Njae, det fetstilta behöver korrigeras. Han var 8:a respektive 9:a i två deltest som går ut på att trampa så många varv som man kan på en motionscykel under 30 sekunder. Även känt som The Wingate Test for Anaerobic Power.mb81 skrev:Om du inte fått svar än!Mäklaren skrev:Vad är det för restvärden du pratar om?mb81 skrev:Blir ändå lite orolig vad gäller Zibanejad! Mycket bra testvärden verkade det som. Speciellt vad gäller styrka. Fast jag tror han blir kvar minst en säsong till och kul att se att han får bra testvärden. Då vet vi att han och förhoppningsvis resten av juniorerna är riktigt vältränade!
Det har varit massa tester för spelare som ska draftas nu i helgen och runt 100 spelare har gått igenom massa tester och såg i aftonbladet om det var igår att Mika var topp 10 i flera kategorier då det gällde styrka!
Det här är också kul att se! Han rankas alltså tvåa av alla europeiska utespelare som ska draftas.
http://www.nhl.com/ice/draftprospectbro ... &year=2011
Så lite oroliga att han försvinner redan i sommar ska vi vara då han kan hamna i ett ruttet lag men tror ändå att han stannar minst ett år till då han verkar vara en mycket klok man!
Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Marcus Lissäng klar för J20.
Vad vet vi om Joakim? Jag har då aldrig tänkt på honom, om jag nu någonsin har sett killen.
Har inte sprutat in poäng, ganska liten kille. Men värvar vi honom finns nog en tanke.
Fredrik Bergman lämnar.
Lite förundrar över center-situationen i J20.
Kruger försvinner ju, lär i alla fall inte spela.
Zibanejad kommer inte spela i J20
Weigel har ett a-lagskontrakt och kan överraska.
Bergman lämnar.
Det lämnar Sebastian Persson och Benjamin Nemes som enda naturliga centrar. Säg att Weigel spelar dom flesta matcher också. Då behövs en till..
Kallin kan nog ta en plats, Liljendahl kanske?
Centersidan imponerar inte på mig.
Jämför med förra året (största delen av säsongen)
Måns Krüger (C)
Sebastian Persson (C)
Fredric Weigel (C)
Mika Zibanejad (C/RW)
Vad vet vi om Joakim? Jag har då aldrig tänkt på honom, om jag nu någonsin har sett killen.
Har inte sprutat in poäng, ganska liten kille. Men värvar vi honom finns nog en tanke.
Fredrik Bergman lämnar.
Bergman lämnar.
Det lämnar Sebastian Persson och Benjamin Nemes som enda naturliga centrar. Säg att Weigel spelar dom flesta matcher också. Då behövs en till..
Måns Krüger (C)
Sebastian Persson (C)
Fredric Weigel (C)
Mika Zibanejad (C/RW)
Född till sportchef.
Joakim...? Om du menar Lissäng så har vi väl inte mött Huddinge i seriespel särskilt ofta de senaste åren så jag har troligtvis aldrig sett honom spela. Men vi behövde någon 92a till på backen.android skrev:Marcus Lissäng klar för J20.
Fredrik Bergman lämnar.
Bergman lämnar.
Måns Krüger (C)
Sebastian Persson (C)
Fredric Weigel (C)
Mika Zibanejad (C/RW)
Bergman var ju ett stort frågetecken redan innan pga sin skadehistorik, tror att man kommer försöka ersätta honom med en spelare utifrån. Annars bör Mattias Kalin som du säger vara närmast J20-spel, och det är inte fy skam...
Sen handlar det ju framförallt om att utveckla spelare, om vi "tvingas" spela en underårig center kan det ge honom en skjuts även om resultaten blir lidande jämfört med om vi har en bra rutinerad 92a i laget.
Menar Lissäng. Började med att att vi plockat in Joakim Lissäng. Sedan hängde det i. Vet inte varför.AMMC skrev:Joakim...? Om du menar Lissäng så har vi väl inte mött Huddinge i seriespel särskilt ofta de senaste åren så jag har troligtvis aldrig sett honom spela. Men vi behövde någon 92a till på backen.android skrev:Marcus Lissäng klar för J20.
Fredrik Bergman lämnar.
Bergman lämnar.
Måns Krüger (C)
Sebastian Persson (C)
Fredric Weigel (C)
Mika Zibanejad (C/RW)
Bergman var ju ett stort frågetecken redan innan pga sin skadehistorik, tror att man kommer försöka ersätta honom med en spelare utifrån. Annars bör Mattias Kalin vara närmast J20-spel, och det är inte fy skam...
Vad finns det för centrar på marknaden då, har du någon koll?
Född till sportchef.
Jesper Eriksén till Huddinge enligt eliteprospects.com
Flykten fortsätter...
Flykten fortsätter...
Hur menar du här?pulverapa skrev:Jesper Eriksén till Huddinge enligt eliteprospects.com
Flykten fortsätter...
Jesper har spelat klart sin juniortid och är i dagsläget inte tillräckligt bra för att erbjudas kontrakt med a-laget.
