Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Gillar Tim..
Tycker det vore tråkigt och inte genomtänkt att släppa iväg honom. Tim behövs med sin fart o frenesi...
Tycker det vore tråkigt och inte genomtänkt att släppa iväg honom. Tim behövs med sin fart o frenesi...
Jag skulle vilja säga att Tim är en av våra mest kreativa spelare. Det är bara det att han aldrig får visa upp det. Bäst spelsinne i laget och överlägset kvickaste kroppsfinterna i serien. Vore ett fruktansvärt uselt beslut om vi väljer att släppa honom.
Han är mycket viktigare än många tror. En av få spelare i laget som är riktigt bra på att skapa långa anfall och skydda pucken i anfallszon. Tillsammans med Mackan och Fimpen är han, enligt mig, lagets bästa pucktäckare.
Han är mycket viktigare än många tror. En av få spelare i laget som är riktigt bra på att skapa långa anfall och skydda pucken i anfallszon. Tillsammans med Mackan och Fimpen är han, enligt mig, lagets bästa pucktäckare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
Jag säger såhär, släpper hellre iväg Ottosson än Tim. Elitseriens mest underskattade spelare, inget snack. Räcker så!
100% DJURGÅRDSJ***L
Det där skulle inte bara NHL-klubbarna invända mot. Även spelarna och spelarfacket skulle ju slå fullständigt bakut eftersom det begränsar deras möjligheter till rörlighet på arbetsmarknaden och därmed chanserna att tjäna så mycket pengar som möjligt på sitt yrkeskunnande på andra sidan pölen. Jag vet inte om det finns någon bra lösning på problemet. Vi har både NHL och giriga hockeylirare som motpart.Kall-El skrev:Kommer aldrig bli bättre för klubbarna om inte de tar över förhandlingarna med NHL själva.
Klubbar i Europa måste ager gemensamt och vara stenhårda mot NHL.
Om det sedan betyder att det inte kommer NHL -spelare till VM eller OS är inte mycket att göra åt.
* NHL borde som minst betala 5 miljoner för en spelare som plockar över.
* Kontrakt skall självfallet dessutom gälla.
* Vill NHL lösa en spelare med kontrakt får de vackert betala vad klubben kräver för spelaren.
* Rätten för en klubb att sälja en spelare under kontrakt till vilken jävla NHL klubb man vill. ( Nhl kanske gillar drafter, men klubbarna i Europa förorar enorma pengar på att inte få sälja sina spelare till högstbjudande. )
* Spelare som inte platsar i NHL bör beredas möjlighet att återvända till sin senaste förening i
Europa utan att denna förening skall betala några pengar för spelaren ifråga.
* Skulle spelaren inte platsa borde NHL straffas med en bot på ytterligare 2.5 miljoner.
Kort sagt det måste kosta så pass mycket pengar att NHL bara väljer att plocka över riktigt bra spelare. Som det är nu kan de tokchansa på vad som helst eftersom kostnaderna för dem är för låga.
Det skall dessutom sägas att detta egentligen är småpengar för NHL, men det skulle betyda väldigt mycket för klubbar i Europa.
Svenska hockeyförbundet har ju försökt sätta ner foten och avkrävt unga spelare att de skriver under ett ungdomskontrakt enligt vilket de måste betala ett vite om 400kkr om de lämnar Sverige för NHL före 22 års ålder. Det har ju inte tagits emot speciellt väl av spelarna. Egentligen tycker jag dock det där är ett ganska bra initiativ. Kanske skulle man kunna införa en liknande klausul i de a-lagskontrakt vi erbjuder spelare vilken stipulerar att spelaren själv blir tvungen att kompensera oss med en viss summa om han lämnar oss under kontraktstiden, oavsett om det är för NHL eller KHL. Det är helt frivilligt att skriva på, men accepterar man inte klausulen blir det helt enkelt inget kontrakt med DIF. Det skulle indirekt tvinga NHL/KHL att pröjsa spelaren en sign on-bonus som han sedan får använda för att göra rätt för sig och lösa sitt kontrakt. Alternativt får killens föräldrar ta ut ett nytt lån på huset..

Egentligen är hockeyns system för detta helt barockt och det är nästan skrämmande hur våra klubbar låter sig våldtas och plundras utan att sätta sig till motvärn. Speciellt i jämförelse med fotbollen. Malmö FF fick 82,5 miljoner för Zlatan. Vad fick MoDo för tvillingarna Sedin?
Sorry för lite OT, men i nån mån berör det ju Silly Season och lagbygget eftersom vi till nästa säsong riskerar att förlora en jättetalang som Zibanejad och bara kommer få vad som i sammanhanget är kaffepengar för honom.
