helt i sin ordning att Boston vann till sist.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
Magnutz skrev:SedinX2 är som två Tedenby. Trixiga. Nyttiga. Ibland helt vidrigt dåliga. :) Kul att de inte vann! Kul för slitvargarna i Bruins!

Ingen som är "helt vidrigt dålig ibland" vinner poängligan i NHL.
Men annars var det inget snack i finalen, helt i sin ordning att Boston vann till sist.
Menar egentligen "vidrigt ofarliga ibland" när de blir sönderlästa och förpassade till sarghörn. ;)
Användarvisningsbild
Byström

Inlägg av Byström »

Är det bara Viasat som kommer sända draften på fredag? Eller kommer ESPN också flika in en sändning?
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Vilken Kung Lidas är. Tänk vad vi hade suttit och tjatat om att han skulle ha kommit hem om han varit DIF:are :wink:

Även ett grattis till Daniel för Ted Lindsay.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Holy shit vad det händer grejer även under midsommar!

Första affären mellan Philadelphia och Columbus:

Jeff Carter mot Jakub Voracek och ett första- och ett tredjeval i årets draft

Det betyder att Flyers väljer som åttonde lag totalt. En trade för att försöka sno åt sig Zibanejad? Vem vet. Själv hade jag inte haft några problem med att se han i den tröjan och det laget.

Andra affären mellan Philadelphia och Los Angeles:

Mike Richards mot Brayden Schenn, Wayne Simmonds och ett andraval i årets draft

Flyers tappar alltså två av sina ledande spelare och kan förhoppningsvis "ersätta" dem med två framtida stjärnor i Brayden Schenn och en med sitt första draftval. Dem försöker göra det som Chicago, Pittsburgh m.fl har gjort de senaste åren. Att vinna Stanley Cup med hjälp av draften.

Personligen gillar jag inte att man som lag kan tjäna så mycket på att vara sämst i några år för att sedan sakta men säkert bygga sig ett starkt lag. All heder till Detroits scouter som med några mycket lyckliga och sena val i draften gjort att dem har kunnat stå sig som slutspelslag under de senaste åren.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Landeskog till Colorado som andra val!
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar