Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av AMMC »

SirDIFalot skrev:Tror många överskattar vissa transatlanter som kommer hit och tror att de ska göra 50p. Vissa passar inte alls på stor rink och vissa passar utmärkt. Zigomanis är ett jättebra exempel, visst han var bra men jämför hans poängsnitt i Sverige jämfört med AHL som klassas som en bättre liga. Måste vara ruskigt svårt i scoutingen om du ska ha en "förstecenter" därifrån att hitta en som passar in i ES.
AHL klassas som en bättre liga? Sen när då?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

AMMC skrev:
SirDIFalot skrev:Tror många överskattar vissa transatlanter som kommer hit och tror att de ska göra 50p. Vissa passar inte alls på stor rink och vissa passar utmärkt. Zigomanis är ett jättebra exempel, visst han var bra men jämför hans poängsnitt i Sverige jämfört med AHL som klassas som en bättre liga. Måste vara ruskigt svårt i scoutingen om du ska ha en "förstecenter" därifrån att hitta en som passar in i ES.
Gör den inte den? Råder det väl visserligen delade meningar om.. Vet inte om det finns en officiell ranking men visst fan känns AHL bättre än ES?
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

AHL har väl en högre högstanivå än ES, men samtidigt så kan det finnas ganska kassa spelare i AHL. Det är svårt att jämföra..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kentta skrev:AHL har väl en högre högstanivå än ES, men samtidigt så kan det finnas ganska kassa spelare i AHL. Det är svårt att jämföra..
ES är ju betydligt jämnare i alla fall, AHL har ju stora skillnader mellan lagen.
Expert.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

SirDIFalot skrev:
AMMC skrev:
Gör den inte den? Råder det väl visserligen delade meningar om.. Vet inte om det finns en officiell ranking men visst fan känns AHL bättre än ES?
Jag har fått uppfattningen att de flesta hockeykännare anser att kvaliteten är snäppet högre i ES än AHL.
Rix

Inlägg av Rix »

AMMC skrev:
SirDIFalot skrev:
AMMC skrev:
Jag har fått uppfattningen att de flesta hockeykännare anser att kvaliteten är snäppet högre i ES än AHL.
Har för mig att Harju alternativt Omark sa att alla AHL lag skulle få stryk av topplagen i ES. Sen om de sa det för att de var sura över petningen ner från NHL eller för att det är så, det vetefan. Har för mig att intervjun handlade om att i AHL så kör alla bara sina roller för att snabbt ta en plats i NHL.

OBS inte säker på att detta stämmer men som sagt, har för mig att jag läst det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

I brist på annan tråd..

@leifby Marcus Leifby
Lurade precis brallorna av DIF-tränaren Tomas Montén. Han kom för att bli intervjuad. Nu är han iväg på svensexa. Snart är han dyngrak.
--

Haha stackars Tomas ;)
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:I brist på annan tråd..

@leifby Marcus Leifby
Lurade precis brallorna av DIF-tränaren Tomas Montén. Han kom för att bli intervjuad. Nu är han iväg på svensexa. Snart är han dyngrak.
--

Haha stackars Tomas ;)
Dags för klassikern "Blandat DIF-surr" även här måntro? ;)
DIF!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Fan vad skönt om zibby stannar. Riktigt spännande lag då. Hade gärna sett typ följande

Nilson - Ottosson - Ölvestad
Kommentar: En rutinerad, tung kedja. Bra åt båda hållen. Tre favoritspelare för mig. Nilson är skönt arrogant, Otto en hjälte och likaså Ölvestad. Jimmie kommer proppa spelare och jag är säker på att Mackan kommer vara bra mycket bättre i år. Litet frågetecken för Otto, som i alla fall kommer vara säker defensivt.

Tim - Zibanejad - Carlsson
Skepp och hoj! ES bästa dribbler i Tim, ett av ES bästa skott i Carlsson och ES-största talang i Zibanejad. Carlsson är även en grovjobbare. Zibanejad kan ju allting. Kan komma att ha riktigt riktigt roligt i vinter.

Brodin - Norman - Tjärnqvist
En kedja med otroligt mycket hjärta. Kommer bli trångt framför motståndarmålvakten. Tjärna som varit lite slö men hittat målsinnet får sällskap av två speedkulor. Brodin och Norman lär fortsätta utvecklas. Tror att Brodin kommer ligga närmre sin högstanivå (som han visade i landslaget) under hela säsongen.