När det gäller Tim känner jag att det krävs att han hamnar i rätt miljö och har rätt kedjekamrater för att han riktigt skall komma till sin rätt. Vilka kedjekamrater det är vet jag inte riktigt om jag skall vara ärlig, men det är verkligen upp till bevis för Tim nu. Det är helt klart en av mina favvospelare men klarar han inte av att leverera redan i några träningsmatcher här under försäsongen så tycker jag det är bäst för alla parter om han lånas ut nästa säsong. Heja Tim.
Vi minns alla hur värdefull Tim var i förra slutspelet då han snurrade runt i anfallszon tillsammans med Cehlin. Snacka om att trötta ut spelare.
Tim började även denna säsong bra. Men efter att han fick sin unge (hänger nödvändigtvis inte ihop) så tappade han sitt spel helt och gjorde inte många rätt.
Men det är helt klart en väldigt duktig spelare som passar vårt lag och Hardys filosofi om långa anfall utmärkt.
När vi nu har förlorat stjärnor som Ekman, Krüger och Widing och ersatt de med spelare som Almtorp och Carlsson så är de två första kedjorna inte satta i sten. Spelar Tim bra så tror jag han kan ta en plats i kedja 1 eller 2.
Tim började även denna säsong bra. Men efter att han fick sin unge (hänger nödvändigtvis inte ihop) så tappade han sitt spel helt och gjorde inte många rätt.
Men det är helt klart en väldigt duktig spelare som passar vårt lag och Hardys filosofi om långa anfall utmärkt.
När vi nu har förlorat stjärnor som Ekman, Krüger och Widing och ersatt de med spelare som Almtorp och Carlsson så är de två första kedjorna inte satta i sten. Spelar Tim bra så tror jag han kan ta en plats i kedja 1 eller 2.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Eh... Nu vet alla att jag inte gillar Tim men tror ALLA håller med mig.Highwind skrev:Vi minns alla hur värdefull Tim var i förra slutspelet då han snurrade runt i anfallszon tillsammans med Cehlin. Snacka om att trötta ut spelare.
I början av säsongen var han riktigt svag och var bänkad flera gånger. Nu är det givetvis inte allt men 2 ass och noll mål efter 30 matcher. Men han spelade upp sig och det brakade till någon gång efter 35 matcher och han var efter det även okej i slutspelet. Definitivt inte tvärtom.
Expert.
Jockmaniac skrev:Jag säger såhär, släpper hellre iväg Ottosson än Tim. Elitseriens mest underskattade spelare, inget snack. Räcker så!
Ok du släpper hellre iväg e legendar som gör ett grymt jobb defensivt och ändå gör nästan 20 poäng per säsong än en lite ssk smurf som snittar 10 poäng per säsong. Kan du utveckla det lite mer tack?
-
Ottossons har gått ner sig så satans rejält den senaste säsongen. Hade han haft ett annat namn och en annan nuna så hade han varit borta från klubben innan en aikare hade hunnit säga galge. När Ottosson är dålig så bidrar han inte med någonting udnantaget vissa tekningar men det ser ingen då han är som du säger "en legendar". Sånt snack har alltid stört mig och jag ger blanka fan i om han så har Djurgårdsemblemet intatuerat på självaste pungkulorna. Går man bara på hur mycket man tycker om en klubb eller hr trogen man är så kräver jag att vissa härinne isåfall ska få harva därnere på isen.bastis7 skrev:Jockmaniac skrev:Jag säger såhär, släpper hellre iväg Ottosson än Tim. Elitseriens mest underskattade spelare, inget snack. Räcker så!
Ok du släpper hellre iväg e legendar som gör ett grymt jobb defensivt och ändå gör nästan 20 poäng per säsong än en lite ssk smurf som snittar 10 poäng per säsong. Kan du utveckla det lite mer tack?
Tim Eriksson är en av få som bidrar ständigt, han är lojal, han har något som ingen annan har(fart och teknik=samtidigt), och han får inte panik när han har pucken. Men eftersom det inte syns i poängprotokollet så ser inte folk det. Antar att dessa individer anser att ett lag med 22 Linkan skulle vinna SM-Guld varje år! Du ser argumenten härinne... "Han är en kass ssk smurf, titta på Elite prospects, han gör inte alls många mål!" Säger bara en sak: Sluta spela Eastside Hockey Manager och kom in i matchen. Titta bara på ditt eget inlägg. Du hänvisar till poäng undantaget din kommentar om Ottos defensiv. Alla spelare ska inte göra poäng, en del ska döda utvisningar(Tim), en del ska trötta ut motståndare(Tim), en del ska få fast motståndaren i egen zon(Tim) och en del ska ändra matchbilder(Tim).