Jag anser, precis som ledningen, att Claesson, Holm och Gustafsson allihopa är bättre än Eriksen.
Även om jag anser vissa beslut som bristfälliga så tycker jag inte att detta är något konstigt som behöver bemötas med syrliga kommentarer.
Tror för övrigt att Jesper kan utvecklas bra i Huddinge och kanske komma tillbaka om ett par år. Han besitter faktiskt hyggliga allround-egenskaper.
Född till sportchef.
Sent omsider så passade jag på att utvärdera spelarnas prestationer under säsongen 10/11.
http://trappan.blogspot.com/2011/06/utv ... 02011.html
- reservjesus
Sånt där uppskattas som tusan, för en sån som mig som inte har superkoll på junioverksamheten. Keep the good work up.AMMC skrev:Sent omsider så passade jag på att utvärdera spelarnas prestationer under säsongen 10/11.
clowns to the left of me, jokers to the right
Mario Kempes lillebror Adrian sägs vara på gång till U16/J18. Född 96. Gillar egentligen inte värvningar av detta slag, tycker vi ska satsa på de junisar som finns och verkligen ge dem chansen istället för att ta in grabbar från Kramfors.
Men men. Kan nog komma att bli bra.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Ja han spelade i en cup under våren för U16-laget och har tränat med J18 så det kan nog bli så. Skulle gissa till säsongen 12/13 dock då det är dags för hockeygymnasium för killen då. Han imponerade under i tv-pucken som underårig förra sommaren så det är nog inte helt fel.Mäklaren skrev:Mario Kempes lillebror Adrian sägs vara på gång till U16/J18. Född 96. Gillar egentligen inte värvningar av detta slag, tycker vi ska satsa på de junisar som finns och verkligen ge dem chansen istället för att ta in grabbar från Kramfors.
Känns lite som gräddfil dock eftersom storebror spelar i a-laget. Är han verkligen bättre på sin grej än alla tillgängliga spelare från Stockholmsområdet?AMMC skrev:Ja han spelade i en cup under våren för U16-laget och har tränat med J18 så det kan nog bli så. Skulle gissa till säsongen 12/13 dock då det är dags för hockeygymnasium för killen då. Han imponerade under i tv-pucken som underårig förra sommaren så det är nog inte helt fel.Mäklaren skrev:Mario Kempes lillebror Adrian sägs vara på gång till U16/J18. Född 96. Gillar egentligen inte värvningar av detta slag, tycker vi ska satsa på de junisar som finns och verkligen ge dem chansen istället för att ta in grabbar från Kramfors.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Det kan jag inte bedöma. Men jag förstår tänket.Mäklaren skrev:Känns lite som gräddfil dock eftersom storebror spelar i a-laget. Är han verkligen bättre på sin grej än alla tillgängliga spelare från Stockholmsområdet?AMMC skrev:Ja han spelade i en cup under våren för U16-laget och har tränat med J18 så det kan nog bli så. Skulle gissa till säsongen 12/13 dock då det är dags för hockeygymnasium för killen då. Han imponerade under i tv-pucken som underårig förra sommaren så det är nog inte helt fel.Mäklaren skrev:Mario Kempes lillebror Adrian sägs vara på gång till U16/J18. Född 96. Gillar egentligen inte värvningar av detta slag, tycker vi ska satsa på de junisar som finns och verkligen ge dem chansen istället för att ta in grabbar från Kramfors.
Blir lättare att bilda sig en uppfattning om det efter årets tv-puck och när 96orna börjar tas ut i U16-landslagen osv.
Jag tror att Adrian Kempe kan bli riktigt bra. Han har ju trots allt gjort 11 poäng på 8 matcher som 14-åring i TV-pucken.
No Rules In The Animal Kingdom
Oskar Orrpars som try-out.
Varit runt i lite klubbar senaste åren Malm, Leksand och Lewiston MAINEiacs i QMJHL.
Varit tyst om honom. Svårt att se vart han står.
Weigel och Orrpars är ju jämngamla och har samma position. Dom spelade båda två i DIF J18 2008/2009.
Poängskörd Ma Mål Assist Poäng
Weigel: 19 13 30 43
Orrpars: 19 7 8 15
Sedan är det ju omöjligt att jämföra sådär. Orrpars har kanske haft en fin utveckling senaste åren, alternativt är en annan spelartyp.
Är ganska säker på att ytterliggare en try-out spelare kommer att ansluta snart.
Varit runt i lite klubbar senaste åren Malm, Leksand och Lewiston MAINEiacs i QMJHL.
Weigel och Orrpars är ju jämngamla och har samma position. Dom spelade båda två i DIF J18 2008/2009.
Sedan är det ju omöjligt att jämföra sådär. Orrpars har kanske haft en fin utveckling senaste åren, alternativt är en annan spelartyp.
Är ganska säker på att ytterliggare en try-out spelare kommer att ansluta snart.
Född till sportchef.
Gissar att Orrpars ses som en möjlig komplementsspelare som får hålla till i fjärdekedjan, samtidigt som man satsar vidare på de killar man har i laget för de större rollerna. Inte mig emot.android skrev:Oskar Orrpars som try-out.