Säckens vara eller inte vara...
Okej, så sammanfattningsvis vill du följande:
1) Sparka tränaren efter fem omgångar, när vi ligger på en slutspelsplats, två poäng från den målsättning som många skrattade åt för att den var för hög.
2) Skit i att försöka dra folk till matcherna, publiken kommer ändå och kan varken minska eller öka.
3) De stora pengarna ligger i kringintäkter, d.v.s. inte sådana detaljer som publikintäkter och sponsorintäkter.
Känns... sådär.
1) Sparka tränaren efter fem omgångar, när vi ligger på en slutspelsplats, två poäng från den målsättning som många skrattade åt för att den var för hög.
2) Skit i att försöka dra folk till matcherna, publiken kommer ändå och kan varken minska eller öka.
3) De stora pengarna ligger i kringintäkter, d.v.s. inte sådana detaljer som publikintäkter och sponsorintäkter.
Känns... sådär.
Sparka Säcken efter fem matche? Tjena...
Är det någon man borde fota så är det Lassila. Han borde tagit minst två av dom insläppta målen igår. Han var skillnaden mellan lagen, Hadelöv räddade 3 av 3 frilägen och Lassila släppte in 2 av 2 och borde tagit fyran. Dessutom släpper Lassila fortfarande för många returer rakt ut.
Halva laget har gjort en fantastisk säsongsinledning. Hörnqvist är en fröjd att se, Bäcker och Linkan passar bra ihop. Dragan/Ölvestad/Ottosson är mycket bra. Dragan fantastisk i power play Timmy Pettersson är pånytt född.
Men... Falks och Asks kedja har fortfarande inte gjort något mål. Danielsson tycker jag har varit den enda som har försökt något i dom två formationerna. Thörn/Löfberg har inte bidragit med någonting så här långt. Christian Eklund är lika kass denna säsong som Per Eklund var förra och Rågsveds Ronnie borde aldrig få vara inne i Power Play. För han kan ju inte skjuta!
Är det någon man borde fota så är det Lassila. Han borde tagit minst två av dom insläppta målen igår. Han var skillnaden mellan lagen, Hadelöv räddade 3 av 3 frilägen och Lassila släppte in 2 av 2 och borde tagit fyran. Dessutom släpper Lassila fortfarande för många returer rakt ut.
Halva laget har gjort en fantastisk säsongsinledning. Hörnqvist är en fröjd att se, Bäcker och Linkan passar bra ihop. Dragan/Ölvestad/Ottosson är mycket bra. Dragan fantastisk i power play Timmy Pettersson är pånytt född.
Men... Falks och Asks kedja har fortfarande inte gjort något mål. Danielsson tycker jag har varit den enda som har försökt något i dom två formationerna. Thörn/Löfberg har inte bidragit med någonting så här långt. Christian Eklund är lika kass denna säsong som Per Eklund var förra och Rågsveds Ronnie borde aldrig få vara inne i Power Play. För han kan ju inte skjuta!
1. Vi har spelat 6 omgångar. Tycker att man såg samma mönster redan förra säsongen. Passiv coachning, förvirrade byten och uselt försvarsspel i pp.Stambert skrev:Okej, så sammanfattningsvis vill du följande:
Känns... sådär.
2. Har inte sagt att vi ska skita i att försöka få mer folk till matcherna, men just nu läggs allt krut på det och på helt fel sätt. Man jobbar med lite "fans" och tyvärr är vissa av de fansen helt fel.
3. Nja, ingen har sagt att man skulle tjäna mer på att sälja korv än att ha 10 000 i snitt, men det kommer inte att hända, så lägg fokus på saker man kan påverka istället.
-
Börjar också undra hur bra Säcken och Challe är egentligen. Tycker inte laget presterade imponerande i fjol även om man klarade sig kvar. En så pass stor och anrik klubb som DIF borde har som målsättning att ta sig till slutspel varje säsong.
Iår har DIF inte varit bra de senaste 3 fighterna även om man med lite tur hade kunnat få med sig en pinne från Karlstad (tänker på linkans skott i stolpen i slutminuten). Dif har för låg lägsta nivå. Håller med Jojje om att släppa in 2 mål i PP är alldeles för dåligt.
Lite för tidigt att sparka Challe och Säcken redan tycker jag, men om DIF:s svacka fortsätter några omgångar till tycker jag att det kanske vore dags. Frågan är bara vad alternativet är, med DIF skrala ekonomi är det kanske inte så lätt att hitta en vettig ersättare till Säcken?