Detta är inget personligt eller så mot just Ottosson men jag tycker att alla ska behandlas lika när det kommer till kritik. Kommer man med följande argument för varför han ska stanna i klubben när han varit kass:
"Ottosson - Han är verkligen en Djurgårdare och en legend, skriv livstidskontrakt"
"Eriksson - Han är kass för han gör inte tillräckligt många mål för att vi ska vinna SM-guld, skicka honom till förorten"
Då är det väl iallafall något som är fel? Ottosson var en av de sämsta under fjolårssäsongen. Såg tamefan inte ett ont ord om honom härinne. Alltid var det Riddarn, Widing, Bom Bom eller just Tim. Och när jag själv tog det till ytan att Otto inte bidrog så blev jag halshuggen då jag hoppade på, just det, en Djurgårdslegend. Så kallad Helig mark!
100% DJURGÅRDSJ***L
- SkönaDjurgårn
Gora sig av med Ottosson innan Tim? Hahahaha... Fett onodig fragestallning och aven om man var tvungen att valja sa ska saklart Ottosson vara kvar, han ar typ tio ggr battre.
Har ofta försvarat Tim E, men med tanke på de forwardsvärvningar vi gjort denna säsong tror jag inte Tim kommer hamna i kedja ett eller två. Gör han inte det finns det som jag ser det inga större hinder att släppa iväg honom.
Dock menar ju jag att skall han släppas iväg skall det vara för att vi kan plocka in en bättre spelare som kan gå in och leda en kedja. Att bara plocka bort honom för att göra plats för en junior känns inte direkt rätt.
Tim måste användas på rätt sätt annars bidrar han inte med så mycket. Har lite svårt att se detta inträffa med tanke på den trupp vi just nu har tillgång till. Tyvärr för Tims del går han lite för lite på mål och gör lite för lite poäng.
Kan hans avsked från truppen innebär att vi plockar in ena spelare som Hank the Tank och sedan kan satsa än mer krut på sista backen tror jag alla parter kan gå vinnande på det hela. Eller om en spelare som Ante kanske trots allt vill flytta hem. Kan man få till något sådant är jag helt klart för förändringen.
Att som vissa börja dilla om att Otto borde försvinna är bara löjligt.
Skall Tim röra på sig är jag dock av uppfattning att det måste leda till att vår trupp blir bätte totalt sett annars kan vi lika gärna behålla honom.
Dock menar ju jag att skall han släppas iväg skall det vara för att vi kan plocka in en bättre spelare som kan gå in och leda en kedja. Att bara plocka bort honom för att göra plats för en junior känns inte direkt rätt.
Tim måste användas på rätt sätt annars bidrar han inte med så mycket. Har lite svårt att se detta inträffa med tanke på den trupp vi just nu har tillgång till. Tyvärr för Tims del går han lite för lite på mål och gör lite för lite poäng.
Kan hans avsked från truppen innebär att vi plockar in ena spelare som Hank the Tank och sedan kan satsa än mer krut på sista backen tror jag alla parter kan gå vinnande på det hela. Eller om en spelare som Ante kanske trots allt vill flytta hem. Kan man få till något sådant är jag helt klart för förändringen.
Att som vissa börja dilla om att Otto borde försvinna är bara löjligt.
Skall Tim röra på sig är jag dock av uppfattning att det måste leda till att vår trupp blir bätte totalt sett annars kan vi lika gärna behålla honom.
-
Värt att nämna, då jag märker att vissa härinne inte tar sig tid att läsa inläggen till fullo, att jag aldrig sagt att Ottosson ska bort. Men poängen ni icke fullt läskunniga ska ta till er är att om Tim ska bort så vill jag att hela truppen ska granskas och då, mina vänner, är det många många spelare som ska ryka innan Tim det kan jag lova.
Känns onödigt att föra debatter med sådant folk som icke ens läser inläggen och med en del som inte håller det på en vettig nivå. Tolka det och ta åt er ni som vill forumkamrater, men som ledtråd kan jag säga, att skriva: "Han är sååååååå mkt bättre" eller liknande är inte särskilt meriterande om man säger så.
Känns onödigt att föra debatter med sådant folk som icke ens läser inläggen och med en del som inte håller det på en vettig nivå. Tolka det och ta åt er ni som vill forumkamrater, men som ledtråd kan jag säga, att skriva: "Han är sååååååå mkt bättre" eller liknande är inte särskilt meriterande om man säger så.
