Mäklaren skrev:Tycker det är Hardy om någon som inte toppar laget. Han rullar ju på så många spelare som möjligt hela tiden, vilket för mig är obegripligt.
Grundtanken är väl att vi ska spela fysiskt med långa anfall och allt det där och då är det ju logiskt att i mångt och mycket rulla på fullt manskap så att säga och med ett någorlunda jämnt lagbygge tycks det ju nästan än mer logiskt.
Men visst, ibland kan man ju undra vad eller om de ens gör något alls där i båset. Men det kommer nog bli bra ska du se
Fast bara för att Hardy inte går runt på 2 kedjor/backpar om det går dåligt betyder det inte att han inte toppar alls, han gör det bara mer sparsamt än många andra lag. Tanken bakom detta är väl att DIF dessa dagar ska ha ett hårt arbetande och mycket jämnt lag där alla ska kunna gå in och göra jobbet, annars orkar vi nog inte med denna typen av spelstil.
Jo, men när vi som under förra säsongen hade ett stjärnspäckat lag så tycker jag att man skall göra allt som går för att få igång dessa stjärnor. Spelare som Nilson, Hannula, Widing och Ekman är det svårt att få ut max av om de spelar 12 minuter per match. Har man däremot ett, på pappret, sämre lag där alla är ungefär lika bra, då tycker jag att Hardys melodi är vettig.
Skulle vilja se mer toppning och coachning för att vinna matcherna till vintern. Tänk inte på att spelarna kan bli slitna - tänk bara på att vinna matchen. Det är så man skapar vinnande trender.
Hur kommer vi ersätta zibanejad om han åker över? troligen junior antar jag. Jävligt tråkigt om det händer, jag hade räknat honom som en av våra bättre spelare till nästa säsong.
Ivan Majesky borde faktiskt rimligtvis vara ett alternativ. En defensiv back med rutin från Slovakiens landslag och mycket rutin från elitserien.
Givetvis är han ju inte drömvärvningen på långa vägar, men han får väl ändå ses som en godtagbar spelare om det skulle skita sig med t.ex. Timmy, Fernholm och Tjärnqvist.