DIF var bra de första tre omgångarna men börjar bli rädd att det berodde på att de andra lagen inte riktigt hade kommit igång. Nu verkar det som att de andra lagen har blivit varma i kläderna och då förlorar DIF.
Mycket dåligt att inför storpublik (med DIF:s mått mätt) förlora hemma mot en nykomling.
Iår har DIF inte varit bra de senaste 3 fighterna även om man med lite tur hade kunnat få med sig en pinne från Karlstad (tänker på linkans skott i stolpen i slutminuten). Dif har för låg lägsta nivå. Håller med Jojje om att släppa in 2 mål i PP är alldeles för dåligt.
Lite för tidigt att sparka Challe och Säcken redan tycker jag, men om DIF:s svacka fortsätter några omgångar till tycker jag att det kanske vore dags. Frågan är bara vad alternativet är, med DIF skrala ekonomi är det kanske inte så lätt att hitta en vettig ersättare till Säcken?
DIF var bra de första tre omgångarna men börjar bli rädd att det berodde på att de andra lagen inte riktigt hade kommit igång. Nu verkar det som att de andra lagen har blivit varma i kläderna och då förlorar DIF.
Mycket dåligt att inför storpublik (med DIF:s mått mätt) förlora hemma mot en nykomling.
Jag tycker inte vi ska döma laget efter dessa omgångar. Frölunda har ligger på nedflyttning, vilket de inte kommer göra när ligan summeras, det lovar jag. Att säga att det är kört efter 6 omgångar med 49 omgångar kvar och 147 poäng att spela om är inte realistiskt
Dock kan man se mönster men vem trodde att vi exempelvis skulle slå LHC med 6-2?
Sparka INTE säcken och Challe utan ge de förutsättningar att lyckas istället.
Dock kan man se mönster men vem trodde att vi exempelvis skulle slå LHC med 6-2?
Sparka INTE säcken och Challe utan ge de förutsättningar att lyckas istället.
Saknar Kung Wikegård!
Gårdagens storpublik var till största delen Skellefteå supportrar. Dock inget nytt, men DIF spelade stundtals på bortaplan igen.DIF 4 EVER skrev: Mycket dåligt att inför storpublik (med DIF:s mått mätt) förlora hemma mot en nykomling.
Att sparka Säcke och Challe vore en väldigt kortsiktig lösning. Självklart har vi inte råd att släppa in mål i PP mot ett lag som vi SKA hålla bakom oss.
Skrämmande att se hur spelarna vek ner sig mentalt vid 1-2 och 1-3. I det läget hade ett stöd från publiken kunnat avgöra matchen åt ett annat håll. Tyvärr finns inte detta stöd, utan spelarna på isen får jobba i en dubbelt så brant uppförsbacke när skoter-gnagarna på läktaren vaknade till.
Åter till Säcken och Challe. Säcken har ju jobbat med våra junisar och att sparka en tränare med så god insyn i våra framtida alternativ vore återigen kortsiktigt.
En förklaring till varför spelarna inte riktigt hittar rätt på isen i alla lägen är omsättningen på spelare. Vi hade en liknande volym på spelare som kom och gick förra säsongen och precis som Kall-El påpekar ser situationen liknande ut.
Jag tror inte att nya mer erfarna spelare är lösningen. För det första har vi fortfarande inte råd med spelare av den kalibern. För det andra har vi en stark junis verksamhet. So what om några går till NHL efter 2-3 år, vi slussar in nya hungriga juniorer som ser till att jaga på de äldre spelarna i laget. Istället för mätta spelare med mer rutin som ändå bara är där för pengarna.
Lycka är att vara djurgårdare
Finns egentligen bara en position som kan vara värd att förstärka och det är om man kan komma över en supermålis.
Det backar och forwards behöver är matcher för att komma in det hela och lära känna varandra. De yngre spelarna behöver dessutom matcher för att hänga med både med sina kroppar och mentalt. Att då minska ner deras speltid vore korkat. Av denna anledning är jag dessutom fullständig 100% emot att toppa laget. Serien är lång och det finns ingen anledning att börja slita på spelare redan nu i onödan.
Sedan måste självfallet grodorna i PP bort, men här tvivlar jag på att det är yngre spelare som felat då det mest brukar vara äldre killar in i denna spelform.