100% DJURGÅRDSJ***L
Ottossons har gått ner sig så satans rejält den senaste säsongen. Hade han haft ett annat namn och en annan nuna så hade han varit borta från klubben innan en aikare hade hunnit säga galge. När Ottosson är dålig så bidrar han inte med någonting udnantaget vissa tekningar men det ser ingen då han är som du säger "en legendar". Sånt snack har alltid stört mig och jag ger blanka fan i om han så har Djurgårdsemblemet intatuerat på självaste pungkulorna. Går man bara på hur mycket man tycker om en klubb eller hr trogen man är så kräver jag att vissa härinne isåfall ska få harva därnere på isen.Jockmaniac skrev:bastis7 skrev:Jockmaniac skrev:Jag säger såhär, släpper hellre iväg Ottosson än Tim. Elitseriens mest underskattade spelare, inget snack. Räcker så!
Tim Eriksson är en av få som bidrar ständigt, han är lojal, han har något som ingen annan har(fart och teknik=samtidigt), och han får inte panik när han har pucken. Men eftersom det inte syns i poängprotokollet så ser inte folk det. Antar att dessa individer anser att ett lag med 22 Linkan skulle vinna SM-Guld varje år! Du ser argumenten härinne... "Han är en kass ssk smurf, titta på Elite prospects, han gör inte alls många mål!" Säger bara en sak: Sluta spela Eastside Hockey Manager och kom in i matchen. Titta bara på ditt eget inlägg. Du hänvisar till poäng undantaget din kommentar om Ottos defensiv. Alla spelare ska inte göra poäng, en del ska döda utvisningar(Tim), en del ska trötta ut motståndare(Tim), en del ska få fast motståndaren i egen zon(Tim) och en del ska ändra matchbilder(Tim).
Detta är inget personligt eller så mot just Ottosson men jag tycker att alla ska behandlas lika när det kommer till kritik. Kommer man med följande argument för varför han ska stanna i klubben när han varit kass:
"Ottosson - Han är verkligen en Djurgårdare och en legend, skriv livstidskontrakt"
"Eriksson - Han är kass för han gör inte tillräckligt många mål för att vi ska vinna SM-guld, skicka honom till förorten"
Då är det väl iallafall något som är fel? Ottosson var en av de sämsta under fjolårssäsongen. Såg tamefan inte ett ont ord om honom härinne. Alltid var det Riddarn, Widing, Bom Bom eller just Tim. Och när jag själv tog det till ytan att Otto inte bidrog så blev jag halshuggen då jag hoppade på, just det, en Djurgårdslegend. Så kallad Helig mark![/quote]
Hur många matcher titta du på förra året? Okej Ottosson gjorde inte sin bästa säsong men jag tycker han var fult godkänd han är aldrig dålig nån match. ett tips köp canal + max så kan du se alla djurgårdens matcher eller ett säsongskort. Ottosson anser jag är fortfarande en av de smartaste spelarna i hela elitserien och gör sällan misstag han är också bra utanför isen och viktig med sin rutin. Du tycker det inte är konstigt att han har varit med i alla de här super kedjorna som gjort mest poäng? Fundera lite på det. De som har Djurgårdshjärtan som Ottosson, Ölvestad Nilson m.m kommer vi aldrig göra a oss av med fatta det!
Håller med till 100% Otto har inte gjort ngn glad på de 2senaste årenJockmaniac skrev:Jag säger såhär, släpper hellre iväg Ottosson än Tim. Elitseriens mest underskattade spelare, inget snack. Räcker så!
palmqvist skrev:Håller med till 100% Otto har inte gjort ngn glad på de 2senaste årenJockmaniac skrev:Jag säger såhär, släpper hellre iväg Ottosson än Tim. Elitseriens mest underskattade spelare, inget snack. Räcker så!

- SkönaDjurgårn
Det kanns ganska ovart att forsoka overtyga dig, darfor sammanfattade jag mina synpunkter pa tva rader. Easy as that. Du far tycka vad f-n du vill och aven tycka att alla andra ar idioter har pa forumet. Men att dissa Ottosson pa 19 javla rader bara for att fa fram att du gillar Tim ar bara lojligt.Jockmaniac skrev:Värt att nämna, då jag märker att vissa härinne inte tar sig tid att läsa inläggen till fullo, att jag aldrig sagt att Ottosson ska bort. Men poängen ni icke fullt läskunniga ska ta till er är att om Tim ska bort så vill jag att hela truppen ska granskas och då, mina vänner, är det många många spelare som ska ryka innan Tim det kan jag lova.