Magnutz skrev:Efter detta slutspel ska i alla fall jag aldrig se en NHL-match igen. Maken till marknadsstyrd idrott är det bara lådbilsFormel 1 som kan matcha. Oerhört uppenbara läggmatcher. Det är på tok för värdefulla matcher och att en finalserie bara går till 4 matcher verkar i årets upplaga vara out of the question. Luongo kan omöjligt vara så där jävla kronusel och sett till hur resten av laget spelar när de får stryk så måste det handla om markandsstyrda läggmatcher. Vidrig liga där sporten kommer först på 3-4:e plats. Före kommer
Jag tycker att det har vart en ovanligt jämn och spännande finalserie. I match 6 gick precis allt in för Boston i första, men tittar man på målen så är flera typ otagbara.
Jag tror knappast att du kan muta ett helt lag med korvförsäljning som jämfört med tv-rättigheterna lär vara växelpengar.
Måste fråga, är det även uppgjort när elitserieslutspelet går till 7 matcher, eller gäller denna regel endast för NHL?
Det är det uppenbara skitspel vancouver står för som retar mig något överjävligt. 4-0 mot Boston och sen tar Danne Sedin ETT EXTRASKÄR och gör ett enkelt mål till 4-1. Vancouvers målvakt är bara max 45% fokuserad. Nej, tyvärr. NHL är precis som proffs"brottning" helt och hållet riggat. Åtminstone i slutspelet. Riktigt illa.
ja, tänk, TV-rättigheter för 4 matcher eller 7. Det är sjukt mycket pengar där. Klart de lägger sig. Vancouver vinner 7e med 5-1... För då börjar de spela hockey igen. urrrrk.
Så, trekvart kvar till matchstart, vilka tar hem det?
Själv hoppas jag på Vancouver. Bara Sedins kan tuffa till sig lite och sluta ta en massa skit och Loungo storspelar så tror jag att dom tar hem det. Det kan bli en riktigt bra match!
SkönaDjurgårn skrev:Hyfsat aggressivt och fartfyllt spel.
Båda lagen har problem med att ta sig ur egen zon ju! Heja Boston.
Tycker faktiskt att det är ganska avslaget jämfört med föregående matcher, hoppas att Vancouver sätter en balja nu i början av andra så att publiken vaknar lite i alla fall!
SkönaDjurgårn skrev:Hyfsat aggressivt och fartfyllt spel.
Båda lagen har problem med att ta sig ur egen zon ju! Heja Boston.
Tycker faktiskt att det är ganska avslaget jämfört med föregående matcher, hoppas att Vancouver sätter en balja nu i början av andra så att publiken vaknar lite i alla fall!
Jaså, nja jag tycker det är bra fart faktiskt. Men det är klart, jämför man med Bostons hemmamatcher så var de ju ännu galnare. Det här är väl bra för att vara i Vancouver då...
Nu ser jag fram emot att se Tim Thomas lyfta bucklan och ta emot så många priser det bara är möjligt att få. F-n vad jag tycker han har "kommit upp stort". OBS: citatet tagit från Wikegård, lol.
Kentta skrev:Boston känns som äckliga lilla Fuleå, med ett bra försvarsspel, bra målvaktsspel och allmän disciplin..
Boston har en grym defensiv men även en sylvass offensiv trots att den offensiva stjärnan Horton är borta.
Boston är för jävla bra över hela banan och är så förtjänta av detta som man kan vara. Vancouver förtjänar inte att vinna.
Helt jävla underbart!! Är något speciellt att tysta arenan så fullkomligt och att gå in i en 7e match och till stor del äga den är fan ren och skär klass.
Tim Thomas och Brad Marchand måste ju bara lyftas fram lite extra. Fantastiskt är nog ordet!
vancouver får/ska vara glada att det gick till 7 matcher då Boston var det klart bästa laget. Luongo kommer aldrig bli en av dom största målvakterna, Sedinarna är som vanligt sämst när det gäller.....