Som sagt jag skulle ju inte direkt gråta blod om det presenterades en rutinerad målvakt som släppte väldigt få returer...
Det backar och forwards behöver är matcher för att komma in det hela och lära känna varandra. De yngre spelarna behöver dessutom matcher för att hänga med både med sina kroppar och mentalt. Att då minska ner deras speltid vore korkat. Av denna anledning är jag dessutom fullständig 100% emot att toppa laget. Serien är lång och det finns ingen anledning att börja slita på spelare redan nu i onödan.
Sedan måste självfallet grodorna i PP bort, men här tvivlar jag på att det är yngre spelare som felat då det mest brukar vara äldre killar in i denna spelform.
Som sagt jag skulle ju inte direkt gråta blod om det presenterades en rutinerad målvakt som släppte väldigt få returer...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Till er som vill sparka tränarna och byta målis.
Vilka har vi råd att ersätta dessa med då?
Ni får gärna ge några alternativ.
Med den trupp vi har får vi räkna med ett och annat djupdyk denna säsong. Vi kommer att få kriga stenhårt in i det sista och med marginalerna på vår sida tar vi oss till slutspel.
Med den trupp vi har får vi räkna med ett och annat djupdyk denna säsong. Vi kommer att få kriga stenhårt in i det sista och med marginalerna på vår sida tar vi oss till slutspel.
-
Skulle gärna se Boorken i DIFs bås igen. Han har gjort ett bra jobb i Brynäs och tror att han innerst inne har ett stort Djurgårdshjärta. När det gäller målvakt kanske det vore ett realistiskt alternativ att prova Björn Bjurling igen. Visst, han var lite ojämn och blandade fantastiska insatser med mediokra men på det stora hela var det en bra målis.
Är inte imponerad av det som Teemu Lassila har visat hittills denna säsong. Alldeles för mycket returer rakt ut och märkliga ingripanden. Dessutom är han alltid rätt öppen på höga skott. Har inte blommat ut som jag hoppades att han skulle göra när han kom. Har släppt in 3-4 kassar per match hittills och med en sån målis når man inte speciellt högt i elitserien.
Varför inte prova "lill-Riddarn" ett par matcher i kassen istället för som båsöppnare?
Är inte imponerad av det som Teemu Lassila har visat hittills denna säsong. Alldeles för mycket returer rakt ut och märkliga ingripanden. Dessutom är han alltid rätt öppen på höga skott. Har inte blommat ut som jag hoppades att han skulle göra när han kom. Har släppt in 3-4 kassar per match hittills och med en sån målis når man inte speciellt högt i elitserien.
Varför inte prova "lill-Riddarn" ett par matcher i kassen istället för som båsöppnare?
Men va är det här, är ni dumma på något vis eller? Det är väl inte tränarnas fel att spelarna släpper in mål i PP. Tränarna har inte ett skit med det att göra, dom kan bara berätta vad spelarna gjorde för fel när dom kommer in i båset sen. Tränarna har egentligen ingenting med hur det spelarna åker ute på planen, dom kan bara ha önskemål. Det är spelarna som åker fel och inte tränarna. Nu tycker jag att det ser mycket bra ut, både på spelar och på tränar sidan. Får vi lite mera flyt så blir det nog minst semi-final för våran del i vår.
Om det går att hitta en bra målvakt är det värt pengarna det kostar för fortsätter Lassila att vara så osäker som han är nu kommer det att gå mycket illa denna säsong.BOMBOM BOUCHARD skrev:Till er som vill sparka tränarna och byta målis.
Just nu betvivlar jag att det finns några målvakter av intresse lediga, men låt det gå några veckor till så kanske en hel del målvakter inser att det kanske inte är så kul att spela i AHL.
Oavsett vilket förväntar jag mig att Larsson får chansen i nästa match.
ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Jag lyfter av kepsen för hockeypubliken, de få som kommer och kollar på undermålig underhållning inför ekande tomma Globen.
Ett Djurgården som knappt är skuggan av vad det en gång i tiden var.
SM-gulden rånades från lapparna och bönderna med elegant och fruktad torpedhockey. Det var då det!
I dag väljer många Djurgårdare gasa på vid Nynäsvägen istället för att svänga av mot Arenavägen.
Vem kan klandra de Djurgården har konstant kniven på strupen och frågan man alltid ställer sig är hur länge orkar de stå upp innan det gör Söderslöddren och Solnatattarna sällskap.