Kempe - Almtorp - Fimpen
Till denna kedja slåss även Cehlin, Åberg, Weigel och Söder. Är främst Kempes plats som är utsatt. Almtorp och Fimpen behövs för att ge tyngd och rutin till ett ganska ungt lag.

Cehlin - Weigel - Åberg.
En ev. femtekedja som inte skulle göra bort sig i ES. Tror faktiskt att denna kan vara värd att testa lite då och då.

Summa summarum
Vi har ett stabilt centerled (Otto, Zibby, Norman, Almtopr med reserver Weigel och Fimpen)
Vi har fysiska spelare (Ölvestad, Brodin, Carlsson)
Vi har spelare som kan göra mål (Nilson, Carlsson, Tjärna, Kempe)
Vi har defensivt otroligt skickliga spelare (Norman, Otto, Tjärna)
Vi har grymt många djurgårdshjärtan.
Vi har Sverige mest högljudda publik.
Vi kommer att ha tre stabila backpar + spännande juniorer
Vi har otroligt spännande forwardsjuniorer (Åberg, Weigel)

Jag längtar till ES-premiären. Längtar fan till ET.

Kom igen DIF!
Född till sportchef.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Zibbe är dock tänkt som forward som tur är.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kall-El skrev:Zibbe är dock tänkt som forward som tur är.
Kall-El. Du har blivit mer butter än vanligt senaste tiden. Du brukar ju kunna skriva ganska långa motiverande inlägg. Inte tråkiga oneliners.

Att inte använda Zibanejad som tekare hade varit sjukt slöseri. Han är våran överlägset bästa tekare.

Jag har sett honom som center en hel del i juniorlaget också. Jag gillar när han får styra spelet som lite släpande, då får han också utrymme för sitt fina skott. Sedan brukar han inte ha några problem med att följa med upp i offensiven. Visst är han bra som checker också.

Jag är sugen på den kedja som jag skrev. Någon måste ta någorlunda defensivt ansvar, jag tror att Zibanejad är bäst lämpad för det. Otto hade för några år sedan klarat att axla en defensiv roll och samtidigt vara dominant framåt. Tror inte att han klarar det i år. Zibanejad kommer att klara det galant.

Tror inte att hans offensiva krafter kommer att hämmas speciellt. Han stärker upp våran centrallinje enormt och kommer ge dom offensiva krafterna Tim och Carlsson mycket puckar att jobba på.

Du har säkert gett din version i någon annan tråd, kan du kopiera den posten?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Förstår inte hur man resonerar. Klart Mika ska centra! Iochförsig var det väl så att han var tänkt att ta tekningar men lira på kanten. Det är iallafall ett steg på vägen. Men jag föredrar ändå

Almtorp, Norman, Zibbe, Otto
framför Otto, Almtorp, Norman Fimpen.

Jag tror att DIF tänker spela Otto mer än hur jag tänker. Jag vill gärna ge Norman och Zibbe mer istid och Ottosson mindre.

Zibbe på kanten innebär att Tim, Kempe, och Cehlin blir lidande och det är lite synd tycker jag. Hellre att man låter Otto så sakteliga gå nedåt och ge Norman större förtroende.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Ja jag håller med Ottoson kan vara i en 3dje lina nu, låt Norman få växa ett steg till, Zibbe kommer ju ta över hela showen ovavsett om han spelar center, forward, back eller målvakt.
Användarvisningsbild
Rallarn

Inlägg av Rallarn »

Nu förlitar sig folk lite väl mycket på Zibbe. Han är en talang av stora mått, och han levererade över all förväntan förra säsongen. Nu, med ännu mer motivation, lär han kunna prestera nästa säsong, men ingenting är säkert. Krüger hade ingen press på sig förrförra säsongen och han var bästa spelaren i inledningen av den säsongen. Sen kom förra säsongen, då han sågs som ett av DIFs stora dragplåster och ett av Sveriges framtidslöften. Det dröjde många omgångar innan han spräckte målnollan då. Nu gjorde han förvisso inte bort sig alls, men folk förväntade sig nog ändå mer av honom, åtminstone under säsongsinledningen. Ge Zibbe lite utrymme, låt han få andas lite. För mig är det Mackan som ska prestera nu. Mackan, Cehlin, Brodin och Kempe samt majoriteten av de resterande spelarna bör känna större press än Zibbe.

Men jag tror ändå att han kommer klara det galant, även om jag inte skulle bli frustrerad om han gör en halvgodkänd säsong.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Det är tänkt att Zibby ska ta tekningar och så ibland men på det stora hela ska han användas offensivt som ytter.
Skriv svar