Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Studera statistiken så ser ni att hade Mark stått HELA säsongen så hade vi fått hemmaplansfördel. Med Ridderwall förlorade i målet förlorade vi många matcher.
Är DT helt ur bilden nu? Eller är han fortfarande aktuell ifall han går med på DIF´s kontraktsförslag?
Fast nu var det ju så att Mark inte stod hela säsongen och det påverkade statistiken. Sen så utvecklades Mark också mycket under säsongen och gick från en 2a målvakt till att vinna hela målvaktsligan!Highwind skrev:Studera statistiken så ser ni att hade Mark stått HELA säsongen så hade vi fått hemmaplansfördel. Med Ridderwall förlorade i målet förlorade vi många matcher.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Haha ja, att säga att allt skulle bli bättre bara om Mark stod är som att skjuta sig själv i foten. Mark var mycket sämre än riddarn i början av säsongen.David1891 skrev:Fast nu var det ju så att Mark inte stod hela säsongen och det påverkade statistiken. Sen så utvecklades Mark också mycket under säsongen och gick från en 2a målvakt till att vinna hela målvaktsligan!Highwind skrev:Studera statistiken så ser ni att hade Mark stått HELA säsongen så hade vi fått hemmaplansfördel. Med Ridderwall förlorade i målet förlorade vi många matcher.
DIF!
- SkönaDjurgårn
Mark var inte hälften så dålig i början av säsongen som ni vill få det till. No way.
Nej det säger jag inte heller! Säger bara att han inte var i närheten av den kapacitet han hade i slutet av säsongen. Men han var ju tänkt som backup för Ridderwall till en början.SkönaDjurgårn skrev:Mark var inte hälften så dålig i början av säsongen som ni vill få det till. No way.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Om han helt plötsligt skulle sänka sina krav så blir han nog högaktuell.DIFRobbex skrev:Är DT helt ur bilden nu? Eller är han fortfarande aktuell ifall han går med på DIF´s kontraktsförslag?
Sedan vet man ju aldrig om DIF eventuellt kommit överens med en annan back och då blir det svårare för honom.
Ok, helt otroligt att han har sådanna krav.Struten skrev:Om han helt plötsligt skulle sänka sina krav så blir han nog högaktuell.DIFRobbex skrev:Är DT helt ur bilden nu? Eller är han fortfarande aktuell ifall han går med på DIF´s kontraktsförslag?
Sedan vet man ju aldrig om DIF eventuellt kommit överens med en annan back och då blir det svårare för honom.
Undra vad Luläh ger Wallin i lön...
DT har tydligen aldrig signat ett kontrakt före den 18:eDIFRobbex skrev:Ok, helt otroligt att han har sådanna krav.Struten skrev:Om han helt plötsligt skulle sänka sina krav så blir han nog högaktuell.DIFRobbex skrev:Är DT helt ur bilden nu? Eller är han fortfarande aktuell ifall han går med på DIF´s kontraktsförslag?
Undra vad Luläh ger Wallin i lön...
Den som lever får se.
-
Självaste Mika Zibanejad tittade in på jobbet i dag, så jag passade på att förhöra mig om hur han tänker göra till hösten. Tyvärr framkom inget nytt utan han sa att han tänker avvakta draften, men meddelade samtidigt att något AHL-spel blir det inte. Endast en klubb som vill ge honom chansen från början är aktuell, annars blir det utlåning. Det är senaste nytt, knappast något "nytt" i den bemärkelsen, men det är vad som gäller i alla fall. Han låter dock hälsa att fansen har varit grymma och jag hälsade tillbaka att vi alla hoppas att han stannar, men att vi samtidigt förstår honom om han sticker.
Måste dessutom en än gång lyfta fram hans ödmjukhet. Han verkade inte alls besvärad av samtalet utan var trevlig rakt igenom. Knappast någon diva á la Zlatan. För det ska han ha enormt med cred! Dessutom lyste han upp en annars ganska grå och trist vardag.
Måste dessutom en än gång lyfta fram hans ödmjukhet. Han verkade inte alls besvärad av samtalet utan var trevlig rakt igenom. Knappast någon diva á la Zlatan. För det ska han ha enormt med cred! Dessutom lyste han upp en annars ganska grå och trist vardag.

Får jag fråga om du jobbar där du bor? HähäMetal Machine skrev:Självaste Mika Zibanejad tittade in på jobbet i dag, så jag passade på att förhöra mig om hur han tänker göra till hösten. Tyvärr framkom inget nytt utan han sa att han tänker avvakta draften, men meddelade samtidigt att något AHL-spel blir det inte. Endast en klubb som vill ge honom chansen från början är aktuell, annars blir det utlåning. Det är senaste nytt, knappast något "nytt" i den bemärkelsen, men det är vad som gäller i alla fall. Han låter dock hälsa att fansen har varit grymma och jag hälsade tillbaka att vi alla hoppas att han stannar, men att vi samtidigt förstår honom om han sticker.
Men jag tycker faktiskt att alla spelare som kommer till oss är jävligt proffsiga när det gäller sådant bemötande. Vet inte om dem blir skolade lite eller om det bara helt enkelt blir så när man vet att man har en stor skara (och krävande) fans.
Mark vann matcher och poäng åt oss redan i början på säsongen. Anledningen till att han inte fick stå var att DIF hade lovat och uttalat att Stefan Ridderwall skulle vara #1. Därför gavs han chans på chans. Trots dåligt spel.
- starvin_marwin
- Säsongskort: Ja
Mark blandade och gav i början av säsongen, precis som Riddarn. Anledningen att Ridderwall fick chansen var väl främst att han visade en väldigt fin nivå under föregående säsongen och DIF gjorde vad man kunde för att han skulle hitta tillbaka dit.
Nej en Ridderwall som ständigt är på dekis kommer man ju inte direkt att sakna.
Mark utvecklades givetvis under säsongens gång och tog rättvist över 1a spaden, men jag personligen kunde aldrig riktigt slappna av när han vaktade kassen, 9 av 10 gånger så verkade han inte ha koll på vart pucken var.. sen att han på något mirakulöst sätt lyckades knipa de flesta var mer tur än skicklighet.
En målvakt som släpper många returer och agerar osäkert inger ju ingen trygghet bakåt för backarna.
Mark utvecklades givetvis under säsongens gång och tog rättvist över 1a spaden, men jag personligen kunde aldrig riktigt slappna av när han vaktade kassen, 9 av 10 gånger så verkade han inte ha koll på vart pucken var.. sen att han på något mirakulöst sätt lyckades knipa de flesta var mer tur än skicklighet.
En målvakt som släpper många returer och agerar osäkert inger ju ingen trygghet bakåt för backarna.
- SkönaDjurgårn
Det går väl ut på att hålla puckarna på rätt sida mållinjen?_DIFAdde_ skrev:Nej en Ridderwall som ständigt är på dekis kommer man ju inte direkt att sakna.