Klumpen i magen är fett jobbig.
Själv har jag gett upp och orkar inte längre se Djurgården bli konstant överkörda av brödgäng såväl som bra lag.
Jag orkar inte lyssna på skitiga bönder och korkade lappar som gör konstant narr av ens sköld, flunk da shit!
Men som sagt, jag lyfter upp kjolen och lyfter av kepsen för Er få tappra/dårar som bär upp Stockholms stolthet/pinsamhet.
De tomma läktarna vittnar ju tydligt är jag är inte den enda som ledsnat.
:D
Ett Djurgården som knappt är skuggan av vad det en gång i tiden var.
SM-gulden rånades från lapparna och bönderna med elegant och fruktad torpedhockey. Det var då det!
I dag väljer många Djurgårdare gasa på vid Nynäsvägen istället för att svänga av mot Arenavägen.
Vem kan klandra de Djurgården har konstant kniven på strupen och frågan man alltid ställer sig är hur länge orkar de stå upp innan det gör Söderslöddren och Solnatattarna sällskap.
Klumpen i magen är fett jobbig.
Själv har jag gett upp och orkar inte längre se Djurgården bli konstant överkörda av brödgäng såväl som bra lag.
Jag orkar inte lyssna på skitiga bönder och korkade lappar som gör konstant narr av ens sköld, flunk da shit!
Men som sagt, jag lyfter upp kjolen och lyfter av kepsen för Er få tappra/dårar som bär upp Stockholms stolthet/pinsamhet.
De tomma läktarna vittnar ju tydligt är jag är inte den enda som ledsnat.
:D
Holy Hell son, you're about as useful as a cock-flavoured lollipop...
Byta målvakt efter sju omgångar, ni ställer inte lite hårda krav!
Och ni gnäller att det inte kommer folk på matcherna, nej de tror fan det med alla dessa hårda krav ni har på en målvakt i Dif, tränare m.m
vänta och se, efter omgång 20 kan ni medgångssupportrar gnälla
hade det varit omgång 47 istället så hade jag oxå varit rädd.
Malmö har 1 p efter sju omgångar, där kan man säga att där behöver det göras nått, men enl. ledningen så sitter Osten säkert.
Och ni gnäller att det inte kommer folk på matcherna, nej de tror fan det med alla dessa hårda krav ni har på en målvakt i Dif, tränare m.m
vänta och se, efter omgång 20 kan ni medgångssupportrar gnälla
hade det varit omgång 47 istället så hade jag oxå varit rädd.
Malmö har 1 p efter sju omgångar, där kan man säga att där behöver det göras nått, men enl. ledningen så sitter Osten säkert.
Senast redigerad av Bigge den 2006-10-05 13:43:42, redigerad totalt 1 gånger.
Jag baserar mina farhågor kring Lassila med hjälp av ett underlaget tagit även från föregående säsong. Även då släpptes det väldigt många returer. Den enda skillanden då mot nu är att vi idag har lite bättre backar som tar hand om en högre procent av tappen.
Dock vidhåller jag att det som behövs är en målvakt som undviker att bara mota puckarna utan istället väljer att försöka blockera den istället, eller i vart fall se till att returerna inte hamnar mitt i slottet.
Dock vidhåller jag att det som behövs är en målvakt som undviker att bara mota puckarna utan istället väljer att försöka blockera den istället, eller i vart fall se till att returerna inte hamnar mitt i slottet.
Tänkte genom min första tråd här på forumet sparka lite på de "Hegerfors-coacher" som tycker och tänker högt.
1. Vad har Ni för kunskaper/erfarenheter av idrott på denna nivån ?
2. Vad har Ni för erfarenhet av hockeyspelande som sådant ?
Sluta sparka på Säcken och Challe, dom gör ett kanonjobb med laget.
Det är så jävla lite som skiljer framgång från motgång.
Stötta laget/tränarna istället för att sätta deras tankefokus på sån här dynga.
1. Vad har Ni för kunskaper/erfarenheter av idrott på denna nivån ?
2. Vad har Ni för erfarenhet av hockeyspelande som sådant ?
Sluta sparka på Säcken och Challe, dom gör ett kanonjobb med laget.
Det är så jävla lite som skiljer framgång från motgång.
Stötta laget/tränarna istället för att sätta deras tankefokus på sån här dynga.